Mies ei kestä perhe-elämää. Siis todella ei kestä.
Meillä on aika vilkkaat lapset, mutta ei mitään mahdotonta. Osaavat panna vastaan, mutta osaavat olla myös ihanasti. Inttävät, eivät kuitenkaan koskaan ole väkivaltaisia. Kinastelevat mutta eivät tappele. Tavallisia lapsia siis. Mies ei kestä lapsista lähtevää meteliä ja vaivaa. On koko ajan hermostunut ja stressaantunut, ei tahtoisi tulla kotiin. Verenpaine on pilvissä ja vatsahaava uhkaa. Pienikin vastoinkäyminen saa hänet kuilun partaalle ja ihan hajalle.
Oikea ongelma ei ole lapset vaan miehen kurjat hermot. Hän tiedostaa sen itsekin, yrittää nieleskellä ja kestää, mutta minkäs ihminen perustemperamentilleen voi. Ja hänen temperamenttinsa vaatisi rauhaa ja hiljaisuutta, ei vain paria tuntia päivässä, vaan aina. Miten tällaisesta selviää?
Lisätään vielä, että olen huolissani siis nimenomaan miehestä en meistä muista, hän ei ole väkivaltainen tai paha, mitä nyt joskus korottaa äänensä suuttuessaan. Mutta kauheaa katsoa kun toisen on koko ajan paha olla.
Kommentit (23)
Pidän hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta. En esim. kuuntele musiikkiakaan kovin kovalla, en vain siedä meteliä.
Miehelläni on 2 lasta edellisestä liitostaan. He ovat hyvin vilkkaita, ja tapaamisviikonloput ovat lähinnä sen jatkuvan metelin takia minulle tuskaa. Lapsissa sinänsä ei ole mitään vikaa, ja tajuan toki, että lapsista lähtee ääntä. Mutta silti. Miksei KOSKAAN voi rauhoittua leikkiin, vaan jatkuvasti pitää huutaa, juoksennella ja kiljua? Edes televisiota ei katsella rauhassa, vaan siinäkin vähintään sitten tapellaan toisen kanssa ja taas itketään ja huudetaan. Huoh.
Tähän soppaan vielä lisätään sitten mies, joka hänkin muuttuu näinä viikonloppuina kovaääniseksi ja metelöiväksi. Normaalisti mies ei ole mitenkään metelöivää sorttia, täällä kun asumme vain me ja 1kk vauva, josta nyt ei paljon ääntä lähde. Mutta ne viikonloput. Mieskin alkaa puhua huutamalla, komentaa lapsia jatkuvasti huutaen. Hänestäkin tulee jotenkin ahdistunut sen metelin ja jatkuvan komentamisen myötä.
Miten tästä sitten selviää? En oikein osaa sanoa. Minkä ikäiset lapset teillä on? Onko pienet ikäerot? Mä selviän sillä, että noilla kahdella on kohtuullisen suuri ikäero meidän vauvaan eli kolmea ihan pientä ei tule yhtä aikaa olemaan. Lohduttaudun myös sillä, että nämä kaksi kasvavat koko ajan. Toinen on nyt jo paljon siedettävämpi kuin esim. vuosi sitten. Ajan kanssa. Luonnettaan ihminen ei voi muuttaa, en usko että minä ikinä tulen sietämään meteliä kovin hyvin.
Eikö tuo tullut esille jo ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, että lapset ei oo miehen juttu?
Esikoinen oli rauhallinen, helppo ja suorastaan hiljainen lapsi elämänsä ensimmäiset kaksi vuotta. Ja ennen kuin uhma alkoi odotin jo toista. Mutta miten tämän pohtiminen auttaa miestä nyt?
ap
Eikö tuo tullut esille jo ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, että lapset ei oo miehen juttu?
Esikoinen oli rauhallinen, helppo ja suorastaan hiljainen lapsi elämänsä ensimmäiset kaksi vuotta. Ja ennen kuin uhma alkoi odotin jo toista. Mutta miten tämän pohtiminen auttaa miestä nyt?
ap
ap
eikä hän varmaan tee tuota tahallaan ja ilkeyttään. Ihmiset reagoi ääniin ja esimerkiksi tuohon lasten elämöintiin eri tavalla ja toisia se ärsyttää ihan hirveästi. Olen ihan varma että itsellänikin on jonkinlaista aistiyliherkkyyttä sillä kaikki tuollainen ottaa hermoon todella. Meillä on yksi lapsi, en pystyisi enempään.
eikä hän varmaan tee tuota tahallaan ja ilkeyttään. Ihmiset reagoi ääniin ja esimerkiksi tuohon lasten elämöintiin eri tavalla ja toisia se ärsyttää ihan hirveästi. Olen ihan varma että itsellänikin on jonkinlaista aistiyliherkkyyttä sillä kaikki tuollainen ottaa hermoon todella. Meillä on yksi lapsi, en pystyisi enempään.
Tahtoisin vain jotenkin helpottaa hänen oloaan. Nuo korkea verenpaine ja vatsahaava ovat jo todella kurjia fyysisiä oireita jotka aiheuttaa jatkuva stressi. =(
ap
Miehellä on oma huone asunnossa, jossa on tietokone, hänen kirjojaan ym. Eli viettää siellä paljon aikaa jos ahdistaa. Toimii hyvin ja on lasten ulottuvilla kuitenkin.
Miehellä on oma huone asunnossa, jossa on tietokone, hänen kirjojaan ym. Eli viettää siellä paljon aikaa jos ahdistaa. Toimii hyvin ja on lasten ulottuvilla kuitenkin.
Ehkäpä makuuhuoneeseen saisi oman tv/lukunurkkauksen vain hänelle... kiitos vinkistä. =)
ap
Aloin heräämään aamulla viideltä että saan olla pari tuntia rauhassa.
muuta kuin isomman asunnon ja miehelle oman tilan.
Mutta ihmetyttää että tuollainen ihminen on halunnut lapsia. Jokainen tietää että lapset on levottomia ja niistä lähtee ääntä. Eikö miehesi ole tiennyt ettei lapsia ole pakko hankkia? En minä noin huonoilla hermoilla olisi hankkinut.
Mutta ihmetyttää että tuollainen ihminen on halunnut lapsia. Jokainen tietää että lapset on levottomia ja niistä lähtee ääntä. Eikö miehesi ole tiennyt ettei lapsia ole pakko hankkia? En minä noin huonoilla hermoilla olisi hankkinut.
Tykkää kyllä lapsista eikä tiennyt ennen lapsia kaipaavansa hiljaisuutta noin paljon.
ihmetyttää että tuollainen ihminen on halunnut lapsia. Jokainen tietää että lapset on levottomia ja niistä lähtee ääntä. Eikö miehesi ole tiennyt ettei lapsia ole pakko hankkia? En minä noin huonoilla hermoilla olisi hankkinut.
Jos on ollut enne perheen perustamista tekemisissä vain isompien lasten kanssa tai sitten todella rauhallisten tapausten, ei voi tietää mitä on edessä. Meillä on yksi rauhallinen lapsi joten tätä ongelmaa ei kotona ole.
yksi heikkohermoinen
Aloin heräämään aamulla viideltä että saan olla pari tuntia rauhassa.
Heräsin aikaisemmin kuin muut, että sain keittää rauhassa kahvit ja olla vain hetken. Tämä sillon, kun miehen lapset asuivat meillä.
- pitkän tekstin kirjoittanut muistaakseni nro 2
eivät ole levottomia. Esim. mulla on 2 siskoa, ja ollaan äitini mukaan aina oltu rauhallisia. Viihdytty keskenämme, ei olla jatkuvasti huudettu ja metelöity. "Lapset" eivät ole mikään yhtenäinen massa.
ihmetyttää että tuollainen ihminen on halunnut lapsia. Jokainen tietää että lapset on levottomia ja niistä lähtee ääntä. Eikö miehesi ole tiennyt ettei lapsia ole pakko hankkia? En minä noin huonoilla hermoilla olisi hankkinut.
Jos on ollut enne perheen perustamista tekemisissä vain isompien lasten kanssa tai sitten todella rauhallisten tapausten, ei voi tietää mitä on edessä. Meillä on yksi rauhallinen lapsi joten tätä ongelmaa ei kotona ole.
yksi heikkohermoinen
jos on vähänkään ajattelukykyä. Minä tiedän, ja siksi olenkin lapseton.
ei kaikki lapset huuda ja riehu.
yksi heikkohermoinen
Ennen lapsia hän oli hyvinkin rento ja huumorintajuinen. Ei ennen lapsia ole koskaan joutunut tilanteeseen jossa suurimman osan päivästä on siedettävä ääniä.
ap
Meillä oli juuri tuollaista, lapset ja tuikitavallinen perhe-elämä kävi miehen hermoille ja lopulta tuli ero. Puoli vuotta eron jälkeen mies halusi takaisin kun vointi ei ollut sen parempi kuin ennenkään vaikka asui yksin omassa rauhassaan, lapsia liiemmin tapaamatta. En ottanut.
yksi heikkohermoinen
Ennen lapsia hän oli hyvinkin rento ja huumorintajuinen. Ei ennen lapsia ole koskaan joutunut tilanteeseen jossa suurimman osan päivästä on siedettävä ääniä.ap
mies sanoi ettei olisi ikinä arvannut kuinka rasittava oma lapsi voi olla. Mitään traumoja miehellä ei ollut lapsuudestaan, oli ainoa lapsi ja aika hemmoteltu. Jäin lapsen kanssa eron jälkeen kahdestaan eikä mies ole edes tavannut lastamme sen jälkeen. Tuskin enää haluaa uudelleen isäksi kun koki että lapsi voi olla meluisa ja aiheuttaa vain kaaosta.
Vaan täytyy ressata myös töitä, parisuhdetta ja koko elämää. Verenpainetta, vatsaoireita, hermoja ym voi myös hoitaa lääkityksellä...mars mars lääkäriin.
Miehen on nyt vain pakko oppia kestämään elämään edes jotenkuten. Tosiaan sinne makkariin kannattaa tehdä sille miehelle oma soppi, missä saa aina hetken relata mutta ei sinne voi kokonaan hautautua.
Ja lapset juoskoon ja huutakoon pihalla. Meillä ei sisällä juosta eikä huudeta...kävellen ehtii ja normaali puhe riittää ja kinastelemaan voivat mennä omaan huoneeseen jos eivät muuten pääse sopuun.