Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään niin kauheasti tuon kipeän vauvan puolesta,

Vierailija
03.12.2005 |

Vaikka kyseessä onkin flunssa. Miksi ihmeessä on tällainen olo? Vahdin vauvaa yötä päivää, että hengittää ja olen itse ihan loppu. Vain siksi, että luen täältä kauhutarinoita keuhkokuumeista ja kätkytkuolemista ym. Mietin miksi flunssa ei lopu jo, vaan kestänyt reilu kaksi vkoa. Lääkärissä on käyty, ei mitään huolestuttavaa ole löytynyt. Mikä avuksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni auttoi, kun tajusin, miten summamutikassa me KAIKKI elämme täällä. Koska tahansa voit ajaa kolarin, lapsi voi tukehtua johonkin, kaatua pää edellä kovaa pöydänkulmaa vasten. Isompana hän voi jäädä koulumatkallaan auton alle, teininä ottaa bileissä myrkyllistä huumetta joltakin (vaikka kuinka olet etukäteen varoitellut) jnejne.

Yksi flunssa on siihen verrattuna pientä...

Mutta itse asiaan: jos flunssa kestää kaksi viikkoa, on syytä käydä herkästi uusintakontrollissa. Varsinkin, jos on kuumetta. Ei se nyt ole mikään elämän-kuoleman kysymys, mutta korvatulehdus ja keuhkoputkentulehdus voivat kehittyä nopeastikin (eivätkä nosta aina kuumettakaan). Eli älä murehdi liikoja, mutta ole silti tunnollinen tuon kanssa.

Lapsi voi olla edellisenä päivänä lääkärin mukaan terve ja seuraavana hänelle jo määrätään antibioottikuuri...

Vauvan oloa voit helpottaa nukuttamalla häntä pystymmässä asennossa, antamalla ennen ruokailua nenään suolaliuostippoja (jotta räkä hiukan liudentuisi), höyryhengityttämällä.

Paranemisia!!

Vierailija
2/6 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin lääkärissä keskiviikkona. Vauva vaikuttaa terveeltä mutta on kauhean limainen kun tuntuu että räkä vaan pyörii sisällä. Välillä kakan mukana tulee ulos, ja niistäjällä osa, ja silti vain jatkuu. Mikäköhän neuvoksi tuohon limaisuuteen. Kauheaa kun maalaan itse kaiken maailman kauhukuvia ja sitten pitäisi elää niiden kanssa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kävin lääkärissä keskiviikkona. Vauva vaikuttaa terveeltä mutta on kauhean limainen kun tuntuu että räkä vaan pyörii sisällä. Välillä kakan mukana tulee ulos, ja niistäjällä osa, ja silti vain jatkuu. Mikäköhän neuvoksi tuohon limaisuuteen. Kauheaa kun maalaan itse kaiken maailman kauhukuvia ja sitten pitäisi elää niiden kanssa. ap

Räkätauti kestää helposti 2-3 viikkoa. Mutta jos lapsesi yhtään tuntuu väsähtävän, niin menkää uudestaan päivystykseen/yksityiselle. Korvatulehdus esimerkiksi kehittyy yleensä juuri flunssan JÄLKITAUTINA, yleisin oire on yöitkuisuus.

Mutta voi tuo siis mennä ilman jälkitautejakin ohitse.

Limaisuuteen auttaa juuri höyryhengitys. Suihkuta kylpyhuoneessa kuumaa vetta kaakeleihin ja istu vauvan kanssa hengittelemässä höyryä 10-15 minuuttia. Vaihda nopeasti vauvalle kuivat vaatteet, ne kastuvat vesihöyryssä. Toista tuota 2-3 krt päivässä.

Käytä reippaasti suolaliuostippoja. Niitä EI tarvitse laskea (vaikka ohjeessa niin sanotaankin), niitä truutataan sopivasti sieraimiin. Näin toimitaan lääkärissäkin, kyse on fysiologisesta suolaliuoksesta (vastaa siis kyynelnestettä), ei se ole myrkyllistä. Odota minuutti pari ja niistä seos veks.

Oikein kunnon räkätaudissa olen nukuttanut lapsia sitterissä. Kaltevaan asentoon saatava auton turvakaukalokin käy. Asettele se vain liki makaavaan asentoon. Siinä vauva pysyy paremmin pystymmässä asennossa, joten räkä valuu nieluun, eikä tuki kurkkua inhasti. Jos vauvan pääpuolta sängyssä nostaa, niin on hyvä pöngätä peppua vaikkapa rullalle käärityllä pyyhkeellä, muuten vauva valuu vain jalkopäähän lysyyn.

Muista juottaa vauvaa runsaasti, nielemisen avulla räkä kulkeutuu elimistöstä ja pysyy juoksevampana.

Vierailija
4/6 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää neljäkin viikkoa. Älä liikaa huolehdi. Mä nukutin räkäistä vauvaa sitterissa tai laitoin tyynyjä pinnasängyn patjan alle, ettei ole ihan vaakatasossa.

Vierailija
5/6 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on juuri tuolla kylppärissä höyryhengittelemässä, kun isänsä on suihkussa. Kova komennus kuuluu =) ap

Vierailija
6/6 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tiedon laajuus vaihtuu paikkaa vaihtamalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän