Mielestäsi tyhmis perustelu mitä olet kuullut, ettei joku ole ottanut tarjottua työtä vastaan?
Kommentit (25)
Työmatka on sikälikin vaarallinen, että julkisilla kuljettaessa joku voi vaikka olla aineissa ja ampua tai lyödä puukolla päähän. Jos menee omalla autolla, joku voi aiheuttaa kolarin ja siinäkin voi käydä huonosti. Taksilla ei kannata mennä, kun maksaa paljon ja taksikuskitkin on tappaneet asiakkaita. Kimppakyydit on huonoja, kun ei tiedä, keitä työkavereissa on ja siinäkin on kolaririski. Kävelyn riski olikin jo käsitelty aiemmassa viestissä.
Työmatka on sikälikin vaarallinen, että julkisilla kuljettaessa joku voi vaikka olla aineissa ja ampua tai lyödä puukolla päähän. Jos menee omalla autolla, joku voi aiheuttaa kolarin ja siinäkin voi käydä huonosti. Taksilla ei kannata mennä, kun maksaa paljon ja taksikuskitkin on tappaneet asiakkaita. Kimppakyydit on huonoja, kun ei tiedä, keitä työkavereissa on ja siinäkin on kolaririski. Kävelyn riski olikin jo käsitelty aiemmassa viestissä.
kaikista töistä voi siis tuolla perusteella kieltäytyä.
Mieheni käy vuorotöissä, joten hain ensisijaisesti päivätyötä. Lapseni on erityislapsi, jonka hoitoryhmä on auki ns. virastoaikoina. Tarjottiin mieluisaa työtä, jossa olisi ollut yövuoroja ja iltavuoroja. Lapsi olisi pitänyt siirtää vuoropäiväkotiin. Vuoropäiväkoteja oli, mutta lähin 10km päässä ja sellaisella alueella, etten tahtoisi liikkua siellä vapaaehtoisesti ollenkaan. Autoa ei ole. Lisäksi vuoropäiväkoteihin oli 2kk jono eikä yhtään erityisryhmää. Työnantaja ei joustanut, vaikka aamu/päivävuorojakin olisi ollut tarjolla; minä en suostunut laittamaan erityistarpeista lasta ryhmään, jossa hän ei pärjää ja rutiinit sekoittuvat.
Kaverini mielestä nuo olivat tekosyitä ja "kyllä muutkin kärsii työnsä vuoksi".
itse tämän työkkärissä kerroin ja ei tarvinnut hoitotöihin lähteä
työpaikasta kieltäytynyt. Itsekin olen aina kaikkia surkeitakin provikkapaikkoja kokeillut vähän aikaa.
Meillä täällä kehäkolmosen pohjoispuolella ei ole sellaista ylellisyyttä että työpaikasta voisi kieltäytyä, 4 kk tulee vähintään heti karenssia.