G: Kuinka paljon teillä menee rahaa joululahjoihin/ lapsi?
Kommentit (45)
yhden euroissa noin 50 maksavan esineen, joka tulee lasten huoneeseen. Lapset 4 ja 6.
Muilta tulee sitten lelua ja pehmeää pakettia niin, että fiksumpaa on vanhempien jättää ne ostamati.
60 e/lapsi. Lapset 3 ja 6 vuotta.
Meillä 4v. ja 2,5v. ja noin 100 € per lapsi laitetaan. Lisäksihän tulee muiltakin lahjoja. No, varmaan menee enemmän kuin kasvavat isommiksi.
Osaako teillä muuten n. 4 v. toivoa jotain tiettyä lahjaa ja pysyä siinä? Meillä 4 v. haluaa aina kysyttäessä eri asiaa, joskus kaivuria, joskus paloautoa jne. En oikein tiedä mitä sille hankkisi.
Myös tytön lahjatoiveet on aika irrallisia, mutta noin pieneltä en kyllä muuta oletakaan, vaan mietin itse mistä hän voisi pitää. Viimeksi kun kysyin, hän halusi vaaleanpunaisen kukan. :) Pitäisiköhän sellainen sitten hommata...
Pienemmälle olen jo ostanut kaikki, meni yhteensä noin 70€.
Isompi ei ole vielä päättänyt, mitä toivoo. Mutta satasen olen valmis laittamaan korkeintaan.
just 6v täyttäneen lahjoihin arviolta menee n 300E ja kohta 14v pojan ehkä sellaset 500E, saa ainakin läppärin, joten siitä noin suuri rahanmeno.
200-300 e per lapsi. Lapset 12 v ja 10 v.
esikoisen lahjoihin ehkä 300 euroa.
Lisäksi mummo ostaa tarvittavat pelit.
Useampi lapsi lahjalistalla.
Tyttöjä ja poikia.
Ikähaarukka 2v-23v.
Hintahaitari 20e-800e.
mutta miä te oikein ostatte lahjaksi, jos saatte menemään 500 euroa yhteen (pieneen) lapseen? Teinin nyt jotenkin ymmärtäisin mutta esim. alle kouluikäinen.
mutta miä te oikein ostatte lahjaksi, jos saatte menemään 500 euroa yhteen (pieneen) lapseen? Teinin nyt jotenkin ymmärtäisin mutta esim. alle kouluikäinen.
Mitä järkeä on tuhlata noin paljonm rahaa pieneen lapseen, joka tuskin ymmärtää/arvostaa lahjaa riittävästi? Luulisi pikkulapsen olevan tyytyväinen jo enintään 50 euronkin lahjaan :o
Minusta tuo on aika järkytävää tuhlaamista ja kertoo kyllä hyvin, miksi lapsiperheet valittavat "rahattomuudestaan"...
Erityisen paljon ihmetelen vauvoihin ja alle 5-vuotiaisiin käytettyjä rahasummia. Kyllä tuon ikäisille pitäisi kelvata vaikka joku vaate.
Sen kyllä ymmärrän, jos teini on pitkään toivonut esim. läppäriä jota oikeastikin jo tarvitsee mm. koulutöihin ja siihen sitten sijoitetaan kerralla vaikka jouluna.
Onko sinulla lapsia? 2-5 vuotias on parhaassa leikki-iässä ja vaatelahja jouluna ei varmasti tuon ikäistä kamalasti lämmitä, ennemminkin teiniä joka jo osaa toivoa merkkivaatteita, urheiluvaatteita tms. Meillä ei aikuisille osteta mutta kahdelle alle 5 vuotiaalle menee tuo 200e molemmille kun ostaa laadukkaita ja aikaa kestäviä leluja ( esim. legot, playmobilit, Fisher Pricet jne ). Ja tuskin nuo monia satoja euroja lasten lahjoihin käyttävät ovat niitä kaikista varattomimpia. Jokainen tyylillään ja oman kukkaron mukaan, eikös?!
Teinityttö saa i Phonen; reilu 400€ plus koru 50€
Teinipoika saa kellon; 250€ plus lahjakortin vaateliikkeeseen 100€.
10v sai eilen lahjansa, joka oli kausikortti hiihtokeskukseen; 225€. Lisäksi jotain urheilutavaraa/vaatetta reilulla 100€:lla.
Riippuu aina vähän siitä ostaako sukulaiset jotakin toivelistalta.
Tähän mennessä olen ostanut pari lautapeliä alesta ja laskettelulasit,kaikenlaista on vielä hankintalistalla..
Poika 17v.
-Iphone ja jotain tarpeellista yht.700€
Tyttö 13v.
-Tabletti ja muuta yht.800€
Tyttö 8v.
-Leluja, luistimet, kengät ja vaatteita 250€
Kummilapset 2 kpl yht.120€
Sukulaiset noin 500€
Miehelle ja itselle yht.70€ (kirja ja suklaata)
Omille lapsille olemme ajoittaneet kalleimpien tavaroiden hankinnan jouluun. Olisivat ne joka tapauksessa saaneet. Näin listattuna summa on kyllä korkea. Tosin tiedän monta perhettä jossa lahjoihin kuluuu vielä paljon enemmän.
Ehkä ei ihan noinkaan paljoa. Isovanhemmat ja kummit ostavat kuitenkin lahjoja niin, että en usko että minun tarvitsee välttämättä mitään ostaa.