Jos ulko-oven vieressä on lastenvaunut ja niissä nukutaan,
ja sinulla on asiaa kyseiseen taloon, yritätkö mennä hiljaisesti ohi vai tömisteletkö kynnyksellä kovaäänisesti kuraa kengistäsi, pimpotat ovikelloa koputtamisen sijaan ja avatessa kerrot asiasi puolihuutoa?
Ihan vain kysyn, kun meillä käy kaikenmaailman jehovantodistajaa ja kalamyyjää ja joulukalenterin kauppaajaa ja joka ikinen on saanut sikeäunisen vauvan heräämään.
Meillä ei ole muuta pihaa tai ulkotilaa kuin tasan tuo etupiha ja siinä on vaunut. Pitäisikö laittaa joku kyltti portinpieleen, että tulethan ihan normaalisti kävellen, etkä oikein yrittämällä yritä herättää vaunuissa nukkuvaa lasta?
Kommentit (24)
Mun vauva ei ikinä nukkunut ulkona ja nukkui todella hyvin, on myös ollut koko pienen ikänsä todella terve. Ulkoilua on saanut muilla tavoilla, enhän itsekään nukkuisi kylmässä ulkona tumpattuna ties mihin haalareihin.Ja muuten suomalainen kirjoitetaan pienellä.
Kyllä, niin kirjoitetaan. Vaihdoin kirjoitusasua ja ässä jäi isoksi. gosh.
2v ja 4v isoveljet. On aivan mahdotonta saada noita isompia olemaan hiljaa sen pari kolme tuntia, mitä vauva nukkuu. Vaikka laittaisin heidät joka päivä töllön ääreen ja Autot-leffan pyörimään, ei se heitä kahta tuntia jaksa kiinnostaa, ei myöskään hiljaiset askartelut tms. Joten on pelastukseni, että voin vaan lykätä vauvan vaunuissa takapihalle ja pojat saavat mölytä sisällä aivan tavalliseen tapaan.
Jos näen vauvan unilla, yritän olla mahdollisimman hiljaa. Esikoiseni on todella herkkäuninen ja heräsi vauvanakin pienimpäänkin risahdukseen, eikä sitten uni enää tullut joten tiedän todellakin, kuinka ärsyttävää vauvan herääminen kesken unien voi olla.
Itse kuljen ihmisten ovilla. Jos näen vaunut oven suussa, jätän paikan väliin ja käyn sitten joskus toiste siellä. Yleensä vaunut ovat selkeästi auki, jos ovat tyhjät, ja jos harsoa/peitettä kuomussa, niin tod.näk. siellä nukutaan. Mulla onkin itsellä lapsia, niin ymmärrän nämä nukutusasiat. Lappu vaan näkösälle, niin ei-näin-sivistyneetkin hoksaavat. Olen itsekin joutunut esim. bussissa sanomaan shh, kun porukka huutaa, ja mulla lapsi nukkuu...
Vauvalla on kuitenkin oikeus niihin rauhallisiin päiväuniin siellä ulkona.