Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yh:t, miten pääsette kauppaan kun joku lapsista kipee?

Vierailija
04.12.2012 |

En saa yhtään ketään sairaan lapsen kaa ja pakko olis kauppaan päästä. Ihan hullua.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen vaan ottanut lapsen mukaan. Kunnolla vaatteita ja koko matka rattaissa, jos kylmää niin vielä peitto/makuupussi. Se on vähän niin kuin sängyssä pötköttelis.

Ei ole onneksi koskaan ollut pakko käydä oksennustaudin pahimmassa hetkessä tms

Vierailija
2/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa. Tänään taas edessä reissu edessä kaksi vuotiaan kanssa, jolla kuumetta :(. Ei voi mitään..pakko ku pakko. Annan ennen reissua kuumetta alentavaa lääkettä. Yleiskunnto kuitenkin ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle vuoden ja olin yh,en sairastellut yhtään.

Vierailija
4/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastin, kuivamuonat jne...Varastoa sen verran ettei ainakaan viikkon tarvitse kaupassa käydä.

Ja yhtää ketään ei ole, joka voisi siellä kaupassa käydän sun puolesta...Naapuria, ystävää jne...

Vierailija
5/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kyllä itse kauppaan,mun vanhemmat eivät halua auttaa koskaan ja asuvat myös toisella paikkakunnalla,joten bensan ollessa kallista,eivät kyllä viitsi turhaan ajella auttelemaan.Itse käyn tottakai.Olen ilman autoa mutta onneksi jalat toimii.Ex-puoliso on kuollut.

Vierailija
6/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen käynyt lapsen kanssa silloin kun oli tosi pieni.Talvella vaan hyvin päälle ja rattaisiin vällyjen alle. Eskari-ikäisen ja koululaisen voi jo jättää hetkeksi sohvalle katselemaan telkkaria olettaen että lähellä on joku Siwa-tyyppinen.

Vaikka meilläkin on aina ns. kuivamuonaa ja pakastimessakin jotain, en ole vielä 12 vuoden aikaaan oppinut sellaista, että aina ja joka tilanteessa olisi viikon ruokatarpeet käsillä koko porukalle, aina tarvii jotain täydennystä, vaikka tuoreita vihanneksia.

Onneksi ollaan asuttu aina niin, että kävelymatkan päässä on vähintään Siwa. En ole varsinaisesti yh, mutta mies reissutöissä, enemmän matkoilla kuin kotona ja reissussa yleensä yli viikon putkeen.

Vierailija
7/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muutaman kerran olen jäänyt jumiin ruuhkiin. Ihan olen naapureilta ja päiväkotikavereiden vanhemmilta pyytänyt silloin apua.

Avun pyytäminen on vaikeaa, mutta usko pois, suurin osa ihmisistä auttaa ihan mielellään.

Vierailija
8/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudeltamaalta aina kylässä.On poliisi ammatiltaan.Edes mun ex ei tiedä asiasta mitään.Eipä ole kertomistakaan.Tosin jos ex uhkailee mua,niin viedään asia hiljaisella tavalla eteenpäin.On kyllä turvallinen olo.

Vierailija
9/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on, kerran oltiin ihan hirveässä mahataudissa lapsen kanssa kumpikin, ensin lapsi, sitten minä..mun vuorolla loppui jo ruuat ja lapselle taas tietysti alkoi ruoka maistua taas taudin jälkeen..pakko oli vaan lähteä kauppaan vaikka olo oli karmea.

Kerran taas tilattiin pitsaa vakkaripitseriasta kipeinä ja pyysin josko pitsakuski toisi tullessaan pari maitoa viereiseltä kiskalta, kyllä se toi;)

Vierailija
10/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollekin ystävälle, että hakisko sulle kaupasta jotain että pärjäisitte seuraavaan päivään?Kai sulla joku ystis on?

Vierailija
11/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa yhtään ketään sairaan lapsen kaa ja pakko olis kauppaan päästä. Ihan hullua.

Ymmärrän, ettet saa yhtään ketään sairaan lapsen kaa, mutta naapurikin tuo sulle kyllä kaupasta mitä tarviit tuossa tilanteessa kun vaan osaat kysyä. Ja pyydät kerralla tarpeelliset asiat muutamaksi päiväksi ettei tartte heti huomenna pyytää uudelleen. Ja jos et ihan landella asu, niin kaupoillahan on kotiinkuljetuspalveluita. Ja jos taas asut jossain landella, missä on vielä lähikauppa, niin soitat vaan sinne niin kauppias varmaan itse tuo sulle.

Vierailija
12/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin jos kaikki lapset ovat terveinäkin.

Vierailija
13/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia tapauksia varten on kotivara. Ruokaa ja muita tarvikkeita sen verran, että pärjää pahimman yli. Viikonloppuna tein kotivaralle inventaarion. Vessapaperia riittää kuukaudeksi, saippuaa ainakin puoleksi vuodeksi, pyykinpesuaineita vuodeksi, yleispuhdistusainetta kaksi pulloa. Lihaa pakkasessa eri sortteja ainakin vuodeksi. Marjoja talven yli, erilaisia pakastevihanneksia useampi kassillinen. Kuiva-aineita muutamaksi kuukaudeksi. Hernaria, lihapullasäilykkeitä, hirvi-possusäilykettä kolmeksi vuodeksi. Mehua 20 pulloa, pillimehuja 10, kivennäisvettä 12 litraa, UHT maitoa muutama.

Kissanruokaa 10 kiloa, koiranruokaa 3 kiloa.

Äiti ja kolme lasta, kaksi kissaa ja pieni koira.

Vierailija
14/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä kipeeen lapsen kanssa, kun ei ole ketään auttamassa edes sen vertaa.

Vierailija
15/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia tapauksia varten on kotivara. Ruokaa ja muita tarvikkeita sen verran, että pärjää pahimman yli. Viikonloppuna tein kotivaralle inventaarion. Vessapaperia riittää kuukaudeksi, saippuaa ainakin puoleksi vuodeksi, pyykinpesuaineita vuodeksi, yleispuhdistusainetta kaksi pulloa. Lihaa pakkasessa eri sortteja ainakin vuodeksi. Marjoja talven yli, erilaisia pakastevihanneksia useampi kassillinen. Kuiva-aineita muutamaksi kuukaudeksi. Hernaria, lihapullasäilykkeitä, hirvi-possusäilykettä kolmeksi vuodeksi. Mehua 20 pulloa, pillimehuja 10, kivennäisvettä 12 litraa, UHT maitoa muutama.

Vierailija
16/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja litran limun ja elää sillä.

Jos kyseessä vaan flunssa ja lapsi niin pieni, ettei voi jäädä yksin kotiin, sen voi ottaa mukaan.

Alepa tuo ostokset kotiin pääkaupunkiseudulla.

Eikö ole ketään, jota voisi pyytää hetken katsomaan lasta?

Kotona varmaan on puuroa/muroja ja pakastimessa jotain, niilläkin pärjää hetken.

Vierailija
17/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä koskaan kasaa kotiin mitään selviytymispakettia!! Käymme kaupassa n.3-4krt viikossa. Ostan tarvikkeita 2-3 päiväksi. meillä ei ole autoa joka rajoittaa ostosten tuontia. Nyt pieni mutta hyvä lähikauppa näkyy ikkunasta n. 200m päästä joten sinne pääsisin helposti jos olisi 4v kuumeessa. Juuri eilen hain sairaan lapsen hoidosta ja menimme kotiin kaupan kautta.

Sairaus ja lapsen ikä vaikuttaa paljon. Esim. 1-2v kuumeessa menee hyvin rattaissa mutta 5v oksennustaudissa ei onnistu. Tai edes 5v todella sairaana koska ei jaksaisi kävellä jos kauppaan matkaa, ei mahdu kärryihin istumaan ja jos pakkasessa pitää odottaa bussia.

Jos paha tilanne niin koita soittaa tutille vahtimaan lasta tai tuomaan kauppaostokset. Hädässä naapurilta apua. Toivottavasti saat apua!

Vierailija
18/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen lapsen, toinen pukee itse...Laitamme kotioven kiinni ja kävelemme autolle. Laitan toisen turvaistumeen ja toinen laittaa turvavyön kiinni. Hyppään ratin taakse ja ajan lähimpään kauppaan.

ps. laitan tietenkin itse myös turvavyön.

Vierailija
19/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidettu katsoa maailmanlopun odottajia...

Olen kyllä katsonut ko. ohjelmaa, mutta idea kotivarasta on jo kotoa opittua. Käytän aina tarjoukset hyväksi, enkä koskaan osta kotivaraan hetikohta pilaantuvaa tavaraa. Kotivaraa käytetään vanhimmasta päästä, ja uutta ostetaan tilalle. Jatkuva kierto.

Vierailija
20/51 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreet lihat pakkaseen ja vanhemmasta päästä sulamaan ruokaa varten?

Entäs kasvikset? Salaatti, vihannekset?

Hullun hommaa...

Meillä on pakkasessa aina jotain niin, että pärjätään pari päivää ilman kaupassa käyntiä. Mutta kyllä minä mielelläni haen kasvikset tuoreeltaan kaupasta. Samaten maidot ym maitotuotteet.