En jaksa köyhyyttä. :(
Lapsi toivoo edess JOTAIN angry birds juttua jouluks, mut eipä mulla oo varaa ees 5e lahjaa!! Vihaan itseäni :(
Kommentit (88)
Selaa ketjua taaksepäin ja laita auttajille sähköpostia. Se ei ole sen vaivalloisempaa kuin vauva-palstalle kirjoittelu. rinuliini kaipaili myös apua, älä siis hänelle laita postia, mutta joku toinen voisi laittaa ja kysyä millaista apua hän haluaa.
Pyydä auttajaa lähettämään lapsesi joululahja omaan postiisi tuohon poste restante-tyyliin.
Mikä on oman postisi osoite? sen löydät kirjoittamalla googleen "posti paikkakuntasi" Luultavasti heti ensimmäisestä vaihtoehdosta löydät postisi osoitteen (=yhteystiedot/postiosoite).
Ja sitten pyydät että auttaja lähettää paketin osoitteeseen:
angry birds-antti
poste restante
postisi katuosoite
00000 postisi paikkakunta
Ensiviikolla loppuviikosta menet postiisi, ja kysyt "onko angry birds-antille tullut pakettia?"
Sen jälkeen soitat jo tänään (ennen klo 18) kelan lapsiperheille tarkoitettuun palvelunumeroon: 020 692 206
Soitto tuohon numeroon maksa saman verran kuin mitä normaalistikin maksat soittaessasi kännykällä kaverille. Eli ei ole kallista. Selitä vastaajalle, että olet eronnut ja lapsilisät menevät miehen tilille.
Nyt toimi äläkä vain jahkaile :)
noni!
Auttavat voivat laittaa mulle viestiä katahoo85@hotmail.com, voin antaa osoitteen postiin.
Lapsi on kiitollinen vaikka siitä mainoksesta! :) En odota mitään isoja, en todellakaa!
Kelaan soitettu ja lapsilisät ohjataan mun tilille, eka menee tammikuulle mut ei se mitää!
Ja mies kävi oven takana uhoamassa.. haistatin v-----
ap
EI KUKAAN, lapsen vanhempi ole tuollainen. johan sen näkee kirjoitustyylistä....
vai et huijari .. ? No kait mä sit oon.. ku sen näkee mun kirjoitustyylistä. Iha sama.
Todellisuudessa mulla kyllä on lapsi ja raha-asiat on päin-- mut ei sun oo pakko uskoa, se on mulle iha se ja sama :)
ap
Jos teit niin laita se tänne niin voin lähettää lahjan, en halua kirjoittaa sähköpostiisi.
Noin kumpikaan meistä ei saa kummankaan tietoja eikä pelkoa väärinkäytöksistä ole sen enempää kuin siitä et me sattumalta tunnettais=)
Mulla on varaa laittaa vähän kalliimpikin/isompi lahja kuin mainokset.
etkö voisi saada lapsille jostain joulupuun keräyksen kautta lahjaa. Kuka osaa neuvoa mihin ilmoittautua?
vaan tosta mieltä ylentävästä viestistä, että lapsi otettas huostaan, haistappa sinä kuule paska, odotan sitä päivää että SINULLE JA PERHEELLESI tulee joku samanlainen odottamaton tilanne ja putoat tyhjän päälle. Multa ei ainakaa heru TUOLLAISILLE mätämunille mitää sympatiaa, pala helvetissä :(
Oikeesti mua sieppaa tommoset ihmiset, ei oikeasti ymmärretä toisen hätään.
Kiitos teille ihanat ihmiset viesteistä ja tsempeistä mutta tollasen mätämunan jälkeen saa avut ym jäädä, eiköhä tässä pärjätä omillaan niinku tähänki asti.
ap
viesteistä ihmiset, mutta en ota sitä riskiä että laitan postin osoitteen tähän ja joku onkii meät selville ja leimaa mut surkeaks äidiks, vaikka tässä oo mistää muusta kyse ku siitä että RAHAA EI OLE.
kyllä se minä iha alkuperäisenä ap:nä kirjoitin nuo viestit.
Ottaa pattii nii tollaset tahvot. Odotan sitä päivää ko kolahtaa samanlainen tilanne omaa nilkkaa.
ap
Poste restantea ei tarvitse "avata" eikä erikseen tehdä. Vastaanottaja antaa lähettäjälle oman nimensä tai jonkin nimimerkin sekä valitsemansa postikonttorin postinumeron. Tuolla on jo selitetty, miten poste restante toimii. Ei maksa mitään ylimääräistä kenellekään. Erittäin yksinkertaista ja mahdollista anonymiteetin.
Jos ap oli tosissaan, ei hänen tarvitse tietenkään pelätä leimautuvansa huonoksi äidiksi poste restanten takia. Eihän kukaan saa tietää hänen henkilöllisyyttään, jos hän noutaa postikonttorista x paketin (tai kirjeen) nimimerkillä y. Paketin sisältökään ei yleensä näy päällepäin.
Ja avaat poste restanten. Sit kaikki sulle tuleva posti tulee sinne. Tietääkseni ei maksa mitään. Pistä noita sähköpostiosoitteita ylös ja palaa asiaan kun olet selvittänyt itsellesi sen restanten.
Aina on tollasia lastensuojelulla uhkaavia mut sitä ennen kuin ne tulee ja hakee pojan niin kai mä nyt saan sille yhen linnun pistää tulemaan? ;=)
AP on lapista ja minä helsingistä joten pitkä lentomatka tulee varsinkin jos hakuammunnalla lähetän.
"Wink Wink", en tunne ketään tampereen yläpuolelta.
Edes postin täti ei saa tietää henkilöllisyyttäsi. Sanot tädille päivää, kysyt onko tullut nimimerkillesi postia poste restanteen, täti käy tarkistamassa, jos on tullut hän antaa postin sinulle ja sinä sanot kiitos ja kävelet konttorista ulos. Miten kukaan saisi selville kuka olet tai mitä hait postista? Vaikka käyttäisit omaa nimeäsi, ei kukaan siellä päässä tiedä miksi ja mitä sinulle on lähetetty.
viesteistä ihmiset, mutta en ota sitä riskiä että laitan postin osoitteen tähän ja joku onkii meät selville ja leimaa mut surkeaks äidiks, vaikka tässä oo mistää muusta kyse ku siitä että RAHAA EI OLE.
joku nimi tai nimimerkki sekä postikonttorin postinumero. Voihan se nimi olla peitenimikin tyyliin Kaisa Heinonen. (anteeksi nyt kaisaheinoset)
Aina on tollasia lastensuojelulla uhkaavia mut sitä ennen kuin ne tulee ja hakee pojan niin kai mä nyt saan sille yhen linnun pistää tulemaan? ;=) AP on lapista ja minä helsingistä joten pitkä lentomatka tulee varsinkin jos hakuammunnalla lähetän. "Wink Wink", en tunne ketään tampereen yläpuolelta.
tämä jännä palsta .. :)
Aluksi uskoin hyväuskoisesti että osalla ihmisillä on sydän paikallaan ja halu auttaa... :) Anteeksi nyt, osa voi ollaki tosissaa, mut nyt epäilyttää kaikki.. kuten joku epäili että olisin huijari. VOI, kumpa olisikin huijausta koko juttu :D
Pojan kans ollaan puhuttu joulusta, ymmärtää kyllä jos ei saa ab - juttuja, mummo lupasi kuiten jotai pojalle ostaa joten eiköhä me ehkä pärjätä , kiitos avusta :)
En vaan uskalla luottaa ja laittaa edes sitä poste rentantea, kokemusta ei ole ja en tiedä miksi arkailen mutta arkailen :D
ap
lahjoja? isovanhemmilta, kummeilta jne?
Mitenkäs joulu? Missä vietätte? Onko sinulla mahdollisuus myydä jotain? Inhottava tilanne:(.
Voimia! Joulun aikaan nämä tuloerot "erottuvat". Kokeile olla yhteydessä sosiaalitoimistoon tai kirkkoon?
Jos asuisit "kulmilla" voisin ehkä minäkin yrittää auttaa. Esim jättämällä johonkin lahjan, josta sen sitten voit noutaa. (Tarkoitan siis, että jos asut "meidän kulmilla" tai joku muu asuu lähellä, joka lahjaa laittaa niin senhän voi nimellä (joka voi olla mikä vaan) jättää esim ostoskeskuksen info pisteeseen "hetkeksi"?
laitan illal spostia jos joku tahtoo auttaa..?