SYYSKUISET 2013
Kommentit (351)
Ihanaa uusia plussia! Paljon onnea!
Marjana: Kyllä ei käy kateeksi tilanteesi ja olen kyllä aidosti pahoillani puolestanne. Toivotaan että teillekin joskus vauvaonni suodaan!
Täällä väliaika tunnelmat on aika sekavat.. Tunnistan itsessäni myös näitä himotestaajan oireita. Eilen taas testasin negan ja lupasin itelleni että en testaa ennen sunnuntaita uudelleen koska se on kuitenkin niin masentavaa joka kerta. Mutta pysyypähän mieli tosiasioissa ettei tulkitte kaikkia kehon tuntemuksia mahdolliseksi raskaudeksi :)
Tänä aamuna melkoista heikotusta ja pahaa oloa ja yritän itelleni tolkuttaa että todennäköisempää on että oireet on valloilla olevasta mahataudista kuin raskaudesta mutta silti jotenkin haluis uskoo että jos sittenkin.. Toisaalta toivois kuitenkin mahatautia kuin raskautta jossa oikeen kovat pahoinvoinnit mutta sitten kuitenkin, kaiken sitä kärsiis sen oman nyytin tähden :)
Kylläpäs tuli taas pitkät vuodatukset :)
Plussia kaikille!
Rontsukka: Onnittelut plussasta! :)
Teepee: Sullahan on vasta kp23 menossa. Vielä ehtii testaamaan muutakin kuin negaa ;)
Marjana: Pidä tänään hemmotteluilta ja osta vaikka vähän punkkua. Kyllä se mieli vielä kohenee vaikka aina ei siltä tunnu.
ON: Nyt tulee "oirelistaus":
Mä oon nähny koko viikon jokaisena yönä painajaisia. Ei oo yhtään normaalia mulle. Unia kyllä nään hyvin usein, mutta harvoin painajaisia... Muutenkin väsyttää enemmän.
Iltaisin palelee edelleen. Tätäkin jatkunu koko viikon.
Ruokahalu on hieman kasvanut :/ Tää toki voi liittyä mihin tahansa, niinku noi kaikki muutkin "oireet" :D
Tänään nenä on ollut ihan tukossa.
---------
Oon muuten miettiny, että miten te seuraatte limoja jne. kun itsellä välillä oikein lorahtaa housuihin välillä valkkaria, välillä miehen tavaraa edellisyöltä, niin mistä näitä erottaa :D
Taikku kp23
Hei,
kertokaahan mulle, miten toi unen näkeminen liittyy raskauteen/kiertoon?
Ai oonko vähän ummikko näissä jutuissa?
LiitoLehmä: Haha :D Ei ne unet välttämättä liity mulla raskauteen. Oli kiva listata jotain normaaliolosta poikkeavaa ylös. Viime kierrossa kaikki oli niin normaalia mulle, kun vaan olla ja voi. Edes hyvällä mielikuvituksella en oikein keksiny mitään oireita.
Mutta tosiaan toiset näkee paljon hulluja unia alkuraskaudessa tai koko raskauden ajan. Jotain itselle epätyypillistä tai epänormaalin paljon unia.
Tänään oon ollu ihan kauheen väsyny taas koko päivän. Voiskohan tulla tärppi?
Onnittelut Miiskulle ja teille muille :) En ehtinyt taaskaan lukea kommentit kunnolla..
Täällä on kyll nyt jotain omituista meneillään.. Kuvittelin tuossa viimeviikolla et rinnat ois arat muttei sit ollutkaan. Ja ei ole vieläkään arat.. Se nyt kummastuttaa minua.. Keskenmenon jälkeen alkoi selainen oireilu n1-2 viikkoa ennenkun kuukautiset alkaa rinnatkin aristuu ja paljon. Nyt ei ole mitään sellaiseta ja kuukautiset pitäis alkaa 5 tai 6 päivän päästä. Alavatsassa kokoajan ihme nippailua ja jomotusta..? Mistäkö johtuu..? Senkun tietäis.. Eiln lähdettiin miehen kanssa viihteelle ja esikoinen lähti yökylään mummille:)
Ja sellainen olo tuli eilen kun avasin muun ciiderin et olisin raskaana. En ole tuntenut tuon tunteen yli 8 kuukauteen (siksi en ole testannutkaan vaan odottanut et kuukautiset alkaa ja niinhän ne onkin alkanut). Mut eilen.. jätin ciiderin juomatta ja lähdin aikaisemmin kotiin nukkumaan. Mieskin tuli sit samalla. Josko nyt sit olisi tapahtunut jotain.. Ei muuta kun odottelemaan viel viikon verran ja sit testailemaan :)
-PimpeliPom kp 26/ 31-32
Oma olo on ollut melko outo. Mies varma että raskaana ollaan. Kahden ensimmäisen lapsen jälkeen kuukautiset oli jo alkanut kun synnytyksestä 10kk. Outo olo voi kyllä johtua huonosti nukutuista öistä. Varmuuden vuoksi torstaina teen testin. Melkoinen ylläri kyllä olis jos plussa tulisi. Saas nähdä mitä neuvola tekisi jos tosissaan plussa tulee. Harmainta aavistusta olisi viikoista. Onko kellään kokemusta vastaavasta?
En ole ehtinyt koneelle juurikaan viikonloppuna, kun nuo meidän isot pojat pelaa lätkää ja taasen meni koko viikonloppu jäähallilla peleissä=)
Toisekseen ei ole nyt niin suurta hinkua päivittelemään omia tuntemuksia kun tuo oviskin oli ja meni menojaan.
Olen tässä koittanut muistella viimekierron oireita ennen menkkoja ja nyt on ainakin ihan samanlaisena tuntemuksena nuo alavatsan nippailut aina välillä. Lisäksi minulle on näköjään uutena menkkoja edeltävänä oireena tullut jano. Se oli nimittäin viimekirrossa ja on ollut nytkin parina päivänä??? Hassua! Janohan on monella raskausoire, niin oli minullakin kuopuksesta, mutta nyt siis ei meinaa enää sitä!
Muutama näppylä saattaa iholle ilmestyä myöskin ennen menkkoja, mutta se on tuttua jo ajoista ennen yhtään lasta.
Ovislimat bongasin muistaakseni torstaina, joten kierron pituus tulee olemaan suht sama kuin edellinenkin, eli olisiko kiertoni viimeisen raskauden jälkeen hieman pidentynyt ja jäämässä nyt noin 33 vrk:n tietämille... tylsää! Olisi kiva kun kierrot menisivät hurjaa vauhtia ja pääsisi aina äkkiä uuteen yritykseen ;DDD Miten niin malttamaton?!?!
Nyt valmistautumaan töihin=) Hyvää viikon alkua kaikille kuumeilijoille!
Tänään kp 25/25-29. Menkkamaista jomotusta ei ainakaan vielä ole. Munasarjoja nippailee päivittäin ja viimeyönä vasemmalla puolelle TODELLA kova viiltävä kipu. Aamulla tosin mietin, näinkö vain unta, vai oliko kipu todellista..
Mutta minulla näitä kipuja on ollut aiemmissakin kierroissa, eli ei välttämättä merkitse mitään :)
Mahakin on vähän kuralla, tämä usein ennen menkkoja..
Ps. EN testaa kun vasta sitten, jos menkat ei ole alkaneet kp 31. Jotenkin koen, että petyn vähemmän siihen menkkojan alkamiseen, kun negatestiin, vaikka sama lopputulos molemmissa :D Onko muilla näin?
T: Aurinkoinen89 kp25/25-29
Aurinkoinen: Negatestiin pettyy kyllä pahemmin kuin kuukautisiin :( Minkä merkkisiä testejä käytät?
Kuinka moni täällä vielä kuumeilee? Ei ota selvää.. Palsta on kyllä hiljentynyt..
Tuli puun takaa, kun mies tokas tänään, että oli nähny unta, että mun menkat oli alkanu o.O
Kaikenlaisia unia seki näkee :D Enneuni varmaan.. (Sori taas nää mun unikeskeiset jutut)
Taikku kp26
taikku: Viimeksi oon testannut sillon syys-lokakuussa, kun vielä olin innoissani ja malttamaton :D Jotain apteekista ostettuja testejä oli. Nyt en oo testaillu viimeseen kolmeen kk, menkat on alkanut päivälleen, niin ei ole ollut tarvetta.
Minulla ei taida tällähetkellä olla edes testejä kaapissa..
Täällä ei vieläkään menkkaoireita, mut joka vessakerta kauhulla odotan, että joko on alkanut!
Aurinkoinen89 kp26/25-29
Itse olen roikkunut täällä tosiaan vaan odotellen, että pääsen seuraavaan pinoon... ja joudun odottelemaan todennäköisesti ensiviikon loppupuoliskolle asti.
En edes nyt muista mitkä kp:t on menossa, kun ei ole mitään jännättävää. Voi kun voisi joka kierrossa olla näin rauhallisin mielin, eikä edes tietäisi missä vaiheessa kiertoa ollaan menossa;D
Meillä tuli jokin hiivatin sähkövika kotona. Osa valoista ei toimi, pesukone ja kuivausrumpu kuolivat, samoin mikro ja mitälie muita vekottimia=( Nyt pelkään, että kyseessä on jokin isompi sähkövika, joka tulee maksamaan juurikin sen verran, kuin meiltä puuttuu rahaa. Ahdistaa!!!! Sittenpähän ei tarvitse mitään vauvoja enää mihinkään konkurssin keskellä halutakaan. Huoh!
No, toivottavasti ongelma selviää äkkiä! Ilman pesukonetta 6-henkinen talous on aika ahdingossa!!!
Nyt töiden pariin taas...
Aurinkoinen: Samaa täällä itse odotan, joka kerta kun käyn vessassa ja vedän housut alas niin oon ihan varma että nyt on kuukautiset alkanu mutta ei..Sitten aina herää pieni toivon kipinä. Mutta jos ensi viikkoon mennessä ei oo alkanu niin herää kyllä iso toivon kipinä. :)
ON: Nyt olen testannut kaksi haaleaa haamuviivaa. Olen kyllä vielä ihan yllättävän rauhallisin ja epäileväisin mielin noiden viivojen suhteen. Katsotaan viikonloppuna joko viiva vahvistuisi tai sitten kuukautiset alkaa..
Vatsassa on kyllä aina vaan (jo toista viikkoa) sellaisia outoja tuntemuksia, nipistelee ja tuntuu oudosti. Ja niitä jonkun mainitsemia ilmavaivoja on myös täällä ilmennyt. Ja vatsan toiminta on muutenkin ollut normaalista poikkeavaa.
Tää on tosiaan vähän hiljennyt tää ryhmä, välillä aattelee että yksinkö täällä pitää jökittää kun ei mitään tapahdu.. :D
TeePee kp 27/ 21-31
Eikös se haamukin jo merkkaa plussaa? Onnea siis ;) Minä en kyllä uskalla testata, tänään ollut vähän menkkakipua, joten uskon niiden sieltä vielä tulevan :( Mutta toivoa silti on vielä hippunen siihen asti, kunnes vuoto alkaa!
Mullakin on ollut nipistelyjä ja vihlaisuja jo reilun viikon ajan. Onko sulla vihlonut mahaa TeePee? Täällä muutama kunnon vihlaisu ollut tässä viikon sisällä, auts!
Ennenkin on ollut pitkin kiertoa kyllä vihlaisuja, mutta nyt ne on tuntunut selvästi jommallakummalla puolella munasarjoissa, ei keskellä kuten yleensä.
Minä vielä kuumeilen täällä :D On kyll todella hiljaista..
Teepee varovaiset onnittelut haamusta:)
On sellainen tunne et olisin raksaana mut en sit olekkaan varma..:D Niin omituinen pieni juttu mua nyt hämää täällä.. sitä että ovulaation jälkeen rinnat aristuu päivästä päivään enemmän ja lakkaa vasta kun menkat alkaa.. nyt ei arista sit yhtään? ja kokoajan oviksen jälkeen on nippaillut, vihlonut ja jomottanut alavatsassa.. En ole testaillut yli 8 kuukauteen siks et tiesin heti kun rinnat aristuu et kuukautiset alkaa.. mut nyt en tiedä.. kävin jopa ostamassa testin :) Lauantaina ajattelin testata jos ei täti kurvaa nurkan takaa taas paikalle.. silloin olis kp 32/ 31-32.. nyt meneillään kp 28..
Täällä sama juttu, yleensä rinnat ja nännit TODELLA kipeät varsinkin iltaisin ennen menkkoja, vaan nyt nännin ei arista yhtään ja rintojakin sattuu vaan puristaessa. Vielä ois odoteltava ainakin lauantaihin asti :) Onhan meitä ainakin kolme innokasta kuumeilijaa vielä!
Peukut pystyyn kaikille!
Ei kovia vihlaisuja oo ollut mutta semmosta pientä vihlontaa, jomotusta, nippailua ja kaiken kaikkiaan outoo oloo oon havainnut ja erityisesti alavatsalla.
Tuntuu olevan aika samantyylisiä oireita meillä jäljellä olevilla :) Toivotaan että se tietää ilouutisia!
Ja niistä mun haamuista.. En vielä oikein kovasti luota niihin mutta jos viikonloppuna totuus paljastuisi ja vois ruveta sisäistämäänkin mahdollista raskautta.. Toivossa on hyvä elää.
Onnea kaikille jäljellä oleville piinailijoille!
mut voi ottaa pois listalta.. taas kerran
minni kp 7/24 yk 10
Pikaisesti oli tultava kirjottamaan vielä ennen nukkumaanmenoa. Väsyttää aivan tautisesti mutta on mukamas pakko odottaa että pyykinkone pysää.
Jännä juttu! Myös mulla kipeytyy rinnat ja nännit aina ennen menkkoja joka päivä enemmän mutta tässä kierrossa ei sellaista ole! Menkat pitäisi alkaa kaiketi huomenna. Mitään tuntemuksia minnekään sunntaan ei ole. Jotenkin en uskalla edes toivoa että olisinkin raskaana.
Plussapuhureita lopuille syyskuisille ja parempaa onnea lokakuisiin siirtyville!
Ele
Hiljasta on jooo, mutta piinaillaan me vielä loppuun asti:) Itse en ole kirjoitellut koko kuussa, ei vaan ole jotenkin mitään raportoitavaa. Kaikki jatkuu ennallaan, samaiset ovisoireet ja loppukierron nippailut. Tänään olin jostain syystä varma, että tämäkin kierto oli tässä. Päivän mittaan usko hieman palautunut ja jaksaa taas odotella menkkoja viikonloppuun asti. Oviksen mukaan lauantaina pärähtää housut punaiseksi. Ainoa uutuus on, että ukkokulta on viimoin antanut luvan tilailla lääkäriin aikaa ensi kierrossa. Taidan tilata yksityiselle, kun tuossa meidän mikroskooppisessa terveyskeskuksessa on nyt lähisukulainen vastailemassa ajanvarauspuhelimeen... Osaako joku sanoa, miten yksityiseltä sitten siirrytään julkisen puolelle jos tarvetta, tuskin meinaan rahat riittää sillä puolella jatkaa jos kovasti on tutkittavaa ja hutkittavaa?!
Onneksi täällä on kuitenkin muilla ihan oikeita oireita ja jännättävää! Elellä ainakin napsahtaa plussa;)
Joo kyllä tässä ihan hyvä fiilis kuitenkin kaikenkaikkiaan on, mutta kyllä osasi ottaa päähän, kun tiesi kierron menneen hukkaan. Jonkun toisen kohdalla olisin vielä jaksanut uskoa, että ne siittiöt olisi voineet elää noinkin kauan naisen elimistössä, mutta meidän kohdalla se on kyllä niin epätodennäköistä, että löin hanskat tiskiin ihan täysin.
Mutta jatkan siis tästä pinosta matkaa... Notkun tuolla lokakuisissa, kunnes päästään uuden kierron kanssa yrittämään uudestaan.
Plussatkaahan ahkerasti ja päivitelkää joku tuota listaa sitten tänne viestiketjuun. :)
Marjana kp 12/32-33