Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pukeutua 11h lennolle kun lähtiessä pakkasta ja lunta ja määränpäässä +35C??

Vierailija
25.11.2012 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä talvivaatteet autoon ja joku kevyempi neule päälle. Jotain sellaista tarvii koneessa.

Vierailija
2/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustimme Intiaan muutama vuosi sitten. Minulla oli caprit paita plus paksu fleecetakki :D. Kenkiä en enää muista. Joku tennarityyppinen ratkaisu kai. Kyllä sen pienenn palelun kestää ja jos olette lämpimässä paikassa yöllä, siellä voi olla viileäkin yöaikaan. Meillä ainakin oli ilmastoitu bussi ja tosi viileä kun yöllä lentokentltä sillä lähdettiin.

Älä yliammu vaatetuksesi kanssa. Tuskin kuitenkaan tarvot kotimaassa pakkasessa ja lumessa matkalaukkujesi kanssa montaa kymentä kilometriä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin mekon tai hameen, jossa on mahdollisimman pitkä helma. Jalkaan sukkahousut ja pitkävartiset villasukat. Lentokoneessa on aina kylmä ja mekon alta on helppo heittää ylimääräiset vaatteet määränpäässä pois. Villasukat ja sukkahousut eivät myöskään vie paljoa tilaa ja ovat pitkällä lennolla usein mukavammat kuin esimerkiksi farkut.

Yläosaksi valitsisin suhteellisen kevyen neuleen. Vaikkapa puuvillaa, niin on mukava päällä ja lämmittää kuitenkin enemmän kuin akryyli. Lisäksi laittaisin ison ohuen huivin, johon voi kääriytyä lentokentällä ja lennon aikana. Talvitakin jättäisin autoon.

Vierailija
4/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentokentälle?

Vierailija
5/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. pellavahousut, tennarit ja huppari päällä (lentokoneessa on kuitenkin kylmä). Sitten päälimmäisenä matkalaukussa on sandaalit, niin vaihdan ne heti kun ollaan laskeuduttu.

En siis ota mukaan mitään talvitakkeja tai takkia ylipäätään. Kentälle mennään taksilla suoraan kotiovelta, niin eihän sitä tarvitse ulkona olla.

Vierailija
6/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhythihainen trikootunikamekko. sen päällä ohut neuletakki ja päällystakki jotka riisun/nukun koneessa. lennän usein ja mulla on aina tukisukkahousut, jotka sitten käy ton tunikamekon kanssa ja nekin voi ottaa helposti pois. kengiksi vain sandaalit, ei MITÄÄN puristavaa mulle.

sitten varaan ison muovikassin johon pakkaan koneessa/kentällä nämä talvivaatteet, ja otan vastaavassa pussissa mukaan.

käsimatkatavarassa molemmin päin kulkee sekä puuvillahousut että villasekoitesukat, joskus koneessa niin kylmä että puen tunikan kanssa ne pitkät housut. näillä viihdyn :)

Vierailija
7/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden illalla täältä lämpimästä suomen kylmyyteen!!!

Vierailija
8/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vastaavassa tilanteessa pukenut kesätakin ja sen alle neuletakin ja T-paidan. Kohdemaassa sitten panen takin ja neuletakin suoraan matkalaukkuun.

Vierailija
9/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin vastaan tosissani. 12 aasian-lennon kokemuksella sanoisin, että kuteita kandee vaihtaa kentillä ja se käy kenttien vessoissa. 1) paa farkut ja t-paita ja jätä talvirotsi Stadin kentälle säilytykseen, 2) ota mukaan koneeseen verkkarit ja vaihda ne koneen vessassa; jotkut muutkin tekee niin ja ne jotka ei tee, kattoo kateellisina, että topia on hyvä idea lähtiessä siis koneen vessassa verkkarit päälle, sit unta nuppiin matkan ajan saa olla mukavissa kuteissa ja määränpäässä päälle samat farkut ja t-paita. Siinä varustuksessa pärjää kentältä hotlaan ym ilmastoituun tilaan. Tai jos ilmastoitua tilaa ei ole tiedossa, vaihda määränpään lentokentän vessassa hellekuteet.

Vierailija
10/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näin: Kotisuomessa päälle legginnssit, kevyet collegepökät, tunikamallinen hihaton mekko, sen alle pitkähihainen t-paita ja koko komeuden päälle vielä collagtakki. Jalkaan Uggit (on kevyet) ja päälle ultrakevyt pitkähkö untsikka. Koneessa on kylmä, otan ultrakevyen untsikan mukaan peitoksi ja sen saa survottua tosi pieneen tilaan reppuun. Lähellä määränpäätä koneen vessassa collegepökät ja pitkähihainen t-paita pois, ja Uggit vaihdan varvassandaaleihin - tadaa - mulla jokaisen suominaisen perushellesetti ;)

... niin vastaan tosissani. 12 aasian-lennon kokemuksella sanoisin, että kuteita kandee vaihtaa kentillä ja se käy kenttien vessoissa. 1) paa farkut ja t-paita ja jätä talvirotsi Stadin kentälle säilytykseen, 2) ota mukaan koneeseen verkkarit ja vaihda ne koneen vessassa; jotkut muutkin tekee niin ja ne jotka ei tee, kattoo kateellisina, että topia on hyvä idea lähtiessä siis koneen vessassa verkkarit päälle, sit unta nuppiin matkan ajan saa olla mukavissa kuteissa ja määränpäässä päälle samat farkut ja t-paita. Siinä varustuksessa pärjää kentältä hotlaan ym ilmastoituun tilaan. Tai jos ilmastoitua tilaa ei ole tiedossa, vaihda määränpään lentokentän vessassa hellekuteet.

Vierailija
11/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laitan sukkikset ja otan ne pois lentokentällä ja laitan pikkusukat.Alimpana narutoppi, siihen päälle pitkähihanen ja joku jakku.Pasmiina on aina mukana, se menee lennoilla ja pakkasessa ja lapsen peittona =).Käsilaukkuun varvassandaalit.

Vierailija
12/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolitsihousut, toppi ja kolitsitakki.

Vierailija
13/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on collegehousut ja collegetakki.

Vierailija
14/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim viime talvena mentiin Meksikoon, lähdettiin helmikuussa Suomesta, pakkasta oli.

Lentokentillä on aina viileä, koneissa myös. Olen aina järkeillyt, että siellä kohdemaassa mennään kentältä suoraan hotelliin eikä kerkeä kovasti hikoilla ja sen minkä joutuu kentältä esim taksiin siirtyessä ulkona olemaan, sen kestää.

Eli esim viime talvena mulla oli leggingsit, lyhytvartiset uggit, pitkä kapea t-paita ja neuletakki, pitkän mallinen SEKÄ toppatakki. Toppatakki oli sellainen, että sen sai survottua pieneen tilaan. Jenkeissä välilaskulla siirsin sen käsivarrelta matkalaukkuun, kun laukut piti kuskata itse jatkolennon hihnalle. Toppatakki tuli sitä paitsi takastulomatkalla tarpeeseen, sillä Cancunin lentoasemalla oli jäätävän kylmä.

Vierailija
15/17 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on collegehousut ja collegetakki.

Maksulliset jonne voi talvikamppeet jättää säilöön loman ajaksi.

Opin tämän siitä tositv-ohjelmasta joka kuvasi lentokentän arkea

Vierailija
16/17 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän jotain keksi, tärkeintä olis tietty se ettie mistään kiristä eikä purista, mietin myös veritulppapuolta kun verenpaineeni kroonisesti koholla, tietty mulla on lääkitys siihen eli lukemat pysyy aisoissa mutta silti.

Mulla olis 1 kermanvaalea pitsihörhellyshame joka polvmittainen, se vois olla kiva mutten tiedä miltä näyttäis esim mustien 60d sukkiksien kanssa..sitten musta simppeli neuletakki siihen puseorn päälle..Mietin myös sellaista "haalariasua" mikä ohutta kangasta mutta enpä ole löytänyt.

Plaah kun voi olla vaikeaa;)

ap

Vierailija
17/17 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tulossa kanssa nyt talvella lento etelään ja vaatteita myös mietin. En haluaisi raahata kauheasti toppavaatteita mukaan. Nyt ajattelin, että laittasin paksut sukkikset, hameen, puseron/topin ja neuletakin tai bleiserin. Sukkikset voi lennon lopulla vaihtaa ohuempiin ja neuletakin/bleiserin laittaa laukkuun. Mutta ongelmana vielä kengät. Pärjäisinköhän ballerinoilla, koska eihän nyt Suomessa olla ulkona muuten kun kävellään autosta/bussista kentälle... Takkia kanssa mietin, kunnon talvitakki vie hirveästi tilaa. Tai kevyttoppa mahtuu vielä pieneen tilaan, mutten raaski ostaa vain yhtä matkaa varten. Ehkä otan nahkatakin ja sitten vielä lämpimän huivin, pipon ja hanskat, koska ne eivät juuri vie tilaa.