Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian suosittu nimi?

Vierailija
23.11.2012 |

Jos nimeä annetaan ensimmäiseksi etunimeksi pari sataa vuodessa, onko se mielestäsi liian yleinen? Te joiden lapsen nimi löytyy syntymävuotensa top50-listalta, onko kaimoja tullut vastaan ja onko se harmillista? Oletko itse kärsinyt yleisestä nimestä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaimoja on paljon, mutta kaikki on yli 20-vuotiaita. Yhtäkään samannimistä pikkulasta saatikka vauvaa ei ole tullut vastaan.

Vierailija
22/28 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ole kiva mennä kouluun kun sitten on samalla luokalla ja koko koulussa monta samannimistä. Lapsellani on todella harvinainen nimi, alle 5 yhteensä. Eli ei taida muita olla. Se ei myöskään ole omituinen, eli ei tyyliin Apple Martin (i).

En itsekkään kärsi yleisestä nimestä. Olisi voinut olla toisenlainen, mutta nykyisin tunnen ylpeyttä siitä että edesmennyt isoisäni oli mukana valitsemassa minulle nimeä.

Pidän kyllä tosi paljon nimestä Aada, mutta minulla voisi olla vaikeuksia silti antaa sellainen nimi omalle lapselle kun se on aika suosittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimeä on annettu yht. 13998 kertaa. Sukunimeä on suomessa 60 ihmisellä.

Vierailija
24/28 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sai olla korjaamassa Hannan Hennaksi. Olen kyllä aina pitänyt nimestäni. Henna on yleinen minua 10-20 vuotta nuoremmilla.

Omilla lapsillani on yleinen, vähän harvinaisempi ja tosi harvinainen nimi. Kaikki toimivat oikein hyvin. Ei häiritse kaimat, muttei se harvinaisuuskaan.

Vierailija
25/28 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut ennen lapsen syntymää koskaan tavannut Enniä, mutta yllätyksekseni olikin ko. vuoden top50-listalla. Nyt tiedänkin jo monta Enniä, eikä haittaa yhtään. :)

Vierailija
26/28 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä heitä ollut edes satoja 20 vuotta sitten,

nythän heitä löytyy yli 11 tuhatta.

Ei ole ollut kaimoja naapurustossa, sukulaisissa, kerhoissa eikä harrastuksissa, meidän kunnassa oli jossain vaiheessa 3 kouluikäistä Jennaa, mutta eri kouluissa ja eri vuosiasteilla. (huomasin, kun lueskelin vuositiedotteita)

Vierailija
27/28 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kpl ja saa sitä joskus selitellä. Itse olen Anna ja tasaisin väliajoin tapaan jonkun muunkin Annan. Meitä on syntynyt 1899 jälkeen 114871.

Vierailija
28/28 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 23 000 kaimaa. Omassa ja seuraavaksi nuoremmassa ikäluokassa todella yleinen nimi ja omalla luokallani meitä oli aikoinaan 5.

Ei haitannut silloin eikä haittaa nytkään, vaikka täyskaimojakin löytyy aika lailla. Nykyään näyttää olevan jo harvinainen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän