Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annetaanko synnärillä oikeasti äidille skumppaa?

Vierailija
25.11.2012 |

Siis synnytyksen jälkeen?

Vastasyntynyt vauva saa heti ensimaidossa alkoholia?! Vai onko tämä "kuohuva" jotain alkoholitonta mehua?

Isälle kai voisikin tarjota, mutten muutenkaan käsitä miksi sairaalassa täytyisi olla alkotuotteita tarjolla.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain skumppaa aina kun synnytin Tammisaaressa!!Kärilöt lauloivat ja toivat minulle ja miehelleni skumpat,jotka joimme hämärässä tunnelmallisessa huoneessa ja vauva lampaantaljan päällä vauvasängyssä.

Ja tämä on totta! tammisaari oli pehmeiden arvojen synnyäri <3 hyvät muistot!

Vierailija
42/49 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se juhlan paikka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka synntykseni oli elektiivinen sektio ja en saanut mitään erityistä, lisäverta vain. Toinen synnytys päättyi hätäsektioon enkä taaskaan saanut mitään erityistä... antibioottia ja verihiutaleita, mutta niitä sainkin sitten useamman pullon/pussin.

Vierailija
44/49 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa leipää, pullaa, kahvia, teetä ja pikkupullo kotimaista Elyseetä. Ei siitä kukaan piloille mennyt ja ekat pullomme jopa säästimme muistona ja joimme vasta vuosien päästä lastemme kanssa. Tästäkin joku varmaan moittii, kun annoimme tilkan alkoholia alaikäisille ;)

Todella sääli että Tammisaaren synnytysosasto ajettiin vuosien väännön jälkeen alas. Yhtä lapsimyönteistä sairaalaa en ole tavannut.

M39

Vierailija
45/49 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis synnytyksen jälkeen?

Vastasyntynyt vauva saa heti ensimaidossa alkoholia?! Vai onko tämä "kuohuva" jotain alkoholitonta mehua?

Isälle kai voisikin tarjota, mutten muutenkaan käsitä miksi sairaalassa täytyisi olla alkotuotteita tarjolla.

itse sain ensimmäisen synnytyksen jälkeen Helsingin Naistenklinikalla tujun konjakkia.Oli aika tiukka rutistus ja konjakki auttaa siihen että rentoutuu ja pissa lähteen juoksemaan taas kun epiduraali ollut. En ole erityisesti konjakin ystävä, mutta siinä tilasnteessa teki kyllä hyvää.

Vierailija
46/49 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinannut pissa tulla synnytyksen jälkeen, joten kätilö toi mulle lasillisen konjakkia, jota katselin vähän epäuskoisesti. Mutta sehän toimi! Rentoutti kai sopivasti.

Eihän äidin nauttimasta pienestä alkoholimäärästä ole vauvalle haittaa. Yhdestä kuoharilasin aiheuttama alkoholin määrä äidinmaidossa on niin marginaalinen. Enemmän mua mietityttäisi synnärillä joillrkin annettavat vahvatkin lääkkeet ja niiden pitoisuudet äidinmaidossa, vaikka kai ne periaatteessa turvallisia pitäisi ollakin.

Synnäriltä kotiin päästyäni join joka ilta pullollisen 1-olutta, auttoi maidonnousuun. Ei kai 3-olutkaan olisi haitannut, mutta en muutoin pitänyt sitä mukavana juoda joka ilta.

ja pakko juoda joka päivä. hienoa kiitollisuutta upeasta lahjasta jota ei kaikille suoda

Varsinkin, kun en konjakista tai edes oluesta tykkää. Mutta mitäpä sitä ei tekisi vauvansa vuoksi.

Mä sain konjakkini muuten Kättärin Haikaranpesässä. Siellä neuvottiin myös tuo pilsnerin juominen. Tuntui toimivan paremmin kuin pelkän veden kittaaminen.

18

Vierailija
47/49 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ap, valtava huolesi on täysin turha! Suomalaisista vauvoista ei "tehdä alkoholisteja", eikä äiti saa ilmaista kuoharilasillista.

Vierailija
48/49 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni sai jyväskylässä sairaalassa konjakkia supistuksiin!

Vierailija
49/49 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kans pissatuskonjakkia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan