Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisiko joku neuvoa, kerrostaloasiaa...

Vierailija
08.12.2012 |

Haluaisin neuvoa joltain, joka oikeasti tietää asiasta jotain, ei siis mitään mutua eikä "ottakaa yhteyttä isännöitsijään" -juttuja, ne on tiedossa eivätkä toimi, sillä taloyhtiön isännöitsijä on täysi tossu eikä halua tehdä mitään mikä aiheuttaisi lisätyötä.

Ongelmamme on siis yläpuolella asuva lapsiperhe, joka mekastaa käytännössä aamukahdeksasta iltayhdeksään, pois luettuna ehkä 1-2 tuntia, jonka ulkoilevat hyvällä ilmalla, ja ehkä pienet tauot välissä.

Koskean ei etukäteen tiedä, koska seuraavan kerran jysähtää (esim. lapsi keittiön pöydältä lattiaan - todistin tätä viikko sitten omin silmin, kun olin roskia viemässä ja hirveän metelin takia käänsin katseeni yläkerran ikkunaan - siellä pikuipana kirkui ja kiipeili keittiön työtasoille ja pomppi niiltä alas.

Melu kuuluu rappuun, ikkunoista ulos pihalle (ovat lähes aina ikkuna auki) ja etenkin meille, jotka asumme suoraan alapuolella.

Asiaa on hankala osoittaa toteen, sillä asunnoissamme on aika vähän seinänaapureita, joten muilta naapureilta on hankala saada evidenssiä. Ulos kuuluva melu ei haittaa meitäkään, mutta voin kuvitella että joku muukin kuulisi sen.

Alamme olla ihan lopussa, minulla alkaa olla rytmihäiriöitä, hengenahdistusta. Miestä vituttaa koko ajan, lukiolaisemme ei pysty keskittymään läksyihinsä. Minulla on onneksi toisella paikkakunnalla opiskeluasunto, jonne voin välillä paeta, mutta sekään ei pelasta kaikkea. Kotonakin pitäisi saada olla rauhassa.

Mielestäni on myös kohtuutonta, jos meidän pitäisi poistua vain siksi, että yläkerta saisi jatkaa meluavaa elämäntapaansa muista piittaamatta. Oikeus kotirauhaan tarkoittaa tietääkseni muuta kuin tuo oikeus, jota yläkerta toteuttaa. Elämäntilanteemme ei sallisi asunnon vaihtoakaan juuri nyt.

Onko oikeasti mitään tahoa, joka voisi auttaa? Olen miettinyt poliisin kutsumista paikalle, mutta ongelmana on metelin huono ennustettavuus. Emme koskaan voi tietää, onko juuri silloin menossa hiljaisempi hetki, kun poliisi tulisi paikalle. Ottaako poliisi edes tällaisia asioita hoidettavakseen?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on lukuisia tutkimuksia. Ei siihen mitään mental casea tarvita, että melusta tulee hengenahdistusta.

Tässä jotain infoa aiheesta: http://www.ttl.fi/fi/tyoymparisto/melu/melun_terveysvaikutukset/sivut/d…

Vierailija
42/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähde itse ulos. Esim Kaija Saariahoa tai jotain nykyoopperaa.

Kosto on suloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan todella osaa, ap! Ongelmasi on kovin tavallinen, ja valitettavasti suuri osa vanhemmista suhtautuu kuin tuo yksi, jonka mielestä lapset ovat pieniä vain hetken, ja sitä ADHD-.kakaraa ei voi kasvattaa kun sille tulee trauma.

En muuttaisi kerrostalossa kuin ylimpään kerrokseen, sillä kuvaamasi helvetti on jo koettu. Tällä hetkellä asumme rivarissa, ja haaveeksi taitaa jäädä kerrostaloasuminen Töölössä. Pelottaa liikaa, että saisin samanlaisia naapureita kuin teillä on. Niitä kun ei saa kuriin mitenkään.

Vierailija
44/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on äänekkäät lapset. Olen tehnyt kaikkeni, siis ihan kaikkeni, että olisivat enemmän hiljaa. Etenkin poika jatkuvasti hyppii, pomppii ja liikkuu kuin elohiiri. Kiltti ja fiksu poika muuten, oppi lukemaankin neljävuotiaana itsekseen.

Otan osaa Ap! Itsekin haluaisin, että elämä olisi hiljaisempaa ja rauhallisempaa. Olemme ottaneet asian esille neuvolassa, yrittäneet tuhatta ja sataa neuvoa, käyneet oman alansa yksityisellä lastenlääkärillä, kun on vilkkaat kakarat. Lääkäri sanoi, että kuunneltuaan nyt meitä, niin tämä asia on nyt näin, että lapset ovat siinä kehitysvaiheessa ja temperamenttikin molemmilla vilkas ja vaativa niin asialle ei voi enempää mitään.

Ja kyllä, himmennämme valoja illalla, rauhoittelemme lapsia, pidämme rutiinit yllä, mutta silti lapset pyrkivät riehumaan. Ja siis meillä on jäähypenkki systeemi, palkitsemme ja rankaisemme säännönmukaisesti, lapsilla on säännöt joista pidetään kiinni, mutta silti meiltä nyt vain kuuluu sitä meteliä!!

Olisi niin ihanaa jos lapsemme olisi rauhallisia ja helppoja temperamentiltaan, päästäisiin vanhempinakin vähän helpommalla. Mutta asia ei valitettavasti ole niin. Jo vauvasta saakka itkivät ja huusivat vähän väliä. Olemme ihan poikki. Kuulemma helpottaa, kun lapset kouluikäisiä (temperamentin vaikutus tasaantuu, ja lapset oppivat enemmän hillitesmään itseään ja luontoaan).

Olen pahoillani ja väsynyt tilanteesta itsekin!!

Vierailija
45/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on äänekkäät lapset. Olen tehnyt kaikkeni, siis ihan kaikkeni, että olisivat enemmän hiljaa. Etenkin poika jatkuvasti hyppii, pomppii ja liikkuu kuin elohiiri. Kiltti ja fiksu poika muuten, oppi lukemaankin neljävuotiaana itsekseen.

Otan osaa Ap! Itsekin haluaisin, että elämä olisi hiljaisempaa ja rauhallisempaa. Olemme ottaneet asian esille neuvolassa, yrittäneet tuhatta ja sataa neuvoa, käyneet oman alansa yksityisellä lastenlääkärillä, kun on vilkkaat kakarat. Lääkäri sanoi, että kuunneltuaan nyt meitä, niin tämä asia on nyt näin, että lapset ovat siinä kehitysvaiheessa ja temperamenttikin molemmilla vilkas ja vaativa niin asialle ei voi enempää mitään.

Ja kyllä, himmennämme valoja illalla, rauhoittelemme lapsia, pidämme rutiinit yllä, mutta silti lapset pyrkivät riehumaan. Ja siis meillä on jäähypenkki systeemi, palkitsemme ja rankaisemme säännönmukaisesti, lapsilla on säännöt joista pidetään kiinni, mutta silti meiltä nyt vain kuuluu sitä meteliä!!

Olisi niin ihanaa jos lapsemme olisi rauhallisia ja helppoja temperamentiltaan, päästäisiin vanhempinakin vähän helpommalla. Mutta asia ei valitettavasti ole niin. Jo vauvasta saakka itkivät ja huusivat vähän väliä. Olemme ihan poikki. Kuulemma helpottaa, kun lapset kouluikäisiä (temperamentin vaikutus tasaantuu, ja lapset oppivat enemmän hillitesmään itseään ja luontoaan).

Olen pahoillani ja väsynyt tilanteesta itsekin!!

Ymmärtäisitte ede muuttaa maalle niitten kanssa.

Vierailija
46/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinä vielä roikut täällä vänkäämässä? mitä haluaisit ihmisten sanovan että olisit tyytyväinen? haetko rikkumatonta samanmielisyyttä? etkö todella tajua,että se onanonyymillä palstalla mahdottomuus? seuraavaksi alat varmasti uhkailla tämän ketjun kirjoittajia tutkintapyynnöillä ja kunnianloukkaussyytteillä.

Vierailija
47/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä perheelle tarjota (siis oman alan töitä).

Oliåas typerä ehdotus!

Muuta itse maalle rauhaan, jos et kestä elämisen ääniä.

Vierailija
48/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinä vielä roikut täällä vänkäämässä? mitä haluaisit ihmisten sanovan että olisit tyytyväinen? haetko rikkumatonta samanmielisyyttä? etkö todella tajua,että se onanonyymillä palstalla mahdottomuus? seuraavaksi alat varmasti uhkailla tämän ketjun kirjoittajia tutkintapyynnöillä ja kunnianloukkaussyytteillä.

saada ihmiset tappelemaan ls-ilmosta, (yli)vilkkaista lapsista , kasvatuksesta tms. Takuuvarmoja aiheita täällä.

Älkää ruokkiko trollia.

Vierailija
49/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut enää tarkoitus palata enää kommentoimaan viestin 45 jälkeen, mutta koska ketjuun oli tullut pari asiallistakin vastausta vielä sen jälkeen, haluan kiittää niistä. Lisäksi haluan tosiaan vielä kertoa, että tilanteemme on tosi. Toivon todella, ettei olisi...

Ja sinulle, jolla on levottomat lapset ja joka teet kaikkesi - tsemppiä! Yläkerrassa tilanne valitettavasti ei taida olla ihan sama. Jos tietäisin, että heiltä löytyy empatiaa, olisin empaattinen itsekin. Onhan meidänkin lapset toki olleet pieniä.

Sinä, joka "kielsit" minua palaamasta omaan ketjuuni kommentoimaan, koita itse pysyä poissa, jos viestit eivät miellytä.

Hyvää joulua kaikille asiallisille vastaajille!

Vierailija
50/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä syystä, että aloittaja väittää välipohjan äänieristystä onnettomaksi (mikä viittaa aikaisintaan 60-luvulla rakennettuun elementtikuutioon) ja kuitenkin sanoo asuntonsa sijaitsevan Etu-Töölössä ja neliöhinnan olevan 6000 e (joten kyseessä on siis kuitenkin vanha kivitalo). Vanhoissa voivat kyllä väliseinät olla ns. kananpaskaa, mutta kerrosten välinen äänieristys on kunnossa. Jotenkin hyvin epäuskottava tarina.

Vanhoissa kivitaloissa seinät ovat paksut muurit, mutta välipohja on puuta ja heinää. Kirjaimellisesti.

T. 110-vuotiaan kivikerroston asukki, joka ymmärtää ap:ta täysin. Samassa veneessä ollaan...

Vierailija
51/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä perheelle tarjota (siis oman alan töitä).

Oliåas typerä ehdotus!

Muuta itse maalle rauhaan, jos et kestä elämisen ääniä.

Sieltä maalta kyllä pääsee autolla töihin kaupunkiin, niin muutkin tekevät. Ja minä asunkin rauhassa, koska kusipäähäiriköt voittavat kaikkialla ja pilaavat kerrostalot.

Vierailija
52/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläkertaan muuttaa perhe, jossa on adhd-lapsia. Ei ne vanhemmatkaa nsille mitään voi.

Mielestäni ihan eri asia on, että kerrostalossa vedetään vessaa yöllä tai käydään suihkussa yöllä tai soitetaan musaa kovaa päivällä tai yöllä. Se on tahallista.

Pianot ja muut instrumentit pitäisi kieltää kerrostaloista. (vain sähköpianot kuulokkeilla on ok.)

Kyllä mua harmittaa sun puolest. Varmaan teillä on muitakin, jotka tuosta kärsii. Kerätkää porukka ja valittakaa, vaikkei ne adhd-vanhemmat sille mitää voi

Vierailija
53/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esimerkiksi vuorotyölaisiä voi estää elämästä normaalisti omassa kodissaan.

Vierailija
54/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläkertaan muuttaa perhe, jossa on adhd-lapsia. Ei ne vanhemmatkaa nsille mitään voi.

Mielestäni ihan eri asia on, että kerrostalossa vedetään vessaa yöllä tai käydään suihkussa yöllä tai soitetaan musaa kovaa päivällä tai yöllä. Se on tahallista.

Pianot ja muut instrumentit pitäisi kieltää kerrostaloista. (vain sähköpianot kuulokkeilla on ok.)

Kyllä mua harmittaa sun puolest. Varmaan teillä on muitakin, jotka tuosta kärsii. Kerätkää porukka ja valittakaa, vaikkei ne adhd-vanhemmat sille mitää voi

Vedän satavarmasti vessan aina kun siellä käyn. Oli yö tai päivä. Ja käyn suihkussa kun on tarvis. Toiset työskentelevät myöhään, ja nukkumaan ei tee mieli mennä paskaisena.

Vierailija
55/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan ihan paikallaan, että tällekin palstalle kirjoittaminen edellyttäisi jonkinlaista rekisteröitymistä. Tai ainakin ylläpito voisi seurata, jos samasta IP-osoitteesta tulee useampia trollausviestejä, joiden tarkoitus on pelkästään solvata ketjun aloittajaa. Ihmeellistä, että "rasismia lietsovat" viestit (joilla ei yleensä taida edes olla yhtään mitään tekemistä rasismin kanssa) siivotaan vauhdilla pois, mutta yksittäistä kirjoittajaa saa herjata ja piikitellä niin paljon kuin jaksaa.

On mielestäni aika ironista, että tähänkin ketjuun pesiytynyt trolli yrittää koko ajan vihjailla aloittajan mielenterveysongelmista, vaikka trolli on todennäköisesti itse huonossa tilanteessa omassa elämässään. Kannattaisi ehkä purkaa sitä pahaa oloaan vaikka urheiluharrastukseen, tai sitten siihen, että saa oman elämänsä mielekkäämmäksi eikä joudu tällä tavalla tuomaan pahaa oloaan esille.

Aloittajalle: ei kai tässä auta muu kuin taloyhtiön hallituksen jatkuva painostaminen ja muistuttaminen siitä, ettei tilanteeseen ole tullut parannusta. Oikeuksiaan pitää uskaltaa painokkaasti vaatia - kukaan ulkopuolinen tuskin alkaa ajaa oma-aloitteisesti etuanne. Kannattaa myös soitella lakimiehelle; esim. asumisasioihin löytyy maksullisia numeroita, joista saa lakineuvontaa. Yleensä esim. isännöitsijään saa kummasti vauhtia, kun ilmoittaa, että ratkaisun saamisessa on siirrytty niin sanotusti lakimiesasteelle. Isännöintitoimintaan ei ole Suomessa oikeastaan mitään pätevyysvaatimuksia, joten huonot ja velvollisuuksistaan pihalla olevat isännöitsijät ovat yleisiä, ja heitä on syytäkin herätellä.

Vierailija
56/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en epäile, koska tiedän että hän on kirjoittanut tästä aiheesta monta aloitusta täällä. Rekisteröityminen olisi paikallaan kyllä.

Vierailija
57/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin muutto, mielummin johonkin korpeen.

Hiljaisuus on yleensä kerrostaloissa n. 6.00-22.00.

Poliisit ei juurikaan välitä lasten leikeistä. Onneksi.

Ja lastensuojeluun ilmoittaminen olisi sinulta todella typerää.

Minkälaisia sinun lapsesi oli pienenä? Istuivatko hiljaa paikallaan?

Ole valittamatta tai muuta pois.

Vierailija
58/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kokeneena tiedän, että kotirauhaa osaa todella arvostaa kun sen menettää. Jatkuvassa melussa elämistä voi hyvin verrata kidutettuna olemiseen.

Olin tiiviisti yhteydessä isännöitsijään ja sain seinänaapurista todistajan (vaikka häiriköt asuivat meidän yläpuolellamme). Loppuvaiheessa käytin kuulokkeita lähes jatkuvasti, esim. tv:tä ei voinut vain kuulokkeet päässä katsoa vaan minulla oli ensin korvatulpat ja sitten kuulokkeet niin kovalla, että tv kuului ja naapurit ei. Oli siinä mielenterveyskin koetuksella, sen voin todella myöntää näiden "muuttakaa korpeen jos ette kestä elämisen ääniä" -tyyppien mielihyväksi.

Häiriköt muuttivat lopulta pois, tottakai asunnon myyntiäkin suunniteltiin monesti, mutta asuntonäytöissä olisi melutaso paljastunut. Nyt yläkerrassa on normaalit asukkaat. Toivottavasti viihtyvät pitkään täällä.

Vierailija
59/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se naapuri olla tunnistanut itsensä ja häriköi netissä yhtä lailla kuin kotonaan.

Vierailija
60/70 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan ihan paikallaan, että tällekin palstalle kirjoittaminen edellyttäisi jonkinlaista rekisteröitymistä. Tai ainakin ylläpito voisi seurata, jos samasta IP-osoitteesta tulee useampia trollausviestejä, joiden tarkoitus on pelkästään solvata ketjun aloittajaa. Ihmeellistä, että "rasismia lietsovat" viestit (joilla ei yleensä taida edes olla yhtään mitään tekemistä rasismin kanssa) siivotaan vauhdilla pois, mutta yksittäistä kirjoittajaa saa herjata ja piikitellä niin paljon kuin jaksaa. On mielestäni aika ironista, että tähänkin ketjuun pesiytynyt trolli yrittää koko ajan vihjailla aloittajan mielenterveysongelmista, vaikka trolli on todennäköisesti itse huonossa tilanteessa omassa elämässään. Kannattaisi ehkä purkaa sitä pahaa oloaan vaikka urheiluharrastukseen, tai sitten siihen, että saa oman elämänsä mielekkäämmäksi eikä joudu tällä tavalla tuomaan pahaa oloaan esille. Aloittajalle: ei kai tässä auta muu kuin taloyhtiön hallituksen jatkuva painostaminen ja muistuttaminen siitä, ettei tilanteeseen ole tullut parannusta. Oikeuksiaan pitää uskaltaa painokkaasti vaatia - kukaan ulkopuolinen tuskin alkaa ajaa oma-aloitteisesti etuanne. Kannattaa myös soitella lakimiehelle; esim. asumisasioihin löytyy maksullisia numeroita, joista saa lakineuvontaa. Yleensä esim. isännöitsijään saa kummasti vauhtia, kun ilmoittaa, että ratkaisun saamisessa on siirrytty niin sanotusti lakimiesasteelle. Isännöintitoimintaan ei ole Suomessa oikeastaan mitään pätevyysvaatimuksia, joten huonot ja velvollisuuksistaan pihalla olevat isännöitsijät ovat yleisiä, ja heitä on syytäkin herätellä.

rikosilmoitusta naapuristaan ja voi ottaa tämä "solvauksen" samalla esille :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän