Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläinen! Voitko kuvitella, että vielä nykypäivänä jotakuta jännittää tulla Helsinkiin?

Vierailija
30.11.2012 |

No, minä olen tulossa ja jännitän hirveästi, etten osaa paikasta A paikkaan B, ja teen itsestäni tollon, mitä kyllä olenkin =)

t. maalainen =D

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUSE

ap

Vierailija
22/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUSE

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUSE ap

sit vaan muhun törmää matkalla, koska olen niin helvetin kateellinen että meet Museen, saatan neuvoa sut johonkin hevon kuuseen, kolkata ja pölliä lipun... No ei vaiskaan :-)

Vierailija
24/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussinumerot korreloivat vahvasti postinumeroiden kanssa

Kadunnumerot kasvavat etelästä pohjoiseen ja idästä länteen

Jos sulla on ap älypuhelin, niin lataa reittigps-niminen sovellus. Ihan huippu julkiseen liikenteeseen.

Sen keikan jälkeen kantsii keskustaan mennä junalla, ylivoimaisesti nopein tapa. Mikä tahansa lähijuna käy.

Vierailija
25/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUSE ap

sit vaan muhun törmää matkalla, koska olen niin helvetin kateellinen että meet Museen, saatan neuvoa sut johonkin hevon kuuseen, kolkata ja pölliä lipun... No ei vaiskaan :-)

Eipä pelota enää =)

ap

Vierailija
26/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussinumerot korreloivat vahvasti postinumeroiden kanssa

Kadunnumerot kasvavat etelästä pohjoiseen ja idästä länteen

Jos sulla on ap älypuhelin, niin lataa reittigps-niminen sovellus. Ihan huippu julkiseen liikenteeseen.

NOT

Sen keikan jälkeen kantsii keskustaan mennä junalla, ylivoimaisesti nopein tapa. Mikä tahansa lähijuna käy.

Vierailija
27/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittele ensin jossain piemmässä kaupungissa ja pikkuhiljaa isompaan.

Mitä tahansa voi sattua

Vierailija
28/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Helsinkiin reilu viisi vuotta sitten ja voi sitä jännityksen määrää kun piti liikkua junilla, metroilla, ratikoilla jne. Mutta kun nuo liikkumiset vain hoksaa, niin ne on tosi yksinkertaset. Tsemppiä, onneks teillä on helppo reitti!

Vierailija
29/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jotenkin ihan hirveen herttanen ketju! :)

Olen kotoisin maaseudulta Keski-Suomesta ja olin 12v, kun matkustin ekaa kertaa junalla ja ekaa kertaa Helsinkiin vanhempieni seurassa. Opettelin matkalla kartalta kaikki Helsingin ytimen kadunnimet ja niiden sijainnit ja ne tallentuivat päähäni takiaisen tavoin.

En osaa yhtäkään ratikkaa tai bussia Hgissä ottaa, tulen sinne omalla autolla sompailemaan sulavasti ;) mutta jos joku turisti kadunkulmassa kysyy neuvoa, osaan yleensä aina vastata jos se liittyy kadunnimiin. :D

Vierailija
30/41 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minäkin menen vaikka Rovaniemelle, niin kyllä jännittää kysyä miten pääsen paikkaan A.

Vierailija
31/41 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jotenkin ihan hirveen herttanen ketju! :)

Olen kotoisin maaseudulta Keski-Suomesta ja olin 12v, kun matkustin ekaa kertaa junalla ja ekaa kertaa Helsinkiin vanhempieni seurassa. Opettelin matkalla kartalta kaikki Helsingin ytimen kadunnimet ja niiden sijainnit ja ne tallentuivat päähäni takiaisen tavoin.

En osaa yhtäkään ratikkaa tai bussia Hgissä ottaa, tulen sinne omalla autolla sompailemaan sulavasti ;) mutta jos joku turisti kadunkulmassa kysyy neuvoa, osaan yleensä aina vastata jos se liittyy kadunnimiin. :D

Vierailija
32/41 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vielä voin ymmärtää, että jännittää mennä ulkomailla, että ei osaa kieltä, tapoja, kulttuuria, jne.

Vierailija
33/41 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tykkäävät kaupungistaan ja neuvovat ihmisiä helpommin, ihan kuten monissa pienemmissäkin paikoissa. Ihan keskustassa asuu paljon wannabe-tyyppistä väkeä, joka useimmiten on maalta muuttanutta ja kulkee nokka pystyssä. Heidät erottaa kaukaa.

Eli kysy rohkeasti meiltä tavallisilta kaduntallaajilta! Lisäksi reittiopas on aika lyömätön apu, jos haluat hahmottaa kulkemista.

Kyllä se sujuu, ja tervetuloa! :)

Missä päin ne alkuperäisstadilaiset sitten asuvat?

Vierailija
34/41 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on hirveesti kireän ja ylimielisen näköisiä ihmisiä, joilla tuntuu olevan hirveä kiire.

T. koko elämänsä Hgissä asunut

Vierailija
35/41 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myönnän, että en usein oikein osaa eläytyä siihen, että joku eksyisi täällä.:)

Mutta: kun itse käyn aina matkustelemassa muualla, ymmärrän ihan hyvin, että Helsinki on joillekin vieras paikka, jossa kulkeminen on jännittävää ja voi eksyä. Onhan minullekin jännittävää kulkea Tukholman metrolla.

t: Helsingissä 10 vuotta asunut ja alunperin pk-seudulta

Vierailija
36/41 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Landespede

Vierailija
37/41 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulevalla viikolla varmaankin haen vielä viimehetken neuvoja sieltä Helsinginpuolelta..=)

Mutta niitäpä kaiketi saan, kiitos teidän =)

T. ap

Vierailija
38/41 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotiaani on huomenna tulossa Helsiinkin jopa toista kertaa elämässään.

Vierailija
39/41 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kerran serkkuni kyydissä. Meidän piti mennä Myyrmäestä Tikkurilaan. No Helsinkiläisenä hän osasi sinne hyvän reitin. Ensin ajoi Hämeenlinnanväylää Kivihakaan, sieltä Käpyläänpäin, jossa Tuusulanväylälle ja sitten Tikkurilaan. Itse olin kyydissä ja luulin, että hän halusi käydä välissä kotonaan, mutta se olikin hänen tuntemansa reitti. Kävihän se niinkin, vaikka Hämeenlinnanväylältä olisi toiseen suuntaan päässyt suoraan kehä kolmoselle, vähän aikaisemmin olisi päässyt kehä ykkösen kautta samalle tuusulanväylälle ja Helsingissäkin olisi ollut pari aikaisempaa vaihtoehtoa siirtyä Hämeenlinnanväylältä Tuusulanväylälle. Ei sentään ajanut keskustan kautta Mäkelänkadulle.

Vierailija
40/41 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kerran serkkuni kyydissä. Meidän piti mennä Myyrmäestä Tikkurilaan. No Helsinkiläisenä hän osasi sinne hyvän reitin. Ensin ajoi Hämeenlinnanväylää Kivihakaan, sieltä Käpyläänpäin, jossa Tuusulanväylälle ja sitten Tikkurilaan. Itse olin kyydissä ja luulin, että hän halusi käydä välissä kotonaan, mutta se olikin hänen tuntemansa reitti. Kävihän se niinkin, vaikka Hämeenlinnanväylältä olisi toiseen suuntaan päässyt suoraan kehä kolmoselle, vähän aikaisemmin olisi päässyt kehä ykkösen kautta samalle tuusulanväylälle ja Helsingissäkin olisi ollut pari aikaisempaa vaihtoehtoa siirtyä Hämeenlinnanväylältä Tuusulanväylälle. Ei sentään ajanut keskustan kautta Mäkelänkadulle.

Idiotti sä olet menossa vantaalta vantaalle! Miten liitty stadilaisiin?

- asolasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi