Sattuipa tänään bussissa...
Olin kahden lapseni kanssa liikenteessä.Ensimmäinen bussi oli täynnä
(kahdet rattaat).Kuski huusi " ei oteta rattaita enää" ,ovi pamahti
kiinni.Ok,ymmärrän että kolmet ovat liikaa,mutta saman asian
voi ilmaista ystävällisemminkin.Seuraava bussi tuli 20 min päästä.
Lähtiessäni bussista ovet pamahti kiinni ja käteni jäivät ovien väliin,rattaat jäi sisälle.Yritin huutaa sisälle että avaa oven,tai joku
matkustajista huutaisi kuskille.Ovet avautui,pääsimme pois.Kukaan
ei tullut kysymään miten voin,oliko kaikki ok? Käsiin sattui,mutta
onneksi mitään vakavaa ei sattunut.Jäin itkemään pysäkille,olin jotenkin paniikissa tapahtuneesta.Jäi tosi paha mieli.Kukaan ei välitä!
Miksi suomalaiset ovat näin välinpitämättömiä?
Kommentit (23)
jos se ei aloita lausetta ;)
Täällä ei ole kukaan ollut ' kestämättä kritiikkiä' jos luet viestejä tarkemmin.
koskaan ei ole edes tarvinnut pyytää apua vaunujen kanssa, aina on tullut joku kysymään että tarviiko apua.
Minunkaan mielestäni kohteliaisuus ei ole mikään pikkukaupunkijuttu. Olen asunut myös suuremmissa kaupungeissa (paljon suuremmissa kuin Helsinki), joissa ihmiset ovat ystävällisiä ja avuliaita varsinkin lapsiperheitä kohdatessaan. Helsingistä kokemukseni sitten ovatkin melkoisen tylyjä.
On se kumma kun Helsinkiläiset ei kestä mitään negatiivista sanomista heidän " kulttuuristaan" . Kyllä se vain on vallan tosi, että kaupunkien ja ihmistyyppien välillä on vielä suomessa eroja riippuen siitä missä päin maata olemme. Ja valitettavasti Helsingissä tällainen välinpitämättömyys ja itsekyys on selvästi huomattavissa ulkopaikkakuntalaisten silmissä. Sen on moni Hesalainenkin huomannut vasta kun on asunut välillä jossain muualla.