Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko käytät lapsesi joululahjoihin tänä vuonna?

Vierailija
25.11.2012 |

Ja lapsen ikä?

Minulla taitaa mennä n. 400 euroa yhden lapsen lahjoihin, ikä 9 v. Onko liikaa? Tiedän että isänsä ei hyväksyisi jos tietäisi paljonko lahjoihin menee, mutta kaikki on vaan nykyään niin kallista.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.50e menee lapsen omiin toiveisiin, mutta varmaan jollain neljällä kympillä siihen päälle tulee vielä vaatetta ja muuta käytännöllistä, joka hankittaisi jokatapauksessa - joulu tai ei.

Vähemmälläkin pärjäisi, toivon ettei summa tuosta paljoa nousisi lapsen kasvaessakaan.. mutta saa nähdä.

Vierailija
22/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 130€/lapsi. Kaksi lasta. Alakouluikäisiä. Noihin voi pistää sen parinkympin pelivaran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamera jo lohkaisee tuosta puolet, lisäksi pari kirjaa, pari peliä, taidetarvikkeita ja jotain vähän arvokkaampaa vaatetta. Siinä se taisi jo budjetti ylittyä. Lapsi 15v.

Vierailija
24/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 130€/lapsi. Kaksi lasta. Alakouluikäisiä. Noihin voi pistää sen parinkympin pelivaran.

Vierailija
25/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on pakanallinen tapa eikä sovi meidän ajatusmaailmaamme enää.

Vierailija
26/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 5- ja 3-vuotiaille arvion mukaan jotain mieleistä. Isommilla luultavasti alta satasen per pää ja pienemmillä alta 50. Sukulaisilta ja kummeilta tulee n. 10 lahjaa per lapsi, ja annamme lahjavinkkejä suoraan listoilta, tai jotain toivomme tarpeellista, mikä hyödyttää meitäkin (vaikka vaatelahjakortti).

Lapset saavat yleensä "ylimääräistä" eli ei-pakollista tavaraa vain jouluna ja synttäreinä, joten jouluun voikin satsata, mutta jouluruokakin maksaa, ja kolmen kummilapsen lahjat myös.. Ostaisin itse ainakin 10 lahjaa kaikille, jos pystyisin :).. Aikuisten kesken yleensä sovimme, ettei vaihdeta lahjoja lainkaan (ja rikon aina sääntöä puolison kohdalla ;) ).

Vierailija
27/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille molemmille yksi vähän kalliimpi, 60 - 100 euroa, lahja. Saavat muutaman paketin myös sukulaisilta. Lapset 13 ja 10.

Vierailija
28/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v ja 6kk.

Vierailija
29/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi, 3-vuotias, olen ostanut jonku viis-kuus pakettia. En oikeesti edes muista mitä noissa kaikissa on :D

Varmasn reilu satanen menny, hankin varmaan vielä lisää ennen joulua.

Vierailija
30/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi jouluna pari kuukautta, ei ymmärrä lahjoista mitään eikä tarvitse tällä hetkellä mitään niin en viitsi ostella turhuuksia.

Vierailija
31/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-150 e yhden koululaisen lahjoihin. En ole ihan varma mitä aion ostaa.

Vierailija
32/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osteta 2v tytölle mitään, sukulaisilta saanee pari juttua, jotka meiltä puuttuvat ja joita olen toivonut.

Vierailija
33/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja tulee kummeilta, ei muilta. Me ostamme sitten muutaman hyvän lahjan itse.

Vierailija
34/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululaiselle uusi puhelin ja pienemmille legoja. Kaikki saavat lahjoja myös sukulaisilta, siksi ostamme itse vain yhden paketin per lapsi. Meillä menee tietysti rahaa sitten vastavuoroisesti myös sukulaislasten lahjoihin n. 20 euroa per tenava, yhteensä noin 100 e.

Vierailija
35/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saa lahjoja muilta kuin vanhemmilta.

Sukulaisia on, ja ystäviä,mutta heillä ei ole tapana ostaa lahjoja.

Isovanhemmat on molemmilta puolilta,mutta lapset eivät ole koskaan saaneet heiltä lahjoja.Muuten ollaan tekemisissä paljon. Kummit eivät osta lahjoja.

Ohis: ei ole mikään "tietysti".

He saavat paketteja sitten muiltakin, tietysti. :)

Jouluna ihan tavallisten ihmisten lapset (siis erotuksena esim. todella huono-osaisista) ovat aika eri viivalla riippuen siitä, mitkä ovat perheen turvaverkot.

Eivät minun lapseni saa automaattisesti paketteja mistään muualta kuin meiltä vanhemmilta.

Vierailija
36/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisilta tulee vaikka minkä näköistä krääsää ja vaatetta, että olisin voinut toisen lahjan jättää ostamatta.

Vierailija
37/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä on mennyt satanen, muutamia kirjahankintoja tein.

Kaksi lasta 9 v 12 v.

Vierailija
38/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 5, 8 ja 12.

Vierailija
39/71 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin noin satasen/nuppi budjetoida. Eli toinen saa enemmän pieniä paketteja, kun on sellaisen perään ja isompi saa uuden puhelimen, tuota hintaluokkaa näytti olevan. Aina sitten saan pari päivää ennen joulua säkärin ja ostan vielä muutaman lahjan, 'ettei tunnu liian vähältä' ja aina on kaduttanut ;-) Kummit, mummit ja muu lähisuku on anteliaita, joten yltäkylläisiä on mun lasten joulut olleet. Onneksi eivät ole tuleet ahneiksi tai lellityiksi, muulloin ne ei sit oiekin mitään saakaan ku jouluna ja synttäreinä.

Vierailija
40/71 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että lahjaksi ostan vain toiveita. Kaiken tarpeellisen ostan silloin kuin niitä tarvitaan, esim uudet laskettelusukset lapselle ostin jo heti syksyllä ja lapsi sa jo ne. Leluja ostetaan myös pitkin vuotta jne.

Lahjoja tulee paljon muiltakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi