yh:t, miten pääsette kauppaan kun joku lapsista kipee?
En saa yhtään ketään sairaan lapsen kaa ja pakko olis kauppaan päästä. Ihan hullua.
Kommentit (51)
Niin tosiaan naapurista apua.
Mä kyllä käytän kotiinkuljrtusta ihan normaalitilanteessakin. Ja jollain pizzalle menee yhden päivän.
Ei siinä ole mitään muuta vaihtoehtoa. Yleensä toki kaapissa on kuitenkin joitan syötävää moneksi päiväksi, sitten kun ne lapset sairastuvat niin yleensä kuitenkin tarvitaan jotain sieltä kaupasta joten pakkoa lähteä sinne.
on niin paljon, makoilee vaan sohvalla ja välillä nukkuu. Kyllä me muut pärjättäisiin vaikka puurolla mut vauvalle olis pakko saada ruokia ja juomia. Olen pyytänyt apua jo 10:ltä henkilöltä mutta kellekään ei sovi auttaa. Ei ole autoa et kävellen pitäis kauppaan mennä, matka ei ole pitkä, mutta 4v ei ole sellaisessa kunnossa että jaksaisi.
Kai mun on pakko mennä kauppaan kun ekaluokkalainen tulee koulusta niin että hän jää 4v:n kanssa kotiin. Sulakkeet pois päältä niin eivät saa tulipaloa aikaan tms...
Mut on tää hullua kun kukaan ei auta:(
Kun on töitä, omia menoja, jumppaa jne.
Mainittakoon etten oikein tunne muita yksinhuoltajia että ehkä muut ei ihan ymmärrä tilannetta(?)
Niin ja kotiinkuljetuksesta ei saa niitä ruokia mitkä meidän vauvalle käy (on aika spesiaali ruokavalio).
Lisäksi 4v ei ole pissannut kohta vuorokauteen et varmaan pakko lähteä kohta päivystykseen nestevajauksen takia - mitähän mä näille muille lapsille teen?
ap
- pyydä että naapuri tuo sinulle muutaman välttämättömimmän kaupasta samalla kun käy itsellen
- tai pyydä että käy sinulle erikseen kaupassa
- tilaa kotiinkuljetus
- lähde kipeänkin lapsen kaa, anna särkylääkettä ennen reissua ja anna lapsen levätä rattaissa
- tilaa netistä ruoka
Ja tulevaisuuden varalle: pidä varastossa säilykkeitä, kuivamuonaa, lastenruokaa, kuivamaitoa, yms. jolla pärjää viikon.
mutta et kauppaan? Jos ekaluokkalainen jää 4veen seuraksi, niin sulakkeet pois, jotta ei tule tulipaloa?
Jos sinne lääkäriin tarvii mennä, otatte taksin, samalla reissulla käytte kaupassa, 1v mukaan ja koululainen voi varmaan jäädä kotiin tekemään läksyjä? Taksilla siellä kaupassa voi tosiaan myös käydä...
mutta et kauppaan? Jos ekaluokkalainen jää 4veen seuraksi, niin sulakkeet pois, jotta ei tule tulipaloa?
Jos sinne lääkäriin tarvii mennä, otatte taksin, samalla reissulla käytte kaupassa, 1v mukaan ja koululainen voi varmaan jäädä kotiin tekemään läksyjä? Taksilla siellä kaupassa voi tosiaan myös käydä...
sairas lapsi lääkäriin ja sairas lapsi ruokakauppaan on hieman eri kategoriaa...
- pyydä että naapuri tuo sinulle muutaman välttämättömimmän kaupasta samalla kun käy itsellen
- tai pyydä että käy sinulle erikseen kaupassa
- tilaa kotiinkuljetus
- lähde kipeänkin lapsen kaa, anna särkylääkettä ennen reissua ja anna lapsen levätä rattaissa
- tilaa netistä ruokaJa tulevaisuuden varalle: pidä varastossa säilykkeitä, kuivamuonaa, lastenruokaa, kuivamaitoa, yms. jolla pärjää viikon.
ei ihan niin isoja varastoja ole...
Lähinnä alkuperäisen kysymyksen oli tarkoitus kuulla miten muut homman hoitavat. Varmaan jokainen tietää miten kurjaa on sairas, huonovointinen lapsi pakottaa kauppaan:(
ap
mutta et kauppaan? Jos ekaluokkalainen jää 4veen seuraksi, niin sulakkeet pois, jotta ei tule tulipaloa? Jos sinne lääkäriin tarvii mennä, otatte taksin, samalla reissulla käytte kaupassa, 1v mukaan ja koululainen voi varmaan jäädä kotiin tekemään läksyjä? Taksilla siellä kaupassa voi tosiaan myös käydä...
sairas lapsi lääkäriin ja sairas lapsi ruokakauppaan on hieman eri kategoriaa...
Lääkärin täytyy olla nurkan takana ja kauppa kilometrien päässä, eikä rahaa tietenkään ole taksiin?
käydään lapsen kanssa tekemässä ne pakolliset ostokset. Eipä siinä muitakaan vaihtoehtoja ole...
mutta et kauppaan? Jos ekaluokkalainen jää 4veen seuraksi, niin sulakkeet pois, jotta ei tule tulipaloa? Jos sinne lääkäriin tarvii mennä, otatte taksin, samalla reissulla käytte kaupassa, 1v mukaan ja koululainen voi varmaan jäädä kotiin tekemään läksyjä? Taksilla siellä kaupassa voi tosiaan myös käydä...
Lääkärin täytyy olla nurkan takana ja kauppa kilometrien päässä, eikä rahaa tietenkään ole taksiin?
mutta lääkärissä lapsen on oltava mukana kun häntä tutkitaan, kaupassa hänen ei tarvi olla vaan olisi mukavampi olla sen aikaa kotona.
Ja jos menee kauppaan taksilla niin istuuko lapsi (itkemässä) taksissa sen aikaa kun minä haen tavarat vai tuleeko lapsi myös kauppaan mukaan kiertelemään hyllyjä ja keräämään tavaroita?
Eihän tämä mitenkään liity rahan vaan sairaan lapsen parhaaseen...
Tuoreet lihat pakkaseen ja vanhemmasta päästä sulamaan ruokaa varten?
Entäs kasvikset? Salaatti, vihannekset?
Hullun hommaa...
Meillä on pakkasessa aina jotain niin, että pärjätään pari päivää ilman kaupassa käyntiä. Mutta kyllä minä mielelläni haen kasvikset tuoreeltaan kaupasta. Samaten maidot ym maitotuotteet.
_KOTIVARA_ käytetään vanhimmasta päästä ja uutta ostetaan tilalle. Tottakai _päivittäisessä_ käytössä on tuorettakin tavaraa; vihanneksia, hedelmiä, lihaa, kalaa, leipää, maitotuotteita. Mutta silloin kun ei kauppaan pääse, käytetään kotivaraa.
Missään kohtaa en väittänyt, ettei koskaan mitään tuoretta.
Eikö se ekaluokkalainen voi istua sen kaa, tai molemmat ovat kotona ja sä käyt kaupassa sen 1veen kaa?
Sairaan lapsen parasta ei varmaan hirveästi voi ajatella tuossa tilanteessa kuin teillä nyt on, eli ei apuja mistään, jolloin on ihan pakko mennä kauppaan siis itse.
Huokaus...
Lapsi ollut lähes 2 viikkoa sairaana, etkä ole hänen kanssaan lääkäriin älynnyt lähteä, vaikka on ihan vetämättömässä kunnossa.
Ota nyt hyvä ystävä yhteyttä neuvolaan, saat ihan käytännön vinkkejä miten ihan arkisista asioista selviää lasten kanssa ja mistä sitä apua tarvittaessa saa.
Ratasikäisinä mä kuljetin lapset rattaissa kaikkialle melkein kunnosta riippumatta. Lämpimästi vaan päälle (ei liikaa kuitenkaan) ja ennen ulkoilua suppo menemään. Sitten vanhempina (yli 4 vuotta) mä oon jättänyt mahatautisen lapsen autoon kaupan pihalle odottamaan. Mieluummin yrjöt sinne (toki jätän muovipussinkin) kuin kauppaan. Flunssaisen 4-vuotiaan otan mukaan kauppaan ja noin 6-7 vuotiaasta ovat olleet kotona yksin / sisaren kanssa sen aikaa kun piipahdan kaupassa.
On ollut sellainen onni että lapset ovat olleet tosi kipeitä vaan muutaman päivän kerrallaan joka on pärjätty kotoa löytyneillä sapuskoilla. Sitten toipilaana toimitaan kuten yllä kuvasin. Kerran oli yksi lapsista viikon kovassa kuumeessa, silloin sain apua muilta kun kerroin mikä tilanne (naapurit). Hakivat muita lapsia ulos leikkimäänkin, ja lainasivat autoa lääkärireissuun. Ihania naapureita siis.
Tsemppiä. Jätä vaan koululaisen kanssa, ota vaikka itse taksi niin pääset pika pikaa. Jätä koululaisen kännykkä kotiin ja oma mukaan. Sitten soitat tk-päivystykseen että milloin voit tuoda lapsen lääkäriin, kerrot ettei pissaa!! On siis kuivunut. 1-v mukaan ja koululainen kotiin.
<a href="http://www.mll.fi/perheille/lastenhoito/" alt="http://www.mll.fi/perheille/lastenhoito/">http://www.mll.fi/perheille/lastenhoito/</a>
Voisko tästä olla apua. Noh, ihan varmasti asut heidän palvelujen ulkopuolella, vai mitä?!
Kauppias hoitaa homman. Olen muutamia kertoja soittanut kauppialle kauppalistan ja hän sitten laittaa taksilla tulemaan.
Täysin kelvotonko vastuun kantoon?!
Täytyykin taas muistaa olla kiitollinen, että on ympärillä tervepäisiä ja empaatiakykyisiä aikuisia, jotka on aina tarpeen tullen valmiita auttamaan.
Itse olen ollut myös mukana perustamassa ns. yh-rinkiä ja alkuun pääsin seurakunnan avulla. Ota nyt ihmeessä selvää, mitä teillä päin on tarjolla.
No mä kans opin pitämään varastossa ruokaa, mutta joskus sekin oli loppu. Silloin naapuriapu. itse oksutaudissa ja ripulissa niin naapuri toi kauppaostokset.
Mulla paha migreeni ja lapset oppi huolehtimaan silloin pakastimesta pitsapaloja tms. valmiita annoksia itselleen mikroon, kun en kyennyt edes ylös nousemaan ainoa mitä pystyn kohtauksen aikana syömään oklsentamatta on mehujää. Vesi tai mehu isoina kulauksina tulee suoraan ulos.
Lapset toi mehujään ja huolehti omat eväät. Katseli elokuvia, pelasi yms.
Lähikioskilta osasivat hakea maitolitran tms. tarvittaessa. Meillä 9km kauppaan.