Kokemuksia raskausdiabeteksesta? Voisiko olla?
Te joilla on ollut raskausdiabetes, tuliko mitään oireita vai löytyikö vain rasituksessa?
Itsellän jo useita raiskauksia takana, eikä koskaan ole ollut tarvetta sokerirasitukseen (lähtöikä, lähtöpaino, virtaa aina puhdas, lapsi kasvanut normaalisti jne). Nyt viime lääkärillä lääkäri kysyi haluaisinko rasitukseen. Perusteena lähinnä se, että koskaan ei ole tehty. Sf-mitta oli taittunut alas ollen hiukan yli keskikäyrän, painoa tullut 600g/vko keskiraskaudessa, virtsa oli puhdas. En nähnyt tarvetta tutkimukseen. Tämän jälkeen olen kuitenkin alkanut pohtia väsymystäni ja sitä, että minulla on lähes jatkuva suun kuivumisen tunne. Neuvolaväli on meillä 5vko. Voisiko kuitenkin olla kyse raskausdiabeteksestä? Oliko teillä jolla tauti todettu vastaavia "oireita"?
Kommentit (3)
Mutta kylläpä tänä i-pad korjailee hassusti sanoja...
Siis raskauksia, ei raiskauksia :-P, virtsaa, ei virtaa.
Lisää kokemuksia ja jos mahdollista niin palstalääkärinkin arvio tutkimustarpeesta (aika ruljanssi olisi organisoida nyt...neuvolan aikaistaminen, töistä vapaan järjestely jne).
T.ap
Mua janotti koko ajan. Joskus tunsin että verensokeri on alhaalla, esim. aamulla oli olo että täytyy äkkiä juoda vaikka maitoa ettei tule huono olo. Vastaavasti jos söin ison aterian niin saattoi olla kauhea ähky ja ällö olo pitkään.
Ei siitä välttämättä ole kuitenkaan mitään oireita.
mitään oireita. Tosin oli lievä.