Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläinen! Voitko kuvitella, että vielä nykypäivänä jotakuta jännittää tulla Helsinkiin?

Vierailija
30.11.2012 |

No, minä olen tulossa ja jännitän hirveästi, etten osaa paikasta A paikkaan B, ja teen itsestäni tollon, mitä kyllä olenkin =)

t. maalainen =D

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ikäni´asunut Espoossa ja nyt Vantaalla.

Tai osaan mä ihan keskustassa liikkua, mutta sielläkin moni katu edelleen mulle vieras saati kun pitää autolla mennä niin katson kyllä karttaa valmiiksi pariin kertaan.

Vierailija
2/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ota ihan iisisti =)

Kysy neuvoa, jos et löydä tietä. Ihan ystävällisiä ihmisiä täällä on. Isossa kaupungissa on suhteessa yhtä paljon kivoja ja ikäviä tyyppejä kuin pienessäkin, ja todennäköisesti kuitenkin ihmiset neuvoo tietä mielellään. Ainakin minä neuvoisin ja mulle on neuvottu myös, kun olen kysynyt.

t. junantuoma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se mulla on luonnekysymys:) olen siis aivan toivoton.

Vierailija
4/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vielä voin ymmärtää, että jännittää mennä ulkomailla, että ei osaa kieltä, tapoja, kulttuuria, jne.

Vierailija
5/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro A ja B niin voidaan yhdessä laatia sulle reittisuunnitelma ja selviytymisopas. :)

Vierailija
6/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kuitenkaan tarvitse esiintyä paikallisena, joka tietää kaikki paikat. Minä ainakaan en ole käynyt monissa kaupunginosissa ja joudun aina kysymään neuvoa, kun menen niihin ensimmäistä kertaa. Viimeksi juuri käännyin loka-auton kuljettajan puoleen, kun seikkailin Arabiassa. Hän ystävällisesti katsoi kännykästään minulle kävelyohjeet etsimääni paikkaan.

Vierailija
7/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jännittää tai hirvittää yhä vain ja aina vaan enemmän. Inhoan omalla autolla helsingissä ajamista.

Julkisista en osaa vaihtoja enkä tiedä mikä bussi menee minnekin tai millä bussilla pääsen paikkaan X. Enkä osaa ratikoita.

Ja olen asunut vantaa - espoo 12 vuotta + maalla 5 v, ollut koko ajan helsingin puolella töissä.

niin että muista, kun emme neuvo, vaan sanomme, että en tiedä, se ei ole ylpeyttä tai kopeutta vaan oikeasti sitä, että ei millään voi tietää, miten ja millä jonnekin pääsee, ellei se ole omalla asiointialueella.

Vierailija
8/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asun sentään niinkin kaukana kuin kymmenen minuutin bussimatkan päässä Espoossa. Käyn Helsingissä vain pakon edessä, pari kertaa vuodessa. En tykkää ihmisjoukoista ja Helsingin keskustassa on aina vilinää. Kävin ensimmäisen kerran Helsingissä vasta 22-vuotiaana, tosin silloin asuin vielä pohjoisessa.

Vierailija
9/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro A ja B niin voidaan yhdessä laatia sulle reittisuunnitelma ja selviytymisopas. :)

Tehkää vaan suunnitelmat ja miel. ihan rautalangasta vääntäen =DD. Junaliput on ostettu ja Pasilaan siis jäädään, siellä hotelli Holiday inn. Hotellilta sitten Areenalle. Keskustaan pitäisi keikan jälkeen päästä jatkoille eli Areenalta keskustaan ja sieltä takasin hotellille, josta taas tiistaina pohjosen junaan ja kotiin.

Siinäpä teille rautakankea väännettäväksi =)

t. ap

Vierailija
10/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://goo.gl/maps/RmZlP

Eli Pasilan asemalta hotlalle. :)

Vierailija
11/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan siellä on joku jotain kommenttia heittämässä junassa tai kadullakin. Enkä tarkoita hulluja. Näissä sadantuhannen asukkaan paikoissa ne tylyimmät asuvat. Ison kaupungin tympeys ja maalaisten ennakkoluuloinen vainoharhaisuus yhdistyvät!

Vierailija
12/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tykkäävät kaupungistaan ja neuvovat ihmisiä helpommin, ihan kuten monissa pienemmissäkin paikoissa. Ihan keskustassa asuu paljon wannabe-tyyppistä väkeä, joka useimmiten on maalta muuttanutta ja kulkee nokka pystyssä. Heidät erottaa kaukaa.

Eli kysy rohkeasti meiltä tavallisilta kaduntallaajilta! Lisäksi reittiopas on aika lyömätön apu, jos haluat hahmottaa kulkemista.

Kyllä se sujuu, ja tervetuloa! :)

Vierailija
13/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toka etappi:

hotlalta areenalle:

http://aijaa.com/fnytOr

Vierailija
14/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joudu käyttämään julkisia, etkä seikkailemaan keskustassa. Kun tulet junalla, ihan juuri ennen Pasilaa oikealla puolella näkyy iso möhkäle, se on Hartwall-Areena. Melkein asemalaiturilla kun jo olette, vasemmalla on toinen iso möhkäle, Messukeskus. Holiday-Inn on ihan Messukeskuksen kupeessa oleva hotelli, sinne mennään Messukeskuksen pääoven vierestä.

Jos aikaa ja innostusta on, ratikka 7 kulkee ihan hotellin edestä ja sillä voi ajella ympyrän kumpaan suuntaan vain. Näet hyvin kaupunkia, eikä tarvitse stressata, tulet lopulta samaan paikkaan takaisin.

Vierailija
15/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tykkäävät kaupungistaan ja neuvovat ihmisiä helpommin, ihan kuten monissa pienemmissäkin paikoissa. Ihan keskustassa asuu paljon wannabe-tyyppistä väkeä, joka useimmiten on maalta muuttanutta ja kulkee nokka pystyssä. Heidät erottaa kaukaa.

Eli kysy rohkeasti meiltä tavallisilta kaduntallaajilta! Lisäksi reittiopas on aika lyömätön apu, jos haluat hahmottaa kulkemista.

Kyllä se sujuu, ja tervetuloa! :)

Missä päin ne alkuperäisstadilaiset sitten asuvat?

Vierailija
16/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areenalta keskustaan lähijunalla vellovien väkimassojen perässä vaan. Kännylipun voi tilata kännykkään laittamalla tekstarin A1 nroon 16355.

Keskustasta hotlalle junalla tai sitten taksitatte reteesti :)

Mukavaa matkaa! :)

Vierailija
17/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen asunut täällä ikäni. Tiedän kaikki postinumerot, bussilinjat ja suurinpiirtein kadunnimetkin. Ja mikä saa mut loistamaan?

Se kun joku turisti kysyy neuvoa :). Eli rohkeasti kysyt neuvoa, ja jengi auttaa ihan into piukeena. Ja itseäni hymyilyttää paljon toi sun reitti. Kun se on ihan piis of keik. Ja kun toi Pasila ei oikeestaan ole edes keskustaa. Mutta kyllä sinnekin voi toki helposti eksyä jos ihan soheltaa... Tsempiä ja seikkailumieltä, jos sitä koet tarvitsevasi ;).

Vierailija
18/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen asunut täällä ikäni. Tiedän kaikki postinumerot, bussilinjat ja suurinpiirtein kadunnimetkin. Ja mikä saa mut loistamaan?

Se kun joku turisti kysyy neuvoa :). Eli rohkeasti kysyt neuvoa, ja jengi auttaa ihan into piukeena. Ja itseäni hymyilyttää paljon toi sun reitti. Kun se on ihan piis of keik. Ja kun toi Pasila ei oikeestaan ole edes keskustaa. Mutta kyllä sinnekin voi toki helposti eksyä jos ihan soheltaa... Tsempiä ja seikkailumieltä, jos sitä koet tarvitsevasi ;).

Ja kuten sanoin, olen maalaistollo sinne tulossa..=)

ap

Vierailija
19/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarvitset taksia, se kannattaa tilata tekstarilla. Tekstiviestit menevät suoraan jonon kärkeen eli niillä saa auton paljon varmemmin kuin soittelemalla taksikeskukseen.

http://www.taksihelsinki.fi/htd/page15.aspx löytyy ohjeet. Sekä Hartwall Areenalla, hotellilla ja Helsingin keskustassa on taksitolpat eli niihin mennään vain seisomaan ja odottamaan.

Sanoisin, että Areenalta kannattaa lähteä keskustaan junalla, mutta kun tulette stadista hotellille, ottakaa taksi.

Vierailija
20/41 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota en tunne, oli se sitten Rovaniemi tai Miami.

Olet tollo vain, jos et kysy neuvoa kun sellaista tarvitset. Tervetuloa tänne vaan! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi