Wanhojen tansseihin panostaminen
Paljonko teidän lapset on panostanut / panostaa Wanhojen tansseihin? Tuntuu, että nykyään niihin menee ihan hirveästi rahaa, kuitenkin vain yhtä tai kahta päivää varten.
Oman tyttöni puku maksoi n. 500 €, jatkoille mekko 80 €, kengät 30 €, kampaus ja meikki varattu, niihin menee reilu satanen, suihkurusketus ja kynnet, satanen jne...
No tosin tyttöni on opiskellut lukiossa kovasti, joten on prinsessapäivänsä varmasti ansainnut!
Olisi kiva tietää muiden perheiden rahankäytöstä ja muustakin Wanhojen tansseihin.
Kommentit (82)
Eli mihin wanhojen tansseissa tarvitaan suihkurusketus ja kynnet?
No, jos ne on pakollisia, niin itseruskettavaa (voi käyttää myöhemminkin) ja kynnet kaupasta, maksaa noin 10 euroa.
Pitikö puku ostaa? Eikö vuokraaminen olisi tullut halvemmaksi?
Jatkoille tulevan mekon olisi voinut ottaa ihan kaapistakin, tai ainakin ostaa halvemmalla. Toivottavasti mekolle on myöhemminkin käyttöä, muuten meni raha ihan hukkaan.
Meikin voisi oikein hyvin tehdä ihan itsekin. Tässä on hyvää aikaa opetella.
Tarpeellisia on mielestäni puku (joko lainattu, vuokrattu tai itsetehty), kengät ja kampaus.
Rahaa voi toki päivään hukata ihan niin paljon kuin kullakin on mahdollista.
Meidän tyttömme pärjäsi aika pienellä muutama vuosi takaperin:
puku vuokrattuna 150 €, kampaus 80 €, kengät 30 €, hanskat 30 €.
Ja siinä se!
Mekon sais vuokrata, meikata itse ja laittaa jatkoille jonkun mekon, jonka jo omistaa. Ihan idioottimaista tuollanen ap:n kuvaama touhu. Tietenkään en puuttuisi, jos itse olis rahansa säästänyt.
yliopistossa sitsit ja vuosijuhlat ovat 1000x siistimmät bileet, kuin joku vanhojen päivä.
meni 160 euroa puvun vuokraan.
Ja se oli kaikki, mitä panostettiin siihen päivään.
Itse laittoi hiukset.
Tosin minä olin kuskina sitten useammallekin "Wanhalle" eli ei tullut edes mitään taksikuluja, ei päivällä eikä illalla.
Mutta ehkä tuo päivä on hiukan erilainen tytöille kun näille pojille.
Jos tyttö haluaa törsätä johonkin enemmän, niin saa maksaa omista rahoistaan. Suurin menoerä oli puku ja sen lyhennys (reilut 300 euroa). Tänä vuonna pääsen seuraavan lukiolaisen kanssa halvemmalla, koska hän käyttää samaa pukua kuin isosisko.
Puku ja kampaus ovat minusta ymmärrettäviä kustannuksia, samoin kengät (joita voi toki käyttää sen jälkeen myöhemminkin). En missään tapauksessa maksaisi jotain rusketuksia tai kynsihoitoja.
tyttösi on pahemmanlaatuinen pissis... vain sellaisen ajatusmaailman omaavat haluavat tuhlata 580 e KAHTEEN PUKUUN. Ja kampaajat ja suihkurusketukset. Voi luoja.
Oman tyttäreni mielestä olisi NOLOA pynttäytyä tuohon malliin ja tuhlata noin paljon rahaa. Meillä ei ikinä rahasta ole ollut puutetta ja varaa olisi laittaa vaikka 5000 e yhteen päivään, mutta se olisi niin naurettavaa..
Meillä on myös prinsessapäivä, mutta mekko maksoi 100 e ulkomaisesta nettikaupasta. kengät ja laukku vanhoja. Tyttö laittaa itse tukan ja meikkaa. EI geelikynsiä, EI irtoripsiä, EI kampaajaa
Ja silti kuuri sellainen prinsessapäivä kun itse haluaa.
PS Ap:n on pakko olla provo
2 mekkoa yhteensä 800 e, kengät 80 e, viitta 30 e (ompelin itse),mekko ja kengät jatkoille 200 e, kampaus + meikki x 2 (kahtena päivänä) vähän yli 150 e, illalliskortti 40 e, taksi kotiin 60 e, valokuvaus + kuvat 180 e.
Onhan se kamalaa, että maksaa lukiolaistytön kuluja, mutta ilmoitin jo tässä vaiheessa, että tulevaisuudessa en maksa vauvanrattaita tai -sänkyä enkä osta talvihaalareita lastenlapsille. Laitan lapsiin rahaa sen aikaa kun asuvat kotona.
Keneltäkään nämä summat eivät ole pois, vanhojenpäivän saa aikaan muutamalla kympillä, jos suku tekee talkoilla mekot, kampaukset ja meikit eikä mene syömään muiden kanssa.
ostettiin Morsmaikun alesta ( ovh. 1455e), maksettiin 280e + 120e korjauksista, sitä piti pienentää vyötäröltä. Kenkiin ynnä muuhun asuun menee 200-300e + illallinen 60e, risteily 180e + kampaaja 150e ( väri ja kampaus ).
Omat kynnet saa kelvata itsetehdyllä lakkauksella, samoin meikin tekee itse. Taksiin joutuu varmaan vielä varaamaan 50e.
Kallista on.
2 mekkoa yhteensä 800 e, kengät 80 e, viitta 30 e (ompelin itse),mekko ja kengät jatkoille 200 e, kampaus + meikki x 2 (kahtena päivänä) vähän yli 150 e, illalliskortti 40 e, taksi kotiin 60 e, valokuvaus + kuvat 180 e. Onhan se kamalaa, että maksaa lukiolaistytön kuluja, mutta ilmoitin jo tässä vaiheessa, että tulevaisuudessa en maksa vauvanrattaita tai -sänkyä enkä osta talvihaalareita lastenlapsille. Laitan lapsiin rahaa sen aikaa kun asuvat kotona. Keneltäkään nämä summat eivät ole pois, vanhojenpäivän saa aikaan muutamalla kympillä, jos suku tekee talkoilla mekot, kampaukset ja meikit eikä mene syömään muiden kanssa.
Tiesitkö että tyttösi on pissis !
teettu KAHDELLA puvulla ? J amikä tuo iltajuhla on, jonne pitää ostaa vielä KOLMAS puku ja kengät. Risteily ? Useimmat ovat vielä alaikäisiä vuoden alussa
Pakko olla provoja. Ihan pakko
Pukuja saa halvemmallakin. Ostamalla itse tilaten ulkomailta.
Jos muutoksia joutuu tekemään niin ompelijakaan ei hirmusti veloita.
Itse juuri hääpuvun ja muut ostaneena.
Ja se hääpuku menisi toisen värisenä (ja sitä sai eri väreissä) wanhoissa tanssseissa.
Hääpuku 62e
Kengät 40e
kynsihuolto 40e (tämä tulisi muutenkin)
alusvaatteet 80e
kampaus ja meikki koejuttuineen 90e.
Vertailupohjaa.
mihin tarvitaan KAHTA pukua ? Ja miksi iltatilaisuuteen pitää olla vielä kolmas puku ?
Meilläkin on tyttö 2:lla ja ei todellakaan ole puhunut kahdesta puvusta tai kolmannesta iltajuhlaan. Ei ole iltajuhlasta puhunut mitään, mikä juttu se on ? eihän kaikki edes ole 18 v helmikuussa
2 mekkoa yhteensä 800 e, kengät 80 e, viitta 30 e (ompelin itse),mekko ja kengät jatkoille 200 e, kampaus + meikki x 2 (kahtena päivänä) vähän yli 150 e, illalliskortti 40 e, taksi kotiin 60 e, valokuvaus + kuvat 180 e. Onhan se kamalaa, että maksaa lukiolaistytön kuluja, mutta ilmoitin jo tässä vaiheessa, että tulevaisuudessa en maksa vauvanrattaita tai -sänkyä enkä osta talvihaalareita lastenlapsille. Laitan lapsiin rahaa sen aikaa kun asuvat kotona. Keneltäkään nämä summat eivät ole pois, vanhojenpäivän saa aikaan muutamalla kympillä, jos suku tekee talkoilla mekot, kampaukset ja meikit eikä mene syömään muiden kanssa.
Hän on itseasiassa kohtalaisen menestynyt oman ikäluokkansa kansainvälisessä tiedekilpailussa ja opiskelee nyt yliopistossa kuuluen "juniorina" arvostettuun tutkijaryhmään, jolta odotetaan paljon.
Pissikset harvoin menetyvät maailmalla. Ehkä tyttöni on poikkeus?
Rehellisesti, tyttöni on kyllä kaukana pissiksestä, ja yhteen päivään panostaminen ei myöskään pissikseksi tee :)
Mitä noihin mekkoihin tulee, niin jatkojen mekkoa aikoo käyttää isosiskon ylppäreissä kesällä. Emme vuokranneet itse tanssimekkoa, sillä minusta on kiva, että siitä jää muisto.
Ymmärrän, että rusketus voi olla joidenkin mielestä turha, mutta pieni päivetys näyttää kivalta.
Tämä on tytölle prinsessapäivä, jota on odottanu pienestä pitäen, joten kampaaja ja meikki on itsestäänselvyys.
Unhodin laskuista taksin, valokuvauksen, ravintolamaksun ja korut... Olen iloinen, jos selvitään wanhoista alle tonnilla!
Jos näiden perusteella pidätte tyttöäni turhamaisena, niin tietäisittepä minut! :D
Hän on itseasiassa kohtalaisen menestynyt oman ikäluokkansa kansainvälisessä tiedekilpailussa ja opiskelee nyt yliopistossa kuuluen "juniorina" arvostettuun tutkijaryhmään, jolta odotetaan paljon. Pissikset harvoin menetyvät maailmalla. Ehkä tyttöni on poikkeus?
pisseys EI OLE KIINNI koulumenestyksestä
Pisseys on STATE OF MIND !!!
Rehellisesti, tyttöni on kyllä kaukana pissiksestä, ja yhteen päivään panostaminen ei myöskään pissikseksi tee :) Mitä noihin mekkoihin tulee, niin jatkojen mekkoa aikoo käyttää isosiskon ylppäreissä kesällä. Emme vuokranneet itse tanssimekkoa, sillä minusta on kiva, että siitä jää muisto. Ymmärrän, että rusketus voi olla joidenkin mielestä turha, mutta pieni päivetys näyttää kivalta. Tämä on tytölle prinsessapäivä, jota on odottanu pienestä pitäen, joten kampaaja ja meikki on itsestäänselvyys. Unhodin laskuista taksin, valokuvauksen, ravintolamaksun ja korut... Olen iloinen, jos selvitään wanhoista alle tonnilla! Jos näiden perusteella pidätte tyttöäni turhamaisena, niin tietäisittepä minut! :D
Tonni ! Vaikka meillä on rahaa, ei tulisi mieleenkään laittaa 1000 e yhteen päivään... eikä tyttörellä tulisi mieleenkään tyhlata noin paljon YHTEEN päivään. Mutta tyttö onkin järkevä.
Kerro mullekkin, missä kohtaa on provoilua. Meillä ainakin on menossa rahaa tansseihin just tuon verran kuin kerroin.
Sinä joka ihmettelit mekkojen määrää, niin joissakin kouluissa wanhat tanssitaan kahdesti, jopa kolmesti. Vanhemmille, muulle koululle, ja saatetaan tanssia vielä päiväkotilaisille tai jossakin kaupungintalolla tms. Sitten on vielä tietenkin jatkobileet wanhojen kesken.
Risteilyä ei tyttöni koulussa ole, suurin osa (myös oma lapseni) on alaikäisiä.
Rehellisesti, tyttöni on kyllä kaukana pissiksestä, ja yhteen päivään panostaminen ei myöskään pissikseksi tee :) Mitä noihin mekkoihin tulee, niin jatkojen mekkoa aikoo käyttää isosiskon ylppäreissä kesällä. Emme vuokranneet itse tanssimekkoa, sillä minusta on kiva, että siitä jää muisto. Ymmärrän, että rusketus voi olla joidenkin mielestä turha, mutta pieni päivetys näyttää kivalta. Tämä on tytölle prinsessapäivä, jota on odottanu pienestä pitäen, joten kampaaja ja meikki on itsestäänselvyys. Unhodin laskuista taksin, valokuvauksen, ravintolamaksun ja korut... Olen iloinen, jos selvitään wanhoista alle tonnilla! Jos näiden perusteella pidätte tyttöäni turhamaisena, niin tietäisittepä minut! :D
Tonni ! Vaikka meillä on rahaa, ei tulisi mieleenkään laittaa 1000 e yhteen päivään... eikä tyttörellä tulisi mieleenkään tyhlata noin paljon YHTEEN päivään. Mutta tyttö onkin järkevä.
käyttää useammankin kerran ja mekon voi myydä. Harmi, että osa nuorista luule, että vaatteet on kertakäyttötavaraa mallia Gina tricot.
Ihan kasvatuksellisista syistä miettisin tuota "kaikki saadaa mitä halutaan" -juttua uudelleen. Tosin lukiolaisen kohdalla voi olla vähän jo myöhäistä. Toivottavasti lapsesi kuitenkin oppivat jotenkin suhtautumaan elämän vaikeuksiinkin.