Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raskaana ollessa pitäisi kerätä vararavintoa imetystä varten?

Vierailija
20.11.2012 |

En ymmärrä. Mulle tuli painoa raskausaikana vain 5 kg, vaikka oon lähtöpainoltani normaalipainoinen. Kaikki voivotteli, että "kyllä nyt ei tule imetyksestä mitään, kun et ole lihonut tarpeeksi". Nyt olen kaksi kuukautta onnistuneesti imettänyt vauvaa ja maitoa tulee ihan liiankin kanssa. Mihinkähän tuo väite perustuu, ettei imetys onnistuisi, jos ei ole kerännyt rasvaa kroppaansa raskausaikana?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja sitä riitti, kunhan minulla oli vain tarpeeksi painoa. Olin tosiaan aika pettynyt esikoisen 4 kk imetykseen. Olin lisäksi myös aivan järkyttävän nälkiintynyt luuviulu, kun katselen valokuvia siltä ajalta. Painoa lähti siis neljässä kuukaudessa noin 25 kg ja bmi oli suunnilleen 18.

Olen ollut kolme kertaa raskaana. Lihoin ekassa raskaudessa 20 kg.

Esikoisen imetys loppui jo 4 kk iässä, koska laihduin alipainoiseksi ja maito loppui kuin seinään.

Otin tästä opikseni seuraavilla kerroilla ja lihotin itseäni 25-30 kg (!!!). Kummallakin kerralla maito riitti 10 kk ja olin sitten taas normaali bmi 19,5 imetyksen päätyttyä.

Nälkä oli sanoinkuvaamaton KOKO imetysajan, yötä päivää maha vaan kurni, kun imetin!

Esikoisen imetysaikana tulin erittäin alipainoiseksi, joten imetys piti lopulta lopettaa vauvan ollessa 6 kk koska laihduin koko ajan niin kovaa tahtia. Olin lopulta 43 kg ja 167 cm.

Kuopuksen kohdalla tajusin sitten lihottaa itseäni tarkoituksella raskausaikana. Siltikin paino tippui alle 50 kiloon imetyksen lopulla.

Tämä oli ihan kuin näppiksestäni. Piti oikein tarkistaa että olenko itse tarkistanut tämän joskus aiemmin.

Itse olen 168 ja painoin 50 kg ennen raskautta. ... En ole liikkunut painoa pudottaakseni, päinvastoin,... Syödä on pitänyt kahden tunnin välein. Jatkuvasti nälkä. Täysimetän. Syön siis noin neljä ruokaa päivässä, ja välipalat siihen päälle eli esim pari leipäpalaa. Syön isompia annoksia ku mieheni. Nälkä silti koko ajan. Eli siis mun tapauksessa oisin vähemmällä päässy ku ois kiloja tullu enemmän. Tää on hirvee riesa syödä koko ajan! Ihan sama mihin menee niin eväät mukaan jos ei ruokailumahdollisuutta ole. Yölläki syön vähintään kerran. Ja tää muuten alko jo raskausaikana, tää kahden tunnin välein tankkaaminen. Arvatkaa vaan onko hampaat kunnossa.... Ja niin, laihdun siis vaan vaikka syön ja syön. ... Eikä oo kiva näyttää luurangolta...

Vierailija
22/22 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiloja keskimääräistä enemmän, koska lähtöpainoni oli alipainon puolella. Sama juttu toisessa raskaudessa (paino putosi vanhoihin lukemiin nopeasti esikoisen imetysaikana). Että minun kohdallani ohje tuli neuvolan th:lta ja lääkäriltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla