Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla totta (linkki)? Jos on, en ihmettele terkan surmaa

Vierailija
30.11.2012 |

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10227377

Voiko siis tuo keskustelu olla totta, että neuvolassa leimataan ilman syytä narkkariksi ja synnytyksen aikana saadut lääkkeet otetaan huumeina veressä?

Jos asiakkaat ajetaan noin ahtaalle, niin on vain ajan kysymys, että jollain palaa kiinni. Väärinhän se on, mutta väistämätön seuraus tässä maailmassa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut 6 vuotta sitten osastohoidossa anoreksian takia ja sitä ennen olin kokeillut pari kertaa pilveä, kerroin siitä osastollakin, se varmasti lukee jossain, NÄKYYKÖ NÄMÄ VANHAT JUTUT NEUVOLASSA TAI JOSSAIN? -raskaana

siihen asti kun kuolet ja varmaan sen jälkeenkin. Mulla omassa kansiossa näkyi omat lapsuudenaikaiset kitarisanpoistot 70-luvulla, ja synnytin 2009...

Vierailija
22/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut 6 vuotta sitten osastohoidossa anoreksian takia ja sitä ennen olin kokeillut pari kertaa pilveä, kerroin siitä osastollakin, se varmasti lukee jossain, NÄKYYKÖ NÄMÄ VANHAT JUTUT NEUVOLASSA TAI JOSSAIN? -raskaana

siihen asti kun kuolet ja varmaan sen jälkeenkin. Mulla omassa kansiossa näkyi omat lapsuudenaikaiset kitarisanpoistot 70-luvulla, ja synnytin 2009...

Tätä pelkäsinkin, tän sairaalan päivystyksen kautta kuitenkin osastolle jouduin jonne oon menossa synnyttämäänkin... Voidaanko musta nyt sitten tehdä myös joku ls ilmotus jos on huoli perhetyötä ja kohdella päihdeäitinä? Vaikka tuosta on aikaa jo vuosikausia.

Psykan lehdet kyllä taitaa olla erikseen mutta kai siellä tuo psykan lähete näkyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakkaat ajetaan noin ahtaalle, niin on vain ajan kysymys, että jollain palaa kiinni. Väärinhän se on, mutta väistämätön seuraus tässä maailmassa.

kuinka sairas pitää olla, että ajattelee että toisen ja itsensä surmaaminen on "väistämätön seuraus" yhtään mistään ?!? Ainoa ehkä tilanne jossa omaa lastani uhkaisi sellainen vaara, ettei siitä muuten selviäsi, niin pystyisin tappaa toisen/hyväksyä tappamisen, mutta aina on muitakin keinoja kuin tappaminen ja tappamista ei voida hyväksyä ! Ei tällaisessakaan tilanteessa ! Sairas maailma !

Se on väistämätön seuraus siinä mielessä, että aina löytyy niitä, joilla on mielenterveys jo ennestään siinä pisteessä, että ei tarvita kuin vähän sen kamelin selän katkaisemiseksi. Perhesurmat, murhat, tuhopoltot ja muut sellaiset rikokset, niitä vain väistämättä tapahtuu.

Tietenkin ne ovat eettisesti vääriä tekoja, mutta siitä nyt ei ollut kyse.

ap

Vierailija
24/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos siellä tosiaan on vielä sama kansiojärjestelmä käytössä, eikä ole tullut uutta sähköistä potilastietojärjestelmää. Niitä kun tulee, niin useinkaan jotain 1970-luvun mapeissa olevia tietoja ei aleta sinne siirtämään.

Mutta tosiaan jos on vaihtanut paikkakuntaa, niin tiedot ei tule perässä, koska Suomessa ei ole (ainakaan vielä) mitään yhteistä potilastietorekisteriä, johon kaikki sairaanhoitopiirit olisivat yhteydessä ja saisivat sieltä tietonsa, vaan alueet pitävät omia rekistereitään. Rekisteristä toiseen tietojen siirto vaatii aina myös potilaan suostumuksen.

Mutta kyllä se yhtenäinen potilastietokanta on tulossa, ja sitä ajatellen kannattaa ehkä miettiä mitkä asiat hoidattaa julkisella puolella ja mitkä ei. Yksityiseltä tiedot ei mene tulevaankaan julkiseen rekisteriin, ainakaan ilman potilaan erikseen hyväksymää tietojen luovutuslupaa.

Vierailija
25/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä pelkäsinkin, tän sairaalan päivystyksen kautta kuitenkin osastolle jouduin jonne oon menossa synnyttämäänkin... Voidaanko musta nyt sitten tehdä myös joku ls ilmotus jos on huoli perhetyötä ja kohdella päihdeäitinä? Vaikka tuosta on aikaa jo vuosikausia.

Psykan lehdet kyllä taitaa olla erikseen mutta kai siellä tuo psykan lähete näkyy

ja riippuu ihan kenelle satut asioimaan että miten sinua kohdellaan. Ehkä koko asiasta ei tehdä mitään numeroa. Todennäköisintä on että hienovaraisesti ihan keskivertoäitiä enemmän sinulta kysellään avuntarvetta ja rohkaistaan hakemaan apua heti tarvittaessa. Pahin, mutta onneksi aika epätodennäköinen, tapaus on että satut jonkun sellaisen virkaintoisen kynsiin, joka jotenkin ei pidä "pärstästäsi" ja on olevinaan siksi vaistoavinaan sinusta jotain huolestuttavaa, ja alkaa tosiaan rumba jossa kykysi hoitaa lapsesi ilman muiden puuttumista kyseenalaistetaan ja "apua" tungetaan väkisin.

Vierailija
26/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen tullut siihen tulokseen, ettei muuallakaan julkisella apua sektorilla. Olen päättänyt, että jos joskus esim. psykologin tms. apua tarvin, menen puolitutulle yksityiselle,joka taatusti osaa ottaa asiat oikeissa mittasuhteissa. Olen muutaman kerran käynyt purkamassa omia tuntojani (myöhäisen keskenmenon ja puolison työuupumuksen vuoksi) perheneuvolan psykologilla ja tuli sellainen fiilis, että yritti kauheasti koko ajan kysellä miten lapset voivat ja miten lapset ja miten lapset. Tottakai heistäkin voi jutella, mutta niistä keskusteluista jäi jotenkin sellanen fiilis, ettei huvittanut useammin käydä. Varmaan jos oisin alkanut kunnolla valittamaan ja puhumaan kuinka väsynyt itsekin olin noihin aikoihin, niin lapset ois suunnilleen huostaanotettu. Mitään päihteitä tms. ei ole ikinä ollut meidän perheessä, mutta silloin tuli fiilis, että tuollaisessa elämän kriiseissä puntaroidaan heti vanhemmuutta, vaikka kaikki on hyvin sillä puolella. Ihminen voi olla hetkellisesti surullisenakin ihan hyvä vanhempi. Mulle riitti tosiaan se kokemus pskologin pakeilta.,

Vierailija
27/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!

En usko hetkeäkään, että kirjoituksesi olisi totta. Niin räikeä ja ylilyövä se on. Psykiatrit ja kaikki.. Kovasti on kunta/kaupunki sinuun laittanut rahaa ja työtunteja parin jointin polttamisen takia. Valehtelet täällä tai siellä, mutta tuo kirjoituksesi ei ole totta. Taidat olla ihminen, joka nauttii huomiosta ja saa sitä liioittelemalla asioita (neuvolaan ja nyt tänne). Millään kunnalla ei ole resursseja tuollaiseen pyöritykseen turhan takia. Oikeatkaan päihdeäidit eivät saa kunnolla apua ja huostaanotot tapahtuvat aivan liian myöhään jos ollenkaan. Raha ratkaisee, nääs.

SH

Vierailija
29/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Suomessa ei saa varastaa musiikkia ja nyt ollaan jo kieltämässä huumeiden käyttö ja alkoholi odottavilta ja synnyttäviltä äideiltä.

Olen samaa mieltä kuin ap. Turha syyllistävä hössöttys muka lapsen terveyden kustannuksella on kyllä perusteltu syy tappaa neuvolan terkkarit. Jättäisivät tavalliset ihmiset rauhaan.

Vierailija
30/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös hoitotyöhön soveltumattomia rankasti alalla ja joidenkin tynnyrissä kasvaneiden suhteellisuustaju nolla. Itsekin sitä mieltä, että jos käyttöä löytyy ja seulat tms. näyttävät asian toteen, niin miltei osastohoito voisi tulla kyseeseen lapsen takia. Joskus vain ne naisetkin tuppaavat kiusaamaan toisiaan ja hoitotyössä tämä seikka korostuu, kun varsinainen vastuu yleensä lääkärillä vain. Ikävä tilanne, jos ei osaa työtänsä tai potilaiden luottamuksellisesti kerrottuja asioita kohdata vaan, toimii kuten joku yleinen syyttäjä tai poliisi. Moni on raitistunut lapsen myötä, oli sitten kyse huumeista tai alkoholista ja tuollainen ajojahti vain ajaa juuri tuohon pahimmillaan.

Vierailija
31/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnistin toki tekstisi.

"En usko hetkeäkään, että kirjoituksesi olisi totta. Niin räikeä ja ylilyövä se on. Psykiatrit ja kaikki.. Kovasti on kunta/kaupunki sinuun laittanut rahaa ja työtunteja parin jointin polttamisen takia. Valehtelet täällä tai siellä, mutta tuo kirjoituksesi ei ole totta. Taidat olla ihminen, joka nauttii huomiosta ja saa sitä liioittelemalla asioita (neuvolaan ja nyt tänne). Millään kunnalla ei ole resursseja tuollaiseen pyöritykseen turhan takia. Oikeatkaan päihdeäidit eivät saa kunnolla apua ja huostaanotot tapahtuvat aivan liian myöhään jos ollenkaan. Raha ratkaisee, nääs."

Ja todella luulen, että olet väärällä alalla. Kukaan ei sepustele moista huvikseen. Loppurepliikkisi oli vielä hieman halveksuva ja olet kuitenkin niitä kaikkien kammoamia hoitajia, terveiset kunnioittavasti nimimerkki SH:lle, joka suoraan teilasi asian tässäkin, ettei vain olisi oma lehmä ojassa? Tai näpit mukana? Halveksuntaa alallesi luot ja pelkoja. Ja kaltaisiisi olen törmännyt moniin, vähän sama juttu, kuin Tampereen merkonomit työkkärissä arvioimassa sitä, voiko asiakkaalle myöntää työttömyystukea... Et ole pätevä edes arvioimaan tätä saati muuta, ihan Stalin tulee mieleen.

Vierailija
32/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava kertoi teini-iän huumekäytöstä. Epäsäännöllisesti käytti, ei siis mitenkään kunnolla ole ollut koukussa ja loppui vuosia ennen ensimmäistä lasta.

Hän sitten kulki antamassa näytteitä huumeiden varalta. Toisen lapsen aikaan ei sitten enää onneksi tarvinnut.

Mutta ensimmäisen aikaan sai sellaista kohtelua, ettei ole tosikaan. Pidettiin karmeana huumeäitinä, vaikka ei edes käyttänyt enää yhtään mitään. Sossutkin tarkisteli vähän tilannetta lapsen syntymän jälkeen.

Onneksi sitten kuitenkin totesivat, ettei ole syytä jatkaa ja lopettivat. Raskausajan kyttäsivät todella tarkkaan.

Vierailija
33/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uskaltaako kukaan täällä enää lapsia tehdä? Jos vaikka Kataisen verikoirat tarraavat kinttuun heti? Kyykytys päivän sana, ehkä jopa vuosikymmenen, viisaat lähtevät täältä pois. Tarina karua kieltä siitä vain, että hoitohenkilökunta ei hoida kuin nimellisesti ja nosta palkkaa, juo kahvia ja leimaa. Vastavittuiluksi se noille sisar hento valkoisille, että todella moni lääkäri on työssään vaikutuksen alaisena ja vapaalla vielä enemmän, miksette vainoa niitä? Vitun kiusaajat, joille muiden kipu ja hätä toimii välineenä ja ala tosiaan täynnä niitä k.a. 7.00 päässeitä.

Vierailija
34/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta elämää, vaikka ehkä tarkoitus hyvä. Sai mitä tilasikin.

Vierailija
35/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taustalla on jotakin mitä tuo kirjoittaja ei kerro.....

Vierailija
36/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taustalla on jotakin mitä tuo kirjoittaja ei kerro.....

Vierailija
37/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodattaisi intiimiasiansa muutoin nettiin? Vai uskotko, että jokainen hoitaja tai kätilö, lääkäri tms. toimii ihan eettisesti aina, eikä anna tunteiden vaikuttaa tai epäilyjen? Jos mitään todennettavaa ei ole, eikä seuloissa mitään näy, miksi äiti pitäisi leikata ilman kipulääkkeitä auki ja nosta hulabaloo, kun barbituraatteja löytyy verestä kaiketi hätäsektion jälkeen. Paljon paskaa tuli niskaan kaikille tuollaisesta ja vain typerää pistää simmut kiinni, kun tuomittujakin murhaajia löytyy hoitohenkilökunnankin taholta. Jäävuoren huippu toki tai ehkä.

Vierailija
38/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
39/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako täällä synnyttää enää?

Vierailija
40/56 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa ja muuallakin terveydenhoidossa tiettyjä riskiryhmiä seulotaan kaikenlaisilla lomakkeilla ja kaavioilla. Kun vastaat johonkin kysymykseen niin että saat tietyn määrän rukseja johonkin riskiryhmään, joudut seurantaan ja se mitä se seuranta pitää sisällään vaihtelee varmasti eri kunnissa sen mukaan miten innokkaita työntekijöitä löytyy.

Itseltäni kyseltiin vähän kummia synnärillä, kun halusin vahvempia särkylääkkeitä sektion jälkeen. En edes tajunnut vasta kuin jälkeen päin, miksi kätilöä kiinnosti niin kovasti minkä verran syön särkylääkkeitä menkkakipuihin. Ihmettelin vain että mitä ne menkkakivut nyt siihen liittyvät. Myöhemmin ymmärsin että todennäköisesti siellä on jokin merkintä masennuksesta, jonka perusteella tuli epäily että napostan kipulääkkeitä kourakaupalla.

Mielestäni on mennyt vähän liian pitkälle noiden riskikäyttäjien metsästäminen siinä vaiheessa kun kipuihin ei saa enää toimivaa lääkitystä sen takia että joku saattaisi käyttää vaikka liikaakin. Ja sekin että eikö henkilöllä jolla on joskus ollut masennusta, voi olla jossain tilanteessa myös kipua joka vaatii lääkitystä. Ei sillä perusteella pitäisi joutua kärsimään kivusta, että on joskus ollut masentunut. Ihme touhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi