Miksi narsistit toimivat kuten toimivat? Mikä pakko heitä siihen ajaa, eikö siitä seuraa vaikeuksia?
Kommentit (92)
Kun juoni ei kulje hänen kirjoittaman kässärin mukaan, siitä hetkestä alkaen kärsivät kaikki.
Marsku antaa tuta ja hän käyttää apurina koukuttunutta kumppaniaan. Koukuttunut kumppani toimii zombiemaisesti alamaisen elkein pulustelemalla narskuaan.
Juoskaa lujaa kun kohtaatte narskun.
Tuntuu, että yrittävät oikein imeä elämää ihmisiltä, joilla sellainen on. Itsellään on päässä vain musta aukko. Silloin kun olin narsistinaisen suosiossa, hän jäljitteli ja matki minua, ja tunki perheeni elämään lähes keinolla millä hyvänsä.
Narsistithan toimii vaikka millä tavoilla, joten on vaikea sanoa miksi toimivat jotenkin, kun tietyille käyttäytymistavoille voi olla erilaisia syitä. Mutta kaiken pohjana on empatiakyvyn puute ja normaalin tunne-elämän näivettyneisyys. Narsistilla on jatkuvasti jotenkin paha olla, paitsi silloin, kun saavat paistatella ylenpalttisessa huomiossa ja hallita muita.
Olen nainen ja tutustuin netin kautta samassa elämäntilanteessa olevaan naiseen. Olimme paljon tekemisissä ja hän pääsi lähipiirini sulavilla käytöstavoillaan, jatkuvalla mieleistelyllä, lahjoilla...Kunnes kaikki paljastui reilun vuoden kuluttua: nainen oli puhunut kaikille pahaa minusta ja matki minua jopa ostamalla samanlaisia sisustuselementtejä ja vaatteita kuin minulla ja värjäämällä hiukset samallatavalla, jne. Karmaisevaa! On vaikea selittää tätä lyhyesti, mutta niin sairasta naista en ole aiemmin tavannut! Hän oli minulle haukkunut koko lähipiirinsä, mutta paljastuikin että he olivat oikeastaan ihan ok tyyppejä, ystäväni vain mustamaalasi heidät. Naisella ei ollut pitkäaikaisia ystäviä, kaikki olivat hylänneet hänet jossain vaiheessa, pelkkiä nettituttuja.
Laitoin välit poikki tähän sairaaseen ihmiseen, mutta hän on jatkanut taitavaa manipulointiaan netissä, jossa puhuu edelleen pahaa minusta.
se että tykkää sisustaa samoilla tavoilla tai muuten jopa ihan matkii ystävän tyyliä? Sehän on vilpitöntä ihailua jos nyt ylipäänsä jotakin. Ja aika samoin sitä nyt ylipäänsä puetaan ja sisustetaan, kun huomaamatta imetään visuaalisia vaikutteita koko ajan ympäristöstämme.
Kun juoni ei kulje hänen kirjoittaman kässärin mukaan, siitä hetkestä alkaen kärsivät kaikki.
Marsku antaa tuta ja hän käyttää apurina koukuttunutta kumppaniaan. Koukuttunut kumppani toimii zombiemaisesti alamaisen elkein pulustelemalla narskuaan.Juoskaa lujaa kun kohtaatte narskun.
ja reagoi siihen, onko silloin narsisti? Siis jos antaa kaikkien kävellä yli, puhelinmyyjien huiputtaa, toisten muuttaa aikatauluja ennaltailmoittamatta jne. niin silloin on terve ei-narsisti, mutta jos vaatii oikeuksiaan, on narsisti?
Kukaan yksin elävä ei voi olla ainakaan kovin pahalaatuinen henkilö.Jos esim ihmistä on koulukiusattu läpi elämän,niin kyllä se saa epäilemään kaikkea ja pienikin takaisku ihmissuhteissa on sitten surullista.Sosiaaliset taidot on tärkeitä ja narsisti osaa ne,mutta ujo ihminen vain vetäytyy pois.
Narsisti-psykopaatit lisääntyvät tavallista enemmän (heillä on tyypillisesti useita lapsia eri kumppaneiden kanssa), koska lajinkehityksen kannalta on edullista, että kriisitilanteita varten on ihmisiä, jotka pystyvät toimimaan täysin tunteetta ja kylmäpäisesti, lähimmäisetkin uhraten, jotta ihmisrotu säilyy. Sen takia heitä on.
Narsismilla on geneettinen perusta, mutta lisäksi lähes aina vakavaa laiminlyöntiä lapsuudessa. Yhdysvalloissa on tilastollisesti eniten narsisteja, koska kulttuuri suosii yksilöllisyyttä, kun taas yhteisöllisiksi kasvatettavissa japanilaisissa ja kiinalaisissa narsismi on viime aikoihin asti ollut lähes tuntematonta.
Kaikki narsisteja ja uudet tulokkaat koulutetaan samanlaisiksi. Pelottavaa ja puistattavaa.
Marsku antaa tuta ja hän käyttää apurina koukuttunutta kumppaniaan. Koukuttunut kumppani toimii zombiemaisesti alamaisen elkein pulustelemalla narskuaan.Juoskaa lujaa kun kohtaatte narskun.
ja reagoi siihen, onko silloin narsisti? Siis jos antaa kaikkien kävellä yli, puhelinmyyjien huiputtaa, toisten muuttaa aikatauluja ennaltailmoittamatta jne. niin silloin on terve ei-narsisti, mutta jos vaatii oikeuksiaan, on narsisti?
Ei kyse ole tuosta että ei anna kaikkien huiputtaa.
Oikean narsistin suhtautuminen lähimmäisiin voi olla raaka ja tunteeton silloin kun kukaan sivullinen ei ole näkemässä. Narsismiin perehtyminen (kirjastosta löytyy hyviä kirjoja psykologian hyllystä, mm. Naimisissa narsistin kanssa) on avannut silmäni. Minua harmittaa erityisesti, kun yhdellä pelikaverilla on ollut sellainen hankala lapsuus, isä ollut juoppo ja kaverin ollessa vielä lapsi oli juonut lopulta itsensä hengiltä. Tyyppi käyttäytyy selkeästi narsistin tavoin joissain tilanteissa ja osa kavereistakin pyrkii välttämään hänen kanssa pelaamista. :-(
parisuhteista vois kommentoida niin että jos kokoajan on paha olla kotona ja pelkää kumppaniaan,kumppani kiusaa tai haukkuu, niin ei ole kyse normaalista yhteiselosta ja parisuhteesta. kumppanissa ja dynamiikassa on paljon vikaa. toisella joku häiriö todennäköisesti tai sitten luonteet ei sovi.