Nainen, mitä "naisten tapoja" ihmettelet?
Haen siis semmoisia juttuja, joita itse naisena ihmettelet etkä koe itseäsi kovin "naiselliseksi" kun poikkeat niin selkeästi muista naisista.
Aloitan:
- juoruilu ja valtava kiinnostus joitakin blogisteja tai julkkiksia kohtaan, se kun kytätään suurella mielenkiinnolla jotain kalastajan vaimoa tai värikästä pipsaa; mä en siis ymmärrä mistä tulee mielenkiinto seurata ja juoruilla jonkun tuntemattoman elämästä
Kommentit (149)
en tiedä onko "naisten tapa", mutta palstamamman ainakin, tämä loputon muiden naisten, julkkisten ja "kauppakeskuksessa nähtyjen", ulkonäön vatvominen. Ja tietysti ennenkaikkea negatiivisessa hengessä.
En tunne henk. koht. ainuttakaan naista, joka olisi yhtä kiinnostunut muiden ulkonäöstä.
kun nainen tulee miehen huonosti kohtelemaksi ja avaa siitä suunsa (täällä) lyttäävät kaikki kanssasisaret välittömästi tämän yksilön ja huono kohtelu muuttu aina naisen ansaitsemaksi ja itseaiheuttamaksi??!! Miehessähän siis EI OLE MITÄÄN VIKAA. KOSKAAN!
Samoin naiset jotka vihaavat feminismiä ilman parempaa asiantuntemusta ja kuvittelavat sitten olevansa yksi äijistä ja tosi reilu ja rento(!!??)
Hyvä sisko -"järjestöjen" puuttuminen ja se etteivät naiset vedä yhtä köyttä vaan yrittävät joka käänteessä kampittaa toisen naisen.
Niitäkin naisia on jotka pitävät toisen naisen puolta mutta kyllä sieltä joku taas tämänkin yksilön haukkuu femisistiksi.
Se että mennään toisten naisten puolisoiden perään.
päätöksenteossa ja johtokunnissa, koska naisilla ei ole samanlaisia "hyvä sisar" järjestöjä. Naiset sen sijaan vaan kokevat toiset naiset uhkana.
on heti bimbo. Ja muukin toisten ulkonäön kauhistelu. Jos joku pitää vaikka puhetta, niin osa naisista sipisee vaan "hui mitkä kengät" -tyylisiä juttuja, eikä kuuntele sisältöä ollenkaan. Sitten ollaan niin kovista, että. Ja puhun nyt yli 35-vuotiaista, ihan oikeasti.
Se on myös sietämätöntä, miten naiset ajavat omien lastensa asemaa jyräämällä kateuksissaan toisten lapsia: ei kutsuta synttäreille, "unohdetaan" moikata jne.
Kun en kaikkia lukenut..
Mutta se että baarissa tai muualla pitää vähintään yksi kaveri ottaa vessaan mukaan! Minä olen mielestäni ihan normaali nainen mutta aina olen pärjännyt vessassa yksin.. Siis lapsuuden alkua lukuunottamatta..
Ja se että toiset eivät voi liikkua edes postilaatikolle ilman kilon pakkelia. Meikkaan vain joskus arkena, useimmiten vain juhliin. Miehelleni kelpaan näin vaikken mikään missi olekaan. Muita varten en koe tarvetta pynttäytyä.
niin se on juuri tuo toisten naisten ulkonäön ainainen kritisointi. Jotkut naiset aika härskisti mittaavat toisia päästä jalkoihin, keskenkasvuisen käytöstä.
Tiedän, että tämä palsta on ylilyötyä huttua, mutta meinaa järki lähteä noissa ikuisissa kinoissa pitääkö olla lyhyt- vai pitkätukkainen, karvaton vai karvallinen, läski vai laiha.
on, jopa nekin jotka työskentelevät miehisellä alalla.
Tämän perheen naiväki on miesvaltaisella alalla työtä tehneenä ja opiskelleena ihmetellyt ainakin jokaisesta vessareissusta raportointia toisille, sekä ylenpalttinen toisten ihmisten asioista kiinnostuminen.
Jotenkin naisia kiinnostaa niin omassa kaveripiirissä kuin julkkiksissa paljon henkilökohtaisemmat asiat kuin useimpia miehiä.
vaikka asiayhteydestä ja lauseesta tajuaisi aivan hyvin mitä toinen tarkoittaa, mutta jäädään kuitenkin puimaan enemmän niitä kielioppivirheitä kuin sitä varsinaista asiaa, joka tekstissä oli.
Ja eiköhän tosta akateemikko-sanankin käytöstä voisi jo tehdä hauskan av-mammojen sisäpiirivitsin ja viljellä sanaa jatkossa ihan huumorimielessä!
En ymmärrä naisia, jotka kokevat tarvetta aloittaa tällaisia ketjuja ja näin mollata omaa sukupuoltaan.
appäästä haukkumaan ja lyttäämään ja yleistämään naisia. Tämä ketju on hyvä esimerkki suomalaisen miehen naisvihasta. Mutta yhtä kaikki, suomalaiset miehet vihaavat myös toisiaan,
Oma mieheni sanoo että mies on miehelle susi. Täysin tuntematon suomalainen miesjoukko hakkasi hänet kadulla keskellä päivää. Miehelläni on sen vuoksi loppuelämänsä vaivana korvien tinnitus. Tuo miesjoukko ei löytänyt teoilleen mitään muuta syytä kuin 'hauskanpito'.
Mieheni on lyhyt (164 cm) ja kertoo kärsineensä toisten miesten taholta myös työpaikkakiusaamisesta pituutensa vuoksi.Nyt menee jo paranoidiksi. Ihan nainen olen, ja edelleenkään en ole tarkoittanut lietsoa mitään naisvihaa, herranjumala. Luitko tätä ketjua? Ei jaksaisi hokea samoja asioita moneen kertaan, mutta sanotaan nyt vielä kerta kiellon päälle. Meillä kaikilla on varmasti paljon "naisellisia" piirteitä ja sitten taas meiltä kaikilta puuttuu paljon "naisellisia" piirteitä. Kyse ei siis ole arvottamisesta. Mä esim. olen löytänyt tämän ketjun viesteistä paljon itseeni sopivia juttuja enkä ole saanut niistä kriisiä. Ja olen myös hyvin tietoinen siitä, että miehilläkin voi olla näitä "naisellisia" piirteitä (huom. lainausmerkit, ne ovat siinä ihan syystä). Esim. kaksi pahinta tuntemaani juoruilijaa ovat miehiä.
En oikeasti arvannut, että tästä tulee tällainen mielensäpahoittajien ketju. Kenties mun olisi pitänyt tajuta pehmittää aloitusta jotenkin, nyt kirjoitin sen vain puolihuolimattomasti enkä ehkä sitten osannut tuoda siihen sitä tiettyä keveyttä joka omassa mielessäni oli selkeänä. Joku tuolla ylempänä moitti ketjun "huumoria". Tuohon sanottakoon, että en mä tarkoittanut, että tämä mikään huumoriketjukaan olisi, vaan ihan sellainen kevyt ketju. Kevyt se ei näköjään sitten ollutkaan.
No joo, mutta tämä oli toivottavasti nyt viimeinen kerta kun mun tarvii jankata sitä, että mä EN ole tässä haukkumassa, lyttäämässä tai yleistämässä. Kuten sanottu, niin musta (ja varmasti meistä kaikista) löytyy paljon stereotyyppisia naisellisia piirteitä ja toisaalta puuttuu monia. Näitä puuttuvia aloitin listaamaan, mutta se taisi olla tälle palstalle jotenkin liikaa. Tai sitten mä vaan ilmaisin itseni todella heikosti.
ap
Kyllä tässä ketjussa on paljon asiaa! Itse oon löytänyt todella monesta kommentista juttuja, joista en tykkää tai ihmettelen muissa naisissa. Ja mitä miehiin tulee, niitähän parjataan täällä koko ajan!?
Olkaatte kanssasiskot nyt kerrankin onnellisia, että teitä jaksetaan analysoida näin urakalla! ;) tai siis kyllä tuntemani naiset ovat monesti moniulotteisempia kuin jotkut miehet, mutta tahtovat turhaan typistää sitä omaa persoonaansa esim. siihen ah niin alatiuhrautuvaan vaimo ja äitimuottiin...
Lähtikö yhtään käsistä?
Aloitus oli hauska, eikä tässä tosiaan haettu kaikkia naisia koskevia yleistyksiä eikä tarkoitus myöskään ollut verrata miehiin, mutta minkäs teet, jos joku väkisin näin tulkitsee. Harmi vaan kun sitten ei tule hyviä juttuja vaan jankutusta ja tyhjän vänkäämistä.
Itsellä on montakin ihmetyksen aihetta ja ihmettelen myös itseäni naisena monesti, esimerkiksi juoruaminen ja kateus ovat piirteitä, joita en itsessäni kauheasti arvosta ja tulkitsen ne "naispiirteiksi" ja vaikka kuinka yritän, monesti saan itseni kiinni jommasta kummasta. Enkä tässä siis väitä, etteikö näitä piirteitä voi olla myös miehillä tai vaikka apinoilla sen puoleen, että näppäimistö vaan at ease siellä.
Muissa vieraalta tuntuu tekokynnet (geeli tms ei kai niitä tekokynsiksi nykyään sanota), ne kun on nyt aika suosittuja ja itselle tulee niistä aina mieleen joku överinaisekas transu esiintymisasussa.
Niin ja tästä ketjusta vielä, minä luen blogeja ja juorutkin kiinnostaa muttei minua mitenkään loukkaa, jos se on jonkun mielestä vierasta tai ihmeellistä.
Yhden aikaisemman viestin tavoin minäkin olen ihmetellyt tuota naisten suurempaa todennäköisyyttä uskoa erilaisiin yliluonnollisiin käsityksiin / huijauksiin.
Toinen kummastuttava juttu on sekä arjessa jutellessa, että tällä palstalla esiin tuleva "lapsellisuusajattelu". Eli tuntuu että naisilla on tapana pitää jotain harrastuksia tai ylipäänsä harrastamista perheen perustamisen jälkeen lapsellisena ja välttää sitä tai valittaa miestensä sen tekemisestä. Itse en voi ymmärtää tätä, koska minusta tuollainen kuuluu teini-ikään, jolloin yritetään antaa muille itsestä aikuisempi vaikutelma ja aikuisen pitäisi pystyä tekemään niitä asioita, joista nauttii ilman tällaisia mietintöjä.
läskimpi muija sanoo: tosi söötti mekko sulla. Ja siis ei sarkasmia äänessä vaan todellakin sävy on kuin katsoisti suloista teddykarhua. Samaa nähnyt korokepohjakorkkarien ym. kanssa: provosoiva asuste tai asu, ja sitten siitä puhutaan kuin 5-vuotiaan millamiisun ruutumekosta. TÄmä on aidosti juttu jota en tajua.
Mulle tosin sanotaan yleensä "kiva, tollanen tyttömäinen!". Häh? Siis juuri kun on kyse jostain kuumahkosta pikkumustasta niin tuo "tyttömäinen" on vähän outo kuvaus.
tapana kaupassa vaatetta ostaessa kauhean kauan sovitella ja vertailla vaatteita ja pohtia... Rasittavaa, en jaksa. Enkä lähtisi Ikealle ostosmatkalle enkä alennusruuhkaan...
Miehenä kyllä komppaan. Kaikki vois relata vähän. Viikonloppuisin ja juhliin toki itse kukin panee parastaan jos siltä tuntuu. Paitsi jos on niin kuin minä, kasvanut lähiöpubi-kulttuuriin (krhm). Itse olen sopeutunut ihan hyvin ajatukseen, etten ole mikään täydellinen, eikä minusta semmoista tule. Eikä tuosta muijastakaan - mutta pirun hyvältä se vaan omaan silmään näyttää :)
Totta kai kaiken maailman yrittäjät haluaa myydä meille vaikka mitä, mutta ei tarvitse kuin ajatuksen kanssa seisahtua meidänkin kylppäriin, niin alkaa ihmetellä: mihin helv*** ihminen sitä kaikkea tarvii? (minun kamat mukaanlukien).
Uskaltakaa ny kele olla välillä omia itsejänne, ihmiset!
"mutta en ymmärrä sitä kun häihin tullaan ruuat eväsrasiassa..." Siis?? :D taidan lähteä tuonne paikalliseen, missä ihan kaikki eivät yritä olla jotain Barbeja ja Kenejä. Luojan kiitos.
-silikonit: yrjö
-valkaistut hampaat: pakko myöntää itse :( - mut anteeksiannettavimmasta päästä, imo
-geelikynnet: mieluummin aidot ;)
-liimatut ripset: mitä, eikö Kardashianin räpsyripset olleetkaan aidot? Minua on huijattu...
-hiustenpidennykset: no... kyllä nyt jotain taiteellisuutta saa ilmaista, jos siltä tuntuu. Mutta sitten saman tien voi käyttää värejä tms. erikoista
Mutta: hymy korvaa niin paljon, eikä mikään meikki pysty sen kanssa kilpailemaan. Koskaan.
halutaan nimenomaan tyttö omaksi lapseksi, vaikka kuitenkin ajatellaan naisista vaikka mitä eli sitä negatiivista. Ihan täällä palstalla olevista jutuista puhun eli ei välttämättä koske irl elämää, ehkä on tyypillinen av-mamman piirre?
Lohipartioita, eli naisryhmässä liikkuminen, esim. ravintoloissa tai risteilyllä tai ihan missä vaan, niin että koko porukka menee yhdessä vessaankin. Meikataan yhdessä ennen juhlia vaikka työpaikalla.
Eikö kukaan ole kommentoinut, että tämä baarissa tms. porukalla liikkuminen liittyy suoraan siihen, että yksinäinen nainen on kaikille lähistön miehille käsky iskeä ja ahdistella koko illan ajan. Porukassa oleminen vähentää tällaisia häiriöitä todella tuntuvasti, jos sattuu haluamaan olla tällaiselta rauhassa.
jos mielipidettä kysyttiin vain naisilta?
Sen huomaa mm. sapekkaasta kirjoitustyylistä ja kommentoista tyyliin "ei vaan minun vaimoni ole tuollainen" kun tosiasiassa tarkoitetaan itseä.
Voisiko joku nyt vihdoin kertoa, mitä siellä hääräätte, kun kestää niin pirun kauan?
kyllä te silti ootte musta ihan kivoja...voi jeesus...:DD