elokuisia 2013
Muita elokuussa vauvan saavia jo täällä? meille nro 4 tulossa,lapset 6v tyttö,pojat 3 ja 1v.
Ikää mulla 29 ja rv 5+0 nyt.Pientä etovaa oloa havaittavissa,väsymystä myös ehkä ja tissit kipeet.Yllätysvauva,ehkäisyn läpi päätti sitten tulla.
Kommentit (107)
Noniin, minäkin siirryn kuumeilijoista tälle puolelle purkamaan tuntojani..
Väsymys väsymys ja väsymys. Tälläinen salipirkko ei oo kahteen viikkoon pääsy jumpille kun ei vaan jaksa. Joku tekosyy muka..
No joo anyways minä siis 24v, mies 23v ja esikoinen tulossa. Tarrasukat takataskussa ja sormet ristissä mennään vielä näillä 5+6 viikoilla.
Ottaapa muuten aivoon tuo neuvolan ajanvaraus-aika. En ole koko viikkoon päässyt oikealle henkilölle läpi ja töistä on aika vaikeaa lusmuta keskellä päivää klo 12-13 puhelimessa kuuntelemassa tuuttausta jossain paikassa missä kukaan ei kuulisi ja huhut ei kiirisi.. noh huomenna taas puhelin kouraan puolilta päivin, olisi hyvä saada tän vuoden puolelle se eka käynti kuitenkin..
Hullujako ollaan mutta puolitutulta löyty hyvin vähän käytettynä mun unelmarattaat niin haetaan hältä ne viikonloppuna pois. Ehtivätpä kyllä pölyttyä hetken aikaa :D säästettyä tuli kyllä niin hyvin onneksi :)
Eilen oltiin syntymäpäivillä ja ekana kun ovesta päästiin sisään niin kysyttiin että miksi et juo? ootko sä raskaana? Olin vähän näreissäni tästä ja rupesinkin miettimään miten joulut ja uudetvuodet ei tarvisi valehdella ihmisille ihan päin näköä kun ei se kivalta tunnu..
Toki en juo juuri muutenkaan, se sinänsä helpottaa mutta hyviä vinkkejä otetaan vastaan, koska vielä en kyllä halua kellekkään (edes anopille) paljastella tulevasta tyypistä..
Noni olipa hyvä purkaa näin itsenäisyyspäivänä :) toivotaan tänne enemmän porukkaa tuolta kuumeilijoista.
Hyvää huomista työpäivää tai viikonloppua jo niille ketkä niin onnellisessa asemassa ovat.
-fly
Näin minä tein, hain autosta aina omaa, koska muka ei maistunut se tarjottu just silloin. Välillä otin tarjotun ja join vain pieniä kulauksia ja annoin sen miehelle, sitte vaan omat pullot kehiin. Täydestä meni.
Tässä mennyt tämä +testin jälkeinen aika vähän muissa maailmoissa :-) Eli meidän perheeseen tulossa yhteinen "rakkauden hedelmä ja iltatähti", isompia sisaruksia kummankin edellisistä suhteista. On tämä aika jänskää... Ennen joulua menen varhaisultraan, näkee onko siellä kaikki miten pitääkin. Mutta muutoin päivä kerrallaan eteenpäin. Ei kummia oloja vielä, rinnat kipeät ja vähän tavallista väsyneempi. Hajuherkkä myös, röökinhaju kyllä pahinta kaikista, yöks.
Kun elokuun kööri kasassa, niin voisiko sitä perustaa jonkun suljetun ryhmän, voisi vähän vapaammin jutustella?
Hyviä voimisia kaikille
Liitynpä joukkoon minäkin :) Eli tänään plussasin ja vähän sekavat fiilikset. Pikku kolmosta odotellaan ja ennestään löytyy tyttö vm.2006 ja poika vm.2008. Jännittää enemmän kuin kahdella edellisellä kerralla. Hauska yhteen sattuma nimittäin tasan 7 vuotta sitten eli 9.12.2005 tein raskaustestin esikoisesta :)Saa nähdä uskonko tällä kertaa tuota yhtä testiä vai teenkö useamman niinkuin aikaisemmilla kerroilla ;) Laskettuaika olisi noin elokuun puolessa välissä. Meillä myös firman pikkujoulut tulossa saa nähdä miten huijaan työkavereita kun ei viini maistu ;) Oireita ei juurikaan ole, ellei oikein etsimällä etsi...eli palelua ja jonkin verran vessassa olen käynyt enemmän, niin ja janottaa kyllä myös enemmän.
Esikoisesta aikoinaan kärsin lievästä etovasta olosta joka meni ohi muutamassa viikossa mutta väsymys oli ihan kauhea silloin nukuin koko ajan. Kakkosta odottaessa ei taas ollut mitään oireita ei yhtään mitään muuta kuin kuukautisten pois jäänti. No saa nähdä miten tällä kertaa jos kaikki sujuu niin kuin pitää. Toivottavasti vointi olisi hyvä niin saisin olla töissä äitiysloman alkuun asti. Mutta ei mulla tällä erää muuta :) Tarrasukkia kaikille ja hyviä vointeja.
Täällä olis kanssa yksi joka joukkoon haluaisi. Nyt olis viikkoja kait 4+2 ja viides olis tulossa, tämä kylläkin ehkäisystä huolimatta, mies ei todellakaan ole tästä innoissaan, en ole edes vielä uskaltanut hänelle kertoa. Aikasemmat lapset meillä on p 2/99, t 7/01, p 7/04 ja p 9/11. Oireita on hieman, palelen ihan kauheesti ja väsyttää ja huono-olo alkaa nostaa päätään, rinnat on jotenkin hassusti sisältä kipeät ei kosketus arat. Mulla vaan on vaikeat raskaudet, ennen aikasuuden uhkaa vaikka kukaan lapsista ei ole ennen aikasesti syntynyt kuitenkaan, yksi keskenmeno on v. 2000 vk 20. Ja mulla on puhjennut muutama kuukausi sitten 2 tyypin diabetes. Mutta nyt täytyy mennä pikkuisen kanssa touhuamaan ja jos jotain vaikka söis, mitään ei tee mieli, pitkään ollut jo sellaista. Inhottavaa. Voika hyvin.
meillä myös mies ei tykkää ajatuksesta uudesta lapsesta.Ja vähän ristiriitaiset on tunteet itselläkin.Just kun ajattelin et nää penskat riittää niin eikös sieltä vain taas uusi perheenjäsen ilmoittanut tulostaan...Ollaan kuitenkin pidetty ehkäisystä huolta mutta ei näytä estävän sekään.Kolmessakin lapsessa on ihan riittävästi työtä ja sitten vielä tämä yksi lisää..no kyllä mä kuitenkin olen toisaalta kumminkin onnellinen ja innoissani,ja mieskin ehkä sitten ajan kanssa tottuu ajatukseen.
Oireita on.Pahoinvointia,lämmintä ruokaa en voi syödä ollenkaan,pelkkä ajatuskin kuvottaa.Viili,maito ja hedelmät maistuu jotenkin ja niillä mennään.Aika kiva joulu taitaa tulla kun en pysty syömään mitään! Ja mä niin odotin niitä herkkuja!
Lisäksi väsyttää ehkä hieman normia enemmän,voi kyllä johtua tästä kauheesta flunssasta mikä jyllää.
Ekan neuvolan jo varasin,tammikuun alkuun sain.Silloin jotain 9+ viikkoja on jo.
PikkuK rv 5+5(jos laskin oikein)
Mulle neljäs lapsi tulossa. Esikoinen 15, seuraava 9 ja kolmas 7. Kaikki kolme edellisestä avoliitosta saman miehen kanssa. Nykyisen miesystäväni (38) kanssa olemme olleet yhdessä kohta 5 vuotta ja takana yksi abortti syksyltä -09. Emme asu yhdessä ja olemme vasta katsellen yhteistä asuntoa. Mies ei edes tiedä haluaako ikinä lapsia. En ehkä itsekään olisi juuri tähän tilanteeseen nyt uskaltanut lasta toivomaan, mutta ilmeisesti muutama viikko sitten sairastettu vatsatauti aiheutti sen ettei pillerit imeytyneet ja...noh, raskaana olen ja ihan alkumetreillä. Ei mitään oireita, paitsi alavatsakipu joka muistutti aiemmista raskauksista. Nyt pitää hetken sulatella asiaa ja fiilistellä teidän kanssa. On ilo huomata etten ole kuitenkaan ainoa ison lapsikatraan äiti :)
Tänne olisi neljäs toivottu lapsi tulossa. :)
Ikää minulla 24 ja miehellä 26.
Lapset 4, 3 ja 1,5v. Pienellä ikäerolla tarkoituksella haluttuja.
viikkoja luultavasti 5+6 tällä hetkellä. varmaa ei oo, kun menkat ollu niin epäsäännöllisiä. Mutta ultraan ollaan menossa 19pvä. Eiköhän silloin saa selvyyttä asiaan.
Oireina ollut järkyttävä väsymys! Tuntuu, ettei mitään jaksa. Mieskään ei voi auttaa lasten kanssa kun on reissutyössä sunnuntaista torstaihin..
Mieliala myös heittää laidasta laitaan. Tuttua edellisistä raskauksista. :)
mikä väsy.Nukuin sit yli kahen tunnin päikkärit kuopuksen kanssa.Toivotaan ettei vaikutua yöuniin kummallakaan noin pitkä nukkuminen.
Hukka: sie taisit olla tuolla odottavien toukokuisissa-11?
miekin kolmatta silloin odottelin.Meidän poika syntyi silloin jo huhtikuun puolella :) mukava et on joku ennestään tuttukin täällä :)
Rupeisko sitä joku tekemään jotain listaa tai esittelyä meistä? mie ite en "jaksa" siihen ruveta.
Juu olin myös toukokuisissa -11. Meidänkin lapsi syntyi huhtikuun puolella. :)
Mietinkin jo tuossa että tuttu nimimerkki, mutten ollut ihan varma...
Kiva tosiaan kun tuttuja! :)
Onko teillä muilla nälkä kaiken aikaa? Ihan kamalaa. Päätän joka aamu, että tänään syön terveellisesti. Mutta lounasaikaan mennessä olen syönyt jo munakkaan, suklaata, pari leipää, litran maitoa, juustonaksuja, berliininmunkin... Ihan kammottavaa! Olen ollut kuusi vuotta VHH ruokavaliolla ja syönyt tosi terveellisesti. Nyt nämä mielihalut lähtee ihan käsistä :( Muita oireita ei sitten oikein olekaan. Alavatsaa kipristää menkkamaisesti ja rinnat ovat arat...ehkä. Ei muuta.
Ultraan menen välipäivinä.
on kova aikomus että tän raskauden aikana en mätöstele miten sattuu.Et söisin kevyesti ja terveellisesti...saas nähä.Niin mä oon tainnu joka raskauden alussa päättää ja ei oo ihan menny putkeen tuo suunnitelma :D
Nyt on pahoinvointi pysynyt poissa.Ostin nimittäin netistä pahoinvointirannekkeet! Molempiin käsiin ranneke läps,ja vähän ajan päästä pitäisi pahan olon häivetä.Näin ne lupaa ja mulla ainakin toimii.Vieläkin on niitä ruokakuvotuksia mut ei sellasta kokoa aikasta etovaa oloa.Pystyin jo tänään syömään kalakeittoa,nam.Eka lämminruoka viikkoon.
Testasin eilen, ja la. olisi 20.8. nyt viikkoja 4+3.
Ja samatäälä kamala syömisvimma kokoajan. Näläntunne siis, todellisuudessa nälkä ei voi olla kokoaikaa, kun juuri on mättänyt mahan täyteen ja vain istunut...
Oli aika menoa tuossa tuiskeessa, mutta piikkilenkkareilla pysyi hyvin pystyssä. Vähän jumppaa päälle kotona ja jopa on taas hyvä olo!
Sain soitettua neuvolaan ja täti oli laskeminen, että la. olisi 20.7. Ei se kyllä ole. Pidän itse 20.8. edelleen oikeana. Ultrassahan se sitten selviää tammikuussa. Sitä ennen pitäisi käydä jättämässä verikokeet seerumiseulaa (what?!) varten ja neuvola tosiaan 31.12. Menen varhaisultraan kun ehdin ennen sitä niin tietää vähän noista raskausviikoista. Mutta veikkaan että 20.8. jää pysyväksi.
Hassua muuten, että on sellainen olo kuin tulokas olisi tyttö ja nimeksi Signe. Signen nimpparit 23.8. joten näinköhän vauva tulee tuona päivänä maailmaan? :)
Edelleenkään ei juurikaan oireita. Juokseminenkaan ei sattunut. Testasin tänään vielä kertaalleen ja kyllä se tumma viiva heti napsahti ruutuun.
Joko perustettaisiin suljettu ryhmä?
Heippa!
Yritinkin jo viikko sitten bongailla vastaavaa ryhmää, mutta jotenkin missasin.
Nyt on suunnilleen 5+2, LA ehkä 11.8. Kovin epämääräistä, kun kierrot heittelivät jonkin verran, eikä noista ihan ota selvää.
Kovin monilla teistä onkin jo useampi lapsi, meillä ensimmäistä tässä. Pelottaa ja jännittää. Hyvällä ja pahalla. :) On epävarmuutta, kun tuntuu kaikenlaista oiretta mutta kun ei tunnukaan yhtäkkiä mitään. Vilua, janoa. Niitä pääasiassa ja turvotusta. Itseasiassa ensimmäisiä oireita oli, kun oireita olikin kovin vähän.
Oletteko te jo kertonee sukulaisille/ystäville? Äideille kerroimme, mutta muille sitten 12 vkon ultran jälkeen, ehkä. Jos keskenmeno on rankkaa, niin en kestä sitä ajatusta että pitäisi kertoa kaikille.
Ihan kamalan pitkä aika uuteen vuoteen (ekaan ultraan)...
Älkää ihan vielä menkö suljettuun ryhmään.
Itse en uskalla vielä iloita raskaudesta, viikkoja 5+3 (la 13.8. ja eka nvla tammikuun lopussa) ja kaksi viimeistä raskautta on päätynyt varhaiseen keskenmenoon, ensin viikoilla 6+3 ja seuraava 5+3. Lapsia on kuitenkin noita keskenmenoja ennen siunaantunut neljä, t9/99, p10/00, t4/02 ja p4/10. Nyt olen varovaisen toiveikas mutta samalla pelottaa niin hemmetisti. Tähän porukkaan ajattelin liittyä vasta kun raskaus on turvallisemmilla viikoilla eli joskus tammikuun lopussa ja siksi toion ettette ihan vielä menisi 'piiloon' suljettuun ryhmään.
tympeä olo vaivaa.Ja mahaa turvottaa.Mietin tuos et pitäskö kysyä aikaa varhaisultraan.Mut sit aattelin et en viitsi.Jotenkin ei jaksa samalla tavalla intoilla tästä enää kun on ei ole eka eikä edes toinen lapsi kyseessä.Kohtahan se sitten on jo 12 viikon ultra,siellä näkee onko kaikki ok.
Muille kertomisesta: Omalle äidille kerroin heti kun plussasin,oli pakko jakaa alkujärkytystä,sekä parhaalle ystävälleni.Muut ei tiedä( ei ees miehen äiti,vaikka mummo onkin) ja jos mies saa päättää niin eivät saakaan tietää ihan lähiaikoina.Sano et hänen puolestaan saavat ihan itse havannoida asian..ehkä mä sit tuossa muutaman viikon päästä kerron parille muulle kaverille ja sille anopille kans.
Tai siis itse asiassa munhan on kerrottavakin sille anopille viimeistään jouluna,koska mehän ollaan menossa sinne joulupäivänä syömään,ja saattaa hieman ihmetellä jos mie en suostu syömäään!
Mie en oo mitenkään innokas suljettuun ryhmään tulemaan,et toivottavasti joku muukin aikoo jäädä tänne "yleiselle" puolelle jutustelemaan :) minnuu ei haittaa vaikka nää jutut on täällä kaikkien nähtävillä.
PikkuK ja "kääpiö" 6+2
moikat kaikille!
meillä mennään viikoilla 7+2 ja ekalla neuvolakäynnillä arvioitiin lasketuksi 1.8.. mulla kuitenkin ollut niin pitkä kierto että uskoisin että pikemminkin menee jonnekin 10.8 nurkille se lopullinen..
saa nähdä. väsymys on tällä hetkellä ihan järkyttävä, onneksi enää viikko töitä ja sitten 11pv vapaata.. pääsee lepäämään kunnolla.
minun äiti tietää ja sisko mutta anoppi ja appiukko saa jouluyllätyksen mukien muodossa.. only the greatest mums are promoted to grandma´s tyyliin :)
jaksuja kaikille!
Täällä toista lasta odotellaan,viikkoja kasassa joko 4+6 tai 5+0 (riippuu lasketaanko kuukautisten vai ovistestiplussan mukaan).Oireita ei pahemmin ole,muuta kuin pientä paineen tunnetta ja turvotusta alamahalla,ilmavaivat vaivaa vähän myös kun ilma kiertää masussa:D