Hitto että pelästyin Salkkareissa kun katsoin juuri Katsomosta.
Kyllä, osoitan sivistymättömyyteni seuraamalla sitä ainoana sarjana. Oikein kylmät väreet menee vieläkin siitä kun Severi pyysi ikään kuin Aaron äänellä lukemaan Punahilkan. Toinen aiempi pelästyminen oli ne pellet aikoinaan parkkihallissa yhdistettynä musiikkiin. Kauheaa, että pienet lapsetkin katsoo, kun tätä isoakin ihmistä hyytää. Onko joku muu pelästynyt tiettyjä kohtia? Koko ajan haetaan vain enemmän jännitystä, kaukana ovat Tyyne Puustis -ajat.
Kommentit (7)
Itselle se on viihdettä, vaikka onkin "muodikkaampaa" olla sarjaa vastaan.
Puolustelin siksi, että tiesin odottaa kakkosen kaltaista turhaa kommenttia. Näköjään se tuli sieltä silti. Aina nämä linkit täytyy näköjään avata niidenkin joita sarja (tai mikä aihe milloinkin) ei kiinnosta yhtään.
Mutta ajattele, kun katsoin jakson olin yksin sängyllä ja on näin myöhä eikä ympärillä ole nauravia teinejä, niin ehkä sekin selitti reaktiota. :) Hauska kuulla, että teillä suhtauduttiin näin eri tavalla.
joka paasaa aina kovaan ääneen siitä, kuinka salkkarit on roskaa jne. ja itse katsoo silmät kovana jotain viidakon tähtösiä ja vastaavia, jotka eivät ole mielestäni sen hienompia ohjelmia kuin salkkaritkaan.
Joo, eihän siinä mitään Suomen parhaita näyttelijöitä ole, mutta viihdettä yhtäkaikki.
Ja mitä tulee ap:n mainitsemiin kohtauksiin; Itse olen lähinnä pyöritellyt päätäni noiden kohdalla. Tosin, katselen kauhuelokuvia ja gorea aika paljon, joten luulen että säikähdys kertoimeni on aika korkealla. =D
Minun ja veljieni kohdalla aiheutti lähinnä huutonaurua tuo kohtaus. Tosin veljet onkin jo teinejä, itse olen yli kahdenkymmenen. Voin vain kuvitella, että tuosta Punahilkasta tulee meille melko pitkäaikainen "joka tilanteen läppä".:D
(Ap:lle kysymys: Miksi puolustelet itseäsi, kun kerrot katsovasi Salkkareita? En ole koskaan nähnyt syytä selitellä kenellekään omaa Salkkariaddiktiotani.)
Mutta joo, tosiaan. Mäkin pelästyin silloin niitä klovneja, pelkään muutenkin niitä aika paljon. Tuo kohtaus olisi tosiaan voitu ajatella etukäteen vähän pidemmälle, kun kuitenkin tuotanto tietää, että lapsetkin seuraavat sarjaa. Ymmärrän sen, ettei sarjaa tehdä lapsille, mutta noin pelottavat jutut olisi voinut jättää pois sarjasta, jossa ei muuten ole koskaan tapana käyttää tuollaisia keinoja. Yleensähän "jännitys" syntyy Salkkareissa musiikista ja pelokkaista eleistä.
Ymmärräthän että nämä musiikit ja pelokkaat ilmeet voi olla ihan yhtä traumatisoivia pienille lapsille? En todellakaan ymmärrä sellaisia vanhempia, jotka antavat alakouluikäisten lastensa katsoa tuollaista paskaa.
Joo, nämä kaikentietävät kaikkeenpuuttujat ovat ärsyttäviä.-.-''
Mutta niin, ymmärrän kyllä sun kannan tosta säikähdyksestä. Olisi saattanut omaakin selkäpiitä kylmätä, jos olisin ollut yksin.:) Jännää sinänsä, sillä olen kova kauhuleffafani, mutta silti pelkään monesti ihan niitä pienimpiä, yksinkertaisia asioita.
Ja olin oikeassa tuosta vitsailusta. Menin tänään kysymään veljeltäni, minkä leffan katsoisimme illalla. Vastaus kuului:"No PUNAHILKAN!" Ja hirveä velhomainen naurunräkätys perään. Siinä putosi siskokin.:DD
Minun ja veljieni kohdalla aiheutti lähinnä huutonaurua tuo kohtaus. Tosin veljet onkin jo teinejä, itse olen yli kahdenkymmenen. Voin vain kuvitella, että tuosta Punahilkasta tulee meille melko pitkäaikainen "joka tilanteen läppä".:D
(Ap:lle kysymys: Miksi puolustelet itseäsi, kun kerrot katsovasi Salkkareita? En ole koskaan nähnyt syytä selitellä kenellekään omaa Salkkariaddiktiotani.)
Mutta joo, tosiaan. Mäkin pelästyin silloin niitä klovneja, pelkään muutenkin niitä aika paljon. Tuo kohtaus olisi tosiaan voitu ajatella etukäteen vähän pidemmälle, kun kuitenkin tuotanto tietää, että lapsetkin seuraavat sarjaa. Ymmärrän sen, ettei sarjaa tehdä lapsille, mutta noin pelottavat jutut olisi voinut jättää pois sarjasta, jossa ei muuten ole koskaan tapana käyttää tuollaisia keinoja. Yleensähän "jännitys" syntyy Salkkareissa musiikista ja pelokkaista eleistä.
Ymmärräthän että nämä musiikit ja pelokkaat ilmeet voi olla ihan yhtä traumatisoivia pienille lapsille? En todellakaan ymmärrä sellaisia vanhempia, jotka antavat alakouluikäisten lastensa katsoa tuollaista paskaa.
Totta kai ymmärrän. Tässähän voisi mennä vielä siihen syvimpään, että miksi tällaista sarjaa näytetään niin aikaisin, kun sitä sitten lapset katsovat, mutta terottaisin tässä eniten vanhempien vastuuta. Eihän niitä lapsia voi tietenkään ikuisesti vahtia ja kielletty kiinnostaa. Itsekin ala-asteella katsoin minulta kiellettyjä sarjoja salaa, elikkä vaikeaa se vahtiminen voi olla, vaikka kuinka kieltää.