Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja ei voinut kertoa tyttärelleni läksyjä

Vierailija
10.12.2012 |

Tyttö oli ollut yhden tunnin poissa ja kysyi seuraavalla kerralla opettajalta puuttuvat läksyt, niin opettaja oli tuimana vain tokaissut, että "sinun pitää ne itse ottaa selville"

Siis mit...vit...oikeesti!!? Onks niillä niin helv..kiire, ettei kerkiä yhtä puolta minuuttia siihen käyttää, että kertoisi ne tehtävät.

Onko toi oikeesti aina kaikilla käyntäntö, etteivät kerro?

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain mutta ne WILMAN tunnukset tulee vaikka ei niitä haluaisi jos sulla ei ole niitä tunnuksia niin vanhemmat ei tiedä yhtään mitä koulussa tapahtuu. Miksi reissuvihko on mutta sitä ei käytetä enää? Miksi kaikki pitää olla netissä? Miten ihmiset on pärjännyt ilman nettiä kun nykyään ei enää paperille saa mitään tietoa opettajalta tapahtumista ja jos lapsi ei ole valmistautunut niin se on vanhemman vika. Kaikilla ei ole edes itsellä tietokonetta vaikka onkin sähköpostiosoite ja nettikin voi olla vaikka kuukauden poissa käytöstä huollon takia mutta eihän se auta, kaikki nettiin vaan ja lapset kärsii!!

Vierailija
102/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks sanoo et kaikki nettii, toinen sanoo että pitää kysyä kavereilta ku opettaja suuttuu jos sille soittaa, kolmannella ei oo nettiä, neljännen reissuvihko on hukassa, viidennen äiti ei tienny ku läksykirjat oli jääny lapsen isälle, kuudennen lapsella ei oo kavereita, seitsemäs on masennussaikulla ja yhden luokanopettajan luokalla on vielä 20 muutakin oppilasta, joilla on useimmilla kaksi vanhempaa, jotka hyvässä lykyssä haluavat vielä eri asiaa. koittakaa nyt keksiä jotain muuta vatvottavaa, viettäkää vaikka aikaa niitten lastenne kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettikatkoksen aikana. Siellä kerrotaan paljon mielenkiintoisia asioita.

Anteeksi vain mutta ne WILMAN tunnukset tulee vaikka ei niitä haluaisi jos sulla ei ole niitä tunnuksia niin vanhemmat ei tiedä yhtään mitä koulussa tapahtuu. Miksi reissuvihko on mutta sitä ei käytetä enää? Miksi kaikki pitää olla netissä? Miten ihmiset on pärjännyt ilman nettiä kun nykyään ei enää paperille saa mitään tietoa opettajalta tapahtumista ja jos lapsi ei ole valmistautunut niin se on vanhemman vika. Kaikilla ei ole edes itsellä tietokonetta vaikka onkin sähköpostiosoite ja nettikin voi olla vaikka kuukauden poissa käytöstä huollon takia mutta eihän se auta, kaikki nettiin vaan ja lapset kärsii!!

Vierailija
104/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päätetään koulussa ja kerrotaan oppilaille.

Vielä kerran, lue viesti, jota kommentoit ja kommentoit. Lupaako se kirjoittanut opettaja vastata oppilaan läksykysymykseen vai ei?

Olet viikon tyhmin.

luokkakavereilta, mutta jos hän tulee suoraan niitä itse kysymään, toki vastaan aina kysymykseen. Saatan toki sanoa, että muistiinpanot kannattaa kopsata jonkun toisen vihkosta. -ope

Oppilailla ei ole siihen mitään velvollisuutta ja opettaja saa siitä ihan palkkaa että tekee työnsä ja siihen työhön kuuluu kertoa läksyt. Joten mitäpä jos lakkaisit siirtämästä sinulle kuuluvia töitä oppilaillesi.

tehdä sinun työsi. He voivat kysyä/kertoa läksyt, mutta siihen ei ole mitään velvollisuutta eikä periaatetta. Läksyjen kertominen on sinun hommaasi. Sä se tyhmä olet kun et yksinkertaista asiaa ymmärrä vaan alat haukkua muita. Periaatteessa sä et voi sysätä omia hommiasi alaikäisten vastuulle. Periaatteessa se opetus kun on sun tehtäväs ja siitä sulle maksetaan.

siirretään oppilaiden vastuulle. Eli siis edelleen, ei ole olemassa periaatetta että oppilaiden pitää huolehtia läksyjen tiedottamisesta. Aivan kuten kaupan kassa ei voi päättää että sinä asiakas siellä tulet nyt tänne kassalle ja alat rahastaa muita asiakkaita kun mä lähden nyt vessaan ja mulla on tällänen periaate että asiakkaiden pitää mua auttaa tarvittaessa. Eikä päiväkodin täti voi laittaa yhtä eskarilaista vahtimaan muuta eskariryhmää ja häipyä kahville. Kun heillä on sellainen periaate että kahvia pitää saada.

Ja joo tää ope tekee työnsä, mutta vasta sitten jos muut ei sitä tee hänen puolestaan. Ne muut joille se homma ei kuulu eikä siitä makseta. Mut on se kiva että on yks ammattiryhmä jotka voi itse päättää mitä tekevät ja mitä teettävät muilla, edes kysymättä sopiiko se niille muille ja suostuuko ne sitä tekemään. Keksitään vaan periaate jota aletaan noudattaa.

Vierailija
105/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue nyt vielä kerran se viesti.

Olet kuukauden tyhmin.

Se päätetään koulussa ja kerrotaan oppilaille. Vielä kerran, lue viesti, jota kommentoit ja kommentoit. Lupaako se kirjoittanut opettaja vastata oppilaan läksykysymykseen vai ei? Olet viikon tyhmin.

luokkakavereilta, mutta jos hän tulee suoraan niitä itse kysymään, toki vastaan aina kysymykseen. Saatan toki sanoa, että muistiinpanot kannattaa kopsata jonkun toisen vihkosta. -ope

Oppilailla ei ole siihen mitään velvollisuutta ja opettaja saa siitä ihan palkkaa että tekee työnsä ja siihen työhön kuuluu kertoa läksyt. Joten mitäpä jos lakkaisit siirtämästä sinulle kuuluvia töitä oppilaillesi.

tehdä sinun työsi. He voivat kysyä/kertoa läksyt, mutta siihen ei ole mitään velvollisuutta eikä periaatetta. Läksyjen kertominen on sinun hommaasi. Sä se tyhmä olet kun et yksinkertaista asiaa ymmärrä vaan alat haukkua muita. Periaatteessa sä et voi sysätä omia hommiasi alaikäisten vastuulle. Periaatteessa se opetus kun on sun tehtäväs ja siitä sulle maksetaan.

siirretään oppilaiden vastuulle. Eli siis edelleen, ei ole olemassa periaatetta että oppilaiden pitää huolehtia läksyjen tiedottamisesta. Aivan kuten kaupan kassa ei voi päättää että sinä asiakas siellä tulet nyt tänne kassalle ja alat rahastaa muita asiakkaita kun mä lähden nyt vessaan ja mulla on tällänen periaate että asiakkaiden pitää mua auttaa tarvittaessa. Eikä päiväkodin täti voi laittaa yhtä eskarilaista vahtimaan muuta eskariryhmää ja häipyä kahville. Kun heillä on sellainen periaate että kahvia pitää saada. Ja joo tää ope tekee työnsä, mutta vasta sitten jos muut ei sitä tee hänen puolestaan. Ne muut joille se homma ei kuulu eikä siitä makseta. Mut on se kiva että on yks ammattiryhmä jotka voi itse päättää mitä tekevät ja mitä teettävät muilla, edes kysymättä sopiiko se niille muille ja suostuuko ne sitä tekemään. Keksitään vaan periaate jota aletaan noudattaa.

Vierailija
106/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirretään oppilaiden vastuulle. Eli siis edelleen, ei ole olemassa periaatetta että oppilaiden pitää huolehtia läksyjen tiedottamisesta. Aivan kuten kaupan kassa ei voi päättää että sinä asiakas siellä tulet nyt tänne kassalle ja alat rahastaa muita asiakkaita kun mä lähden nyt vessaan ja mulla on tällänen periaate että asiakkaiden pitää mua auttaa tarvittaessa. Eikä päiväkodin täti voi laittaa yhtä eskarilaista vahtimaan muuta eskariryhmää ja häipyä kahville. Kun heillä on sellainen periaate että kahvia pitää saada.

Ja joo tää ope tekee työnsä, mutta vasta sitten jos muut ei sitä tee hänen puolestaan. Ne muut joille se homma ei kuulu eikä siitä makseta. Mut on se kiva että on yks ammattiryhmä jotka voi itse päättää mitä tekevät ja mitä teettävät muilla, edes kysymättä sopiiko se niille muille ja suostuuko ne sitä tekemään. Keksitään vaan periaate jota aletaan noudattaa.

todennäköisesti olet provo, mutta hauskemaa olisi, ettet, sillä silloin voisin sanoa seuraavaa:

OLET KYLLÄ TYHMÄ :D taidat olla niitä, jotka eivät läpäisseet edes peruskoulua tuolla luetunymmärtämistaidolla! Ihan säälittää ne ihmiset, jotka joutuvat sinun kanssasi olla tekemisissä!

Vierailija
107/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti olet provo, mutta hauskemaa olisi, ettet, sillä silloin voisin sanoa seuraavaa:

OLET KYLLÄ TYHMÄ :D taidat olla niitä, jotka eivät läpäisseet edes peruskoulua tuolla luetunymmärtämistaidolla! Ihan säälittää ne ihmiset, jotka joutuvat sinun kanssasi olla tekemisissä!

Näyttää menevän läpi kun aletaan ihan tosissaan haukkua :))

Vierailija
108/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetissä itse selvisin peruskoulusta kun ei ollut edes nettiä? Eikä kännyköitä? Ihan lankapuhelimella jouduin itse soittamaan luokkakavereille ja selvittämään läksyt. Ja vielä itse tekemäänkin ne. Ai niin, siksi varmaan selvisinkin.

Vierailija
109/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea uskoa että opettaja kiertäisi katsomassa oppilaiden kirjoista kuka on tehnyt _liikaa_ läksyjä.

Eikös kirjoissa yleensä edetä järjestyksessä? Itse tein koulutehtäviä kymmeniä sivuja eteenpäin. Joku opettaja siitä jupisi, mutta eihän innokkaasta läksyjen tekemisestä voi ainakaan rangaista! :D

Lukuläksyjä en kokenyt läksyiksi siinä mielessä että niitä olisi pitänyt alkaa muilta selvittelemään. Luin sitten kokeisiin.

Omille lapsilleni olen sanonut että eipä tuo maailmaa kaada, wilma-merkintä, kun kuitenkin koulu sujuu kiitettävästi muuten. Unohtaminen on inhimillistä, ja on vapauttavaa antaa itselleen anteeksi vilpittömät unohdukset ja väärinkäsitykset.

Itse olin pienenä suorittaja, jonka piti osata kaikki. Pienimmätkin virheet harmitti suuresti. Stressailin kokeita ja esitelmiä, että jos en saakkaan kymppiä... Onko terveen kuuloista lapsen stressata sitä ettei saa ala-asteella täysiä pisteitä _kaikista_ kokeista?!

Miettikää opettajat: osa niistä oppilaista ahdistuu suorittamiseen, ja on aikuisena terapeuteilla, osittain siksi, että jo koulussa piti huolehtia kaikesta täydellisyyteen asti. Jopa niin, että lapsi ei voi edes sairastaa ja levätä rauhassa, kun stressaa poissaolon aikana tekemättä jääviä tehtäviä ja niiden selvittämistä!

Vierailija
110/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain asialle on tehtävä ylemmältä taholta JA PIAN!

näinhän se on. Kiusatun viittaamattomuuus heikentää kurssiarvosanaa, mutta kiusaajan häiriköinti ei heikennä hänen arvosanaansa.

kaikesta kiusaamisesta pitää tehdä rikollista touhua ja kunnolliset rangaistukset rikollisille.

Siinäpä taas varsinaisia superkasvattajia! Hohhoijaa. Palkatkaa itse avustaja auttamaan sitä teidän syrjittyä lastanne! Aika avutonta, jos ette osaa mitään tehdä sille, että teidän lapsia kiusataan!

Mitään muuta keinoahan ei ole läksyjä selvittää, kun tulla koululle?

Mitä jos tekisit itse jotain asialle, että lapsesi voi huonosti ja PIAN!!!

Viittaamattomuus ei alenna kurssiarvosanaa, vaan sen tekee tuntiaktiivisuuden puute. Kiusaajan häiriköinti tunnilla heikentää hänen käytösarvosanaansa, aineen numeroon se ei saa vaikuttaa.

On se hyvä, että meidät opettajat on sentään koulutettu, jos kuka tahansa saisi opettaa, niin lapsethan olisivat teidän kaltaisienne armoilla koko sivistyksensä kanssa!

Siinäpä varsinainen superopettaja! :D Tiedän, että opettajan koulutusahjoon ei tarvitse tähtioppilas ollakaan, mutta että joukkoon mahtuu noinkin idiootteja ja ylimielisiä.

Helpoin keino olla tunnilla aktiivinen on viitata, puhua ja tehdä läksyt. Mutta ainiin eihän kiusattu tai ujo uskalla viitata, eikä puhua pukahtaa. Läksytkin jäävät sairaanaolon jälkeen tekemättä, kun opettaja ei nirppanokkaisuudessaan suostu jakamaan tietoa muutoin kuin yhden kerran ko. tunnin jälkeen fossiiliselle liitutaudulle!

Opettaja hyvä: on SINUN vastuullasi tehdä opettamisprosessista sellainen, että koulunkäynti on oppilaalle sujuvaa. Agressiivisten ipanoiden tukeminen ja läksytiedon panttaaminen ei todellakaan edistä oppimista.

Ja haloo, elämme Suomessa! Täällä koulun pitää mahdollistaa tarvittava tuki (tällä hetkellähän prosessi mättää ja pahasti) tai opettaa avuttomat opettajat käyttämään Wilmaa. Jos ei muu auta ja rahaa ei ole, niin delegoikaa koululaisille päivittäiset läksyjen kirjaamiset Wilmaan. Oppivat samalla tietokoneen käyttöä. Jos ei softa/oikeudet siihen taivu, niin pyytäkää muutos ohjelmistoon. Vanhemmat maksavat koulunkäynnistä verotuksen muodossa jo näinkin aivan sairaasti, joten aivan idioottimaista ehdottaa vanhempien palkaavan teille lisäavustajia!

Kerrotko vielä hyvä Superopettaja ne keinot, millä läksytiedon saa, jos ei yrittämällä soittaa ja laittaa tekstaria luokkatovereille (jotka eivät vastaa tai sanovat "ei oo kirjoja just nyt tässä" jne)? Jos opelta kysyy, niin sanoo että lapsen on kavereilta selvitettävä. Samaa skeidaa toitotetaan kuukausitiedotteissa. Pitäiskö lasten olla ajatustenlukijoita? Jotain järkeä saisi tulla tuohon opettajien sähläilyyn!

Vierailija
111/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on mielestäni hyvä idea, niin kuin joku jo sanoikin, että jos keneltäkään kaverilta ei tosiaan saa läksyjä, niin tekee sitten kirjasta ainakin jotain tehtäviä. Parempi kuitenkin tehdä vaikka vääriä tehtäviä kuin kokonaan jättää tekemättä, ainakin minua opena ilahduttaisi että on oltu oma-aloitteisia.

Ihmettelen kyllä sitäkin, onko tosiaan koulumaailma niin kurjaksi mennyt, ettei oppilaalla ole yhtäkään luotettavaa kaveria, joka kertoisi läksyt oikein.

Wilmaan läksyjen merkkaaminen ei sikäli ole hyvä ratkaisu, että oppilaille ei silloin kehity sitä omaa vastuuta läksyjen kirjaamisesta, jos tehtävät ovat joka tapauksessa nähtävillä wilmassa. (Ja eiväthän ne oppilaat itse edes pääse wilmaan, vaan ne läksyt pitäisi sitten muistaa kysyä vanhemmilta, mikä taas varmaan johtasi vain uusiin unohduksiin...)

Onhan opettajilla myös sähköpostiosoite; itse ainakin mielelläni voisin s-postitse läksyt kertoa (en kyllä tiedä onko kaikilla opettajilla tapana lukea s-postia päivittäin, mutta itse olen ajatellut tulevaisuudessa näin toimia).

- jossain vaiheessa aiemmin vastannut melkein valmis aineenope