Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 38 ja miehen pikkujoulut

Vierailija
30.11.2012 |

Uusperhe ja ensimmäinen yhteinen raskaus loppusuoralla. Minun kolmas lapsi, miehen ensimmäinen. Eka lapsi tuli etuajassa 3 vkoa, toka viikon myöhässä. Nyt ollut viikon ajan kipeitä, napakoita supistuksia suunnilleen joka toinen ilta parin tunnin ajan, rauhottuvat kuitenkin. Vauva laskeutunut ja paikat sen verran pehmenneet että lähtö voi tulla milloinvaan. Lapsille on varapaikka järjestetty jos lähtö tulee esim keskellä yötä jne, mies on tulossa mukaan synnytykseen.

Miehellä pikkujoulut tänään ja kiukuttelee kun pitää olla ajokunnossa jos lähtö tuleekin. Sairaalassa painottivat että vaikka on pikkujouluaika niin isän pitää olla sairaalaan tullessa selvinpäin, muuten ei ole asiaa synnytyssaliin. Toki eivät puhalluta mutta kai maalaisjärkikin luulisi miehelle sanovan ettei voi uutta tulokasta vastaanottaa kännissä ja viinalle/vanhalle viinalle haisten.

Olenko nipo vai reagoinko normaalisti jos mieleni pahoitan kun mies kokee tätkeämmäksi ryypätä pikkujouluissa kun varautua siihene ttä lähtö toi tulla minä hetkenä hyvänsä?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kaikki raskaana olevat naiset valittaa miehistään. Kyllä niiden kuuluu saada juopotella ja irroitella ja käydä vieraissa naimassa ohutmahaisia naisia,kun oma on punkero. Ettekai te oikeasti ala vaatimaan mieheltä mitään mahdottomia raskauden takia? Eihän ne miehet mitään luonnolleen voi.Pikkujouluihin se miehesi haluaa vain yhden asian takia,ja se on pillu....

Vierailija
2/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kaikki raskaana olevat naiset valittaa miehistään. Kyllä niiden kuuluu saada juopotella ja irroitella ja käydä vieraissa naimassa ohutmahaisia naisia,kun oma on punkero. Ettekai te oikeasti ala vaatimaan mieheltä mitään mahdottomia raskauden takia? Eihän ne miehet mitään luonnolleen voi.Pikkujouluihin se miehesi haluaa vain yhden asian takia,ja se on pillu....

joten on varmaan tuolla logiikalla piilohomo sitten. Miehen työapaikalla ei työskentele kuin miehiä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, mä varmaan päästäisin miehen pikkujouluihin. Toisaalta meillä on jo lapsia, joten uusi vauva ei olisi kummankaan ensimmäinen. Jos mies lopettaa juomisen sillä hetkellä kun mulle lähtö sairaalaan tulisi, niin hän olisi siellä ihan OK kunnossa n. 4 tuntia myöhemmin. Etenkin, jos joisi kohtuudella. Ei kirkkaita, vaan lipittelisi seuran vuoksi oluita pitkin iltaa. Jos lapsi sattuisi syntymään sillä välillä niin ei se kauheasti haittaisi. Mun mielestä miehen läsnäolo ei ole välttämätöntä synnytyksessä. Mut tää nyt on vaan mun mielipide.

Vierailija
4/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on kuitenkin melko säälittävää,kun pitää sitä viinaa niin tärkeänä. Meillä ei mies juo,jos pitää miettiä edes ajatuksen tasolla esim lasten kuskaamista tms seuraavana päivänä.Lapset ensin.Pidäpä pikkuinen saarna sille arvoista.

Vierailija
5/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun mielenrauhan vuoksi, toivon, ettei se mies sitten älyttömiä määriä juo tänään.

Vierailija
6/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin sille, että mene nyt ihmeessä, jos pikkujoulut kerran ovat tärkeämmät. Ota joku kaveri mukaan synnytykseen jos mies ei pääse mukaan.

Voitte sitten jälkikäteen keskustella, että oliko sen arvoista.

Vierailija
7/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei voi vetää itseään sikahumalaan.

Taxilla pääsee sairaalaan ja jos on pikkuhuppelissa niin ei sitä kukaan huomaa ja ehtii selvitä täysin ennenkuin se vauva syntyy...

Vierailija
8/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai voi ja pitää mennä pikkujouluihin, mutta voisko mitenkään ottaa vaikka vaan yhen drinksun kun on aika ainutlaatuinen aika perheellä käsillä!

Vierailija
9/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän jakavan porukkaa.

Osalle olisi ihan sama pääsisikö mies mukaan synnytykseen.

Vierailija
10/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli kaverinsa polttarit lun olin rv38. Sanoin että saa ihan itse päättää, mutta kännissä ei lapsensa syntymää näe. Oli eka lapsi molemmille.. Ei tosin ollut yhden yhtä supistusta tullut. No mies kävi ne polttarit ja lapsi syntyi vasta rv 41+5.

Jos meillä olisi ollut tuo tilanne niin en usko että olisi ottanut mitään, tuskin olisi edes lähtenyt.

Anna miehen tehdä päätös ja kantaa vastuunsa. Painostamalla vaan lähtee varmasti ja saattaa katua.

Onko sinulla äitiä tai ystävää lähellä, joka pääsisi mukaan jos mies onkin tuiterissa h-hetkellä?

Vierailija
11/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni alkoholisti, jos ei yhtenä hetkenä elämästä voi laittaa asioita tärkeysjärjestykseen ja jättää juomatta. Pitää siis juomista tärkeämpänä kuin lapsensa syntymää. Et ole mielestäni vähääkään nipo.

Joku kommentoi, että jos synnytys alkaa, niin mies lopettaa juomisen ja on siitä neljän tunnin kuluttua selvä. Saanen epäillä ylipäänsä, ja toisekseen mitä se sitten hyödyttää etenkään kolmannen lapsen ollessa kyseessä? Minulla ainakin ensimmäisistä säännöllisistä supistuksista on kestänyt kaksi tuntia lapsen syntymään. Onpa kiva sitten mennä synnyttämään yksin, hoitaa koko homma yksin ja sitten vastaanottaa sinne joku kaljanhajuinen krapulainen mies, jota ei ilmeisesti kauheasti kiinnostanut, jos vaimo ja lapsi olisivat saattaneet vaikka kuolla synnytykseen.

Pitääkö kätilö sitten sitä vauvaa paidan alla sen ajan, kun äiti käy suihkussa? Ei taida.

Vierailija
12/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän jakavan porukkaa.

Osalle olisi ihan sama pääsisikö mies mukaan synnytykseen.

Vierailija
13/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni alkoholisti, jos ei yhtenä hetkenä elämästä voi laittaa asioita tärkeysjärjestykseen ja jättää juomatta. Pitää siis juomista tärkeämpänä kuin lapsensa syntymää. Et ole mielestäni vähääkään nipo.

Joku kommentoi, että jos synnytys alkaa, niin mies lopettaa juomisen ja on siitä neljän tunnin kuluttua selvä. Saanen epäillä ylipäänsä, ja toisekseen mitä se sitten hyödyttää etenkään kolmannen lapsen ollessa kyseessä? Minulla ainakin ensimmäisistä säännöllisistä supistuksista on kestänyt kaksi tuntia lapsen syntymään. Onpa kiva sitten mennä synnyttämään yksin, hoitaa koko homma yksin ja sitten vastaanottaa sinne joku kaljanhajuinen krapulainen mies, jota ei ilmeisesti kauheasti kiinnostanut, jos vaimo ja lapsi olisivat saattaneet vaikka kuolla synnytykseen.

Pitääkö kätilö sitten sitä vauvaa paidan alla sen ajan, kun äiti käy suihkussa? Ei taida.

Vauva viettää elämänsä ekat pari tuntia yksin, koska isi halusi vetää viinaa ja äiti on valitettavasti heräämössä?

Vierailija
14/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen täytyy juoda siellä pikkujouluissa? EIkö voisi mennä ja ottaa yhden tai kaksi olutta, olisi ainakin minun mittapuullani sen jälkeen vielä ihan kuosissa. Ja kykenevä lähtemään kesken pois JOS synnytys tuon illan aikana sattuisi käynnistymään. Mielestäni se on hätävarjelun liioittelua että pitäisi kotona päivystää rv 38 lähtien, lapsi voi lopulta syntyä vasta neljän viikon päästä. Oma esikoiseni syntyi keskosena ja toista odotettiin rv 37 lähtien syntyväksi millä hetkellä hyvänsä mutta lopulta syntyi 41+5.

Vierailija
15/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkujoulut oikeasti niin tärkeät? Nehän kuitenkin tulee joka vuosi, oman _ensimmäisen_ lapsen syntymä vaan kerran.

Vierailija
16/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen täytyy juoda siellä pikkujouluissa? EIkö voisi mennä ja ottaa yhden tai kaksi olutta, olisi ainakin minun mittapuullani sen jälkeen vielä ihan kuosissa. Ja kykenevä lähtemään kesken pois JOS synnytys tuon illan aikana sattuisi käynnistymään. Mielestäni se on hätävarjelun liioittelua että pitäisi kotona päivystää rv 38 lähtien, lapsi voi lopulta syntyä vasta neljän viikon päästä. Oma esikoiseni syntyi keskosena ja toista odotettiin rv 37 lähtien syntyväksi millä hetkellä hyvänsä mutta lopulta syntyi 41+5.

Näin me alunperin miehen kanssa sovittiin, että autolla menee ja klo 14-24 välillä juokoon sen verran että pystyy autoilemaan kuitenkin kokoajan. Mies alkoi kuitenkin tänään kiukuttelemaan että pitäs saada juoda. On kuitenkin iältään aikuinen mies, 31v. Käytös on sitten jotain ihan muuta kun aikuisen käytös...

Vierailija
17/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi ottaa taksin, jos tulee lähtö? Siis miksi ei paria kolmea voi ihan hyvin ottaa?

Vierailija
18/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten on varmaan tuolla logiikalla piilohomo sitten. Miehen työapaikalla ei työskentele kuin miehiä.

ap

Jatkoille voi mennä mihin tahansa.

Vierailija
19/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun jämäpalan, joka juo liikaa...

Vierailija
20/62 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin esittänyt toiveen ettei joisi, koska supistukset tuntuivat jo illalla vähän erilaiselta kuin aikaisemmin. Muutenkin oli jotenkin sellainen olo että tähtö tulee, vaika laskettuun oli vielä reilu 2 viikkoa aikaa. Mies suuttui ja väitti että sanon vaan koska en tykkää että hän juo...

Otin illalla buranaa ja kävin nukkumaan kuuman suihkun jälkeen. Siinä 3 aikaan heräsin kun supistukset tuntuivat todella napakoilta ja kohta sitten jo tosi kipeiltäkin. Aika pian soitin sitten ambulanssin, kun lapsi vesi meni ja miestä en saanut kiinni puhelimella. Taksia en edes yrittänyt tilata lauantaiyöstä siinä 5 aikaan...

Myöhemmin aamulla, oisko ollut siinä 9 aikaan, sain miehenkin kiinni puhelimella. Ei ollut tarpeeksi selvä ajelemaan siinä vaiheessa vielä veljensä luota synnärille, joten synnytin pienen tyttäremme kätilöharjoittelijan pitäessä kädestä kiinni ja tsempatessa. Onneksi oli harjoittelija ettei tarvinnut ihan yksin olla avautumisenkaan aikana... Ja synnärillä rauhallista.

Illalla mies tuli katsomaan vauvaa ja minua. Älysi sentään tuoda kukkia ja suklaata. Jälkeenpäin on ihan itkien minulle sanonut että ei oikeasti tajunnut kuinka iso asia se synnytys on, esikoinen kun molemmille kysessä. Tämän sanoi siis sen jälkeen kun oli läsnä käydessäni läpi kätilön kanssa synnytystä. Taisi kätilölläkin olla sympatiat mun puolella kun oiken yksityiskohtaisesti kertoi vielä asoista "ohimennen". Seuraavan lapsen synnytyksessä mies oli sitten mukana onneksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän