Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja ei voinut kertoa tyttärelleni läksyjä

Vierailija
10.12.2012 |

Tyttö oli ollut yhden tunnin poissa ja kysyi seuraavalla kerralla opettajalta puuttuvat läksyt, niin opettaja oli tuimana vain tokaissut, että "sinun pitää ne itse ottaa selville"

Siis mit...vit...oikeesti!!? Onks niillä niin helv..kiire, ettei kerkiä yhtä puolta minuuttia siihen käyttää, että kertoisi ne tehtävät.

Onko toi oikeesti aina kaikilla käyntäntö, etteivät kerro?

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet töistä sairaana ja menet kysymään esimieheltä, tuliko jotain tärkeää sairasloman aikana, niin jättääkö se esimies sen kertomatta? Ei taatusti jätä.

Ja kyllä, olen itsekin opettaja. Minulta voi kysyä läksyistä.

Vierailija
22/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kysellään opelta:D Ei ole tullut mieleenkään. Läksyt kysytään luokkakavereilta.

Yläkoulussa tuo on tavanomaista kiusantekoa, läksyjä ei saa KENELTÄKÄÄN.

Niitä ei merkata Wilmaan eikä opettaja niitä kerro.

Sama ala-asteella. Poikamme nyt nelosella, sama ongelma on ollut koko ala-asteen ajan. Joskus jopa joku kavereista saattaa vastata puheluun ja kertoa läksyt, mutta silloinkin yleensä joku tehtävistä jää kertomatta. Yleensä eivät viitsi kertoa.

Vanhemmat: muistuttakaa lapsianne, että koulukaveria pitää tukea ja kertoa läksyt jos niitä kysytään.

Opettajat: homma ei toimi näin, tehkää asialle jotain. Tämä on todella yleinen ja turha ongelma. Vaikka vuorovastuut kouluun ja vastuulliset pareittain laittavat päivän läksytiedon jakelulla oppilaiden sähköpostiin. Yläasteella Facebook -jako, niinkuin joku oikeasti hyvä opettaja ylempänä keskustelussa jo tekikin. Tai keksikää edes jotain asian parantamiseksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ap:n lapsen opettaja olisi ravintolassa töissä. Hän varmaan sanoisi asiakkaalle, että "on minulla tuolla se ruokalista, mutta en anna sitä sinulle kun se lista näkyy myös netistä. Sinun pitää olla oma-aloitteinen ja oletan, että sinulla on netti kun olet meidän kanta-asiakas."

Vierailija
24/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppilaita (tai opettajia) ei voi pakottaa liittymään esim. facebookkiin. Joo, varmaan suurin osa oppilaista sielläkin on, mutta on myös joitakin, jotka eivät ole.

Vierailija
25/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sairaana olla vain yhden päivän pois? eikö pitäisi kuitenkin pitää yksi "kuumeeton päivä", että tietää varmasti, ettei ole enää sairas? jos ei ole niin sairas, ettei tarvitse mitään karanteenipäivää pitää, voi ihan hyvin tehdä läksytkin.

sitä paitsi, ei se läksyt tekemättä -merkintä ole mikään maailmanloppu. se on vain merkintä siitä, että läksyjä ei ole tehty. ei se ole mikään tuomio. syitähän voi näköjään olla aika monia..

Seuraavana pysyy pystyssä pyörtymättä. Toinen esimerkki voisi olla vaikka hammassärky, joka hoituu hammaslääkärikäynillä. Kolmas voi olla vaikka väärästä ruoasta saatu ripuli (laktoori, ruis). Neljäs syy voi olla vaikka migreeni, joka paranee levolla. Viides syy voi olla vaikka silmätulehdus, jonka takia riittää yksi poissaolopäivä, ja lääkityksen aloittamisen jälkeen voi taas mennä kouluun.

Itseäsi lainaten:

"Syitähän voi näköhään olla aika monia..."

Vierailija
26/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ap:n lapsen opettaja olisi ravintolassa töissä. Hän varmaan sanoisi asiakkaalle, että "on minulla tuolla se ruokalista, mutta en anna sitä sinulle kun se lista näkyy myös netistä. Sinun pitää olla oma-aloitteinen ja oletan, että sinulla on netti kun olet meidän kanta-asiakas."

se taas nähdään, että jotkut luulevat oppilaisen olevan koulussa asiakkaina.

Suomessa on oppiVELVOLLISUUS.

Vierailija
27/111 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankaan ois vastannut noin, jos oisin ollut toi opettaja.. Mutta jos siis ymmärsin tilanteen oikein, niin oppilaalla oli ollut siis läksyt tekemättä siksi, koska oli ollut poissa aiemmin? Siinä tapauksessahan niitä läksyjä olisi pitänyt kysellä jo ennen sitä tuntia eikä vasta tunnilla, jolloin niiden olisi pitänyt jo olla tehtynä?

Olen itse valmistumassa aineenopettajaksi ja teen aika paljon sijaisuuksia. Minusta nämä "en voinut tehdä läksyjä kun olin poissa/kipeenä" -selittelijät ovat todella ärsyttäviä, koska en voi tietää, puhuvatko totta (sijaisena en voi välttämättä tietää, onko oppilas ollut oikeasti poissa, tai jos tiedänkin olleen poissa, niin onko edes yrittänyt ottaa selville läksyjä).

Vierailija
28/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuuttia tyttärellesi, mutta opettajalle se voi olla puoli minuuttia x monta monituista oppilasta.

Riippuu vähän minkä ikäisestä lapsesta on kyse. Ekaluokkalaiselle opet varmaan yleensä kertookin, mutta kyllä jo kolmannelta luokalta voi alkaa olettaa, että oppilaat voivat kysyä myös toisiltaan.

Vierailija
29/111 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läksyt.

Omalla lapsella oli siinä ongelmia. Hän oli erityisluokalla ja ainoa oppilas joka teki läksyjä. Jos joskus sairasti niin luokkakavereilta ei tietoa saanut koska he eivät edes merkanneet läksyjä. Opettaja oli sitten reilu (lisätyötä hänelle) ja sovimme, että laittaa wilmaan läksyt.

Vierailija
30/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se taas nähdään, että jotkut luulevat oppilaisen olevan koulussa asiakkaina.

Suomessa on oppiVELVOLLISUUS.

Ja oppilaalla on myös OIKEUKSIA:

1) Oikeus opetussuunnitelman mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen

2) Oikeus turvalliseen oppimisympäristöön

Ja opettajalla on VASTUU em. käytännön toteutuksesta. Eikä todellakaan ole oikeutta pantata läksytietoja tai olla anatmatta tietoja oppilaalle, jos oppilas niitä tarvitsee.

Vierailija
31/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä ketju vahvistaa ajatustani. Laiskoja läskiperseitä ja tyhjän valittajia ja nauttivat kun nämä kiireiset rouvat saavat kiusata lapsia.

Meillä on ollut 2 miesopettajaa ala-asteella lapsilla ja he olivat ihan erilaisia. Lapset sai kysyä heiltä läksyt ja nämä miesopettajat sanoi jopa, että jos tulee ongelmia, voi soittaa heille kotiin. Koskaan ei soitettu, mutta ei ollut sellaista ylimielistä kieltoa kuin naisopettajilta "minulle ei tarvi soittaa illalla, se on mun omaa aikaa, selvittäkää asianne koulupäivän aikana"

Naisopettajille tulee valmistuttua joku hirviögeeni esiin ja nauttivat kun saavat hallita ja pompottaa. Jotenkin ne kiltit tytöt kun pääsevät valtaan, niin tulee juuri näitä "en vittuillessani sano sulle, mitä tuli viime tunnilla läksyksi kun olit hammaslääkärissä. Kysy kavereilta ja merkintä tulee kuitenkin"

Ja jos kyseessä on kiusattu lapsi, joka ei voi kavereilta kysyä, on opettaja aivan orkku housuissa innoissaan, että nytpä päästiin lisää alistamaan tätä lasta.

Vierailija
32/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseinen opettaja on muutenkin todella tiukka (osittain ihan hyväkin, koska luokassa on sen verran monta villikkoa seassa)

mutta hän HUUTAA oppilaille ja lujaa huutaakin, mikä taas ei mielestäni kuuluu asialliseen opetukseen, ei sitten niin yhtään! Lapset saadaan kuuntelemaan ja tottelemaan muullakin kuin huutamalla heidät hiljaiseksi.

Osa ryhmän tunnollisista oppilaista, mukaan lukien oma tyttöni, ovat sanoneet, ettei opettajalta uskalla kysyä mitään, koska hän huutaa ja on vihainen. Eli jos jokin asia on epäselvä, niin se myös jää epäselväksi ja vain siksi, ettei oppilaat uskalla avata suutansa tunnilla.

Laitoin opettajalle asiallista palautetta asiasta ja nyt jos "kostaa" lapselleni numerossa, niin näyttää kyllä siinä vaiheessa todella lapsellisuutensa.

ap

Vierailija
33/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä ketju vahvistaa ajatustani. Laiskoja läskiperseitä ja tyhjän valittajia ja nauttivat kun nämä kiireiset rouvat saavat kiusata lapsia.

Meillä on ollut 2 miesopettajaa ala-asteella lapsilla ja he olivat ihan erilaisia. Lapset sai kysyä heiltä läksyt ja nämä miesopettajat sanoi jopa, että jos tulee ongelmia, voi soittaa heille kotiin. Koskaan ei soitettu, mutta ei ollut sellaista ylimielistä kieltoa kuin naisopettajilta "minulle ei tarvi soittaa illalla, se on mun omaa aikaa, selvittäkää asianne koulupäivän aikana"

Naisopettajille tulee valmistuttua joku hirviögeeni esiin ja nauttivat kun saavat hallita ja pompottaa. Jotenkin ne kiltit tytöt kun pääsevät valtaan, niin tulee juuri näitä "en vittuillessani sano sulle, mitä tuli viime tunnilla läksyksi kun olit hammaslääkärissä. Kysy kavereilta ja merkintä tulee kuitenkin"

Ja jos kyseessä on kiusattu lapsi, joka ei voi kavereilta kysyä, on opettaja aivan orkku housuissa innoissaan, että nytpä päästiin lisää alistamaan tätä lasta.

on ilmeisesti se että tekee niin tai näin niin aina menee jonkun mielestä väärin...

Vierailija
34/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään ole ok, eikä sellainen ilmapiiri, etteivät oppilaat uskalla kysyä...

Olisi mielenkiintoista kuulla, miten opettaja vastaa viestiisi.

Vierailija
35/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saa kritiikkiä.

Kyllä hyviä alakoulun opettajia on. Ja miehissä en ole koskaan nähnyt näitä pompottelupiirteitä, mitä naisopettajilla on.

Ja ei kaikilla naisillakaan. Mutta näitä hirniötanttoja on nähty, joita lapset pelkää ja joilta ei uskalla kysyä mitään ja jotka nauttii kun lasta nöyryytetään.

Kuten ap.n tapauksessa. Ei voinut sanoa, mitä oli edellisellä tunnilla tullut läksyksi.

Ap, sanon sinulle, että niillä alakoulun merkinnöillä ei ole paskankaan väliä. Eikä niillä numeroillakaan. Homma muuttuu tosi paljon asiallisemmaksi ja opettajat paremmiksi kun lapsi lähtee yläkouluun.

on ilmeisesti se että tekee niin tai näin niin aina menee jonkun mielestä väärin...

Vierailija
36/111 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saa kritiikkiä.

Kyllä hyviä alakoulun opettajia on. Ja miehissä en ole koskaan nähnyt näitä pompottelupiirteitä, mitä naisopettajilla on.

Ja ei kaikilla naisillakaan. Mutta näitä hirniötanttoja on nähty, joita lapset pelkää ja joilta ei uskalla kysyä mitään ja jotka nauttii kun lasta nöyryytetään.

Kuten ap.n tapauksessa. Ei voinut sanoa, mitä oli edellisellä tunnilla tullut läksyksi.

Ap, sanon sinulle, että niillä alakoulun merkinnöillä ei ole paskankaan väliä. Eikä niillä numeroillakaan. Homma muuttuu tosi paljon asiallisemmaksi ja opettajat paremmiksi kun lapsi lähtee yläkouluun.

Eihän kukaan saa puolustaa opettajia, vaikka kaikkia naisopettajia yleistäen haukutaan laiskoiksi läskiperseiksi, jotka huvikseen vaan lapsia rääkkää jne. Sehän on sitä marttyyrin leikkimistä sitten.

Vierailija
37/111 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmosilla ei yksikään opettaja merkkaile läksyjä Wilmaan. Tyttäreni ei todellakaan ole se joka olisi kyselemässä jatkuvasti unohtuneita läksyjä opettajalta. Ihme nipo meininkiä. Kuuluuko teidän opettajien kertoa ne läksyt vai ei??

sun yessica-yannicas pitää ne itse selvittää.

Vierailija
38/111 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tyttö kyseli seuraavalla kerralla läksyjä, niin tyttö oli tunnilla ja ne läksyt käytiin jo läpi! Mitä enää kysymään.

Vierailija
39/111 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaana ollessaan yrittänyt soitella läksyjä kavereilta, mutta heistä kukaan ei useinkaan vastaa puhelimeen!! En jaksa ymmärtää, miksei niitä voisi laittaa Wilmaan. Minun kummankaan lapseni opettaja ei ole laittanut vaikka olen pyytänyt.

Toinen lapsistani on tokalla, ja sama juttu hänen kaveripiirissään, harvalla on puhelin päällä tai mukana kun soitella yrittää. Tai jos kiinni saa niin kaveri ei tiedä läksyjä.

Minusta läksyasiat ovat nimenomaan opettajan ja oppilaan välisiä asioita, eivät oppilaan ja kaverin.

Vierailija
40/111 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäreni oli siis sairaana yhden tunnin ja koitti saada muutamalta luokkatoveriltaan läksyjä, mutta he eivät vastanneet puhelimeensa. Sanoin, että kysy opettajalta seuraavalla tunnilla ne läksyt. Tyttö teki työtä käskettyään ja vastaus oli "sinun pitää ne itse selvittää" ja Wilmaan tuli tuntimerkintä, että läksyt on tekemättä :D Siis naurettavaa touhua!

Kyllä mä opettajalle asiasta mainitsen, ihan varmasti. Jos näkyy enkun numerossa, niin seuraavaksi väännetään sitten siitä. Tyttäreni on kuitenkin ahkera koulussa kävijä, joka saa hyviä numeroita jatkuvasti ja on tuoltakin opettajalta saanut kokeeseen positiivista palautetta tehdyistä läksyistä sekä tuntiaktiivisuudestaan!

ap