Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ulko-oven vieressä on lastenvaunut ja niissä nukutaan,

Vierailija
22.11.2012 |

ja sinulla on asiaa kyseiseen taloon, yritätkö mennä hiljaisesti ohi vai tömisteletkö kynnyksellä kovaäänisesti kuraa kengistäsi, pimpotat ovikelloa koputtamisen sijaan ja avatessa kerrot asiasi puolihuutoa?

Ihan vain kysyn, kun meillä käy kaikenmaailman jehovantodistajaa ja kalamyyjää ja joulukalenterin kauppaajaa ja joka ikinen on saanut sikeäunisen vauvan heräämään.

Meillä ei ole muuta pihaa tai ulkotilaa kuin tasan tuo etupiha ja siinä on vaunut. Pitäisikö laittaa joku kyltti portinpieleen, että tulethan ihan normaalisti kävellen, etkä oikein yrittämällä yritä herättää vaunuissa nukkuvaa lasta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käännettävä tervetuloa-kyltti, jonka takana lukee "Vauva nukkuu, olethan hiljempaa :)"

Monesti juuri "kulkulaiset" herättävät vauvan, varsinkin kaupustelijat...

Terkut tutuille :)

Vierailija
2/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sen vauvan on pakko nukkua ulkona? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: kyllästynyt teihin yksinkertaisiin, ohis

Vierailija
4/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupeasi kurkkimaan vaunuihin sisälle, että josko siellä joku olisi nukkumassa. Olettaisin, että pihassa on vaan tyhjät vaunut. Harvemmin kyllä menen kenenkään luokse ilman etukäteisvaroitusta, kun en myy mitään enkä levitä mitään ideologiaa. Mutta ymmärrän kyllä, jos joku ei osaa kävellä varpaillaan ja kuiskia lastenvaunujen lähellä.

Vierailija
5/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puhuisin ihan normaalisti, en yrittäisi tahallaan herättää, tietenkään.

Vierailija
6/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: kyllästynyt teihin yksinkertaisiin, ohis

Mitä yksinkertaista siinä on?

Musta siinä vaan on enempi riskiä kuin sisällä nukuttaessa.

Vierailija
7/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lukee selkeästi, että vauva nukkuu, ethän soita ovikelloa. Käytän sitä myös jos vauva nukkuu sisällä, koska ovikellon soitto saa koiran haukkumaan ja vauvan heräämään. Pieni vaiva, iso hyöty :)

Vierailija
8/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta siinä vaan on enempi riskiä kuin sisällä nukuttaessa.

Vierailija
9/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mölisijöitä. Meillä kävi eilen jehovat (mistähän nekin on tänne syrjäiselle tielle löytänyt...), vaunut olivat kuistilla. Minä olin toisessa päässä taloa ja mölinä kuului sinne asti! Tajutonta. Itse ainakin tajusin jo aikana ennen lapsia, että jotkut vauvat ovat huonounisia ja vanhemmalla on saattanut olla suurikin työ saada lapsi nukkumaan.

Vierailija
10/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten mitä hyötyä?

Vauva yleensä nukkuu paljonpaljon paremmin ulkona, saa raitista ilmaa = sitä kautta veren happipitoisuus paranee = mm. rauta imeytyy paremmin

Vierailija
11/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset kolistaa. Niille ne on vaan vaunut, äidille siellä on vauva, joka saattaa herätä kesken uniensa kiukkuisena hoidettavaksi sille äidille, muut eivät ajattele, että siinä olisi mitään erikoista jos vauva sieltä herää itkemään, ei ne muut sitä vauvaa sitten kuitenkaan hoida...

Vierailija
12/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui hirvittää ajatus

Vierailija
13/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui hirvittää ajatus

Vierailija
14/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten mitä hyötyä?

Vauva yleensä nukkuu paljonpaljon paremmin ulkona, saa raitista ilmaa = sitä kautta veren happipitoisuus paranee = mm. rauta imeytyy paremmin

Tästä ei ole mitään virallista tekstiä, eihän?

Täysin Suomalainen ikivanha tapa.

Ulkomailla pidetään jopa rikoksena vauvan nukuttamista ulkona.

Mun vauva ei ikinä nukkunut ulkona ja nukkui todella hyvin, on myös ollut koko pienen ikänsä todella terve. Ulkoilua on saanut muilla tavoilla, enhän itsekään nukkuisi kylmässä ulkona tumpattuna ties mihin haalareihin.

Vierailija
15/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: Miksi se vauva ei voisi nukkua ulkona?

kyllästynyt teihin yksinkertaisiin, ohis

kun näyttää, ettei se saa nukutuksi kuitenkaan noiden häiritsijöiden takia :D

Miksi ehdoin tahdoin tehdä elämä vaikeaksi?

Esimerkki vitsin muodossa:

- Mua sattuu, kun mä kosken polveeni.

- No, älä koske siihen.

Vierailija
16/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes sain oman lapsen. Ensimmäisen kuukauden lapsi nukkui todella huonosti päikkäreitä, korkeintaan puolen tunnin pätkiä ja saattoi valvoa 3-4 tuntia putkeen. Liian pitkään siis sen ikäiselle.

Sitten kokeilin vaunuissa nukuttamista, ja johan muuttui meno. Vauva alkoi nukkua ulkona (tai no tuollaisella sisäkuistilla, käytännössä ulkona) parin tunnin päikkäreitä kaksi kertaa päivässä.

Mikseivät nämä ulkona nukuttamista ihmettelevät tajua, että lapsia on erilaisia? Joku nukkuu paremmin ulkona, joku ei.

Vierailija
17/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan rivitalossa ja naapurit ei piittaa pätkääkään vaikka meidän vauva ulkona nukkuisi. Vaunut ovat oven edessä vain jos päiväuniaika. Tamppaavat mattoja, lumilapiolla mahdollisimman kovaäänisesti luodaan lunta, ovea paukutetaan kiinni moneen kertaan ja vaikka mitä älämölöä. En ymmärrä. Kyllä itse yritän olla herättämättä jos jossain vaunut näen.

Vierailija
18/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva ei ikinä nukkunut ulkona ja nukkui todella hyvin, on myös ollut koko pienen ikänsä todella terve. Ulkoilua on saanut muilla tavoilla, enhän itsekään nukkuisi kylmässä ulkona tumpattuna ties mihin haalareihin.

Ja muuten suomalainen kirjoitetaan pienellä.

Vierailija
19/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunulenkiltä tullessa se nukahtanut vauva pitää riisua ja nukuttaa uudelleen omaan sänkyynsä? Voi hyvää päivää taas! Ihme takakireitä jeesustelijoita täällä taas.

Ja mä ainakin uskallan nukuttaa vauvaa ulkona ihan keskellä Espoota. Ilmeisesti sitten loisen (=kotiäiti) lisäksi olen vielä rikollinenkin?

Mitä ap:n kysymykseen tulee, vastaus on kyllä. Kaikki oman perheen ulkopuolelta tulevat kauheella mökällä pihaan. välillä ressaa pahemman kerran.

Vierailija
20/24 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluatteko te että me tutkitaan ne vaunut, jotta onko siellä joku??

Ettekö voi laittaa sitä lappua oveen, niinkuin joku fiksu täällä jo ehdotteli?