Miten suhtautua tämmöiseen tapaukseen (kyse seksisuhteesta)
Parin kuukauden hauska ja antoisa seksisuhde päättyi äkillisesti miehen yhtäkkiä ilmoittaessa, että hänen täytyy nyt keskittyä elämässä tärkeisiin asioihin eikä aikaa ole muuhun. Ilmaisin silloin, että ompa tylyä käytöstä.
Kun parin kuukauden jälkeen hän otti minuun uudelleen yhteyttä, toistin, että hänen käytöksensä on loukannut minua. Hän vähätteli aiempaa käytöstään ja sanoi, että seksistähän tässä vaan on ollut kysymys (tämä ihan sovitusti) jolloin ilmoitin, etten ole mikään esine, jonka voi laittaa syrjään kun on parempaa tekemistä.
Sitten taas ei pariin kuukauteen kuulunut mitään, kunnes muutama päivä sitten sähköpostiin kilahti tuttu "Mitä kuuluu, mites sun romanssiasiat?"-viesti.
Vastasin, että hyvää kuuluu, kiitos kysymästä, en ole seksisuhteen tarpeessa. Hän kysymään, että enkö muistele seksisessioitamme, johon vastasin, että ainoa, mitä hänestä tulee mieleen on tyly käytös. Hän sitä taas vähättelemään, jolloin vastasin, että käytöstyylejä on monia, minä olen herkkä ihminen ja minua pitää kohdella sen mukaisesti.
Oli ehkä vähän lapsellisesti muotoiltu lause.. ? :)
Hän siihen, että "Eli loukkasin sinua? Ei ollut tarkoitus.."
Taitaa olla toivoton tapaus edes seksisuhteeksi, vai mitä? Vai onko mulla liian korkeet odotukset, kun mielestäni olisi ihan anteeksikin voinut pyytää?
Ja vielä pohdintaa, että ei taida tyyppi minuu kovin korkeelle arvostaa saati kunnioittaa, kun tolleen käyttäytyy :(
Kommentit (50)
Kusipäältä. Jätä suosiolla väliin ja etsi joku vähän empaattisempi.
Jos on vaan seksisuhde, niin totta kai silloin saa ja pitää sanoa jos ei ehdi tai halua pitää sitä seksisuhdetta yllä. Ei silloin olla sitouduttu mihinkään.
Älä harrasta seksisuhteita, jos et osaa niihin tunnetasolla tarpeeksi etäisesti.
Aikas tutulta kuulostaa, nimittäin mulle teki seksikumppani kanssa juuri näin... Ja samantapaisia viestejä laittoi? Saattako olla vielä sama tyyppi? Missäpäin tää sun mies asuu?
Jos hait panoa ja sait sovitusta panoa niin miksi helvetissä sä menet uhittelemaan kun panosuhde loppuu? Panosuhde voi loppua koska vaan, sehän on sen ideakin. Sulla taisi olla jotain tunteita tuota miestä kohtaan ja miehellä ei lainkaan ja se vituttaa sinua?
No alussa oli ehkä toiveita syvemmästäkin suhteesta, mutta molemmilla niin kriittinen elämäntilanne (huoltajuusoikeudenkäyntejä ynnä muuta ikävää), ettei siihen halunnut muuta kuin vähän laatuaikaa silloin tällöin.
Mun mielestä kunnioittava käytös kuuluu kyllä ihan seksisuhteeseenkin.
Hänen tyly käytöksensä rikkoi luottamukseni häneen. Jos hän voi kohdella minua äkkiä tylysti, eikai ole mitenkään järkevää päästää sellaista ihmistä ollenkaan liian lähelle, millään tasolla?
Ihan sinkkumies siis kyseessä (kun joku kysyi)
ennen suhdetta ehkä puhuneet tarpeeksi, miten toimitaan. Minusta seksisuhteessa on tärkeää luottamus ja kunnioitus, kaikesta huolimatta. Mielestäni siis miehen lähtökohta, että suhde on "vain seksiä" on väärä siinä mielessä, että suhteessa on kuitenkin selvät pelisäännöt ja kunnioitus toista kohtaan. Jos siis alkaisin pelkkään seksisuhteeseen, olettaisin, että tuollaiset katkot hoidettaisiin jollain tavalla huomaavaisesti. Ehkä tavallaan on ok laittaa suhde katkolle selityksittäkin mutta kuitenkin jos kuitenkin syy on seurustelukuvio, minusta luottamuksen säilyttämiseksi kannattaisi tuoda se esiin.
Toimimalla kuten mies toimi ei ainakaan kannattaisi odottaa jatkoa tuolle suhteelle, vaikka se vain seksiä onkin.
"miehen yhtäkkiä ilmoittaessa, että hänen täytyy nyt keskittyä elämässä tärkeisiin asioihin eikä aikaa ole muuhun."
Minun on vaikea ymmärtää miten tuosta voi loukkaantua jos kyseessä on seksisuhde eli pelkkää nussimista, ei tunnetta, ei mitään. MInä olen lopettant kaikki seksisuhteet noin tai paljon pahemmin, tuo on itse asiassa ihan kohteliaimmasta päästä. Olisiko pitänyt sanoa miten, kertoisitko AP?
Esim näin vai: Minun pitää lähteä työmatkalle Kiinaan, joten meidän pitää lopettaa tämä tai valehdella jotenkin muuten?
Pelkkä seksisuhde ja sitten kun mies sanoo, ettei ole aikaa siihen juuri silloin, sinä loukkaannut o.O
Ymmärtäisin tuohtumuksen jos kyseessä olisi vakavampi suhde.
Ei minun mielestäni pelkässä seksisuhteessa tarvitse alkaa perustelemaan miksi ei juuri silloin ehdi panemaan.
minusta seksisuhde on ylipäänsä sellaisen kanssa, jonka kanssa seksi natsaa mutta jota ei voi ajatella kumppanina tai tietää, ettei voi rakastua tähän. Ei se tarkoita sitä, että ei ole tunteita ollenkaan tai että seksi on "kylmää panemista".
Yleensähän nämä sitten kaatuvatkin omaan mahdottomuuteensa.
Voi olla, että olisi pitäny ihan rautalangasta vääntää sopimukset ennen suhteen aloittamista, mutta sitä jotenkin sitä aina olettaa, että ihmisillä ois perus käyttäytyminen hallussa..
Tää on ihan lapsellista, tiedän, mutta tekis mieli näpäyttää tyyppiä vastaamalla, ettei seksi hänen kanssaan niin kummoista ollut, että sen vuoksi sietäisin mitävaan käytöstä.
Ja se on kyllä totuuskin :)
ap
Mies haki pelkkää pimppaa, ap haluaa muutakin kuin pelkkää kyrpää. Tyypillinen juttu: miehelle reikä on reikä, johon on kiva heittää mällit, kun taas naiselle tulee monesti nopeasti tunteet peliin.
Ap otti nokkiinsa, kun kaverille elämässä tärkeä asia ei ollutkaa ap.
Ehkä mies oikeasti haluaa jotain vähän laadukkaampaa? Jotain, joka ei kirjoita OMPA?
Ehkä mies oikeasti haluaa jotain vähän laadukkaampaa? Jotain, joka ei kirjoita OMPA?
Oikeessa oot, että otin nokkiini. En sitä, etten mennyt prioriteeteissa ensimmäiseksi (olin samanlaisessa tilanteessa kuin hän, joten senpuoleen ymmärrän hyvin tärkeysjärjestyksen), mutta tyylistä, jolla tämän ilmoitti.
Kyllä käytöstapoja pitää sentään olla, vaikkei ole tunteita.
En tiennyt, että jollekulle ompa on laadun merkki.. Tai tiesin, mutta nimenomaan päinvastoin :D Hassua!
Ehkä mies oikeasti haluaa jotain vähän laadukkaampaa? Jotain, joka ei kirjoita OMPA?Oikeessa oot, että otin nokkiini. En sitä, etten mennyt prioriteeteissa ensimmäiseksi (olin samanlaisessa tilanteessa kuin hän, joten senpuoleen ymmärrän hyvin tärkeysjärjestyksen), mutta tyylistä, jolla tämän ilmoitti.
Kyllä käytöstapoja pitää sentään olla, vaikkei ole tunteita.En tiennyt, että jollekulle ompa on laadun merkki.. Tai tiesin, mutta nimenomaan päinvastoin :D Hassua!
Päinvastoin miten?
siis ensin sillä ei ollut aikaa sulle ja sitten olikin, kun uudestaan alkoi vongata? Ja kaiken lisäksi vielä ilmeisesti haluaa itsetunnolleen kohotusta ja että kertoisit kaipaavasi seksisessioita hänen kanssaan... Luu kurkkuun vaan tollaselle äijälle - sano sille, ettei se ollut niin hyvä!
harva nainen tai varmaan mieskään pelkkiin seksisuhteisiin pystyy.
ikävää että ap joutuu kokea sydänsurua ja pettymystä. aika moni on varmasti ollut samassa tilanteessa kun tunteisiin ei jostain syystä vastata. kun siihen sekoittaa seksin ja sitä kautta läheisyyden elää toivo aika pitkään.
Itse en onneksi kerinnyt sänkyyn samankaltaisen tyypin kanssa. Hän taisi vähän asiasta hermostua, ja jankkasi onko hän ruma, eikö kelpaa yms. Itselläni on tapana hieman tutustua ensin. Noh, hän itse laittoi välit poikki. Kunnes otti taas yhteyttä. Ja taas. Ja taas. Ja taas.
Ja kyllä, siitä ON oikeus loukkaantua. Ja ei, tuollaisen kanssa EI kannata pitää yhteyttä. Itse en ainakaan kehtaisi enää ottaa kolmatta kertaa yhteyttä, varsinkin jos itse alunperin laittoi pisteen hommalle.
Ehkä mies oikeasti haluaa jotain vähän laadukkaampaa? Jotain, joka ei kirjoita OMPA?Oikeessa oot, että otin nokkiini. En sitä, etten mennyt prioriteeteissa ensimmäiseksi (olin samanlaisessa tilanteessa kuin hän, joten senpuoleen ymmärrän hyvin tärkeysjärjestyksen), mutta tyylistä, jolla tämän ilmoitti.
Kyllä käytöstapoja pitää sentään olla, vaikkei ole tunteita.En tiennyt, että jollekulle ompa on laadun merkki.. Tai tiesin, mutta nimenomaan päinvastoin :D Hassua!
Elikkä miten tuo pitäisi hoitaa kohteliaammin? MInä olen hoitanut sen noin monta kertaa. Voihan sitä keksiä kaikkia tekosyitä ja työmatkaa Timbuktuun, mutta kerro nyt miten olisit halunnut kuulla asiasta?
ilmoitelen taas koska alkaa kiinnostaa löysä tavarasi. Nyt höylään intohimoisesti nuorta, hyvä kroppaista ja piukkaa blondia. Naminami kakkostakin on illalla tarjolla!! Hei vaan, laihduta ja koita tehdä ahkerasti PAC-jumppaa! Voingun sitten joskus." -ilmoitus olisi ollut tämän ketjut aiheena.