G: Itsenäisyyspäivän menunne?
Kommentit (49)
K-supermarketin tarjouksilla mennään...
naudan sisäpaisti
valkosipulikermaperunoita
broccolia
Sinuhen itsenäisyyspäivä bebet
minttusuklaapalloja
Jos halutaan syödä toisen kerran huomenna, niin sitten on savustettua nieriää.
Aluruuaksi mätimoussea palttoonnapeilla, pääruuaksi poronpaistia ja valkosipulijuustoperunoita, jälkkäriksi kinuski-karpalo-kermahässäkkää.
Yritin keksiä jotain uutta, mutta kun en vaan keksi.
Lampaan ulkofilettä olen ostanut, joten kai sitten sitä. Luultavasti teen siitä sellaista tomaattipohjaista kastiketta, jota haudutan kolmisen tuntia rautapadassa uunissa niin, että liha sulaa kielelle.
Ja kyytipojaksi teen yrttimaustettuja uunipottuja: pesen hyvin potut, siivutan kuorimatta pellille, kaadan päälle oliiviöljyä, johon sekoitan sormisuolaa, mustapippuria, timjamia, paprikajauhetta.
Jälkiruuaksi ehkä kreikkalaista jogurttia pähkinöiden ja vaahterasiirapin kera.
Eli ti-aamuna en tiennyt mitä syömme ke päivällisellä. Mutta kauppaan lähtiessä oli tiedossa ruuat seuraavaan maanantaihin asti. Osa viikon ruuista kaivetaan pakkasesta ja kerään kaupassa punasella laputettuja seuraaviksi viikoiksi ilman sen kummempaa suunnitelmaa.
Tosin me syödään itsenäisyyspäivänä karjalanpaistia aina, siitä tuli perinne kun olimme talven Floridassa ja äiti teki 6.12. karjalanpaistia.
Terkuin toka
alkupaloiksi sienisalaattia ja mätimoussea, graavilohta.
pääruoaksi paistettua karisiikaa, naurista ja höyrytettyä porkkanoita ja hyvää viiniä.
jälikruoaksi leipäjuustoa, lakkahilloa ja suklaakonvehteja, kahvi + avec (likööri + konjakki)
muusia ja lihamureketta. Mies töissä, minä lasten kanssa kotona.
mutta aion siis tehdä riistapullia ja juuresperunasosetta. Kasvisgrattiinia sitten vielä kaveriksi, sekä punajuuria että suolakurkkua.
Jälkkäriksi lasten toiveesta jäätelöä ja hedelmäsalaattia.
ja katsotaan linnan juhlia samalla röyhtäillen ja pierren.
Vulgääriä ja junttia.
Väännän alkuun kunnon tortun ja vien sen hyvän tahdon osoituksena naapurin syötäväksi. Itse syön koko illan piparia ja palanpainikkeeksi juon keittoa
Illalla takassa paistetaan ryynäriä.
Hahahahaha! Ihan tosi :D
Väännän alkuun kunnon tortun ja vien sen hyvän tahdon osoituksena naapurin syötäväksi. Itse syön koko illan piparia ja palanpainikkeeksi juon keittoa
anoppilaan mennään, kai siellä on jotain ruokaa. Ei siis mennä sen ruoan takia, en ees aatellu että pitös jotain yli-hienoa ja liioteltu olla, niinku aika monella..
Karjalanpaistilihojen (Rainbow) seuraksi pilkon porkkanaa ja sipulia ja tietenkin suolaa, maustepippureita ja laakerinlkehtiä makua antamaan.
Melkein unohdin ottaa lihan pakkasesta sulamaan.
Meillä beef wellingtonia ja uunijuureksia. Enkä silti tunne itseäni yhtään huonoksi suomalaiseksi.
monet tuntuu syövän kalaa itsenäisyysäivänä. Meillä myös :)
Naudan sisäpaisti,
valkosipulikermaperunat,
viherpippurikastike,
herneitä+babyporkkanoita,
itse tehtyä sienisalaattia
vihersalaattia
lohenmäti/smetana/sipuli härdelli
graavilohta
viiniä, olutta, vichyä ja maitoa
jälkkäriksi on lakkarahkaa.
Oskarinleike ja Duchess-perunaa, lisukekasviksina ruusukaalia. Jälkiruoaksi Pappilan hätävara.
Varmaan haetaan pitsat läheisestä pizzeriasta. Tai sitten väkätään ranskiksia ja kalapuikkoja.
Kermainen lohisoppa ja ruisleipää :)
Illalla takassa paistetaan ryynäriä.