Apua :( En jaksa enään! Vihaan miestäni!
Meillä on mennyt huonosti jo pitkään. Viimeisen reilun vuoden aikana tilanne on todella huono. Mies on vihainen mulle 24/7 aamulla katsoo jo vihaisena "jos katse voisi tappaa" jos vaivautuu edes katsomaan päin. Kun puhun hänelle vaikka jotain lapseen liittyvää kuten "mainitse päiväkodissa.." Niin ei vastaa tai edes elehdi että on kuullut. Kävelee pois huoneesta tai jopa asunnosta kesken lauseeni!! Jos sanon jotain- ihan mitä vain ja haluan vastauksen niin alkaa huutaa ja raivota. Käskee mun aina puhua lyhyesti ja 5 sanan lause on liian pitkä, sitten alkaa raivota että puhun liikaa.
esimerkki: nähdään miehen ja lapsen kanssa kotona työpäivän jälkeen (mies vie ja hakee lapsen koska pk on hänen työpaikan vieressä) ja lapsi jouksee luokseni Minä:"Moi! Miten pk päivä meni?" ja katson miestä. Mies:"Ne sano et hyvin" Minä: jutustelen lapselle ja kysyn mieheltä vaikka "nukkuiko päikkärit?" kun monesti ei nuku. Mies" mä sanoin et oli hyvä päivä!! Miks sun täytyy aina haastaa riitaa!? Älä ala taas selittää pitkii tarinoita!!" Ja häipyy kotoa kertomatta mihin menee ja tulee klo 23-00 takas. Näin käy usein ja häipyy joka päivä ellen itse ehdi lähteä ensin esim. lenkille.
Ei olla harrastettu seksiä reiluun vuoteen ja nukutaan eri huoneissa. Olen useamman kerran koittanut kysyä mikä meidän tilannetta auttaisi, mitä haluaa/haluaako erota, miten voisin omalta osaltani auttaa tilannetta.
Juuri tänään tuli taas kotiin 23 aikaan. Kävi eteisessä tiputtamassa lapsen hoidon jälkeen klo 17 ja sen koomin en nähnyt. Tuli taas riitaa, tälläkertaa koska sanoin että olis kiva jos olisit tehnyt ruuan tai käynyt kaupassa koska hänellä oli vapaapäivä jolloin vei lapsen hitoon klo8 ja haki 16.30 tuon välin istui sohvalla katsellen telkkua. Jääkaappi tyhjä eikä edes tähteitä kotona joita lapsille tarjota iltapäivällä. Suuttui tästä ja häipyi.
Illalla päätin ottaa hyvin rauhallisesti ja asiallisesti aiheen puheeksi. Ensin ei vastaa mitään, millään. sitten ärähtää lujaa "jätä mut rauhaan!!" No yritän vielä selittää että haluaisin vain rauhan taloon, meidän kaikkien vuoksi. Ei mitään. Sitten alkaa raivota että syy on mussa mutta ei mitään miten voitais tilannetta hoitaa. Kun vielä yritän kysyä että mikä olis hänen mielestä hyvä keino taata rauhaa kotiin niin häipyi taas ulos, keskellä yötä. Ilmoitti että jos en anna hänen olla rauhassa niin hän voi kyllä nukkua ulkonakin!
Huoh, olen masentunut! En ole saanut nukuttua kunnolla viikkoon. Sainpas purkautua tänne, vähän helpotti!
Kommentit (22)
Sano että haluat eron jos keskusteluyhteyteen ei päästä, ja myös toteutat uhkauksen, jos tarvis.
Ei tuollaista tarvitse kenekään katsella.
Harkinnut asumiseroa? Ei varmaan kiva lapselle seurata tuollaista. Miehesi ei kunnioita sua ja pian ei lapsesikaan jos et tee pian jotain!
Mutta ei kai mies aina ole ollut tuollainen?
siis jos huonosti on mennyt jo pitkään, niin miksi, oi miksi, ette ole hakeneet ulkopuolista apua jo paaljon aiemmin?
Luuletko että se on normaalia, että pariskunta nukkuu eri huoneissa, ei ole seksielämää jne?? Se ei todellakaan ole normaalia, vaan jo ajat sitten teidän olisi pitänyt tajuta hakea ulkopuolista apua.
olen monesti jo pyytänyt etsimään omaa asuntoa mutta ei tuo mihinkään lähde! Itsekin koitan sinnitellä vielä raha-asioiden vuoksi jonkin aikaa. Väsyttää hoitaa yksin koti, vaatehuolto, ruoka jne. ja vielä stressata sekä olla varpaillaan miehen vihasta!
Tehköön oman ruokansa ja pesköön oman pyykkinsä. Jos et eroa vielä, niin rupea jo nyt elämään lapsen kanssa omaa elämää ja jätä se mies huomioitta. Minne se menee keskellä yötä? Sori vaan mut luulen et sillä on toinen nainen? Voisko olla mahdollista?
on vaikea miettiä koska alkoi...n. vuosi sitten herpaantui pikkuhiljaa kun lähdin takaisin työelämään. Kotiäitinä tein kaiken ja nyt hänen on pitänyt ottaa osaa kodin/lasten hoitoon. Se on selvästi ottanut koville mutta aluksi sentään kävi kaupassa ja hoiti lapsia. Nykyään ei tee mitään.
Sillä on toinen nainen. Missä muualla se luuhais joka ilta ja lähtee jopa keskiyöllä kuin toisen naisen luokse. Älä anna sen rähistä varsinkaan lapsen kuullen, heitä pihalle jos ei osaa käyttäytyä.
Ei kai tuollaista miestä voi rakastaa. Jos et itsesi takia halua erota, niin ajattele edes lapsia.
ja tullut siihen tulokseen että tuskin. Vastaus mieheltä on ollut tuhahdus ja päänpuistelu.
Kun mies on asuntomme ulkopuolella niin hymyilee, jutustelee naapureille jne. kotona ilme, olemus ja käytös muuttuu kuin olisi kaksi ihmistä! Haluaa pitää jonkinlaista kulissia yllä että meillä menee hyvin. Esim. sukulaisilleen ja kavereilleen puhuu ja antaa ymmärtää että menisi hyvin! Jos ollaan pihalla ja siellä on naapureita niin saattaa hymyillä ja jutustella mullekkin!
kotiin esim klo 22. Taustalla kuuluu kaveriensa ääntä ja jalkapalloa/urheilua tv:stä. Luuhaa yleensä siellä kavereillaan katsellen urheilua ja iltaa istuen.
on yksi saman tapasessa avioliitossa eläjä,mutten nyt jaksa kirjottaa muuta kuin tsemiä sulle..
Ja pettynyt elämään. Meillä on vähän sama tilanne miehen kanssa, paitsi että lapsia on 3. Olen päättänyt koettaa jaksaa vielä, josko tämä tilanne kääntyisi parempaan. Mutta vaikeaa on.
Tehköön oman ruokansa ja pesköön oman pyykkinsä. Jos et eroa vielä, niin rupea jo nyt elämään lapsen kanssa omaa elämää ja jätä se mies huomioitta. Minne se menee keskellä yötä? Sori vaan mut luulen et sillä on toinen nainen? Voisko olla mahdollista?
näin minäkin luulen, tai sitten jotain muuta salattavaa. Peliongelma, käyttää huumeita. Mielenterveysongelmakaan ei ole poissuljettu.
Miksi se nyt pois muuttaisi kun palvelu pelaa ja saa äyskiä pahat tuulensa jonkun niskaan...
Ansaitset parempaa ja niin myös lapsi. Pärjäät kyllä yh:nakin.
En tuollaista katselisi enää, näinkin kauan on jatkunut joten...ero. Lapsen ei ole hyvä elää tuollaisessa ilmapiirissä.
Normaalilta mies ei kyllä kuulosta.
on vaikea miettiä koska alkoi...n. vuosi sitten herpaantui pikkuhiljaa kun lähdin takaisin työelämään. Kotiäitinä tein kaiken ja nyt hänen on pitänyt ottaa osaa kodin/lasten hoitoon. Se on selvästi ottanut koville mutta aluksi sentään kävi kaupassa ja hoiti lapsia. Nykyään ei tee mitään.
kun eroat niin sulla on yksi lapsi vähemmän. Kolmen lapsen yh:na voin sanoa että on paljon paljon helpompaa kun ei tarvitse katsella sitä aikuista lasta saman katon alla.
Mies on velvollinen maksamaan elatusmaksun (tulojen mukaan) joten et sinä ihan tyhjän päälle jää. Sullahan oli työ...?
Saat myös tarvittaessa asumistukea. Jos ei mies muuta, etsi kaikessa hiljaisuudessa uusi asunto ja muuta sinne. Siinäpä jää ihmettelemään. Sitä saa mitä tilaa.
Nyt jätät huomioimatta koko ihmisen.
Ihan oikeasti kokonaan, niinkuin hän ei olisi edes samalla planeetalla. Ei pyykki-, huoneensa siivous- tai ruokahuoltoa.
Otat sellaisen iloisen välinpitämättömän roolin, ikäänkuin sinulla olisi iloinen salaisuus. Psyykkaa itsesi onnelliseen hyväntuulisuuteen, vaikkapa ajattelemalla positiivisia asioita lapsistasi tai joistain kivoista/hauskoista sinkkuajan muistoista.. Lapset eivät silloin ala niin "epäleeloisiksi". Huomaat myös itsekin piristyväsi.
Juttelet lapsille sekä leikit/pelaat/askartelet niin paljon kuin työltäsi ehdit ja otat kaiken vastuun heidän hyvinvoinnistaan.
Ota loma/vapaapäiviä tai jos olet kovin ahdistunut sairaslomaa ja
alat järjestelemään itsellesi ja lapsille uutta kotia sekä lapselle hoitopaikkaa.
Kunnasta ja srk:sta saat varmasti apua käytännön asioihin sekä henkiseen jaksamiseen.
Tuo henkilö, joka asuu samassa osoitteessa kanssasi ei ole puoliso eikä kumppani, vaan loinen.
Ole aikuinen nainen ja pystyvä, vastuullinen vanhempi!
Blaablaablaa, blablaablaa..
Kannattaa vissiin soittaa perheneuvolaan lähete?
Mutta tuskin niin teet. Joten lopettakaa tuo epäkunnioitus ja eläkää perheenä. Mutta tuskin niin käy, joten erotkaa.
nyt on ihmeellistä, normitilanne. Tämmöistä se perhearki on, anna miehelles seksiä niin homma sujuu taas hyvin. Itsekin olin vuoden ilman seksiä ja kyllä se veti pipon melko kireälle, nyt saa sentään sen 6-8krt vuodessa. Ja kyllä:
- teen kotitöitä
- hoidan lapsia (mm. tuon ja vien päiväkotiin)
- teen kaikkia ruoat
- siivoan
- huomioin jopa vaimoa (kehun jne..)
Toinen nainen.
...Vaikka tarinoissa on aina kaksi puolta sanoisin että miehesi käytös vaikuttaa nyt aivan siltä että hänellä on toinen nainen jonka luokse häipyy. Koittaa saada sut hakemaan eroa, jotta ei olisi niin syyllinen olo.
Mun mieheni petti mua vajaan vuoden päivät ja käytös muuttui päivä päivältä kammottavammaksi. Vittuili mulle, kiukutteli, haistatteli, syytteli, nälvi. Mitään en osannut tehdä, ja aina muka haastoin riitaa. Aavistin kyllä että tässä on nyt toinen nainen kuvioissa mutta mies kiisti sinnikkäästi kaiken ja loukkaantui verisesti kun asiaa kysyin. Kehtasinkin epäillä..
Mies saattoi lähteä baariin ja tulla vasta aamulla kotiin, oli muka nukahtanut kaverin sohvalle tai mennyt äidilleen yöksi. Teki tätä toistuvasti vaikka tiesi miten paskana asiasta olin.
Sitten kerran mä tein saman. Tai tulin kotiin baari reissulta vasta aamu kuudelta. Mies seisoi raivosta täristen eteisessä avioerohakemus kourassa. Oli täysin raivona ja syytti huoraksi, petturiksi, juopoksi, tms.. Täysin sokea omalle käytökselleen, eli sille että harrasti tuota kuukausittain.. Erohakemus laitettiin eteenpäin ja mies kovaan ääneen mainosti kuinka ihanaa pääästä huorapetturivaimosta eroon.
Viikon päästä selvisi että mies itse oli pettänyt mua vajaa vuoden ja huorannut ympäriinsä siinä sivussa minkä ehti.
Ero tuli, ja jumaleissön että elämäni on helpompaa nyt!
Koska tämmöinen käytös on alkanut? Mikä sen mahdollisesti on laukaissut? Onko miehesi kuitenkin joskus ollut ihan normaali?