Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole sellainen joulunäpertelijä ja meillä on aina vaatimaton joulu, lapsille

Vierailija
30.11.2012 |

haluan kuitenkin jotain mukavaa ja mietin millaiset muistot heille jää.

En ole sellainen, joka "pukee kodin jouluun" ja ostelee lahjoja ja kaikkea sellaista jouluista laittaa ja tekee.

Meille tulee joulukuusi ja aatonaattona se koristellaan ja leivotaan pipareita ja torttuja. Jouluaattona teen riisipuuroa ja syödään vähän paremmin, mutta jouluruokia meillä ei syödä. Mutta joulupukki ei tule meille, pukki tulee sitten loppiaisena kun mennään pohjoiseen. Lahjat saavat aattona (tonttu tuo oven taakse paketit)

Toki nyt luetaan joulusatuja ja kuunnellaan joululauluja ja näin marras-joulukuulla teen usein riisipuuroa ja joulukalenterit on lapsilla.

Mutta kovin vaatimattomalta meidän joulu tuntuu kun tiedän miten monilla on ja kun mietin lapsuuteni jouluja.. mutta kai lapset tyytyy vähään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset nauttivat eri asioista. Ei joulujuttuja tehdä erikseen (toivottavasti) koska niin "kuuluu" tehdä vaan koska siitä saa nautintoa. Minä saan joulusta hyvän syyn askarrella lasten kanssa, kokeilla jotain pieniä käsitöitä ja uusia reseptejä. Ne on mukavaa pientä puuhalua kun ilta on pimeä ja kylmä eikä huvita kotoa lähteä mihinkään.

Vierailija
2/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivotaan, koristellaan kotia ulkoa ja sisältä.

Tehdään paljon erilaisia ruokia.

Tonttuja, lyhtyjä, koristevaloja jne.

Aattoaamuna riisipuuroa, haudalla käynnit, joulusauna.

Askarrellaan.

Lahjoja, joulukuusi, joulupukki toisinaan.

Joulumusiikkia, joulun tarinoita elokuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puinen kallis seimi on se ydin joulussa.Laitamme pieneen huoneeseen oman rukoustilan jossa rukoilemme joka päivä ja toivomme hyvää koko maailmalle.Meillä käytössä myös kierrätetyt joulukoristeet monilta sukupolvilta ja nukahdamme vieraisiin säveliin ulkomailta.En koe että meiltä puuttuu mitä kuin Herra itse.Joulupukkiin ei ole koskaan uskottu eikä sen koommin ole tullut kylään.Lapset tietää että Jeesus rakastaa.Rauhaisaa joulua kaikille Espoon naapureilleni,tapaamme tutussa seurakuntakodissa.Tiina ja Marko

Vierailija
4/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkeintä on perheen yhdessä olo, joulun odotus on sitä että laitetaan jouluverhot ja koristeen huusholliin, paistetaan pipareita ja kirjoitetaan joulupukille.

Aattona syödään riisipuuro aamulla ja katotaan lastenohjelmia telkasta, pukki tulee ja sen jälkeen avataan lahjat ja syödään jouluruoka. Illalla katsotaan telkkaa yhdessä ja leikitään uusilla lahjoilla Tämä tapahtuu joka joulu erilaisella kokoonpanolla.. on mummia ja vaaria tai vanhempien sisaruksia kylässä.

Ja mun oma lapsuus oli aika lailla samanlainen... mitä muuta sen sitten pitäs olla ?? Viettää joulu etelässä tai jossain laskettelukeskuksessako.. ei kiitos.. ei ole mun juttu.

Vierailija
5/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset lähtee tapanina isin luo.Olen ostellut seksikkäitä joulutonttuasuaja ym.kivaa.Seksin merkeissä kuluu joulu.

Vierailija
6/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puinen kallis seimi on se ydin joulussa.Laitamme pieneen huoneeseen oman rukoustilan jossa rukoilemme joka päivä ja toivomme hyvää koko maailmalle.Meillä käytössä myös kierrätetyt joulukoristeet monilta sukupolvilta ja nukahdamme vieraisiin säveliin ulkomailta.En koe että meiltä puuttuu mitä kuin Herra itse.Joulupukkiin ei ole koskaan uskottu eikä sen koommin ole tullut kylään.Lapset tietää että Jeesus rakastaa.Rauhaisaa joulua kaikille Espoon naapureilleni,tapaamme tutussa seurakuntakodissa.Tiina ja Marko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi