Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuka tunnustaa pelottelevansa

Vierailija
29.11.2012 |

lapsia näin joulun alla? 'Olkaapa kunnolla, tontut liikkuu ja kurkkii ikkunasta' tmv.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin lapsi tokas että kyllä mä kohta olen kiltisti.. eli ei pelkää ajatusta joulupukista tai tontuista :)

Vierailija
2/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei käy joulupukki eikä tonttuja muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ärsyttää. "Et saa lahjoja ellet ole kunnolla!" Mitä hyötyä siitä on? Aiheuttaa lapselle pahan mielen ja samalla opettaa ettei niistä uhkailuista mitään hyötyä ole. Saahan se niitä lahjoja kuitenkin. Eikä noin pieni mitään noin pitkälle menevää rangaistusta edes muistaisi.

Mrrh.

Vierailija
4/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun olivat pienempiä toimikin suht hyvin. Nyt kun eivät enää varsinaisesti niihin usko "pelottelen" silti mutta on lähinnä sellainen vitsi meillä

Vierailija
5/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä 5-vuotaias tietää, että satua ne on. Mutta eihän sitä voi jouluna kuitenkaan riskiä ottaa :)

Vierailija
6/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kepulikonsteista. Mun mielestä on helpompi pitää lapsella normaalit rajat ja väärintekemisestä seuraa johdonmukaiset rangaistukset. Se on mielestäni paljon helpompaa ja vähemmän vaivalloista kuin tontuista satuileminen. Hanskat pitää laittaa käteen koska muuten kädet paleltuu, ei siksi että muuten tonttu, lahjat ja joulupukki.

Vierailija
7/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistutan tonttujen liikkumisesta. Joskus haluaa itse päästä siitä, mistä aita matalin. Toisaalta tuo tonttusatuilu on lastenkin mielestä jännää ja hauskaa. ei siis itse asiassa lainkaan pelottavaa.

Vierailija
8/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tepsinyt silloinkaan ja vielä vähemmän nyt. Viikkojen päässä oleva joulupukin vierailu on niin utopistinen ajatus pienelle, että ehkä noin viisi sekuntia jaksoivat motivoitua sen perusteella. Paremmin toimivat ne sanktiot, mitä käytetään ihan normaalissa arjessa. Meidän perheessä ehdottomasti pahin rangastus on lastenohjelmien tai peliajan menettäminen. Se jos ei tehoa, niin sitten lähtee karkkipäivä, mutta siihen asti ei ole tarvinnut mennyt kuin kahdesti koko aikana. Taitavat olla aika peruskilttejä lapsia.

Vierailija
9/9 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka pelottelisi :D

Mutta ystävä pelotteli omaa lastaan niin, että sanoi: "Minulla on joulupukin numero, voin soittaa ja ilmoittaa, että olet ollut tuhma". Tepsi muuten todella hyvin! Lapsi oli kuin herran enkeli, ei kiukutellut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä