Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ne on ne itsetehdyt lahjat? Krääsää?

Vierailija
13.12.2012 |

Mitä "ne parhaimmat lahjat ovat itsetehtyjä"-ihmiset sitten oikein lahjaksi teette? Kartonkiaskarteluja? Huopa-askarteluja?

En ymmärrä, miten kukaan uskaltaa askarrella oman maun mukaisen "lahjan" toiselle ihmiselle riesaksi(ko).

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten kukaan uskaltaa askarrella oman maun mukaisen "lahjan" toiselle ihmiselle riesaksi(ko).

Kun annan omatekoisen lahjan, olen sen tarkkaan harkinnut niin, että se toivottavasti on myös lahjan saajan maun mukainen. Valmistamani käsityöt ovat sitä tasoa, että niitä voisin hyvällä omallatunnolla myydä (ja olen myynytkin) vieraillekin.

Jos minulta saa itse tehdyn lahjan, se on esim. jotain tällaista:

- pitsineulehuivi tai pitsineulotut kämmekkäät

- kirjoneulesukat tai -lapaset

- koruja (joita teen helmistä, napeista jne. - näiden kohdalla harkitsen erityisen tarkasti, kenelle annan, koska tiedän, ettei kaikkia kiinnosta)

- oman puutarhan sadosta valmistettuja luomuherkkuja yhdistettynä niihin sopiviin hallista ostettuihin tuotteisiin (esim. kirsikkahillo ja hyvää juustoa), omien kanojen munia tai leipomaani, erityisen hyvää leipää

- itse tehtyjä konvehteja

Neuleet valmistan erityisen hyvistä ja kaunissävyisistä langoista, joita olen tuonut lähinnä ulkomailta. Seiskaveikasta tms. peruslangasta teen lähinnä arkikäyttöön omalle perheelle.

Todella toivoisin, että jos tekemisiäni ei arvosteta, se jotenkin kauniisti ilmaistaisiin, sillä erityisesti pitsi- ja kirjoneuleisiin saa menemään paljon aikaa. Ja jos luovun kirsikkahillopurkista, arvostan lahjan saajaa kovasti, koska mieluiten söisin oman puun vähistä marjoista tehdyn superhyvän hilloin itse.

Kun mikään noista ei ole automaattisesti saajalle sopiva. Ja ymmärrän varsin hyvin vaivan, koska itse teen monenlaisia käsitöitä. En anna niitä eteenpäin kuin erityisestä pyynnöstä.

Ihan esimerkiksi, kirsikkahillo jäisi meillä täysin koskematta, luultavasti konvehditkin.

Vierailija
82/93 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun annan omatekoisen lahjan, olen sen tarkkaan harkinnut niin, että se toivottavasti on myös lahjan saajan maun mukainen. Valmistamani käsityöt ovat sitä tasoa, että niitä voisin hyvällä omallatunnolla myydä (ja olen myynytkin) vieraillekin.

Jos minulta saa itse tehdyn lahjan, se on esim. jotain tällaista:

- pitsineulehuivi tai pitsineulotut kämmekkäät

- kirjoneulesukat tai -lapaset

- koruja (joita teen helmistä, napeista jne. - näiden kohdalla harkitsen erityisen tarkasti, kenelle annan, koska tiedän, ettei kaikkia kiinnosta)

- oman puutarhan sadosta valmistettuja luomuherkkuja yhdistettynä niihin sopiviin hallista ostettuihin tuotteisiin (esim. kirsikkahillo ja hyvää juustoa), omien kanojen munia tai leipomaani, erityisen hyvää leipää

- itse tehtyjä konvehteja

Neuleet valmistan erityisen hyvistä ja kaunissävyisistä langoista, joita olen tuonut lähinnä ulkomailta. Seiskaveikasta tms. peruslangasta teen lähinnä arkikäyttöön omalle perheelle.

Todella toivoisin, että jos tekemisiäni ei arvosteta, se jotenkin kauniisti ilmaistaisiin, sillä erityisesti pitsi- ja kirjoneuleisiin saa menemään paljon aikaa. Ja jos luovun kirsikkahillopurkista, arvostan lahjan saajaa kovasti, koska mieluiten söisin oman puun vähistä marjoista tehdyn superhyvän hilloin itse.

Kun mikään noista ei ole automaattisesti saajalle sopiva. Ja ymmärrän varsin hyvin vaivan, koska itse teen monenlaisia käsitöitä. En anna niitä eteenpäin kuin erityisestä pyynnöstä.

Ihan esimerkiksi, kirsikkahillo jäisi meillä täysin koskematta, luultavasti konvehditkin.

että tuo ihminen, joka antaa esim. noita neuleita ja kirsikkahilloa, ei tunne ollenkaan niitä ihmisiä, joille lahjoja antaa, tai kuvitteletko, että nuo lahjat on tulossa sulle?

Miten joku ostettu lahja on yhtään sen parempi kuin itse tehty, jos senkään kohdalla ei ollenkaan ajattele, sopiiko lahja vastaanottajalle vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo ihminen, joka antaa esim. noita neuleita ja kirsikkahilloa, ei tunne ollenkaan niitä ihmisiä, joille lahjoja antaa, tai kuvitteletko, että nuo lahjat on tulossa sulle?

Miten joku ostettu lahja on yhtään sen parempi kuin itse tehty, jos senkään kohdalla ei ollenkaan ajattele, sopiiko lahja vastaanottajalle vai ei?

Missään tapauksessa ostettu ei ole parempi vaan pahempi. Tässä nyt on vain ollut vääntöä juuri siitä että ei arvosteta itse tehtyä yrttipussukkaa tai patalappua.

Vierailija
84/93 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa ostettu ei ole parempi vaan pahempi. Tässä nyt on vain ollut vääntöä juuri siitä että ei arvosteta itse tehtyä yrttipussukkaa tai patalappua.

mutta mun mielestä on hieman kummallista kommentoida sellaiseen viestiin, jossa lahjoja itse tekevät henkilö kertoo harkitsevansa tarkkaan, kelle mitäkin antaa, että "ei voi tietää, tykkääkö lahjan saaja lahjasta" tai "minä en tykkää kirsikkahillosta".

Vierailija
85/93 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itsetehtyä lahjaa ei "saisi" laittaa samalla tavalla kierrätykseen kuin kaupasta ostettuja laitetaan?

Itsekin annan itsetehtyjä lahjoja, käsitöitä, jotka ovat samannäköisiä kuin mitä kaupoissakin myydään. En tiedä, että mitä eroa sillä on, että ostaako joku tekemäni tuotteen joulumyyjäisistä ja antaa sen lahjaksi, vai annanko itse lahjaksi samanlaisen? Miksi jälkimmäinen olisi jotenkin huonompi lahja?

Ja jos joku ei pidä, niin ei sitten pidä, ei aina voi onnistua. Pääasiassa kuitenkin annan lahjoja ihmisille, joiden kanssa tulee juteltua ja vietettyä aikaa ja sitä kautta kuultua, että mitä he tarvitsevat. Ja toisaalta minusta on ihan kiva tehdä itse asioita, ja vaikka joku ei lahjasta pitäisikään, niin sitten ei, eihän se minulta ole mitenkään pois, vaikka harmihan se aina on, jos ei osaa läheisille antaa jotain, josta he pitäisivät.

Vierailija
86/93 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä selkeästi joku jo ihan tahallaan ärsyttää, kun ei noissa kommenteissa oikein ole järkeä. Haukutaan kaikki mahdolliset lahjat turhiksi ja typeriksi ja ärsyttäviksi, ja sitten todetaan että "mä haluan semmoisia joiden antaja tuntee mut ja tietää makuni". Ööö, kaikki muuthan varmaan tekeekin ihan tuntemattomille niitä lahjoja...

Ei oo hirveän oleellista tietää, tykkääkö Minna Jämsästä kirsikkahillosta vai ei, tai ainakaan Minnan maulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko kirsikkahillo hyvä lahja vai ei.

Vierailija
87/93 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää eniten se, että kelle te noita itsetehtyjä lahjoja oikein annatte?

Meillä lahjoja annetaan oman ydinperheen lisäksi ainoastaan isovanhemmille ja sisarusten lapsille - ja kun lahjansaajat ovat näin läheisiä, ovat maku-, väri- yms. mieltymykset kaikkien tiedossa.

Kelle te niitä yrttipussukoita, lintulautoja ja hillopurkkeja annatte...?

Vierailija
88/93 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki itse tehty on aina kiva lahja. Ihan jo itse tehty kortti tuottaa paljon hyvää mieltä

Vierailija
89/93 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen antanut pipoja, lapasia, sukkia, granolaa ja antipastoja joululahjaksi.

Vierailija
90/93 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä oon esim. virkannut isoja huiveja. Olen huolellinen joten eivät ole mitään ala-astetasoisia kyhäelmiä vaan ihan laadukasta käsityötä vaikken mikään "käsityöläinen" olekaan. Lapasia olen myös tehnyt joskus lahjaksi. Osittain "itse tehtyjä" lahjoja on esim. valokuvista teetetyt kalenterit.

Ystäväni virkkasi minulle hartiahuivin. Se oli hyvin tehty, mutta ei todellakaan tyyliäni. Edes 90-kymppinen äitini ei huolinut sitä.

En tiennyt mitä tehdä sillä. Lopulta sureviin sen jätesäkkiin pohjimmaiseksi.

Vierailija
91/93 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuloa, mutta olisin ikionnellinen hyvistä, polviin asti ulottuvista villasukista!

Vierailija
92/93 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn yleensä mistä kuvioista ja väreistä ihmiset pitävät ja seuraan mitä he ihastelevat jos käymme esim. shoppailemassa yhdessä. Hintaakaan ei kannata aliarvioida, sillä joskus materiaalit ovat todella kalliita.

Vierailija
93/93 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä oon esim. virkannut isoja huiveja. Olen huolellinen joten eivät ole mitään ala-astetasoisia kyhäelmiä vaan ihan laadukasta käsityötä vaikken mikään "käsityöläinen" olekaan. Lapasia olen myös tehnyt joskus lahjaksi. Osittain "itse tehtyjä" lahjoja on esim. valokuvista teetetyt kalenterit.

Ystäväni virkkasi minulle hartiahuivin. Se oli hyvin tehty, mutta ei todellakaan tyyliäni. Edes 90-kymppinen äitini ei huolinut sitä.

En tiennyt mitä tehdä sillä. Lopulta sureviin sen jätesäkkiin pohjimmaiseksi.

Olisit voinut kunnioittaa toisen monia työtunteja ja palauttaa työn hänelle. Hän olisi voinut haluta pitää huivia itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän