Taas alkoi kamala aika vuodesta ja pakkaset. En tajua miten joku pitää tästä
- auto työpäivän jälkeen umpijäässä eikä tahdo lähteä käyntiin
- ulkona ei voi olla, kun nenä ja silmät vuotaa solkenaan, keuhkoihin sattuu
- sisäilma luonnottoman kuiva, iho hilseilee ja kutiaa
- jatkuvaa lumitöiden tekoa, hiekoitusta, liukastelua jne
Kommentit (31)
Itse tykkään talvesta.
ja vaikka kuinka ajattelen, että ihan kiva kun nenä vuotaa, niin ei se vaan kivaksi muutu
Hanki webasto tms. systeemi.
Hanki kunnon ulkoiluvarusteet.
Hanki ilmankostutin.
Hanki mies.
Käsittämätöntä paskaa. Ja ihmiset hehkuttaa kun on niin PUHDASTA ja valoisaa... Ottaisin ne kurakelit ja pimeyden any time, jos vaihtoehtona on tämä jäätävä kylmyys, hanget ja nietokset.
- sisäilma luonnottoman kuiva, iho hilseilee ja kutiaaHanki ilmankostutin.
Hanki mies.
Onko apllä vielä muita asioita, joita ei ymmärrä ja haluat jakaa meidän muiden kanssa? ME voidaan auttaa sinua löytämään ratkaisu näihin ongelmiin!
Hanki ilmankostutin.
Hanki mies.
vaatetus ei auta nenän ja silmien vuotamiseen, ilmankostutin ei toimi kuin kotona (ei töissä, eikä muuallakaan), minulla on mies =)
Lapset rakastaa lunta
Valaistu ulkokuusi on ihanan näköinen kun siihen on satanut lunta
Eilen vedin lapsia rattikelkka-pulkka yhdistelmällä, ihanaa vaihtelua normikävelylenkkiin
Tänään alan tehdä jäälyhtyjä.
Meillä ei ole la aamun jälkeen tarvinnut tehdä lumitöitä, on vain leikitty lumessa.
Hanki ilmankostutin.
Hanki mies.
Onko apllä vielä muita asioita, joita ei ymmärrä ja haluat jakaa meidän muiden kanssa? ME voidaan auttaa sinua löytämään ratkaisu näihin ongelmiin!
vastasin jo ylempänä. Miksi hankkia 1000-2000€:n autoon webasto, jota käyttäisin vain töissä? ei ne vaatteet silmien ja nenän vuotamista poista, ilmankostutin saisi olla joka huoneessa ja sittenkään se ei auta kuin siellä kotona, mies ei ole ratkaisu lumitöihin, täytyy niitä itse silti tehdä
Lapset rakastaa lunta Valaistu ulkokuusi on ihanan näköinen kun siihen on satanut lunta Eilen vedin lapsia rattikelkka-pulkka yhdistelmällä, ihanaa vaihtelua normikävelylenkkiin Tänään alan tehdä jäälyhtyjä. Meillä ei ole la aamun jälkeen tarvinnut tehdä lumitöitä, on vain leikitty lumessa.
kiva, jos saat jotain irti tästä vuodenajasta. Minä en saa. ap
jos pakkasta on maks 5, eikä luntakaan tule kaikenaikaa.
Kovia pakkasia en voi sietää, mulla iho myös kärsii liian paljon, siihen ei kyllä ilmankostuttaja näytä auttavan.
Jäinen auto on kauhistus, kun kotiin tarvii lähteä töistä, totta.
kuten paratiisimaissa. on siinä se ilo.
Lumityöt kannattaa tehdä ennen kuin pakkanen kiristyy. Liukkauskin yleensä liittyy nollakeliin ja lämpötilojen vaihteluihin.
En minäkään pidä kuivasta ihosta, silmien vuotamisesta ja siitä että henkeä ahdistaa, mutta siedän tämän muistelemalla tuskahelteitä, ei näistä keleistä niin huono olo tule.
Taas on kaikki lumityöt kaupungilta hoitamatta, mittään katuja tai kevyen liikenteen väyliä ei ole aurattu. Lapset jaksaa lumileikkejä korkeintaan viikon.
Lämpöasteita ja vesisadetta, se on paljon parempi!
auton käyttö yhtä säätämistä (vanha ja huono käynnistymään). Patterit paahtaa täysillä (ihan hirveä sähkölasku) (tuuuuuulettuva alapohja), roskapussin viedäkseenkin on pukeuduttava kaikkiin rensseleihin... Iho ja silmät kuivuu, rystyset halkeilee, skrapat katkeilee, putketkin saattavat jäätyä.
On tää kivaa! =) Yksi asia on paremmin kuin kurakelissä ja se on että lapset tykkää. Mitään muuta hyvää ei ole pakkaskelissä ja lumivuorissa.
Raikas talvisää tänä aamuna, pelkkä pukeutumiskysymys. Aivan ihana aamu.
Ei mulla nenä ja silmät vuoda...pitäiskö sun käydä lääkärissä?
Työnantaja tarjoaa katoksen ja lämpötolpan, ammatin- ja työpaikanvalintakysymys :)
Lumitöistä pääsee asumalla rivarissa. Lumityöt on kivampia kuin juosta jossain hikisellä salilla. näiden omakotivuosien aikana on ollut tasan 1 aamu, kun on lapoiota pitänut heiluttaa ennen töihin lähtöä, jotta saa auton pihasta. Ja sinä aamuna ei kyllä kerrostalolaisetkaan päässeet kahlaamatta alaovea pidemmälle :)
Minä tykkään yli kaiken talvesta ja kirpakasta pakkasesta!
- auto työpäivän jälkeen umpijäässä eikä tahdo lähteä käyntiin - ulkona ei voi olla, kun nenä ja silmät vuotaa solkenaan, keuhkoihin sattuu - sisäilma luonnottoman kuiva, iho hilseilee ja kutiaa - jatkuvaa lumitöiden tekoa, hiekoitusta, liukastelua jne
1)lopeta yksityisauton käyttö tai hommaa sille lämmin tallipaikka (niitä on meillä kivikaupungeissa paljon); 2) mieti niitä, joilla on koko ajan kädet vsrsttu, esim koska tarvitsee käyttää keppejä, kun nilkka on murtunut ym, nenää ei silloin pyyhitä ja SIT toi on ongelma); 3) ihon hilseilyyn kosteuttavaa rasvaa ja ihan rakentavana vinkkinä, talvisin tarvii usein myös ihan hilseshampoota, koska sama pulma vaivaa hiuspohjaa: 4) lumitöistä päättelisin, että asut omakotitalossa - se on oma työläs valintasi. Mutta silti olet oikeassa, itse en aiokaan asua täällä loppuikääni ainakaan talvisin. Suomi on elinkelvoton maa talvella, vaikka kuinka säätäisi.
Raikas talvisää tänä aamuna, pelkkä pukeutumiskysymys. Aivan ihana aamu. Ei mulla nenä ja silmät vuoda...pitäiskö sun käydä lääkärissä? Työnantaja tarjoaa katoksen ja lämpötolpan, ammatin- ja työpaikanvalintakysymys :) Lumitöistä pääsee asumalla rivarissa. Lumityöt on kivampia kuin juosta jossain hikisellä salilla. näiden omakotivuosien aikana on ollut tasan 1 aamu, kun on lapoiota pitänut heiluttaa ennen töihin lähtöä, jotta saa auton pihasta. Ja sinä aamuna ei kyllä kerrostalolaisetkaan päässeet kahlaamatta alaovea pidemmälle :) Minä tykkään yli kaiken talvesta ja kirpakasta pakkasesta!
eli ei tähän nyt mitään poppakonstia ole luvassa lääkäriltä. En nyt viitsi työpaikkaa vaihtaa lämpötolpan puuttumisen takia =) =) Asumme rivarissa, jossa jokainen hoitaa oman tonttinsa, minusta jumpassa lihakset rasittuvat tasaisemmin enkä saa selkäkipuja, kuten lumitöissä. Että näin. ap
auton käyttö yhtä säätämistä (vanha ja huono käynnistymään). Patterit paahtaa täysillä (ihan hirveä sähkölasku) (tuuuuuulettuva alapohja), roskapussin viedäkseenkin on pukeuduttava kaikkiin rensseleihin... Iho ja silmät kuivuu, rystyset halkeilee, skrapat katkeilee, putketkin saattavat jäätyä. On tää kivaa! =) Yksi asia on paremmin kuin kurakelissä ja se on että lapset tykkää. Mitään muuta hyvää ei ole pakkaskelissä ja lumivuorissa.
Nää on näitä omakotitaloasujien ongelmia. Itse olette valinneet asua junttimaisesti ja se on työlästä, epäekologista, mutta kaipa se sopii erakoille hyvin, tai niille, jotka haluavat perustaa oman perheidyllinsä keskelle metsää kunnon Suomi-tyyliin.
- auto työpäivän jälkeen umpijäässä eikä tahdo lähteä käyntiin - ulkona ei voi olla, kun nenä ja silmät vuotaa solkenaan, keuhkoihin sattuu - sisäilma luonnottoman kuiva, iho hilseilee ja kutiaa - jatkuvaa lumitöiden tekoa, hiekoitusta, liukastelua jne
1)lopeta yksityisauton käyttö tai hommaa sille lämmin tallipaikka (niitä on meillä kivikaupungeissa paljon); 2) mieti niitä, joilla on koko ajan kädet vsrsttu, esim koska tarvitsee käyttää keppejä, kun nilkka on murtunut ym, nenää ei silloin pyyhitä ja SIT toi on ongelma); 3) ihon hilseilyyn kosteuttavaa rasvaa ja ihan rakentavana vinkkinä, talvisin tarvii usein myös ihan hilseshampoota, koska sama pulma vaivaa hiuspohjaa: 4) lumitöistä päättelisin, että asut omakotitalossa - se on oma työläs valintasi. Mutta silti olet oikeassa, itse en aiokaan asua täällä loppuikääni ainakaan talvisin. Suomi on elinkelvoton maa talvella, vaikka kuinka säätäisi.
Mulle riittää tämä kurja ole, en halua enää miettiä muita kurjuuksia. Rasvaan kasvot 3 x päivässä, enempää en aio rasvata. Samoin muun ihon. Se ei ole mitenkään mukavaa touhua. Asun rivitalossa.
Mulla ei myös ole autolle tallia eikä lämpöpaikkaa, kotona joudun parkkeeraamaan kadunvarressa 4 h aikarajoitteisilla paikoilla. Töissäkään ei lämpöpaikkaa.
Ja kylmää en kestä sitten yhtään, mulla myös vuotaa nenä ja silmät jatkuvasti jos olen pakkasessa ulkona, ja lisäksi iho menee "röpelöille", semmoiselle nokkosihottuman näköiselle ihottumalle, joka onneksi kyllä laskee pois melko pian kun pääsee taas lämpimään. Valitettavasti mulla on koira, joten minun on pakko 3 kertaa päivässä mennä sinne kylmään vaan vaikka keuhkoja viiltää hengittäminen, naama jähmettyy sellaiseksi että puhekin on pelkkää puuroa ja nenä ja silmät vuotaa solkenaan.
Olen ihan vakavissani alkanut katsella työpaikkoja lämpimämmistä maista, onneksi olen IT-alalla, jolla on melko hyvät mahdollisuudet vaihtaa maata.
Itse tykkään talvesta.