Mitä mieltä, minun iltameno vs miehen iltameno
Eli siis kuinka te toimisitte?
Minulla ja kavereilla ollut n.vuoden puhe "tyttöjen illasta" ja päivämäärä sovittu. Miehet ehtivät tuon innoittamana viettämään oikein koko vknlopun jo aikoja sitten.
Nyt kuitenkin tuon "tyttöjen illan" päivämäärä lähestyy ja tämä siis minun ainoa vknloppu meno n.2vuoteen. Eilen mies ilmoitti saaneensa liput erääseen tapahtumaan juuri tuona päivänä,että voi voi...
Mies ehdotti että pyytäisi jonkun hoitamaan lapsia jotta voisimme mennä molemmat,joku siis olisi lähes koko päivän lasten kanssa ja laittaisi heidät myös nukkumaan.
Tähän asti kukaan muu kuin minä tai mies ei ole lapsia suostunut hoitamaan joten olisin varmasti todella jännittynyt ja mun rentouttava ilta voisi olla aikamoista sressaamista :(
Kun kuitenkin miettisin miten siellä kotona menee..
Tottakai ymmärrän että joskus hyvä uskaltaa jättää lapset hoitoon mutta täytyykö sen olla juuri nyt? Kun ekaa kertaa itse pääsisin jonnekin.
Asia olisi toinen jos mies menoiltaan tulisi edes nukutukseen mukaan mutta ei,lapsetkin olisivat ekaa kertaa hoitajan kanssa joten luonnollisesti jännitän miten se nukkumaan meno onnistuu..
Anteeksi pitkä sepostus mutta mitä tässä voi tehdä,menenkö omiin menoihini silläkin seurauksella etten osaa nauttia ollenkaan ja tuijotan vaan puhelinta vai olenko "ilkeä ämmä" ja sanon miehelle että hän on jo monta iltaa saanut että tämä on minun?
Lapset ovat pieniä,vauva ja taapero.
Kommentit (102)
koska miehellä on ties milloin mitäkin työpaikan "mukatärkeitä" iltatilaisuuksia jne. Muussa tapauksessa hän on töissä ties miten myöhään.
Näyttää tämä palsta vaan keräävän tyyppejä, jotka saa muiden mollaamisesta nautintoa. Eivät varmaan elävässä elämässä uskalla koskaan sanoa jos joku asia vaivaa niin purkautuvat sitten täällä. Jättäisin omaan arvoonsa.
Itse ainakin ymmärrän sua hyvin. On kuitenkin aivan eri asia jos lapsia hoitaa joku oudompi kuin lasten isä. Ymmärrän täysin että tämä vaikuttaa äidin kykyyn rentoutua. Normaali äiti on hyvin herkistynyt vauvan/pienten lasten tarpeille ja olisi luonnottomampaa jos voisi mennä ja tulla miten vain ilman ajatustakaan lapsille. Silti olen myös sitä mieltä, että mene vaan rauhassa jos lapsille löytyy luotettava hoitaja. Toki olisi ollut reilua mieheltä jäädä kotiin, mutta jos joku muu ratkaisu löytyy, niin käyttäisin sitä.
Me tehtiin noi lapsoset suht putkeen joten siitä syystä ei ole tullut iltamenoissa ihan hetkeen juostua.
Mitä tulee näihin rääväsuihin niin ihmettelen etteikö tosiaan aikuiset ihmiset tunne mtn. empatiaa tai osaa asettua toisen asemaan.
Tälläkin palstalla välillä aloituksia tyyliin"En jaksa enää elää" ja aina löytyy tyyppi joka alkaa pilkkuvirheen takia mollaamaan ihmisen alimpaan helvettiin.
Onneksi jotkut osaavat käyttäytyä täällä kuten luonnossakin ja välillä olen saanut jopa hämmentyä kuinka ihania ja fiksujakin ihmisä täältäkin löytyy. Kiitos heille!
ap
Pitäisikö tässä kohtaa olla vaan empaattinen olkapää edellä myötäilemässä sinulle, kuinka huono mies sinulla on.
Kinata kanssasi, siis kenen kanssa. Yksi ja samako sinun kanssasi kinaa.
Ja sinäkö, aikuinen... aikuinen, joka tekee itsenäisiä valintoja elämässään?!
Anteeksi nyt vaan...ei millään pahalla. Elämässä, kun ei sitä ennustettavuutta ole voi niitä yllätyksiäkin tulla ja ne pitää osata myös hoitaa aikuisten tavalla.
Sinäkö nyt ihan oikesti olet sitä mieltä, että miehen olisi pitänyt kieltäytyä noista lipuista(joita äärest harvoin saa ilmaiseksi) vain siksi, että SINÄ olet kuukausia sitten sopinut jotakin. ja koska SINÄ, että ole ollut pariin vuoteen iltamenoissa. Mikä sinua on estänyt.
Kuka ihan oikeasti sopii asioita noin kauskantoisesti, puolen vuoden päähän, siinä ajassa ehtii tapahtumaan paljon.
Ja miehen nyt pitäisi perua menonsa ja alunperinkään olla sopimatta mitään, koska SINUSTA ei tunnu oikelle jättää lapset hoitajalle. Eikö miehesikin ole lastesi vanhempi ja asia on hänelle ok. Sinullako on diktatuurimaista rajatonta valtaa yksin päättää lastenne hoidosta.
Näyttää tämä palsta vaan keräävän tyyppejä, jotka saa muiden mollaamisesta nautintoa. Eivät varmaan elävässä elämässä uskalla koskaan sanoa jos joku asia vaivaa niin purkautuvat sitten täällä. Jättäisin omaan arvoonsa.
Itse ainakin ymmärrän sua hyvin. On kuitenkin aivan eri asia jos lapsia hoitaa joku oudompi kuin lasten isä. Ymmärrän täysin että tämä vaikuttaa äidin kykyyn rentoutua. Normaali äiti on hyvin herkistynyt vauvan/pienten lasten tarpeille ja olisi luonnottomampaa jos voisi mennä ja tulla miten vain ilman ajatustakaan lapsille. Silti olen myös sitä mieltä, että mene vaan rauhassa jos lapsille löytyy luotettava hoitaja. Toki olisi ollut reilua mieheltä jäädä kotiin, mutta jos joku muu ratkaisu löytyy, niin käyttäisin sitä.
Me tehtiin noi lapsoset suht putkeen joten siitä syystä ei ole tullut iltamenoissa ihan hetkeen juostua.Mitä tulee näihin rääväsuihin niin ihmettelen etteikö tosiaan aikuiset ihmiset tunne mtn. empatiaa tai osaa asettua toisen asemaan.
Tälläkin palstalla välillä aloituksia tyyliin"En jaksa enää elää" ja aina löytyy tyyppi joka alkaa pilkkuvirheen takia mollaamaan ihmisen alimpaan helvettiin.Onneksi jotkut osaavat käyttäytyä täällä kuten luonnossakin ja välillä olen saanut jopa hämmentyä kuinka ihania ja fiksujakin ihmisä täältäkin löytyy. Kiitos heille!
ap
Mä en ylipäätään ymmärrä miksi naiset tekee tuollaisille paskiaisille lapsen - ja yleensä vielä useampia ja sitten itkee täällä kun on niin vaikeaa.
Mä en vaan ymmärrä, kun se on ihan oma valinta kuitenkin.
Mä en ymmärrä miksi te ette alusta asti laita miehiänne vastuuseen myös siitä lastenhoidosta, vaan sitä pitää koko ajan olla niin kanaemona siinä häärimässä ja koko ajan sättiä kun mies tekee kaikkea kuitenkin väärin.
Mulla on kolme lasta ja mä olen aina voinut mennä ja tulla miten haluan, kuten miehenikin. Mun mies ei ikinä tekisi ylipäätään tuollaista paskatemppua, ja todellakin meillä on itsestäänselvää, että jos toinen on jo ilmittanut menosta, ja toiselle tulee siihen jotain, niin se jolla on ensin ollut se meno menee ihan rauhassa. Toinen jättää väliin jos ei hoitokuviot onnistu tai sitten hoitaa lapsille hoitajan.
Mutta en siis vaan ylipäätään ymmärrä miksi hyväksytte tuollaista sontaa parisuhteessanne.
suurin osa ihmisistä tajuaa aivan hyvin, että on normaalia ahdistua vauvan jättämisestä koko päiväksi ja illaksia vieraalle hoitoon. Sehän tässä on ongelma (ongelman ydin voi tosin olla miehen itsekkyys, mutta jos keskitytään tähän konkreettiseen tilanteeseen). Jotkut vain haluavat vängätä.
Olisi kiinnostavaa kuulla, miten mies reagoi, jos asiallisesti tuot esiin tilanteen hankaluuden sinulle ja toiveesi, että hän jäisi kotiin tällä kertaa.
Yllä olen maininnut että olen minä ulkona yksinkin käynyt,tämä eka vknloppu/ilta meno pariinvuoteen.
Voisin kinata kanssasi loputtomiin mutta sen sijaan kysyn sulta että mitä saat itse tuosta negatiivisesta purkautumisesta täällä? Onko jokin huonosti vai kiusallaanko ymmärrät väärin?
En muutenkaan tajua tyyppejä jotka ovat suunnilleen julkihirttämässä ihmisiä näillä palstoilla,aikuisia kuitenkin ollaan niin voisi kuvitella että sitä osaisi kritiikkiä antaa tahallaan loukkaamattakin,eikö?
ap
Eilen yritin selittää miehelle tätä ja hän tosiaan vastasi kiukkuisena että "No en sit vissiin mene + mökötysilme). Yritän kestää tuon kuin nainen ja mennä vaan. Miestä en nyt voi muuttaa joten kai mun on vaan jotenkin otettava vastaan se mitä tulee kun pilaan hänen menonsa.
Äh,voi kun elämä olisi niin helppoa että kaikissa suhteissa mentäisiin täysin tasavertaisesti ja toisiaan kunnioittaen.
Äidilläni ei koskaan ollut mtn.omia menoja ja hän on erittäin katkera nainen tällähetkellä siksikin olen yrittänyt hoitaa asiat niin että kaikesta puhutaan ja molemmat hoitavat ns.oman osuutensa.
Silti näin.
ap
Me tehtiin noi lapsoset suht putkeen joten siitä syystä ei ole tullut iltamenoissa ihan hetkeen juostua.Mitä tulee näihin rääväsuihin niin ihmettelen etteikö tosiaan aikuiset ihmiset tunne mtn. empatiaa tai osaa asettua toisen asemaan.
Tälläkin palstalla välillä aloituksia tyyliin"En jaksa enää elää" ja aina löytyy tyyppi joka alkaa pilkkuvirheen takia mollaamaan ihmisen alimpaan helvettiin.Onneksi jotkut osaavat käyttäytyä täällä kuten luonnossakin ja välillä olen saanut jopa hämmentyä kuinka ihania ja fiksujakin ihmisä täältäkin löytyy. Kiitos heille!
apMä en ylipäätään ymmärrä miksi naiset tekee tuollaisille paskiaisille lapsen - ja yleensä vielä useampia ja sitten itkee täällä kun on niin vaikeaa.
Mä en vaan ymmärrä, kun se on ihan oma valinta kuitenkin.
Mä en ymmärrä miksi te ette alusta asti laita miehiänne vastuuseen myös siitä lastenhoidosta, vaan sitä pitää koko ajan olla niin kanaemona siinä häärimässä ja koko ajan sättiä kun mies tekee kaikkea kuitenkin väärin.
Mulla on kolme lasta ja mä olen aina voinut mennä ja tulla miten haluan, kuten miehenikin. Mun mies ei ikinä tekisi ylipäätään tuollaista paskatemppua, ja todellakin meillä on itsestäänselvää, että jos toinen on jo ilmittanut menosta, ja toiselle tulee siihen jotain, niin se jolla on ensin ollut se meno menee ihan rauhassa. Toinen jättää väliin jos ei hoitokuviot onnistu tai sitten hoitaa lapsille hoitajan.
Mutta en siis vaan ylipäätään ymmärrä miksi hyväksytte tuollaista sontaa parisuhteessanne.
Mutta yleensä ihmisillä ei ole kristallipalloa josta näkisi nämä tulevaisuuden tilanteet. Mies voi myös muuttua lapsen myötä, etääntyä kodista. Syitä on yhtä monia kuin perheitäkin.
Sulla on kyllä todella kapea-alainen katsantokanta asioihin ja kuulostat todella tuomitsevalta ja ikävältä ihmisestä. Jos ihmisellä on lapsiin liittyvä ongelma, vastaatko joka kerran että mitäs teit lapset? Uskallatko vastata näin tutuillesi päin naamaa? Jos rähiset ja arvostelet raukkamaisesti vain täällä netissä, suosittelen kokeilemaan noita vastauksia ihan livenä jos joku sulle joskus jostain avautuu. Saat nähdä mitä ihmiset ovat mieltä ja puhuuko sulle sen jälkeen enää kukaan. Toivo myös että sulle ei koskaan tule yhtäkään lapsiin/perheeseen liittyvää ongelmaa, johon tarvisit apua. Sua varmaan auttaa sitten yhtäpaljon vastaus: "Mitäs teit lapsia ja tuollaisen ukon kans!"
Sinäkö nyt ihan oikesti olet sitä mieltä, että miehen olisi pitänyt kieltäytyä noista lipuista(joita äärest harvoin saa ilmaiseksi) vain siksi, että SINÄ olet kuukausia sitten sopinut jotakin. ja koska SINÄ, että ole ollut pariin vuoteen iltamenoissa. Mikä sinua on estänyt.
Kuka ihan oikeasti sopii asioita noin kauskantoisesti, puolen vuoden päähän, siinä ajassa ehtii tapahtumaan paljon.
Ja miehen nyt pitäisi perua menonsa ja alunperinkään olla sopimatta mitään, koska SINUSTA ei tunnu oikelle jättää lapset hoitajalle. Eikö miehesikin ole lastesi vanhempi ja asia on hänelle ok. Sinullako on diktatuurimaista rajatonta valtaa yksin päättää lastenne hoidosta.
niitä lippuja. Tässä oli nyt sovittu, että mies hoitaa lapset, omat lapsensa, sen illan. Olishan se kauheen kivaa aina päästä sinne minne haluaa ja ihan milloin vaan haluaa, mutta kun aikuisen ihmisen elämä on sitä että aina ei pääse. Ei vaikka kuinka haluaisi. Ja vielä vähemmän pääsee jos on sattunut hankkimaan lapsia ja ne lapset on vielä pieniä. Mä en oikein ymmärrä, että miksi tällä palstalla on aina niin, että miehiltä ei saa vaatia mitään, eikä heiltä voi kieltää mitään. Jos mies haluaa tehdä jotain niin se on nainen ja lapset jotka joustaa, jotta mies pääsee menoihinsa eikä hänelle vaan tule paha mieli. Jos nainen vaatii miestä pitämään kiinni sovitusta jutusta niin nainen on diktaattori joka sanelee kaiken.
tosi moni vastaus on ihan käsittämätöntä schaissea, missä käännetään asiat päälaelleen että ap onkin jotenkin "itsekäs ja lapset omiva äiti". Uskotteko kirjoittajat oikeasti omia juttujanne, te ootte sekaisin.
tapahtunut asia on harvinaisen yksinkertainen: mies ei halua YHTÄ iltaa viettää OMIEN lasten kanssa, vaan katsoo, ettei se ole hänen arvolleen sopivaa hommaa... keksii ratkaisuksi ulkopuolisen hoitajan, heureka! Vaikka olis yllätysliput tapaamaan haudasta noussutta jeesusta, niin kyllä nyt perkele mies selviää ilman jeesusta, jos vaimo ei ole kahteen vuoteen päässyt minnekään. ja joo joo, pääsis jos ottais hoitajan, sanotte te kohta. Hoitaja ja hoitaja, miksei lasten oma isä hoida omia lapsiaan koskaan????
Te mammat, jotka ette "itsekkäästi" omi lapsianne, vaan annatte koko kylän hoitaa, kyllä te olette jaloja. Kun kaikki tutut ja naapurit oikein odottaa ja janoaa että koska ne saa hoitaa niitä teidän kultamussukoita. Joka arkipäivä ne toivoo, että te menisitte tienaamaan itsellenne rahaa ja joka vkonloppu ne toivoo, että te menisitte juhlimaan, jotta he pääsisivät lapsenvahdeiksi. Miten ihanaa...
Haluaisin kysyä, miksi teit avauksen, jos et halua, että keskusteluun yrittään sijoittaa omaa arvomaailmaa. Miksi koet erilaisen mielipiteen niin isoksi uhaksi, että sinun pitää puolustaa omia heikkouksiasi.
Tähän sopiii oikein mainiosti vanha sanonta, niin metsä vastaa, kun sinne huutaa. Et sinäkää kovin kypsä keskustelija ole.
Mitä tulee itse asiaan. Hoitajan kannalla olen minäkin, kuten näyttää olevan suurin osa muistakin vastaajista. Onko se sinusta empatian puutetta?!
tosi moni vastaus on ihan käsittämätöntä schaissea, missä käännetään asiat päälaelleen että ap onkin jotenkin "itsekäs ja lapset omiva äiti". Uskotteko kirjoittajat oikeasti omia juttujanne, te ootte sekaisin.
tapahtunut asia on harvinaisen yksinkertainen: mies ei halua YHTÄ iltaa viettää OMIEN lasten kanssa, vaan katsoo, ettei se ole hänen arvolleen sopivaa hommaa... keksii ratkaisuksi ulkopuolisen hoitajan, heureka! Vaikka olis yllätysliput tapaamaan haudasta noussutta jeesusta, niin kyllä nyt perkele mies selviää ilman jeesusta, jos vaimo ei ole kahteen vuoteen päässyt minnekään. ja joo joo, pääsis jos ottais hoitajan, sanotte te kohta. Hoitaja ja hoitaja, miksei lasten oma isä hoida omia lapsiaan koskaan????
Te mammat, jotka ette "itsekkäästi" omi lapsianne, vaan annatte koko kylän hoitaa, kyllä te olette jaloja. Kun kaikki tutut ja naapurit oikein odottaa ja janoaa että koska ne saa hoitaa niitä teidän kultamussukoita. Joka arkipäivä ne toivoo, että te menisitte tienaamaan itsellenne rahaa ja joka vkonloppu ne toivoo, että te menisitte juhlimaan, jotta he pääsisivät lapsenvahdeiksi. Miten ihanaa...
Oikeasti,nauroin! Sanoit sen mitä halusin tuoda esiin mutta tuhatkertaa paremmin,kiitos :)
Ja se joka puhui jotain arvomaailmasta,kertoisitko tarkemmin miten tuo arvomaailma tähän liittyy,en ihan ymmärtänyt kun olen katsos kotiäiti ja täten päässä ei hirveästi liiku..ap
En minä ainakaan muista tai kulje kalenteri kädessä sopimassa menojani, eikä miehenikään. Omakin meno saattaa tulla joskus yllätyksenä, saatikka sitten mieheni meno, saattavat mennä päällekkäinkin, eikä silloin tosiaankaan kumpikaan peru menojaan, siksi niitä lapsen vahteja on ihan koulutettu, että heitä käytetään tarvittaessa ja ihan kivaa lisätuloahan se antaa, esim.opiskelijalle.
Kun kaverini tuli meidän tyttöjen iltaan, niin kertoi, että hänen 2,5 vuotias tyttönsä oli suunnilleen työntänyt äidin ovesta ulos, jotta pääsisi viettämään isän kanssa illan kaksistaan. Olivat jo koko viikon suunnitelleet iltaa, pelejä, leipomista ja isä oli ostanut uuden iltasatukirjankin, jota sitten luettaisiin ekaa kertaa "isän illassa".
Voisin kuvitella, että tyttö olisi ollut hiukan pettynyt, jos isä sittenkin olisi valinnut jonkun oman häppeningin, kun ne ilmaisliputkin kerran sai...
Joo, mutta näin se vaan menee, jotkut välittää enemmän lapsistaan kuin toiset...
En minä ainakaan muista tai kulje kalenteri kädessä sopimassa menojani, eikä miehenikään. Omakin meno saattaa tulla joskus yllätyksenä, saatikka sitten mieheni meno, saattavat mennä päällekkäinkin, eikä silloin tosiaankaan kumpikaan peru menojaan, siksi niitä lapsen vahteja on ihan koulutettu, että heitä käytetään tarvittaessa ja ihan kivaa lisätuloahan se antaa, esim.opiskelijalle.
Kun kaverini tuli meidän tyttöjen iltaan, niin kertoi, että hänen 2,5 vuotias tyttönsä oli suunnilleen työntänyt äidin ovesta ulos, jotta pääsisi viettämään isän kanssa illan kaksistaan. Olivat jo koko viikon suunnitelleet iltaa, pelejä, leipomista ja isä oli ostanut uuden iltasatukirjankin, jota sitten luettaisiin ekaa kertaa "isän illassa".
Voisin kuvitella, että tyttö olisi ollut hiukan pettynyt, jos isä sittenkin olisi valinnut jonkun oman häppeningin, kun ne ilmaisliputkin kerran sai...
Joo, mutta näin se vaan menee, jotkut välittää enemmän lapsistaan kuin toiset...
juuri tämä vertailu nostaa luultavasti esille ap:n todellisen surun. Suru siitä, ettei isällä ole tällaista suhdetta perheeseensä.
Sillä ei kukaan aikuinen ihminen ole surullinen yhdestä illasta: siihen voi tosiaan hankkia lapsenvahdin tai jättää vaikka oman menon väliin. Kyse on elämänasenteesta.
terveisin schaisse-nainen
Ja jos menoista on sovittu niin niistä myös pidetään kiinni eikä aleta yhtäkkiä kitistä että mulla onkin se ja se meno. Se on ihan vaan sen toisen kunnioittamista ja vastuun kantamista, että sovituista jutuista pidetään kiinni. Aina ei saa sitä mitä haluaa, näin se menee tässä maailmassa, myös miehillä.
Kun kaverini tuli meidän tyttöjen iltaan, niin kertoi, että hänen 2,5 vuotias tyttönsä oli suunnilleen työntänyt äidin ovesta ulos, jotta pääsisi viettämään isän kanssa illan kaksistaan. Olivat jo koko viikon suunnitelleet iltaa, pelejä, leipomista ja isä oli ostanut uuden iltasatukirjankin, jota sitten luettaisiin ekaa kertaa "isän illassa". Voisin kuvitella, että tyttö olisi ollut hiukan pettynyt, jos isä sittenkin olisi valinnut jonkun oman häppeningin, kun ne ilmaisliputkin kerran sai... Joo, mutta näin se vaan menee, jotkut välittää enemmän lapsistaan kuin toiset...
Harmi, että isä ja lapsi saavat viettää aikaa kaksistaan vain jos äiti on poissa. Joo, mutta näin se vaan menee...
Kun kaverini tuli meidän tyttöjen iltaan, niin kertoi, että hänen 2,5 vuotias tyttönsä oli suunnilleen työntänyt äidin ovesta ulos, jotta pääsisi viettämään isän kanssa illan kaksistaan. Olivat jo koko viikon suunnitelleet iltaa, pelejä, leipomista ja isä oli ostanut uuden iltasatukirjankin, jota sitten luettaisiin ekaa kertaa "isän illassa". Voisin kuvitella, että tyttö olisi ollut hiukan pettynyt, jos isä sittenkin olisi valinnut jonkun oman häppeningin, kun ne ilmaisliputkin kerran sai... Joo, mutta näin se vaan menee, jotkut välittää enemmän lapsistaan kuin toiset...
Lapsetkin tarvitsevat sitä omaa aikaa, rakkaat äidit.
Miten te olette aikuisten yhteinen ajan järjestäneet. Eihän perhettä synny ilman kahden aikuisen parisuhdetta, eikä perhe ei myöskään pysy pystyssä ilman toimivaa parisuhdetta. Perheessä aikuisten vankka parisuhde on kuitenkin yksi ehto lasten hyvinvoinnille.
vaikka mies on mun mielestä väärässä, niin jos on tulista luonnetta, niin älä "ärsytä" sitä. Järkkää nyt tämä ko. ilta niin, että molemmat pääsette, koska muuten se ihan oikeasti katkeroituu siitä "tärkeästä menostaan", johon ois ollu ilmaiset liput ja kaikki. Ja saan ikään kuin "syyn" olla voiton päällä suhteessa sunhun.
Mutta muuten, yleisellä tasolla, alat pitää huolen, että mies viettää ihan omaa aikaa lastensa kanssa. Pääsee konserttiinsa (hoitaja kotiin) mutta ihan vaikka tänään illalla lähdet lenkille, kaupoille ostamaan joululahjoja, kahvilaan, elokuviin tms. ihan ex-tempore. Koska tänään hänellä ei ole ilmaislippuja yhtään mihinkään. sitten otat siitä tavan, silloin tällöin. Jollei tämmöinen ala onnistua, hommassa on joku pahasti pielessä... ja sitten siitä pitää keskustella.
Mutta älä anna asian kääntyä niin, että hän voi tehdä itsestään marttyyrin. Älä myöskään jätä kiukkuista miestä lasten kanssa konsertti-iltana... vaan kyllä hänen pitää pystyä sitten toisina iltoina jäämään ihan hyväntuulisena omien lasten kanssa.
Mä ymmärrän sua hyvin, ap. Mäkään en haluais jättää lapsiani tuntemattoman hoitoon noin vaan. Meillä pienempi ainakin huutais koko illan, ja tämän tietäen en pystyisi rentoutumaan.
Onko sun miehesi pitkävihainen? Mä oon ite sellainen, et voisin sun miehen asemassa just sanoo samoin kuin se, mut en mä oikeesti jaksais tuollaisesta mököttää. Sit on vähän eri juttu, jos tuo miehen meno on joku järjettömän tärkeä.
että kolmen tunnin kuluttua hoitaja soitti että lapsi sairas, pakko tulla kotiin. Ja soitti mulle koska mies ei omassa menossaan vastannut puhelimeen. Mä yritin soittaa miehelle joka lopulta laittoi tekstarin ettei aio lähteä mihinkään. Eli mun oli pakko lähteä kotiin ja mun ilta jäi sitten siihen.