yh:t, miten pääsette kauppaan kun joku lapsista kipee?
En saa yhtään ketään sairaan lapsen kaa ja pakko olis kauppaan päästä. Ihan hullua.
Kommentit (51)
Miksi se 4-vuotias ei voi olla kauppareissua rattaissa? Pienempi sitten kantoreppuun mukaan ja koululainen jätetään kotiin.
Tai isommat kaksistaan kotiin ja vauva mukaan mikäli kyse on lähi-Siwasta eli reissuun menee max puoli tuntia.
Lääkäriin otat totta kai koko katraan mukaan, päivystyksessä voi helposti mennä koko ilta. Jos lapsi ei pissaa vuorokauteen etkä saa häntä juomaan niin kyllä silloin pitää jo miettiä lääkäriin lähtemistä.
jos sun 4v on ollut kaksi viikkoa kipeänä, on ihan vetämätön sohvalla ja ei ole nyt pissannut kohta vuorokauteen sä lähdet sen kanssa lääkäriin NYT!!! Ja jos mietit miten, niin tilaat taksin ja pakkaat muksut mukaan.
Taksikuskit ovat palveluammatissa he kyllä selviät lastesi kanssa sen ajan, kun käyt kaupassa.
t. taksikuski
Huokaus...
Lapsi ollut lähes 2 viikkoa sairaana, etkä ole hänen kanssaan lääkäriin älynnyt lähteä, vaikka on ihan vetämättömässä kunnossa.
Ota nyt hyvä ystävä yhteyttä neuvolaan, saat ihan käytännön vinkkejä miten ihan arkisista asioista selviää lasten kanssa ja mistä sitä apua tarvittaessa saa.
tänä aikana. Eikä kyse ole siitä etten selviäisi (ei olla nälkään kuolemassa) vaan keskustella siitä mikä olisi paras vaihtoehto
ap
Täysin kelvotonko vastuun kantoon?!
ilmoittanut asiasta ja pyytänyt auttamaan. Ei vastaa (ei häntä kiinnosta).
ap
Jos Oulussa niin voin tulla auttamaan! Joko käymään kaupassa listan mukaan tai vahtimaan lapsia siksi aikaa.
Menen kauppaan vauvan kaa ja esikoinen joutuu jäämään sairaan pikkusisaruksen kanssa kotiin. Ei tunnu kivalta sälyttää 7-vuotiaalle tota hommaa mut ei ole vaihtoehtoja. Meidän 7v on aika arka tapaus eikä mielellään jää yksinkään kotiin.
4v:ltä tuli pissa nyt 17h tauon jälkeen joten ehkä seuraamme tilannetta vielä kotona.
ja molemmat sohvalle köpsöttämään siksi aikaa. Onhan koululaisella puhelin?
Kaupasta sitten sille kipeälle mehuja, mehujäätelöä, jotain suolaista jne. Kaikkea mikä voisi maistua. Ja mielellään toki sinne lääkäriin kun noinkin kauan ollut kipeänä.
lapsen yh...en pääse kauppaan, jos lapset kipeinä. Tietty joku nuha tms menee ilman ongelmia, mutta vatsataudit, vesirokot jne tietää meidän porukalle helposti jopa 3 viikon karanteenia.
Kotivara on minulla iso, mutta ainaisena puutteena siinä ruuat joita esikoinen voisi helposti sisaruksilleen valmistaa. Tämä kävi karusti ilmi, kun makasin itse oksentaen ja ripuloiden vessan lattialla täysin toimintakyvyttömänä...onneksi vielä silloin oli ihana naapuri, joka toi eineksiä oven taakse :)
Raakaa se on silti, lapset on täysin heitteillä jos yh sairastaa rajummin.
ettei ihmisillä ole sen vertaa kaapissa että muutamaa päivää pärjättäis.
Mulla on toinen tilanne, olin torissa viime kesänä muutaman viikon töissä ja edelleen on 1 pakkanen täynnä vihanneksia ja kasviksia pilkottuna. Helppoa ruokaa ja niilläkin pärjää, jos lihaa ei ole pakkasessa.
Aina on muutama uht-maito kaapissa, tällä hetkellä taitaa olla jopa 10, niissä on päiväys pitkälle ja onpahan jos jotain sattuu.
Ja se on myös tosi että jos joku pyytää apua, on aika harvassa ne jotka eivät voi auttaa. Mäkin hätätilanteessa taatusti voin soittaa vaikka ex.lle, ihan varmasti mielellään auttaa, on kyse myös hänen lastensa ruokavaliosta.
Mä luulen että jos nyt jäätäis esim. lumisaartoon, pärjättäis ainakin viikko todella, todella helposti.
jos sun 4v on ollut kaksi viikkoa kipeänä, on ihan vetämätön sohvalla ja ei ole nyt pissannut kohta vuorokauteen sä lähdet sen kanssa lääkäriin NYT!!! Ja jos mietit miten, niin tilaat taksin ja pakkaat muksut mukaan.