Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sunnuntain ruoat

Vierailija
22.01.2013 |

- Aamupalaksi minä söin kaurapuuroa, mies kaksi leipää ja lapset kerrossämpylät + mansikkarahkaa.

- Yhdentoista jälkeen tein 3l mannapuuroa, kaikki män.

- Yhden jälkeen lapsilla oli jo vähän nälkä joten söivät välipalaksi karjalanpiirakkaa ja jogurttia.

- Kolmelta tuhottiin kilo jauhelihaa lihapullien muodossa, kattilallinen perunoita ja kastiketta. Myös salaattikulho tyhjeni.

- Viiden aikoihin syötiin hedelmäsalaattia johon oli pilkottu ehkä viitisen banaania ja about saman verran omenoita ja mandariineja.

- Seitsemältä lapset söivät iltapalaksi reilusti puuroa ja pakasteesta viime syksyn mustikoita.

- Yhdeksän aikoihin lapset hakivat jääkaapista vielä muutamat porkkanat narskuteltaviksi. Minä söin rahkaa mustikoilla ja yhden ruisleivän palasen. Miehellä taisi olla kaksi leipää enemmän.

Syödäänkö meillä paljon vai vähän?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdyin ihmettelemään tuota mannapuuroa vaikka aamupala on syöty

Vierailija
2/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset olivat toivoneet sille päivää mannapuuroa, joten tein siitä tavallaan päivän toisen ruoan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kahden tunnin välein jotain?

Vierailija
4/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaanko kahden tunnin välein pitää nälkää lykätä? En toki kiellä sitä, etteikö pitäisi syödä useammin ja pieniä annoksia. Toisaalta tuntuu aika paljolta.

Olen itse iso ihminen, ja syön päivän aikana kolme kertaa. Enkä niilläkään kerroilla mitään jättiannoksia.

Mutta, mitä me muut olemme kommentoimaan? Jos perhe ei liho/laihdu, niin määräthän ovat sopivia. Miksi täältä pitäisi edes kysyä jos tuohon on tultu ja kaikki ovat tyytyväisiä, eivätkä ole liikasyötettyjä tai nälkäisiä?

Jännää toisaalta tämä hyväksynnän hakeminen.

Vierailija
5/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 krt

aamupala

lounas

välipala

päivällinen

iltapala

Vierailija
6/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin tarkoitus oli ehkä kartoittaa syövätkö muiden lapset näin usein ja näin paljon. Minähän en miehen kanssa syönyt joka kerta, kun lapset jotain mussuttivat.

Tämä tuli mieleen tuosta yhdestä ketjusta, jossa pienet ruokamäärät saadaan riittämään viikoksi. Omat lapset ovat 14v ja 12v (nuorin ei vielä syö muiden kanssa) ja niillä tuntuu olevan aina nälkä vaikka se ei painossa näykään...

Vierailija
7/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupala 9.30; kaurapuuroa ja mansikoita, 2 ruisleipää, jossa oivariinia, kalkkunaleiketta, juustoa, tomaattia ja paprikaa, jugurttia ja kuppi teetä.

klo 14 välipala; mangososepurkki, 2 samanlaista leipää kuin aamulla, viinirypäleitä vähän ja mehua.

klo 19 wienerleikkeen, höyrytettyjä kasviksia ja keitettyä perunaa, maitoa 2 lasillista.

Vierailija
8/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupala 9.30; kaurapuuroa ja mansikoita, 2 ruisleipää, jossa oivariinia, kalkkunaleiketta, juustoa, tomaattia ja paprikaa, jugurttia ja kuppi teetä. klo 14 välipala; mangososepurkki, 2 samanlaista leipää kuin aamulla, viinirypäleitä vähän ja mehua. klo 19 wienerleikkeen, höyrytettyjä kasviksia ja keitettyä perunaa, maitoa 2 lasillista.

Vierailija
9/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syotte tosi paljon ja usein.

Toki suositellaan syomaan useita kertoja paivassa pienet annokset kerrallaan. Minun mielestani teilla kuitenkin napostellaaj ja syodaan koko ajan.

Toisaalta perheitahan on erilaisia, joten jos tama rytmi sopii teille niin mikapa siina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän