Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmistuin sairaanhoitajaksi yhdeksän vuotta sitten

Vierailija
07.12.2012 |

ja jäin suoraan äitiyslomalle. Työkokemusta on siis vain loma-ajoilta, nekin kotihoidosta. Nyt pääsin kotipaikkakuntani vuodeosastolle sh:ksi. Neljän työpäivän jälkeen olen ihan sekaisin. Potilaat ovat enimmäkseen vanhuksia eivätkä ihmeemmin vaihdu. Mutta en vielä muista ulkoa heidän nimiään enkä sitä, miten kutakin hoidetaan. Olen epävarma injektioiden annossa yms.

Tänään itkin tullessani kotiin, kun oli niin epätoivoinen olo. Muilla kokemuksia, kuinka nopeasti te olette päässeet jyvälle töistä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ala on semmoinen, että uutta opittavaa tulee jatkuvasti. Olethan kertonut työpaikalla tilanteesi ja että tarvitset tukea monessa asiassa? Kysy, kysy ja vielä kerran kysy aina kun olet vähääkään epävarma.

Vierailija
2/8 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jäin suoraan äitiyslomalle. Työkokemusta on siis vain loma-ajoilta, nekin kotihoidosta. Nyt pääsin kotipaikkakuntani vuodeosastolle sh:ksi. Neljän työpäivän jälkeen olen ihan sekaisin. Potilaat ovat enimmäkseen vanhuksia eivätkä ihmeemmin vaihdu. Mutta en vielä muista ulkoa heidän nimiään enkä sitä, miten kutakin hoidetaan. Olen epävarma injektioiden annossa yms.

Tänään itkin tullessani kotiin, kun oli niin epätoivoinen olo. Muilla kokemuksia, kuinka nopeasti te olette päässeet jyvälle töistä?

Mulla on aina kestänyt monta kuukautta tottua muuttuneisiin työolosuhteisiin, siis kun olen mennyt kotoa töihin tai lisännyt työpäivine määrää.

Helpota hommaasi mahdollisimman paljon. Kirjoita hoitojutut itsellesi ylös taskussa kulkeviksi, nimet myös.

Sä olet kuitenkin ollut vasta neljä päivää töissä, älä nyt anna maailman tähän kaatua. Sun itsetuntosi kohoaa huimasti, kun huomaat parin kuukauden kuluttua, että hei, sähän handlaat homman tuosta vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut töissä vasta neljä päivää, joten rauhoitu.Aikaa se vie, ei neljän työpäivän jälkeen voi millään muistaa kaikkea, vaikka olisit vaan vaihtanut työpäikkaa, käytänteet kun eroaa kuitenkin jokapaikassa jonkin verran.

Vierailija
4/8 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä rupeaa sujumaan ajan ja työkokemuksen kanssa. Pidä työkaverisi informoituna tilantestasi ja vaadi esimieheltäsi riittävä perehdytys.

Vierailija
5/8 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion pyytää jotakuta potilas potilaalta käymään huoneet läpi ja kertomaan, mitä perusjuttuja kenenkin kanssa tehdään. Siellä on tiedoss, että olen ruosteessa. Tänään vaan tuntui siltä, että vaikka kukaan ei suoraan mulle sanonut, niin olivat nyrpällään töistäni.

Vierailija
6/8 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raportoinnit vuorojen vaihteessa ja raporttilaput (missä huoneessa kukakin, minkä niminen, mitä erityishoitoja tms. kelläkin on)?

Kaikista parasta on, jos uuden työntekijän tullessa hän voisi olla ylimääräisenä, ei vahvuudessa vaikka parisen viikkoa. Kulkisi jonkun työparina ja siinä opeteltaisi kaikki mahdolliset käytännön asiat, potilaat..

-2-

Vierailija
7/8 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillä tehdään eli vanha, kokematon hoitaja on ensin ylimääräisenä oppimassa töitä ja vasta sitten ryhtyy tekemään sijaisuutta.

Vierailija
8/8 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 10 vuotta kotosalla lasten kanssa ja palasin töihin erikoissairaanhoitoon. Vielä eri alalle mihin olin koulutettu, olen leikkaus- ja anestesiash mutta menin sisätaudeille. Kesti aika monta viikkoa ennenkuin sain varmuutta. Pikku hiljaa asioista tulee sulle rutiineja. Opit toisilta hoitajilta työtapoja.

On kai teillä jotkut muistilaput missä lukee potilaiden nimet, diagnoosit, tärkeimmät hoidossa huomioitavat asiat?

Kertaile asioita kirjoista ja netistä, esim. injektiot

http://www.duodecim.fi/kotisivut/sivut.koti?p_sivusto=640&p_navi=18208&…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan