Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kuivurittomissa perheissä pärjätään?

Vierailija
27.11.2012 |

Olen tässä pohtinut että miten ne lapsiperheet joissa ei ole lainkaan kuivuria pärjäävät? Ollaan siellä paskasissa vaatteissa vai miten asia on hoidettu? Toinen vaihtoehto mikä tulee mieleen on se että aina kotona oltaisiin ilman vaatteita ja pelkästään ihmistenilmoilla laitettaisiin vaatteet päälle.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää maapallo olis taas yhden askelen kauempana siitä maailmanlopusta, jos kaikki ap:lle vastanneet fiksut kuivurittomat olisivat enemmistö! Enkä jostain syystä usko,että edes paskainen sellainen. ;-) Meilläkin pyykit kuivuu ihan narulla, ulkona kuivatettaessa saa ihanan raikkaan tuoksunkin kaupanpäälle -eli mepä vasta peikkoja ollaankin, kun ei käytetä edes huuhteluainetta! Onpahan kaloilla vähemmän "lisäravinteita" lihassaan, kun niitä syödään.

Vierailija
22/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kuivuria tarvitaan vaatehuollossa O.o?

Kuivurilla kuivataan esim. luonnosta poimitut sienet, kuten suppilovahverot, torvisienet jne.

Sitten erikseen ovat viljakuivurit, jotka ovat nimensä mukaisesti viljan kuivausta varten ja kooltaan pienen kerrostalon kokoisia :)

Googleta "kuivuri" ja katso kuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten ne vaatteet on paskaisia ilman kuivuria? Ja miksi kotona ei voi pitää kotivaatteita jos ei ole kuivuria?

Vierailija
24/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän kuumia tunteita herättää kuivausrummun hankkiminen!! Tällä palstalla tulee esiin juuri se mikä ei muuten arkipäivässä käy ilmi. Eli ihmisillä on todella jyrkkiä ja voimakkaita mielipiteitä lähes asiasta kuin asiasta.

Meille tulee kuivuri vaan mun kuolleen ruumiini yli.

Pyykkiä pestään ja ripustetaan narulle kuivumaan tai viedään kuivaushuoneeseen. Ei olla paskasissa vaatteissa eikä myöskään alasti.

Vierailija
25/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin kuivuri lahjaksi vasta kun vanhempi lapsi oli melkein 3-vuotias. Ihan hyvin ne vaatteet ja kestovaipatkin kuivuu narulla. Vaikka kieltämättä kuivurikin on kyllä kätevä...

Vierailija
26/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi että kuivurilla luonnollisesti tarkoitin pyykinkuivaukseen tarkoitettua kuivausrumpua, olen hämmentynyt etteivät jotkut kontekstista asiaa ymmärtäneet, mutta kaipa täällä on sitten pelkän kansakoulun käyneitäkin.

Ja kuivuria tarvitaan luonnollisesti siihen että pyykit saadaan pyykkikorista riittävän nopeasti takaisin kaappiin.

Olen myös suunnattoman hämmästynyt väitteistä että ulkona narulla pyykistä tulisi jotenkin parempaa kuin rummussa, tälläistä väittävien kannattaisi kokeilla kuivuria jotta huomaisivat olevansa väärässä. Pyykit tulevan paljon raikkaammiksi ja pehmeämmiksi kuivurissa, juuri ilman kuivuria tarvitsee käyttää huuhteluaineita että vaatteista tulee edes suunnilleen käyttökelpoiset. Samaten pyykeistä jäävät pois kaikki ilmansaasteet joita ulkona tulee.

Vierailija
27/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytössä on kunnollinen pesukone, joka linkoaa tehokkaasti, ei huuhteluaineita todellakaan tarvita. Meillä ei ole kuivausrumpua, mutta saatetaan sellainen hankkia ihan työmäärän helpottamiseksi. Ripustamiseen kuitenkin kuluu aikaa.

Tiedoksi että kuivurilla luonnollisesti tarkoitin pyykinkuivaukseen tarkoitettua kuivausrumpua, olen hämmentynyt etteivät jotkut kontekstista asiaa ymmärtäneet, mutta kaipa täällä on sitten pelkän kansakoulun käyneitäkin.

Ja kuivuria tarvitaan luonnollisesti siihen että pyykit saadaan pyykkikorista riittävän nopeasti takaisin kaappiin.

Olen myös suunnattoman hämmästynyt väitteistä että ulkona narulla pyykistä tulisi jotenkin parempaa kuin rummussa, tälläistä väittävien kannattaisi kokeilla kuivuria jotta huomaisivat olevansa väärässä. Pyykit tulevan paljon raikkaammiksi ja pehmeämmiksi kuivurissa, juuri ilman kuivuria tarvitsee käyttää huuhteluaineita että vaatteista tulee edes suunnilleen käyttökelpoiset. Samaten pyykeistä jäävät pois kaikki ilmansaasteet joita ulkona tulee.

Vierailija
28/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi että kuivurilla luonnollisesti tarkoitin pyykinkuivaukseen tarkoitettua kuivausrumpua, olen hämmentynyt etteivät jotkut kontekstista asiaa ymmärtäneet, mutta kaipa täällä on sitten pelkän kansakoulun käyneitäkin. Ja kuivuria tarvitaan luonnollisesti siihen että pyykit saadaan pyykkikorista riittävän nopeasti takaisin kaappiin. Olen myös suunnattoman hämmästynyt väitteistä että ulkona narulla pyykistä tulisi jotenkin parempaa kuin rummussa, tälläistä väittävien kannattaisi kokeilla kuivuria jotta huomaisivat olevansa väärässä. Pyykit tulevan paljon raikkaammiksi ja pehmeämmiksi kuivurissa, juuri ilman kuivuria tarvitsee käyttää huuhteluaineita että vaatteista tulee edes suunnilleen käyttökelpoiset. Samaten pyykeistä jäävät pois kaikki ilmansaasteet joita ulkona tulee.

ihan muuhun juttuun eli vastata:) En käytä huuhteluainetta ja ulkona kuivatettu pyykki, silloin kun ilmamme suo tuo parhaimman lopputuloksen. No tietysti jos on allergioita tai muuten vaan hieman traumaattinen, niin toki rumpukuivari on paras:)

Vierailija
29/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tulee toimeen ilmankin, ja pysymme puhtaissa vaatteissa oikein mainiosti. Kiitos kuitenkin huolenpidostasi.

Vierailija
30/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä ei kuivausrumpua ole eikä tule. Kone linkoaa tehokkaasti ja pyykit kuivataan yleensä omalla terassilla kuivaustelineessä kesät talvet (asutaan Keski-Euroopassa), paitsi paskailmalla sisällä.

Meillä ei käy kone läheskään joka päivä mutta silti kuljetaan puhtaissa vaatteissa sekä kotona että ihmisten ilmoilla.

Vierailija
31/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä huuhteluainetta ja ulkona kuivatettu pyykki, silloin kun ilmamme suo tuo parhaimman lopputuloksen.

Tämä on luonnollisesti täysin puppua. Kuivurissa kuivatettu pyykki on selkeästi pehmeämpää.

Voi tietenkin olla että parkkiintuneeseen nahkaan ei ero tunnu. Mutta luulisi että edes lapsilleen, joilla on herkkä iho, haluaisi parasta.

Vierailija
32/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aloittaja oli sittenkin tosissaan. En kuitenkaan ole selvästi ainoa, joka enemmän tai vähemmän tahallaan ymmärsi väärin.

Olet saanut vaatteet puhtaiksi ja kuiviksi vuosikymmeniä ilman kuivaajaa. Ja saan edelleen, ei ole mikään ongelma, vaikka ajan säästämiseksi on nyt kone, jossa on myös kuivuri.

En minä ole huomannut siinä mitään ylivertaista etua narukuivatukseen verrattuna muuten kuin silloin, kun joku tuo pyykkiin sellaiset vaatteet joiden "pitää olla kuivia kahden tunnin päästä kun minä lähden..."

Olen suunnattoman hämmästynyt - kokeiltuani kuivuria - miksi joku viitsii tärvätä rahojaan sellaiseen. Eikö ole ihan sama hankkia riittävästi vaatteita? Kolme vaatekertaa riittää mainiosti, niin ei ole mitään kiirettä saada vaatteita pyykkikorista kaappiin. Pyyhkeitä, lakanoita ym. riittää kahdet, toiset pidossa ja toiset pesussa.

Em ole koskaan käyttänyt huuhteluainetta kuin pahimmin sähköistyville tekokuitu- ja villavaatteita, joita meillä on vähän.

Mitkä ihmeen ilmansaasteet? Ei meidän saunassa ole saasteita, jos kiukaan uuni ei savuta. Siellä näin talvella kuivatetaan. Ulkona pyykkinarut ovat mahdollisimman saasteettomassa paikassa.

Vierailija
33/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykki on inhottavan lörtsöä ja pehmeää.

Vierailija
34/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloyhtiön pesulassa on sekä kuivausrumpu että riittävät, lämpöpuhaltimella varustetut kuivaustilat.

Omaan kylpyhuoneeseen mahtuu hyvin kuivumaan telineelle yksi koneellinen pyykkiä. Kylppärissä on lattialämmitys, joten pyykki kuivuu nopeasti. Kesällä aurinkoinen parveke on todella tehokas kuivuaspaikka (pihalle ei ikävä kyllä mahdu yhteistä kuivaustelinettä).

Viisihenkisessä perheessä ei synny pyykkiä niin paljon että pitäisi joka päivä pyykätä.

Ymmärrätkö nyt, ap?

Vierailija
35/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap kysymästä, pärjätään hyvin.

Pyykki kuivataan narulla, ja illalla kun pesee, niin paidat ovat aamulla kuivia ja housutkin seuraavaksi illaksi.

Meillä jokaisella viidellä perheemme jäsenellä on vaatteita enemmän kuin vain yksi vaatekerta.

Vierailija
36/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnattoman hämmästynyt - kokeiltuani kuivuria - miksi joku viitsii tärvätä rahojaan sellaiseen. Eikö ole ihan sama hankkia riittävästi vaatteita? Kolme vaatekertaa riittää mainiosti, niin ei ole mitään kiirettä saada vaatteita pyykkikorista kaappiin. Pyyhkeitä, lakanoita ym. riittää kahdet, toiset pidossa ja toiset pesussa.

Selkeästi et ole kokeillut kuivuria. Riittävä määrä vaatteita ei ole ratkaisu siihen että pyykkien ripustaminen kuivumaan vie suunnattomasti aikaa.

Ja tokihan sinkuilla riittaa vain muutama vaate, lapsiperheissä kuitenkin tarvitaan useita vaatteita ja pyyhkeitä koska lapset nyt likastavat niitä ylettömät määrät.

Vierailija
37/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä pohtinut että miten ne lapsiperheet joissa ei ole lainkaan kuivuria pärjäävät? Ollaan siellä paskasissa vaatteissa vai miten asia on hoidettu? Toinen vaihtoehto mikä tulee mieleen on se että aina kotona oltaisiin ilman vaatteita ja pelkästään ihmistenilmoilla laitettaisiin vaatteet päälle.

Meillä ne vaatteet ainakin pestään pesukoneessa eikä kuivurissa. Kodinhoitohuoneessa on sitten paikka minne ne ripustetaan kuivumaan. Kaikki vaatteet vaihdetaan päivittäin. Miten usein sinä vaihdat joka peset vaatteet kuivurissa?

Vierailija
38/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

walk-in closetissa on niin monta vaatekertaa sekä meille aikuisille että 9-vuotiaalle, että voitais hyvin olla parikin viikkoa lainkaan pesemättä pyykkiä. Mitään kiirettä ei siis ole eikä tule. Vaatteet vaihdetaan joka päivä. Pestyinä kuivuvat tilavassa kodinhoitohuoneessamme juuri niin kauan kuin kuivuvat. Ah, luksuselämä!

Vastasiko tämä kysymykseesi, ap?

Vierailija
39/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei tarvi niin paljoa kaappitilaakaan. Kun ne puhtaat kuivat vaatteet säilyy ihan hyvin siinä naruillakin roikkumassa siihen asti että taas tarvitaan.

Kuivuristahan ne on viikattava heti, ettei rypisty.

Muuta kysyttävää?

Vierailija
40/42 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi et ole kokeillut kuivuria. Riittävä määrä vaatteita ei ole ratkaisu siihen että pyykkien ripustaminen kuivumaan vie suunnattomasti aikaa.

Ja tokihan sinkuilla riittaa vain muutama vaate, lapsiperheissä kuitenkin tarvitaan useita vaatteita ja pyyhkeitä koska lapset nyt likastavat niitä ylettömät määrät.

Kuinka mahdottoman hidas ihminen sinä muuten olet, jos sinulla menee pyykkien kuivumaanripustamiseen suunnattomasti aikaa?

En minäkään erityisen ripeä liikkeissäni ole, mutta eihän koneellisen ripustamisessa monta minuuttia mene, vaikka kieltämättä hieman kauemmin kuin vaatteitten siirtämisessä koneesta kuivuriin.

On minulla lapsiakin. Jos he likastavat suunnattomat määrät pyyhkeitä ja muita vaatteita, niin silloin minusta on syytä huolestua. Onko maailman kuraisin piha, vai mikä vikana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä