Mikä pillerimerkki sinulla aiheuttaa ahmimisen tarvetta PMS:n aikaan?
Kommentit (8)
kun ei ole oikeaa kuukautiskiertoakaan...
Minipillereitä syödessä hormonit toimivat samalla tavalla kuin ilmankin pillereitä.
Kyllä mulla ainakin tekee mieli herkkuja PMS-aikaan ilman pillereitäkin. Eiköhän se siis johdu ihan naisen hormnitoiminnasta :)
en syö mitään pillereitä ja ahmin pms-aikaan
Mutta tämä minun ahmimiseni on jo ihan sairaalloista; esim. päivän normaalien aterioiden lisäksi 700g suklaata, roskaruoka-ateria, pari pullaa... ja kaiken tuonkin jälkeen voisin syödä vielä vaikka hevosen. Miltä kuulostaa? Tällaista ei ole ollut aina, vasta noin puolenvuoden ajan.
Jostain olen lukenut, että syömishäiriöt voivat pahentua PMS:n aikaan. Kai minulla on sitten syömishäiriö, pitäisi varmaan mennä lääkäriin. Ei tämä näinkään voi jatkua. Kellään samanlaista ongelmaa?
Mutta tämä minun ahmimiseni on jo ihan sairaalloista; esim. päivän normaalien aterioiden lisäksi 700g suklaata, roskaruoka-ateria, pari pullaa... ja kaiken tuonkin jälkeen voisin syödä vielä vaikka hevosen. Miltä kuulostaa? Tällaista ei ole ollut aina, vasta noin puolenvuoden ajan.
Jostain olen lukenut, että syömishäiriöt voivat pahentua PMS:n aikaan. Kai minulla on sitten syömishäiriö, pitäisi varmaan mennä lääkäriin. Ei tämä näinkään voi jatkua. Kellään samanlaista ongelmaa?
itsellänikin tekee mieli ihan mielettömästi silloin makeaa ja alkoholia, ja nuorempana tuli vedettyä uskomattomia övereitä niillä juuri ennen menkkoja. Silloin kun on usein ahmimishimon lisäksi vielä vähän masentUnut mieliala tyyliin paskatko väliä jos ahmin joten oli aika vaikea oppia hallitsemaan himoa.
Nykyisin lähes nelikymppisenä kyllä jo pystyn olemaan ahmimatta pms-aikaan. Vaatii erittäin tiukkaa omien ajatusten tarkkailua ja tiukkaa kieltäytymistä antaa periksi edes yhdelle palalle mitään himottavaa. Sitten en pysty enää syömistä hallitsemaan jos tuona kuukauden aikana annan vähän himoille periksi, joten en anna. Muulloin voin syödä herkkujakin kohtuudella.
Itselläni tätä on jatkunut nyt tosiaan vasta noin puolenvuoden ajan, enkä ole uskaltanut kertoa tästä kellekään. Kun ahmin, teen sen yksin, salassa kaikilta. Suljen jopa joskus puhelimen, etten jäisi kiinni ja sanon jälkeenpäin akun loppuneen. Hävettää vain niin paljon, ja mieheni järkyttyisi, jos tietäisi määristä, joita syön salaa kuukautiskierron loppupuoliskolla.
Ap
kun ei ole oikeaa kuukautiskiertoakaan...
Toi on ihan normaalia et ruoka ja herkut himottaa aivan sairaasti ennen menkkoja. Naisen energiantarvehan vaihtelee oikeasti aika paljonkin kuukautiskierron eri vaiheissa. Ja kaikki ruoka maistuu silloin niin hyvälle, että tekisi mieli itkeä liikutuksesta jonkun makaronilaatikonkin äärellä, kun se makujen sinfonia on niin taivaallinen :D
Mies nauraa, koska oon muuten todella vähäruokainen!
Mitä enemmän ahmin ennen menkkoja, sitä vähemmän mun tekee mieli syödä niiden jälkeen. En siis liho. Kun kuuntelen itseäni, tulee vedettyä ihan itsestään kevyempää linjaa ja silloin maistuu parhaiten juurikin kaikki kevyt ja terveellinen, sosekeitot ja salaatit. Tietty ymmärrän, että jos ei kuuntele itseään tässä asiassa vaan mättää ruokaa naamaan totuttuun tapaan menkkojen jälkeenkin, ahmiminen voi käydä terveyden päälle.
Oon ottanut ihan nauttimisen kannalta tuon pms-mässäilyn. Jos oon menossa hyvään ravintolaan tai noutopöytään syömään, yritän ajoittaa sen juurikin tuohon aikaan kuukaudesta, koska silloin siitä saa eniten irti (myös nyyhkyleffat kannattaa katsoa juuri silloin, varma vaikutus). Muutenkin annan itselleni ennen menkkoja luvan lepäillä. Esim. muuten liikun säännöllisesti, mut silloin en pakota itseäni lenkille tai jumppaan vaan löhöän sohvalla sen sipsipussin kanssa. Oon itselleni kiva ja kiltti, en vaadi itseltäni suuria henkisiä tai fyysisiä suorituksia, koska suorituskykyni silloin nyt vaan on heikoimmillaan. Seksiä ja hellyyttä sensijaan yritän hankkia yllinkyllin. Kyllä se sohvalle pesiytymisen tarve menee aina sit itsestään ohi kun menkat alkaa ja silloin taas maistuu liikuntakin ja kaikki muukin reippailu entistä paremmin. Näin eläen elämä on paljon kivempaa ja voin paljon paremmin. Se et muutamana päivänä kuussa lyön kaiken läskiksi ei uhkaa terveyttäni tai tuki verisuoniani.
Ihan jännää tää naisena oleminen kaikkine muutoksineen.