Mitä mieltä, minun iltameno vs miehen iltameno
Eli siis kuinka te toimisitte?
Minulla ja kavereilla ollut n.vuoden puhe "tyttöjen illasta" ja päivämäärä sovittu. Miehet ehtivät tuon innoittamana viettämään oikein koko vknlopun jo aikoja sitten.
Nyt kuitenkin tuon "tyttöjen illan" päivämäärä lähestyy ja tämä siis minun ainoa vknloppu meno n.2vuoteen. Eilen mies ilmoitti saaneensa liput erääseen tapahtumaan juuri tuona päivänä,että voi voi...
Mies ehdotti että pyytäisi jonkun hoitamaan lapsia jotta voisimme mennä molemmat,joku siis olisi lähes koko päivän lasten kanssa ja laittaisi heidät myös nukkumaan.
Tähän asti kukaan muu kuin minä tai mies ei ole lapsia suostunut hoitamaan joten olisin varmasti todella jännittynyt ja mun rentouttava ilta voisi olla aikamoista sressaamista :(
Kun kuitenkin miettisin miten siellä kotona menee..
Tottakai ymmärrän että joskus hyvä uskaltaa jättää lapset hoitoon mutta täytyykö sen olla juuri nyt? Kun ekaa kertaa itse pääsisin jonnekin.
Asia olisi toinen jos mies menoiltaan tulisi edes nukutukseen mukaan mutta ei,lapsetkin olisivat ekaa kertaa hoitajan kanssa joten luonnollisesti jännitän miten se nukkumaan meno onnistuu..
Anteeksi pitkä sepostus mutta mitä tässä voi tehdä,menenkö omiin menoihini silläkin seurauksella etten osaa nauttia ollenkaan ja tuijotan vaan puhelinta vai olenko "ilkeä ämmä" ja sanon miehelle että hän on jo monta iltaa saanut että tämä on minun?
Lapset ovat pieniä,vauva ja taapero.
Kommentit (102)
Miksi vastakkain asettelu?! Ihan oikeasi voisitko nyt jo kertoa, mikä siinä on niin vaikeaa hommata se hoitaja.
Miksi haluat lietoa ns. sukupuolten välistä sotaa? Mies on vuosia sortanut ja nyt olet vaatimassa äänekkäästi parannusta sorrettuun asemaasi.
Olen varmasti kertonut mikä siinä hoitaja asiassa mulla mättää,luitko vai sattuko mulla vaan huono arpaonni kun just tähän ketjuun otit osaa...
ap
Et sinä osaisi nauttia ollenkaan, tuijottaisit vaan puhelinta vaikka mies jäisikin lasten kanssa kotiin. Ihan kokemuksesta sanon, että tekisit tytöille palvelus ja jää kotiin.
Mikään ei voi olla rasittavampaa illan vietossa, kun nainen joka koko illan haukkuu, kuinka huono mies hänellä on ja kuinka paljon hän on parempi suhteessa, kuinka hän uhraa itsensä perheelle.
Et sinä osaisi nauttia ollenkaan, tuijottaisit vaan puhelinta vaikka mies jäisikin lasten kanssa kotiin. Ihan kokemuksesta sanon, että tekisit tytöille palvelus ja jää kotiin.
Mikään ei voi olla rasittavampaa illan vietossa, kun nainen joka koko illan haukkuu, kuinka huono mies hänellä on ja kuinka paljon hän on parempi suhteessa, kuinka hän uhraa itsensä perheelle.
Mun valituksen,heillä myös pienet lapset.
Mun mielestä mikään ei ole rasittavampaa kuin "kaveri" joka ei osaa sanoa suoraan vaan länkyttää sitten av-palstalla..ap
Et sinä osaisi nauttia ollenkaan, tuijottaisit vaan puhelinta vaikka mies jäisikin lasten kanssa kotiin. Ihan kokemuksesta sanon, että tekisit tytöille palvelus ja jää kotiin. Mikään ei voi olla rasittavampaa illan vietossa, kun nainen joka koko illan haukkuu, kuinka huono mies hänellä on ja kuinka paljon hän on parempi suhteessa, kuinka hän uhraa itsensä perheelle.
Ihan sama stressi se olisi, hoitasi lasta isä tai joku muu. Ihan totta on myös, että se vie ilon muiltakin.
ja hänellä ei selvästikään ole mitään aikomustakaan koskaan hoitaa omia lapsiaan.
Sinuna en antaisi periksi, vaan tekisin niinkuin joku jo ehdottaisi: menisin ja nauttisin illasta, ei ne lapset rikki mee tai saa mitään elinikäisiä traumoja. Ja mies päivystää. Pistä puhelin kiinni:)
Et sinä osaisi nauttia ollenkaan, tuijottaisit vaan puhelinta vaikka mies jäisikin lasten kanssa kotiin. Ihan kokemuksesta sanon, että tekisit tytöille palvelus ja jää kotiin. Mikään ei voi olla rasittavampaa illan vietossa, kun nainen joka koko illan haukkuu, kuinka huono mies hänellä on ja kuinka paljon hän on parempi suhteessa, kuinka hän uhraa itsensä perheelle.
Mun valituksen,heillä myös pienet lapset. Mun mielestä mikään ei ole rasittavampaa kuin "kaveri" joka ei osaa sanoa suoraan vaan länkyttää sitten av-palstalla..ap
Pieniä lapsia on minullakin ja todellakin olen sitä mieltä, että puhelinta vahtaava äiti on rasittavinta seuraa ja olen kavereille sanonutkin, jos ei osaa muuta puhua kun lapsistaan pysyköön kotona. Tyttöjen illan tarkoitus on tosiaankin irtiotto arjesta.
Ihan turha myös on tulla sanomaan, että mies sitä ja mies tätä, minusta ei ole martyyriäitien kaveriksi ja ystäväni tämän myös tietävät. Onneksi he kaikki ovat itsenäisi aikuisia naisia.
ja hänellä ei selvästikään ole mitään aikomustakaan koskaan hoitaa omia lapsiaan.
Sinuna en antaisi periksi, vaan tekisin niinkuin joku jo ehdottaisi: menisin ja nauttisin illasta, ei ne lapset rikki mee tai saa mitään elinikäisiä traumoja. Ja mies päivystää. Pistä puhelin kiinni:)
Ja noille parille viimeiselle tiedoksi että jos mies jäisi kotiin kuten alunperin sovittiin olisi mun satakertaa helpompi lähteä. Tiedän että mies rakastaa lapsiaan ja tietää meidän rutiinit.
Niin ja se iso pointti että omaa isäänsä lapset eivät ainakaan vierasta.
Toki mun on joskus nuo piltit annettava hoitoon sressaa se tai ei,ymmärrän sen ja siihen myös tähdätään jossain vaiheessa.
Kysymys olikin että täytyykö mun nyt juuri totutella siihen ajatukseen,eivät lapset varmasti hajoa mutta mites se mun rento ilta.. Jankuttaisin varmaan koko illan päässäni tuota fraasia "että kyllä ne selviää" ap
Käyttäytyjä vai käytöksen mahdollista. Ap. voi voi. Niin makaa, kun petaa.
Pieniä lapsia on minullakin ja todellakin olen sitä mieltä, että puhelinta vahtaava äiti on rasittavinta seuraa ja olen kavereille sanonutkin, jos ei osaa muuta puhua kun lapsistaan pysyköön kotona. Tyttöjen illan tarkoitus on tosiaankin irtiotto arjesta.
Ihan turha myös on tulla sanomaan, että mies sitä ja mies tätä, minusta ei ole martyyriäitien kaveriksi ja ystäväni tämän myös tietävät. Onneksi he kaikki ovat itsenäisi aikuisia naisia.
[/quote]
meni ohi? Enhän minä tässä marttyyriksi ole heittäynyt,sinä taisit jaksaa lukea pari riviä ja nyt kuvittelet voivasi analysoida minut tai suhteeni.
Tämä tyttöjen ilta on pienten lasten äitien yritys irrottautua hetkeksi arjesta..Toisinaan valitamme toisinaan nauramme,niin kuin nyt kaverit tekee. Mikä kaveri se on joka ei toisen murheita jaksa kuunnella?
Anteeksi vaan mutta annat itsestäsi aika rääväsuu akan kuvaa ja jos oikeasti sanelet "kavereillesi" mistä he saavat sulle puhua ja mistä ei niin saat kutsua itseäsi onnekkaaksi jos sulla niitä kavereita enää on ylipäätään.
ap
Oletko keskustellut asiasta tyttöjen kanssa, mitä he odottavat ja toivovat illalta. Olisko heille ok, että olet siellä puoliväkisin.
Olet nyt kuitenkin lähdössä ihan vaan periaatteen vuoksi, etkä siksi että haluaisit. Voi tulla aika väkinäinen ilta, eikä se olisi reilua kavereitasi kohtaan.
Oletko keskustellut asiasta tyttöjen kanssa, mitä he odottavat ja toivovat illalta. Olisko heille ok, että olet siellä puoliväkisin.
Olet nyt kuitenkin lähdössä ihan vaan periaatteen vuoksi, etkä siksi että haluaisit. Voi tulla aika väkinäinen ilta, eikä se olisi reilua kavereitasi kohtaan.
Kuten pari kertaa jo mainitsin,ekaa kertaa illanviettoon n.kahteen vuoteen ja pitkälti sovittu juttu jota nyt hieman varjostaa tuo miehen ajattelemattomuus. Tottakai haluan lähteä,en halua joka kerta kieltäytyä ja katkeroitua "kun en koskaan pääse".ap
joten mä en KÄSITÄ, miksi et voisi pakottautua luottamaan siihen, että joku muukin osaa ne kersat hoitaa.
näitä äitejä, jotka nostaa itsensä johonkin helvetin norsunluutorniin... Lasten hoitaminen ei oikeasti ole niin vaikeaa, ellei kyseessä ole joku todella vakavasti sairas, vaativia hoitotoimenpiteitä tarvitseva lapsi.
Mutta ihan turha on siinä itkeä, jos ei mihinkään pääse, jos itse asiansa tuohon jamaan järjestää.
"Jotenkin suoraan sanoen tekisi mieli jättää tämäkin väliin(sitä en kuitenkaan tee) tuon isähahmon mielenosoitusten vuoksi."
Tosi kypsää käytöstä. Kerran nailonia, aina nailonia.
Koska tuo pvä on? Olisko liikaa toivottu, että tulisit kertomaan, mihin päädyitte, jooko.
ps. pata kattilaa soimaa.
meni ohi? Enhän minä tässä marttyyriksi ole heittäynyt,sinä taisit jaksaa lukea pari riviä ja nyt kuvittelet voivasi analysoida minut tai suhteeni.
Tämä tyttöjen ilta on pienten lasten äitien yritys irrottautua hetkeksi arjesta..Toisinaan valitamme toisinaan nauramme,niin kuin nyt kaverit tekee. Mikä kaveri se on joka ei toisen murheita jaksa kuunnella?
Anteeksi vaan mutta annat itsestäsi aika rääväsuu akan kuvaa ja jos oikeasti sanelet "kavereillesi" mistä he saavat sulle puhua ja mistä ei niin saat kutsua itseäsi onnekkaaksi jos sulla niitä kavereita enää on ylipäätään.
ap
Hei kamoon, " siis ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen olen pääsemässä johonkin"...
Älä nyt viitsi. Ja siihen päälle tuo, että lapset suunnilleen kuolee sinne kotiin, jos nukkumaan meneminen on vähän tavallista vaikeampaa.
Jos sä olisit ihan tavallinen mutsi, sä olisit varmaan jo jokusen kerran voinut käydä vaikka leffassa tai syömässä tai vaikka HUI baarissakin sen parin vuoden aikana.
Yllä olen maininnut että olen minä ulkona yksinkin käynyt,tämä eka vknloppu/ilta meno pariinvuoteen.
Voisin kinata kanssasi loputtomiin mutta sen sijaan kysyn sulta että mitä saat itse tuosta negatiivisesta purkautumisesta täällä? Onko jokin huonosti vai kiusallaanko ymmärrät väärin?
En muutenkaan tajua tyyppejä jotka ovat suunnilleen julkihirttämässä ihmisiä näillä palstoilla,aikuisia kuitenkin ollaan niin voisi kuvitella että sitä osaisi kritiikkiä antaa tahallaan loukkaamattakin,eikö?
ap
Onko kruunusi on koristeltu ametistein?!
Eli siis kuinka te toimisitte?
Minulla ja kavereilla ollut n.vuoden puhe "tyttöjen illasta" ja päivämäärä sovittu. Miehet ehtivät tuon innoittamana viettämään oikein koko vknlopun jo aikoja sitten.Nyt kuitenkin tuon "tyttöjen illan" päivämäärä lähestyy ja tämä siis minun ainoa vknloppu meno n.2vuoteen. Eilen mies ilmoitti saaneensa liput erääseen tapahtumaan juuri tuona päivänä,että voi voi...
Mies ehdotti että pyytäisi jonkun hoitamaan lapsia jotta voisimme mennä molemmat,joku siis olisi lähes koko päivän lasten kanssa ja laittaisi heidät myös nukkumaan.Tähän asti kukaan muu kuin minä tai mies ei ole lapsia suostunut hoitamaan joten olisin varmasti todella jännittynyt ja mun rentouttava ilta voisi olla aikamoista sressaamista :(
Kun kuitenkin miettisin miten siellä kotona menee..
Tottakai ymmärrän että joskus hyvä uskaltaa jättää lapset hoitoon mutta täytyykö sen olla juuri nyt? Kun ekaa kertaa itse pääsisin jonnekin.
Asia olisi toinen jos mies menoiltaan tulisi edes nukutukseen mukaan mutta ei,lapsetkin olisivat ekaa kertaa hoitajan kanssa joten luonnollisesti jännitän miten se nukkumaan meno onnistuu..Anteeksi pitkä sepostus mutta mitä tässä voi tehdä,menenkö omiin menoihini silläkin seurauksella etten osaa nauttia ollenkaan ja tuijotan vaan puhelinta vai olenko "ilkeä ämmä" ja sanon miehelle että hän on jo monta iltaa saanut että tämä on minun?
Lapset ovat pieniä,vauva ja taapero.
MUTTA: mies on se jolle soitetaan jos tarvitaan saada vanhemmat kiinni. Mies on se joka seuraavana päivänä ottaa lapsista vastuun, sinun nukkuessa ja toipuessa. Mitäs buukkaa päällekäin oman menonsa myös sinun menosi ajaksi.
Näyttää tämä palsta vaan keräävän tyyppejä, jotka saa muiden mollaamisesta nautintoa. Eivät varmaan elävässä elämässä uskalla koskaan sanoa jos joku asia vaivaa niin purkautuvat sitten täällä. Jättäisin omaan arvoonsa.
Itse ainakin ymmärrän sua hyvin. On kuitenkin aivan eri asia jos lapsia hoitaa joku oudompi kuin lasten isä. Ymmärrän täysin että tämä vaikuttaa äidin kykyyn rentoutua. Normaali äiti on hyvin herkistynyt vauvan/pienten lasten tarpeille ja olisi luonnottomampaa jos voisi mennä ja tulla miten vain ilman ajatustakaan lapsille. Silti olen myös sitä mieltä, että mene vaan rauhassa jos lapsille löytyy luotettava hoitaja. Toki olisi ollut reilua mieheltä jäädä kotiin, mutta jos joku muu ratkaisu löytyy, niin käyttäisin sitä.
suurin osa ihmisistä tajuaa aivan hyvin, että on normaalia ahdistua vauvan jättämisestä koko päiväksi ja illaksia vieraalle hoitoon. Sehän tässä on ongelma (ongelman ydin voi tosin olla miehen itsekkyys, mutta jos keskitytään tähän konkreettiseen tilanteeseen). Jotkut vain haluavat vängätä.
Olisi kiinnostavaa kuulla, miten mies reagoi, jos asiallisesti tuot esiin tilanteen hankaluuden sinulle ja toiveesi, että hän jäisi kotiin tällä kertaa.
Yllä olen maininnut että olen minä ulkona yksinkin käynyt,tämä eka vknloppu/ilta meno pariinvuoteen.
Voisin kinata kanssasi loputtomiin mutta sen sijaan kysyn sulta että mitä saat itse tuosta negatiivisesta purkautumisesta täällä? Onko jokin huonosti vai kiusallaanko ymmärrät väärin?
En muutenkaan tajua tyyppejä jotka ovat suunnilleen julkihirttämässä ihmisiä näillä palstoilla,aikuisia kuitenkin ollaan niin voisi kuvitella että sitä osaisi kritiikkiä antaa tahallaan loukkaamattakin,eikö?
ap
Miksi vastakkain asettelu?! Ihan oikeasi voisitko nyt jo kertoa, mikä siinä on niin vaikeaa hommata se hoitaja.
Miksi haluat lietoa ns. sukupuolten välistä sotaa? Mies on vuosia sortanut ja nyt olet vaatimassa äänekkäästi parannusta sorrettuun asemaasi.