Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi narsistit toimivat kuten toimivat? Mikä pakko heitä siihen ajaa, eikö siitä seuraa vaikeuksia?

Vierailija
11.12.2012 |

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuin mieheeni hänen ensimmäisen liittonsa avioeron kynnyksellä. Muutimme nopeasti yhteen. Mies taisteli ensimmäisen liittonsa lapset exältään itselleen 10pv kahdesta viikosta. Hän teki minut nopeasti raskaaksi ja oletti, että minä hoidan hänen entisen liittonsa lapset, kun hän harrastaa ja makaa sohvalla.

Miehelläni on vahvasti empatiakyvyn puutetta,edellisessä liitossaan kävi kroonisesti vieraissa, lisäksi hän ei ymmärrä normaaleja ihmissuhteisiin kuuluvia "uhrauksia".Edellisen liiton lapsia ei kasvateta, että eivät vain sano haluavansa äidilleen.Kosto exälle oli viedä lapset ja rahat.Kuitenkin lasten "hoitaminen" on aika hataralla pohjalla.Minä ja yhteiset lapsemme olemme aina kakkossijalla.Lapsiamme en voi jättää hänelle hoidettavaksi ja nyt,kun minä olen muuttamassa pois,hänen kostonsa meille on välkinpitämättömyys.

Suhteen alkuaikoina oli ihana ja huolehtiva.Kun hänelle selvisi, että en suostu hänen ja lastensa piiaksi, alkoi kohdella huonosti.Kaikki vaatteeni olivat rumia ja koko maallinen omaisuuteni hävitettiin yhteenmuuton yhteydessä.Raskaana ollessani jätti minut yksin rytmihäiriöideni kanssa.Käski soittaa, jos lähtee taju.Kerran liukastuin kylppärissä lähes spagaattiin,kun olin 8:lla kuulla.Soitin hänelle, mutta ei tullut auttamaan.Istuin tunnin kylppärissä lattialla ja yritin leikittää taaperoamme.Lopulta kipu hellitti ja pääsin ylös.Lastemme välissä jouduin tehdä yhden abortin hänen ja eksänsä oikeustaistelun tieltä.Odotukseni ei olisi näyttänyt hyvältä oikeussalissa.Kerran riitelin yhdestä merkittävästä hänen lapsensa hyvinvointiin liittyvästä asiasta.Lopulta hän ravisteli minua ja heitti liukuoven läpi vaatekaappiin.Aina,jos jokin ei miellytä hän "karkaa" baariin.Ei vastaa puhelimeen ja on poissa yön ja seuraavan päivän.

Lista on loputon.Ainut keino "hallita" narsistia, on miettiä mitä hän haluaa. Nyt hän haluaa minun kärsivän ja peruvan lähtöni. Hän haluaa, että soittelen perään ja pelkään...ja minähän toimin näin. Oikeasti vain odotan, että muuttopäivä koittaa.

Miehen äiti on kohdellut häntä lapsena välinpitämättömästi.Miehen sisarus sairastui ollessaan pieni ja sai silloin kaiken huomion ja hoivan.Lisäksi häntä on kiusattu koulussa.

Vierailija
2/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi narsistit toimivat kuten toimivat? Mikä pakko heitä siihen ajaa, eikö siitä seuraa vaikeuksia?

Niinpä, en ymmärrä. Esim. ei todellakaan ollut exän etu, että hän asuu nyt taas yksin.

Ex-vaimoni oli alussa kuin unelma. Sitten aika pian yhteenmuuttamisen jälkeen alkoi saada raivareita, olla yliherkkä, mistään ei hänelle saanut tai uskaltanut sanoa kuten tavalliselle ihmiselle voi. Lisäksi alkoi puhua kuin feministi. Yllättävät raivarit ja itkukohtaukset hämmästyttivät, koska niihin ei ollut oikeasti mitään aihetta. Joltain pikkulapselta ehkä olisi sellaista joskus voinut odottaa, mutta ei aikuiselta ihmiseltä (niin kuin tunne-elämä olisi jäänyt lapsen tasolle). Jotenkin hairahduin vielä avioliittoon kun en tiennyt narsismista ja luulin että tilanne paranee, mutta onneksi sentään tajusin vaatia avioehtoa. Liitto päättyi aika nopeasti eroon.

Ei todellakaan ollut hänen etu missään mielessä, että sitten erottiin. Hän on joutunut järjestämään asumisensa (vuokranmaksu, muut asumisen kulut, ruokaostokset yms.), liikkumisensa jne. uudestaan.

Ilmeisesti hän ei vaan voinut loukkaavalle puhumiselleen, mustasukkaisuudelleen, raivareilleen ja itkukohtauksilleen mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain narsismia käsittelevässä kirjassa sanottiin, että narsistit kuvittelevat kaikkien toimivan samoin kuin he. he luulevat että elämä on peliä jossa heikot kuolevat. eivät siis halua itse hävitä ja tulla alistetuiksi, joten he pyrkivät voittajiksi keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
4/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain narsismia käsittelevässä kirjassa sanottiin, että narsistit kuvittelevat kaikkien toimivan samoin kuin he. he luulevat että elämä on peliä jossa heikot kuolevat. eivät siis halua itse hävitä ja tulla alistetuiksi, joten he pyrkivät voittajiksi keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
5/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun hyvin harva heistä oikeasti menestyy ja voittaa!

narsisti kyllä menestyi. Nousi korkeaan asemaan isossa organisaatiossa, parisuhderintamalla ei kyllä sitten tapahtunut yhtään mitään, ei ole tainnut koskaan seurustella edes.

Vierailija
6/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän tuonkaan elämä kuulosta tasapainoiselta. Ura eikä mitään muuta.

Mutta kun hyvin harva heistä oikeasti menestyy ja voittaa!

narsisti kyllä menestyi. Nousi korkeaan asemaan isossa organisaatiossa, parisuhderintamalla ei kyllä sitten tapahtunut yhtään mitään, ei ole tainnut koskaan seurustella edes.

Vierailija
7/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan yksin elävä ei voi olla ainakaan kovin pahalaatuinen henkilö.Jos esim ihmistä on koulukiusattu läpi elämän,niin kyllä se saa epäilemään kaikkea ja pienikin takaisku ihmissuhteissa on sitten surullista.Sosiaaliset taidot on tärkeitä ja narsisti osaa ne,mutta ujo ihminen vain vetäytyy pois.

peesi tälle. ja narsistinaluthan valikoivat kiusattavakseen ne sosiaaliset ja hyväitsetuntoiset, jotka pitävät itsestään ja se näkyy. ne elämäniloiset ja mukavat ihmiset.

kohta sosiaalinen ja ystävällinen ja mukava ja avoin lapsi huomaa olevansa yksin, kun joku kateellinen paska tekee hänestä hylkiön kaikkien silmissä.

jos pahuudesta ja toisten kiusaamiseta ja pahan puhumisesta ei kerran voi parantua, niin miksi siitä ei tehdä rikosta ja viedä vaikka saunan taakse.

Vierailija
8/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että olenko myös itse hieman narsistinen,mutta olen tullut siihen tulokseen, että olen vain niin loppu, että olen itkuherkkä ja lyhytjännitteinen. Kaikki kaltoinkohtelut ovat kasaantuneet ja kun taas tulee yksi laiminlyönti,saatan suuttua kohtuuttomasti. Narsisti pyrkii horjuttamaan toisen maailmaa. Toisen saaminen raivon valtaan on hänelle peliä ja keino saada huomiota ja jokin reaktio. Vallan tunne kasvaa, kun toinen menettää itsehillintänsä täysin ja tekee itsestään muiden silmissä narrin.Häpeä omasta käytöksestä saa yleensä "uhrin" lopulta hyvittelemään ja pyytämään anteeksi.Ei enää itsekkään tiedä,onko terve vai sairas ja oman mielen hallinta onkin "uhrille" yleensä vaikeaa,kun sinut on saatu uskomaan, että olet hullu ja kaikki johtuu aina sinun käytöksestäsi.

Mieheni hoiti kerran lastamme useamman promillen humalassa,kun olimme sopineet, että voin mennä ystävieni kanssa pikkujouluihin.Olimme kotikaupungissani ja onneksi tuolloin teini-ikäinen siskoni tuli kotiin ajoissa ja löysi mieheni umpihumalassa sohvalta.Tulin tuhatta ja sataa kotiin ja vartti saapumiseni jälkeen pieni lapsemme heräsi itkemään.Mies ei tajunnut edes lapsen itkevän.Mies oli nauttinut 2 pulloa viini ja 6 0.5 litran olutta. Aamulla nostin aiheesta metakan,kun ukko yritti havitella hymyssä suin seksiä ja tuolloin mieheni heitti puhelimensa saunaan ja juoksi ulos.Oli mennyt junalla kotiin ryyppäämään lisää.Varmaan myös naisiin.Seuraavana päivänä ajoin huolesta sekaisin autolla monta sataa kilometriä yksin lapsen kanssa kotiin.Vastassa "katuva" mies,mutta kaikkihan johtui siitä, että minä olin huutanut hänelle.Syyttely oli niin vakuuttavaa,että uskoin lopulta itsekkin suuttuneeni turhasta.

Kaikki itkuherkät raivarinaiset eivät suinkaan ole narsisteja.Narsisti ei pyri hankkiutumaan kumppanistaan eroon,vaan sitouttamaan tämän itseensä.Hallitsemaan.

Siitä kai on kyse.Narsisti ei halua olla yksin, mutta ei hylkäämisen pelossa uskalla rakastaa oikeasti???

T:tuo joka epäilee miehensä olevan narsisti

Vierailija
9/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, en ymmärrä. Esim. ei todellakaan ollut exän etu, että hän asuu nyt taas yksin.

Ex-vaimoni oli alussa kuin unelma. Sitten aika pian yhteenmuuttamisen jälkeen alkoi saada raivareita, olla yliherkkä, mistään ei hänelle saanut tai uskaltanut sanoa kuten tavalliselle ihmiselle voi. Lisäksi alkoi puhua kuin feministi. Yllättävät raivarit ja itkukohtaukset hämmästyttivät, koska niihin ei ollut oikeasti mitään aihetta. Joltain pikkulapselta ehkä olisi sellaista joskus voinut odottaa, mutta ei aikuiselta ihmiseltä (niin kuin tunne-elämä olisi jäänyt lapsen tasolle). Jotenkin hairahduin vielä avioliittoon kun en tiennyt narsismista ja luulin että tilanne paranee, mutta onneksi sentään tajusin vaatia avioehtoa. Liitto päättyi aika nopeasti eroon.

Ei todellakaan ollut hänen etu missään mielessä, että sitten erottiin. Hän on joutunut järjestämään asumisensa (vuokranmaksu, muut asumisen kulut, ruokaostokset yms.), liikkumisensa jne. uudestaan.

Ilmeisesti hän ei vaan voinut loukkaavalle puhumiselleen, mustasukkaisuudelleen, raivareilleen ja itkukohtauksilleen mitään.

narsismia ei ole pelkät raivokohtaukset.

narsismia on toisen tallominen jalkoihin ja pahan puhuminen toisesta ja täydellinen alistaminen.

Vierailija
10/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän tuonkaan elämä kuulosta tasapainoiselta. Ura eikä mitään muuta.

vaan aivan hirveä ihminen :). Mutta pointti oli se että kyllä se ammatissaan menestyi eikä rahasta ollut koskaan pulaa. Eli ei kaikki narskut ole jotain vankilakundeja, kyllä niitä on kaikenlaisessa sosiaalisessa asemassa ja hyvinkin "menestyneitä" jos menestykseksi lasketaan esim. sosiaalinen asema.

Vierailija
11/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsismia ei ole pelkät raivokohtaukset.

narsismia on toisen tallominen jalkoihin ja pahan puhuminen toisesta ja täydellinen alistaminen.

Ei ollut kyse pelkistä raivokohtauksista. Luitko kirjoitustani?

Mainitsemaani mustasukkaisuuteen liittyi se, kun kassaneiti tervehti normaalisti, sain siitä haukut sitten autossa. Tai jos liikenteessä seurasin jonkun auton liikettä esim. että pääsisin itse ajamaan sen mentyä ja siinä sattuikin olemaan naiskuski, sain siitäkin haukut, vaikka en ollut edes kuskia huomannutkaan.

Ja hallintaan se, että en olisi saanut edes muutaman viikon välein pitää yhteyttä lähes 8-kymppisiin vanhempiinikaan, jopa oli poistettava heidän numerot kännykästä!!

Hallintaan myös se, että oli pakko vähentää liikuntaharrastuksiakin, yksikin raivari tuli siitä kun olin pelaamassa sulista klo 16.00-17.00 sen sijaan, että olisin tullut suoraan töistä kotiin. Kyllä oikeasti olisi nelikymppiselle miehelle hyväksi, että urheilee edes hieman, mutta olisi kuitenkin pitänyt lopettaa. Missään ravintoloissa tai kapakoissa käynneistä ei ollut kyse, sillä sellaisia en harrasta muutenkaan.

Vierailija
12/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että yrittävät oikein imeä elämää ihmisiltä, joilla sellainen on. Itsellään on päässä vain musta aukko. Silloin kun olin narsistinaisen suosiossa, hän jäljitteli ja matki minua, ja tunki perheeni elämään lähes keinolla millä hyvänsä.

Narsistithan toimii vaikka millä tavoilla, joten on vaikea sanoa miksi toimivat jotenkin, kun tietyille käyttäytymistavoille voi olla erilaisia syitä. Mutta kaiken pohjana on empatiakyvyn puute ja normaalin tunne-elämän näivettyneisyys. Narsistilla on jatkuvasti jotenkin paha olla, paitsi silloin, kun saavat paistatella ylenpalttisessa huomiossa ja hallita muita.

ei ole valinnut osaansa; hän on olosuhteiden uri, eikä yleensä edes ymmärrä tätä. Narsisti voi parantua, hyvin harvoin, kun hänelle tulee niin paha olo että meinaa henki lähteä. Silloin jos on apua saatavissa, saattaa ihme tapahtua. narsisti paranee rakkaudella, eheytymällä. Vaikka narsistin teot ovat todellakin pahoja, narsistin (narsistien) lähipiirissä eläneenä täytyy sanoa, että tunnen suurta murhetta, kun näen sen pohjattoman yksinäisyyden, pelon, rakkaudettomuuden mikä heillä on. He ovat vankilassa, eikä sieltä pääse pois. Se, että jää narsistin uhriksi, ei auta heitä yhtään, vaan juurikin se etteivät he saa sillä narsismillaan tyydytettyä itseään. Siis rajat, ei, jne. Siksi mua välillä kuvottaa nämä "uhrit" sun muut, jotka itsesäälissä märisee ja hakee vastauksia syyttämällä muita omasta pahasta olostaan. Tietysti uhrikin tarvitsee apua ja ymmärrystä ja rakkautta selvitäkseen, mutta seajatus siitä että uhri hyvä, narsisti paha, on ihan samaa narsismiongelmaa, vaan sen toinen puoli. No, mulla meni n. 20v selvittäessa ja toipuessa, et omalta kohdaltani tiedän mistä puhun. Olen myös antanut anteeksi.

Vierailija
13/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että olenko myös itse hieman narsistinen,mutta olen tullut siihen tulokseen, että olen vain niin loppu, että olen itkuherkkä ja lyhytjännitteinen. Kaikki kaltoinkohtelut ovat kasaantuneet ja kun taas tulee yksi laiminlyönti,saatan suuttua kohtuuttomasti. Narsisti pyrkii horjuttamaan toisen maailmaa. Toisen saaminen raivon valtaan on hänelle peliä ja keino saada huomiota ja jokin reaktio. Vallan tunne kasvaa, kun toinen menettää itsehillintänsä täysin ja tekee itsestään muiden silmissä narrin.Häpeä omasta käytöksestä saa yleensä "uhrin" lopulta hyvittelemään ja pyytämään anteeksi.Ei enää itsekkään tiedä,onko terve vai sairas ja oman mielen hallinta onkin "uhrille" yleensä vaikeaa,kun sinut on saatu uskomaan, että olet hullu ja kaikki johtuu aina sinun käytöksestäsi.

Mieheni hoiti kerran lastamme useamman promillen humalassa,kun olimme sopineet, että voin mennä ystävieni kanssa pikkujouluihin.Olimme kotikaupungissani ja onneksi tuolloin teini-ikäinen siskoni tuli kotiin ajoissa ja löysi mieheni umpihumalassa sohvalta.Tulin tuhatta ja sataa kotiin ja vartti saapumiseni jälkeen pieni lapsemme heräsi itkemään.Mies ei tajunnut edes lapsen itkevän.Mies oli nauttinut 2 pulloa viini ja 6 0.5 litran olutta. Aamulla nostin aiheesta metakan,kun ukko yritti havitella hymyssä suin seksiä ja tuolloin mieheni heitti puhelimensa saunaan ja juoksi ulos.Oli mennyt junalla kotiin ryyppäämään lisää.Varmaan myös naisiin.Seuraavana päivänä ajoin huolesta sekaisin autolla monta sataa kilometriä yksin lapsen kanssa kotiin.Vastassa "katuva" mies,mutta kaikkihan johtui siitä, että minä olin huutanut hänelle.Syyttely oli niin vakuuttavaa,että uskoin lopulta itsekkin suuttuneeni turhasta.

Kaikki itkuherkät raivarinaiset eivät suinkaan ole narsisteja.Narsisti ei pyri hankkiutumaan kumppanistaan eroon,vaan sitouttamaan tämän itseensä.Hallitsemaan.

Siitä kai on kyse.Narsisti ei halua olla yksin, mutta ei hylkäämisen pelossa uskalla rakastaa oikeasti???

T:tuo joka epäilee miehensä olevan narsisti

on myös alkoholisteja ja muulla tavoin päästään sekaisin oleia, vastuuttomia ihmisiä. Itsekäs käytös tai naisten perässä juokseminen ei myöskään ole mitään narsismia. narsistin lähellä on useimmiten kylmää, kierää, uhkaavaa, tyhjää. Ja vastapainoksi hurmaavaa. Se että miehes juoksee vieraissa ja juo, on ihan perussuomalaista luusereimeininkiä. Eikä lapsiaan pitäisi tuollaisellakeaan altistaa.

Vierailija
14/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, en ymmärrä. Esim. ei todellakaan ollut exän etu, että hän asuu nyt taas yksin. Ex-vaimoni oli alussa kuin unelma. Sitten aika pian yhteenmuuttamisen jälkeen alkoi saada raivareita, olla yliherkkä, mistään ei hänelle saanut tai uskaltanut sanoa kuten tavalliselle ihmiselle voi. Lisäksi alkoi puhua kuin feministi. Yllättävät raivarit ja itkukohtaukset hämmästyttivät, koska niihin ei ollut oikeasti mitään aihetta. Joltain pikkulapselta ehkä olisi sellaista joskus voinut odottaa, mutta ei aikuiselta ihmiseltä (niin kuin tunne-elämä olisi jäänyt lapsen tasolle). Jotenkin hairahduin vielä avioliittoon kun en tiennyt narsismista ja luulin että tilanne paranee, mutta onneksi sentään tajusin vaatia avioehtoa. Liitto päättyi aika nopeasti eroon. Ei todellakaan ollut hänen etu missään mielessä, että sitten erottiin. Hän on joutunut järjestämään asumisensa (vuokranmaksu, muut asumisen kulut, ruokaostokset yms.), liikkumisensa jne. uudestaan. Ilmeisesti hän ei vaan voinut loukkaavalle puhumiselleen, mustasukkaisuudelleen, raivareilleen ja itkukohtauksilleen mitään.

narsismia ei ole pelkät raivokohtaukset. narsismia on toisen tallominen jalkoihin ja pahan puhuminen toisesta ja täydellinen alistaminen.

Ei ollut kyse pelkistä raivokohtauksista. Luitko kirjoitustani? Mainitsemaani mustasukkaisuuteen liittyi se, kun kassaneiti tervehti normaalisti, sain siitä haukut sitten autossa. Tai jos liikenteessä seurasin jonkun auton liikettä esim. että pääsisin itse ajamaan sen mentyä ja siinä sattuikin olemaan naiskuski, sain siitäkin haukut, vaikka en ollut edes kuskia huomannutkaan. Ja hallintaan se, että en olisi saanut edes muutaman viikon välein pitää yhteyttä lähes 8-kymppisiin vanhempiinikaan, jopa oli poistettava heidän numerot kännykästä!! Hallintaan myös se, että oli pakko vähentää liikuntaharrastuksiakin, yksikin raivari tuli siitä kun olin pelaamassa sulista klo 16.00-17.00 sen sijaan, että olisin tullut suoraan töistä kotiin. Kyllä oikeasti olisi nelikymppiselle miehelle hyväksi, että urheilee edes hieman, mutta olisi kuitenkin pitänyt lopettaa. Missään ravintoloissa tai kapakoissa käynneistä ei ollut kyse, sillä sellaisia en harrasta muutenkaan.

Meillä tulee riitaa täsät pelaamisesta siksi, että minä en ikinä pääse mihinkään.Kerran kaksi vuotta sitten yritin body pumppiin, mutta mies alkoi valittamaan, kun halusin lähteä sinne 10 min aikaisemmin kuin mitä hänen mielestä olisi ollut hyvä.Asia paisui isoksi riidaksi, kun hän liioitteli asian niin, että olin lähdössä kahta tuntia aiemmin.Pitäisi siis urheilla, mutta se, että toinen pelaa milloin haluaa ja kuluttaa viikonloput omissa ja isojen lasten kisoissa ja minä en pääse edes lääkäriin ilman lapsia, ei ole mielestäni reilua ja toisen huomioimista yhteisessä elämässä tai parisuhteessa...mutta näin se menee.Sitten on kiva sanoa ihmisille, kuinka raivoan hänen pelaamisestaan. Kaikill aon tietenkin se mielikuva, että minun mielestäni mies ei saisi tehdä mitään.

Ymmärrän toki sinun kantasi,varsinkin jos nainen sai myös itse harrastaa.

Meillä mies valittaa,kun ei saisi "koskaan" mennä kavereiden kanssa baariin. Huokaus...Niin,olisihan se kiva joskus itsekkin päästä jonnekin ilman, että tarvitsee pelätä toisen jättävän lapsia heitteille mustasukkaisuuksissaan.Eikä kovin innosta,kun aina tullaan vasta sitten seuraavana aamupäivänä kotiin umpihumalassa ja kysymys herää, että missä on sitten oikeasti oltu.Ei kai yksikään baari ole auki kellon ympäri???

Meillä mies on yös mustasukkainen. Luulee, että serkkupuoleni on rakastunut minuun.

T:taas se,joka luulee miehensä olevan narsisti

Vierailija
15/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti uhrikin tarvitsee apua ja ymmärrystä ja rakkautta selvitäkseen, mutta seajatus siitä että uhri hyvä, narsisti paha, on ihan samaa narsismiongelmaa, vaan sen toinen puoli.

Omassa lähipiirissä olen saanut seurata että pahiten narsistin uhriksi joutui ihminen joka uhriutui todella tehokkaasti... Hän on aina ajatellut että kaikkien pitäisi olla yhtä kilttejä ja hyväätarkoittavia kuin hän ja kaikkien pitäisi toimia tismalleen samalla tavalla kuin hän, siis ihan koko maailman pitäisi ymmärtää että se tapa jonka hän on oppinut lapsuudenkodissan on se oikea ja miksi, MIKSI OI MIKSI kaikki muut ei toimi juuri samalla tavalla? MIKSI?!!! Olen koettanut selittää että ihmiset oppivat kotonaan erilaisia kommunikointityylejä, kaikilla ei ole samanlaisia ihan käytännön tason tapoja, kaikki ihmiset eivät kerta kaikkiaan osaa olla yhtä hienoja ihmisiä kuin tämä uhri, koska sitä ei ole heille koskaan opetettu. Tai on opetettu jopa päinvastaista. Eipä tunnu vain menevän perille.

Vierailija
16/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että olenko myös itse hieman narsistinen,mutta olen tullut siihen tulokseen, että olen vain niin loppu, että olen itkuherkkä ja lyhytjännitteinen. Kaikki kaltoinkohtelut ovat kasaantuneet ja kun taas tulee yksi laiminlyönti,saatan suuttua kohtuuttomasti. Narsisti pyrkii horjuttamaan toisen maailmaa. Toisen saaminen raivon valtaan on hänelle peliä ja keino saada huomiota ja jokin reaktio. Vallan tunne kasvaa, kun toinen menettää itsehillintänsä täysin ja tekee itsestään muiden silmissä narrin.Häpeä omasta käytöksestä saa yleensä "uhrin" lopulta hyvittelemään ja pyytämään anteeksi.Ei enää itsekkään tiedä,onko terve vai sairas ja oman mielen hallinta onkin "uhrille" yleensä vaikeaa,kun sinut on saatu uskomaan, että olet hullu ja kaikki johtuu aina sinun käytöksestäsi. Mieheni hoiti kerran lastamme useamman promillen humalassa,kun olimme sopineet, että voin mennä ystävieni kanssa pikkujouluihin.Olimme kotikaupungissani ja onneksi tuolloin teini-ikäinen siskoni tuli kotiin ajoissa ja löysi mieheni umpihumalassa sohvalta.Tulin tuhatta ja sataa kotiin ja vartti saapumiseni jälkeen pieni lapsemme heräsi itkemään.Mies ei tajunnut edes lapsen itkevän.Mies oli nauttinut 2 pulloa viini ja 6 0.5 litran olutta. Aamulla nostin aiheesta metakan,kun ukko yritti havitella hymyssä suin seksiä ja tuolloin mieheni heitti puhelimensa saunaan ja juoksi ulos.Oli mennyt junalla kotiin ryyppäämään lisää.Varmaan myös naisiin.Seuraavana päivänä ajoin huolesta sekaisin autolla monta sataa kilometriä yksin lapsen kanssa kotiin.Vastassa "katuva" mies,mutta kaikkihan johtui siitä, että minä olin huutanut hänelle.Syyttely oli niin vakuuttavaa,että uskoin lopulta itsekkin suuttuneeni turhasta. Kaikki itkuherkät raivarinaiset eivät suinkaan ole narsisteja.Narsisti ei pyri hankkiutumaan kumppanistaan eroon,vaan sitouttamaan tämän itseensä.Hallitsemaan. Siitä kai on kyse.Narsisti ei halua olla yksin, mutta ei hylkäämisen pelossa uskalla rakastaa oikeasti??? T:tuo joka epäilee miehensä olevan narsisti

on myös alkoholisteja ja muulla tavoin päästään sekaisin oleia, vastuuttomia ihmisiä. Itsekäs käytös tai naisten perässä juokseminen ei myöskään ole mitään narsismia. narsistin lähellä on useimmiten kylmää, kierää, uhkaavaa, tyhjää. Ja vastapainoksi hurmaavaa. Se että miehes juoksee vieraissa ja juo, on ihan perussuomalaista luusereimeininkiä. Eikä lapsiaan pitäisi tuollaisellakeaan altistaa.

Vaikea sanoa,onko kyseessä narsisti vai idiootti alkoholisit,mutta yhtä kaikki... käytös on jo sitä luokkaa, että en tosiaan altista lapsiani enää tälle.Oli "diagnoosi" sitten mikä hyvänsä. :) Kirjoitinhan jossain alussa, että olen muuttamassa pois?

Mahdollisuuksia on annettu liikaakin.

Vierailija
17/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä narsisteja tallailee tällä pallolla niin vähän, että on kyllä maailman ihme että kaikkien niiden urheat uhrivaimot ja -lapsukaiset ovat osuneet tänne av:lle.

voi vittu... miksi ette mieti, mikä teissä on vikana, kun näette niitä narsistejanne joka hemmetin nurkan takana! Pervot.

Vierailija
18/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos syntyy sellaiselle tai synnyttää sellaisen?

Siksi mua välillä kuvottaa nämä "uhrit" sun muut, jotka itsesäälissä märisee ja hakee vastauksia syyttämällä muita omasta pahasta olostaan.

Vierailija
19/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä narsisteja tallailee tällä pallolla niin vähän

Vierailija
20/92 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä narsisteja tallailee tällä pallolla niin vähän, että on kyllä maailman ihme että kaikkien niiden urheat uhrivaimot ja -lapsukaiset ovat osuneet tänne av:lle. voi vittu... miksi ette mieti, mikä teissä on vikana, kun näette niitä narsistejanne joka hemmetin nurkan takana! Pervot.

Tilanteestasi on vaikea tarkemmin sanoa, mutta toisten vähättelyä tämä kommenttisi on parhaimmillaan.Mikä tarve on tulla kiroilemaan keskusteluun, joka ei selvästi sinua itseäsi "kosketa"?? Onko sinulla jokin erityinen syy kiroilla asiallisen keskustelun välissä? Kaipaatko huomiota? Koetko olevasi muita älykkäämpi tai parempi? Onko sinulla omasta mielestäsi lähes ammatillinen valmius diagnosoida narsisti tai uhrivaimo tai -lapsukaiset? Koetko, että sinua ei arvosteta tai, että keskustelu on loukannut sinua jotenkin? Miksi avasit keskustelun, jos narsistinen käyttäytyminen ei kosketa elämääsi millään tavalla?

Lisäksi suosittelen tutustumaan käsitteeseen "pervo" hieman paremmin.Ei ehkä osuvin valinta kuvaamaan näitä kirjoittelijoita.

T: edelleen se sama,joka epäilee miehensä olevan narsisti