Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekevätkö kotiäiti ja työäiti yhtä paljon kotitöitä?

Vierailija
22.11.2012 |

Niin, meneekö ne tasan?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele nyt, työäiti on töissä ja hänen lapsensa ovat hoidossa, hän ei siis töissäoloaikanaan tee lapsille ruokaa, vie ulos, vessata, siivoa lasten sotkuja jne.

Vierailija
2/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee yhtä paljon kotihommia kuin kotiäiti.

mikä tietysti on syvältä, mutta minkäs teet?

ei sen niin pitäis olla, mutta monesti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko kaikki päiväkodin tädit lapsettomia?

Vierailija
4/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooo mut työäiti tekee kaikki asiat töitten jälkeen eli mieti sitä!

Vierailija
5/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mä olin kotona tein enemmän yksin, nyt kun ollaan molemmat töissä, molemmat laittelee ruokaa ja pyykkejä yms. minusta se on ihan luonnollista, ei kai kukaan voi odottaa että perheen äiti tekis kaksi työpäivää peräkkäin ja muut vain lepäilee.

Vierailija
6/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooo mut työäiti tekee kaikki asiat töitten jälkeen eli mieti sitä!

jälkeen tekee ne ruuat, jotka lapset on syöneet hoidossa ja siivoaa ne sotkut, jotka lapset on tehneet hoidossa, hoitaa hoidon aikana tapahtuneet vessareissut jne?

Vierailija
7/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin perheestä. Sen olen ainakin huomannut, että töistä tullessani ei ole paljonkaan kotitöitä silloin, jos lapsi on ollut hoidossa leikkimässä: koti ei ole päivän aikana mennyt epäjärjestykseen...

Aivan mahdoton sanoa meneekö tasan.

Vierailija
8/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa työäiti tai kotiäiti-vaihde päällä

oli ihanaa un olin kotiäitinä ja mies tuli töistä ja aloi tehdä ruokaa meille ? Oli jo kova nälkä viiden aikaan. Päivällä tein usein mulle ja lapsille ruuan, jos ei eilistä ollut jäänyt, usein jäi.

Siivous hommia on tietenkin kotiäidillä enemmän. Pyykäyset samoissa, tosin minä vaihdan vaatteet helpommin, kun päikkärin hoitajat.

Vierailija
9/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran enemmän töitä tein toki kotiäitinä, mutta ei siinä kovin suurta eroa ollut. Vähän enemmän ruuanlaittoa ja siistimistä toki, mutta esim. pyykkihuoltoa ihan sama määrä. En kotona ollessani koko ajan ollut paikkoja kuuraamassa tai pullaa leipomassa.

Vierailija
10/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen töissä, ei tarvitse laittaa lapsille päivällä ruokia ja koti pysyy siistimpänä. Ja toki lapset ovat kasvaneet ja tekevät oman osansa.

t. yh

Vierailija
11/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käydessäni siivoan, leivon, kokkaan ym. paljon harvemmin.

Vierailija
12/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taisin tehdä yhden ruuan enemmän kuin nyt. Samat hommat mulla on tehtävänä kuin silloin kun olin kotona.

Vierailija
13/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele nyt, työäiti on töissä ja hänen lapsensa ovat hoidossa, hän ei siis töissäoloaikanaan tee lapsille ruokaa, vie ulos, vessata, siivoa lasten sotkuja jne.

Vierailija
14/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ero se ei mielestäni ollut. Ruokaa on tehtävä joka päivä töissä käydessäkin, pyykit pestävä ja talo siivottava säännöllisesti.

Vierailija
15/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen töissä, ei tarvitse laittaa lapsille päivällä ruokia ja koti pysyy siistimpänä. Ja toki lapset ovat kasvaneet ja tekevät oman osansa.

t. yh

Mä teen lapsilleni aamupalan, päivällisen ja iltapalan.

Siivoan iltaisin sotkut ja pesen pyykit.

Silloin kun olin kotona tein tasan yhden ruuan enemmän ja kuoron banaanin ja kaaduin maidon lasiin, jos se on paljon enemmän niin ok.

Vierailija
16/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lastenhoito ole kotityötä, lastenhoito on lastenhoitotyötä

ruuan laittaminen ja heidän sotkujensa siivoaminen ovat lastenhoitotyötä, eivät kotitöitä? Vai onko vain virka-ajan jälkeen tapahtuva ruuanlaitto kotityötä?

Pitäiskö tässä sitten jotenkin määritellä se kotityö, jos kerran ehdottamani asiat eivät ole kotitöitä?

Vierailija
17/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ero se ei mielestäni ollut. Ruokaa on tehtävä joka päivä töissä käydessäkin, pyykit pestävä ja talo siivottava säännöllisesti.

tule enemmän sotkua, jos lapsetkin ovat koko päivän kotona? Mielestäni esim. hiekkaa tulee paljon enemmän sisälle koti- kuin työpäivinä.

Vierailija
18/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan mahdotonta ainakin naiselle, jolla on pieniä lapsia. Olipa sitten eläkeläinen, työtön tai kotiäiti, niin kyllä päivät kotona olevalla riittää puuhaa, ja edelleen iltaisin melkein yhtä paljon kuin työssäkäyvällä. Hänellä tosiaan jää pois vain se työpäivänaikainen lastenhoito ja siihen liittyvä ruuanlaitto, siivous ym.

Vierailija
19/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan mahdotonta ainakin naiselle, jolla on pieniä lapsia. Olipa sitten eläkeläinen, työtön tai kotiäiti, niin kyllä päivät kotona olevalla riittää puuhaa, ja edelleen iltaisin melkein yhtä paljon kuin työssäkäyvällä. Hänellä tosiaan jää pois vain se työpäivänaikainen lastenhoito ja siihen liittyvä ruuanlaitto, siivous ym.

mikään "vain"...

Vierailija
20/56 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun lapsia oli kotona yhtä aikaa 3. Vauva kun siis syntyi, otin lapset pois päivähoidosta.

Tuli enemmän sotkua yksinkertaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä