Kertokaa päivittäisiä asioita, jotka lisäävät elämäniloa! :)
Millä keinoilla pidätte sitä yllä?
Kenties jooga, musiikki, maalaaminen..?
Kommentit (21)
aurinkoisina päivinä auringon katseleminen. Ulkoilu.
Ja varsinkin itsensä hyväksi, joka on siten myös muiden hyväksi.
Eli äidillä kaikki hyvin, muillakin kaikki hyvin. Ja jos ei ole, niin ei ole sitten äidin vika ainakaan.
Katson, että tulen pysähtyneeksi ainakin 2 kertaa päivässä 15-30 minuutiksi sellaisen asian äärelle,josta pidän. Sen ei tarvitse olla edes hyödyllistä
Kudon
Höpötän netissä
luen
soitan kivalle ihmiselle
kuuntelen musiikkia
Lisäksi muistutan itseäni siitä, että sanoisin ääneen ennen kaikkea positiiviset asiat, enkä niinkään keskittyisi valitamiseen. Positiiviset huomiot ruokkivat itseään, hyvä asenne tarttuu muihin ja saan kuulla itseksi sitten kivaa puhetta muilta.
Tekohymyilen itsekseni vähän aikaa, jos huomaan kurtistelevani kulmia. Kasvojen ilmeellä/ lihaksilla voi huijata aivojaan onnellisemmiksi.
Ja että olemme kaikki saman Elävän Isän (tai Äidin) lapsia, Kristuksen sisaria ja veljiä. Eli minä olen kaikki, minussa on kaikki ja minulla on kaikki, samoin kuin kaikilla muillakin.
Niinkauan kuin etsin, itse etsiminen toi ilon, sitten tuli löytämisen riemu ja nyt elän valossa ja rakkaudessa koko ajan. Minulta ei puutu mitään. Olen aina ollut olemassa ja tulen aina olemaan, elämät seuraavat toisiaan loputtomasti, kaikki on mahdollista.
Esteettinen ympäristö luo onnellisuutta ja harmoniaa. Meillä on juuri meidänlainen koti. Ikkunasta avautuu avara maisema. Parvekkeelta näkyy auringonnousu. Joka aamu herätessä ja illalla kotiin palatessa tämä tuo elämäniloa.
Hyvä tee kauniista kupista nautittuna.
Kirjat. Lukeminen.
Pieni kukkakimppu pöydällä.
Kynttilän liekki ja lämpöiset villasukat.
Sellainen musiikki, josta itse tykkää.
Kävely merenrannalla.
Tärkeän ihmisen lämpö ja turvallinen selkä peiton alla nukkumaan käydessä.
Nätti kattaus.
Se, kun löytää tunnelmallisen pienen kahvilan, jonka olemassaolosta ei tiennytkään. Ja omistajakin on mukava!
Hauskat valokuvat.
Tietoinen läsnäolo. Se, kun keskittyy 100%sti johonkin arkiseen asiaan, miltä se tuntuu, tuoksuu, kuulostaa.
Suihkuun tai kylpyyn meno tavallisena aamuna hämärässä kynttilänvalossa.
mutta
tällä hetkellä keveyttä ja iloa tuovat:
- pitkä lenkkeily koiran kanssa metsäpoluilla
- omiin urheiluharrastuksiin pääsy
- aamupäivällä rauhallinen hetki aamukahvin ja Hesarin kanssa, kun muu perhe on lähtenyt kouluun/töihin
Katson, että tulen pysähtyneeksi ainakin 2 kertaa päivässä 15-30 minuutiksi sellaisen asian äärelle,josta pidän. Sen ei tarvitse olla edes hyödyllistä
Kudon
Höpötän netissä
luen
soitan kivalle ihmiselle
kuuntelen musiikkiaLisäksi muistutan itseäni siitä, että sanoisin ääneen ennen kaikkea positiiviset asiat, enkä niinkään keskittyisi valitamiseen. Positiiviset huomiot ruokkivat itseään, hyvä asenne tarttuu muihin ja saan kuulla itseksi sitten kivaa puhetta muilta.
Tekohymyilen itsekseni vähän aikaa, jos huomaan kurtistelevani kulmia. Kasvojen ilmeellä/ lihaksilla voi huijata aivojaan onnellisemmiksi.
Sä olet varmasti mukava ihminen! :)
Suklaa
Hyvä kirja
Lämmin peitto
Ulkoilu
Itsensä hyväksyminen
Esteettinen ympäristö luo onnellisuutta ja harmoniaa. Meillä on juuri meidänlainen koti. Ikkunasta avautuu avara maisema. Parvekkeelta näkyy auringonnousu. Joka aamu herätessä ja illalla kotiin palatessa tämä tuo elämäniloa.
Hyvä tee kauniista kupista nautittuna.
Kirjat. Lukeminen.
Pieni kukkakimppu pöydällä.
Kynttilän liekki ja lämpöiset villasukat.
Sellainen musiikki, josta itse tykkää.
Kävely merenrannalla.
Tärkeän ihmisen lämpö ja turvallinen selkä peiton alla nukkumaan käydessä.
Nätti kattaus.
Se, kun löytää tunnelmallisen pienen kahvilan, jonka olemassaolosta ei tiennytkään. Ja omistajakin on mukava!
Hauskat valokuvat.
Tietoinen läsnäolo. Se, kun keskittyy 100%sti johonkin arkiseen asiaan, miltä se tuntuu, tuoksuu, kuulostaa.
Suihkuun tai kylpyyn meno tavallisena aamuna hämärässä kynttilänvalossa.
Rakennan estetiikkaa ympärilleni. Juuri tuollaisilla pienillä asioilla, kuin ohuenohut lasi vissyvedelle, että se on kaunis katsella ja juoda. Kukkia. Kynttilöitä. Valoja. Harmonisia asetelmia, tykkään symmetriasta.
Tuon allekirjoitan myös, että käsillä olevan hetken ja tekemisen tiedostaminen, siihen paneutuminen tuo tyyneyttä ja hyvää mieltä. 5
ja nokosten ottaminen olkkarin sohvalla työpäivän jälkeen.
Kiitos teille, saitte minun surulliseen päivään toivoa. Näitä on ihana lukea :)
tein piparkakkutaikinan itse. Ah, mikä tuoksu ja se maku! Hah, käyn napsimassa sitä vähän väliä jääkaapista. (Mahtaakohan sitä olla enää leipomiseen...)
Se on oikeasti kauniita asioita täynnä. Suosittelen kaikkia kirjautumaan Pinterestiin!
No, onhan kinkku toki maukasta. Ja ribsit. Ei paha.
Päiväkahvihetki. Se on oikeastaan päivän kohokohta!:)
T. 8 (joka oli myös se 10)
Samalla aallonpituudella ollaan! Sekin tuo elämäniloa, kun löytää samoin ajattelevan ihmisen.
Hyvä ruoka, herkuttelu silloin tällöin, liian tiukkuuden välttäminen esim. ruokavaliossa. Musiikki. Valokuvaus.