Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko aikuisiällä pelännyt jotain rakennusta?

Vierailija
16.11.2012 |

Joo, kysymys on minustakin ihan älytön. En ole ikinä pelännyt pimeää tai autioita taloja tms. - kynnes nyt 34-vuotiaana, kun hankimme kesämökin, jonka piharakennuksista yksi aiheuttaa minussa primitiivisen pelkoreaktion sekä päivällä että varsinkin pimeällä.

Siksi olisi mielenkiintoista kuulla, minkä vuoksi muut ovat jotain rakennusta pelänneet, ja miten siitä pelosta voi päästä yli.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään edelleen erästä lapsuudenkotini läheisyydessä olevaa autiotaloa. Vaikka se on nykyään isäni omistuksessa ja siellä majoittuu vanhempieni kesävieraita, niin en VARMASTI mene taloon tai edes koko pihapiiriin (yksin) siellä käydessäni. Luulen, että tämä johtuu siitä että kävin siellä ukkini kanssa kyläilemässä joskus pikkutaaperona asukkaiden vielä ollessa elossa (peräkammarin poika+hänen äitinsä) ja molemmat olivat kuulemma lievästi sanottuna erikoisia ihmisiä. Eli todennäköisesti minua on pelottanut ja rankasti. Ja lisäksi tiedän että tämä peräkammarin poika kuoli sinne sänkyynsä. Hyi, en halua edes katsoa sinne talolle päin kun tuntuu että joku tuijottaa ikkunasta...

Vierailija
2/20 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sen pelon syy lapsuuden kokemukset? Se on ymmärrettävää...

Mulla ei edes liity tuohon piharakennukseen mitään aiempia kokemuksia. Se on samanlainen hirsirakennus mitä pihassa on useampia. Ei ne muut pelota mua millään lailla.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään töissä yhtä rappukäytävää ihan kamalasti... Töissä joudun ravaamaan rappukäytävissä ja tohon yhteen kun meen niin kaikki karvat nousee pystyyn, vaikka päivän aikana näen monta kymmentä melkein samanlaista rappukäytävää. En tajua, mikä siinä on. Ehkä siellä vaikka ilmastointi pitää jotain pientä ääntä, mikä laukaisee jonkin pelon. En tiedä. Yritän vaan aina suoriutua nopeasti pois sieltä.

Vierailija
4/20 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkäämiselle on ihan biologinen vastineensa; jos leiripaikka näyttää hylätyltä, voi olla että sitä on kohdannut joku vaara, ja sen vuoksi siihen ei ennen ole haluttu leiriytyä. Ja niinpä nykyäänkin autiot talot herättävät alkukantaisen pelon ja varautuneisuuden.

Vierailija
5/20 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsin en oikein ymmärrä, mitä tekemistä minulla olisi pimeän tultua jossain autiotalossa tai muissa epämääräisissä tiloissa.

Vierailija
6/20 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erästä suvulle kuuluvaa rakennusta, jossa on aikoinaan eletty ja tavallaan "kuulen" vieläkin korvissani siellä ollessani ne elämän äänet. Olen myös pelottavissa unissani usein tässä paikassa, vaikka hyviä, rakkaita oikeita muistoja on näistä ihmisistä ja tästä talosta. Pelkään myös tuon talon maakellaria ja ullakkoa, joita lapsena jo pelkäsin. Minulla on kyllä hyvä mielikuvitus. Hoidin pelkoani majoittumalla tuonne. Ilkea olo selkäpiissä, joten vältän majoittumista tuonne nykyään.

Vierailija
7/20 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajan Ikean ohi, ihokarvat nousee pystyyn. Ikea on ihmisen pahin vihollinen.

Kymmeniä surkean laatuisia lipastoja ja hyllyjä kasanneena.. Nyt äkkiä sitä kossua..

Vierailija
8/20 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään aina unissani tiettyä rakennusta (yhtä asuntoa jossa asuin lapsena). Se on kummallista, koska en muista siellä tapahtuneen mitään pahaa. Mutta unissani se kummittelee, ja ne painajaiset siitä ovat tosi pelottavia.

Vierailija
9/20 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään lapsuudenkotiani, syystä että minulla on ollut siellä kummittelukokemuksia lapsena. Vieläkin kun menen sinne yökylään, nukun pelosta täristen peiton alle sikiöasentoon käpertyneenä, ja sormet korvissa etten kuule niitä huokauksia ja muita kamalia ääniä joita siellä kuuluu. Sitä ahdistavaa läsnäolon tunnetta tuokaan ei poista, siihen auttaa vain riittävinä määrinä nautittu alkoholi niin että sammuu.

Minä siis uskon omien kokemusten takia henkimaailmaan ja veikkaisin siksi että ap;kin aistii jotain sillä tasolla mikä pelottaa, mutta ei kuitenkaan niin selvästi että näkisi tai kuulisi jotain kummittelua. 

Vierailija
10/20 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun taatusti oudoimpiin vastaajiin, mutta minä pelkään Eiffelin tornia! Ihan totta. En ole koskaan käynyt Pariisissa, joten olen nähnyt tornin vain kuvissa. Kuvat, joissa torni näkyy kaukana taustalla ovat ok, mutta lähikuvat ja kuvat yksityiskohdista karmivat minua.

Outoa, sillä mielestäni torni on kaunis ja haaveilen käyväni siellä. Pelkoni kuitenkin laukesi, kun sain idean suunnata koneellani Street Viewin kanssa ihan tornin juurelle. Sama pelkoreaktio minulle tulee katsoessani karttoja satelliittikuvina (tämä on siis jo pidempiaikanen pelko). Kiljun lähes hysteerisenä ja peitän käsillä kasvoni, jos näen lähikuvia Eiffelistä tai niitä satelliittikuvia. :( Osaisiko joku tulkita näitä minun outouksia?

Vierailija
11/20 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään korkeita tai avaria rakennuksia. Taustalla agorafobia ja korkeiden paikkojen kammo. Altistaminen saattaisi auttaa jonkin verran. Mitään pysyvää apua en ole siitäkään saanut. Minulla nyt vain on tällainen ominaisuus, että olen aika herkkä.

Vierailija
12/20 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 12:30"]

Kuulun taatusti oudoimpiin vastaajiin, mutta minä pelkään Eiffelin tornia! Ihan totta. En ole koskaan käynyt Pariisissa, joten olen nähnyt tornin vain kuvissa. Kuvat, joissa torni näkyy kaukana taustalla ovat ok, mutta lähikuvat ja kuvat yksityiskohdista karmivat minua.

Outoa, sillä mielestäni torni on kaunis ja haaveilen käyväni siellä. Pelkoni kuitenkin laukesi, kun sain idean suunnata koneellani Street Viewin kanssa ihan tornin juurelle. Sama pelkoreaktio minulle tulee katsoessani karttoja satelliittikuvina (tämä on siis jo pidempiaikanen pelko). Kiljun lähes hysteerisenä ja peitän käsillä kasvoni, jos näen lähikuvia Eiffelistä tai niitä satelliittikuvia. :( Osaisiko joku tulkita näitä minun outouksia?

[/quote]

Tiedät ehkä itse parhaiten, mikä on juuri tuon pelon taustalla, mihin se liittyy. Jos tonkisit sitä pelkoa enemmän, syy voisi löytyä. Joku ammattitaitoinen terapeutti kenties voisi auttaa asiassa.

Vierailija
13/20 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Reinkarnaatio, edellisessä elämässä kuolit kun hyppäsit Eiffel-tornista alas/joku työnsi sinut alas.

Vierailija
14/20 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 12:38"]

[/quote]

Reinkarnaatio, edellisessä elämässä kuolit kun hyppäsit Eiffel-tornista alas/joku työnsi sinut alas.

[/quote]

höpsis. Ohis ei kannata tätä teoriaa.

Vierailija
15/20 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 12:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
16/20 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskeskukset! Mies aina varoittaa että niissä ei tulisi käydä. Joten käyn todella pikaisesti välillä jos vain pakonomainen tarve on. Kyllähän niissä liian paljon on tapahtunut mitä ei muualla ei koskaan tapahdu. Joten oma syyhän se on jos on paikalla kun jotain tapahtuu.

Vierailija
17/20 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta mä en tajua mitä järkeä tämmöisissä viesteissä on, että lainataan kaikkien muiden viestejä muttei sanota itse mitään? Mä oon nähnyt tätä käytettävän muillakin palstoilla, enkä vaan tajua. Voisko joku selittää? 

Tarkoittaako se sitä, että ollaan samaa mieltä kuin se jonka viesti on viimeisenä? Miksei sitten vaan voi sanoa että "samaa mieltä" tai "peesaan"  tms? Miksi pitää lainata koko keskustelu useamman väliltä ja olla itse hiljaa? 

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 12:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
18/20 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilen että noissa tyhjissä lainauksissa on käynyt joku moka. Oma teksti jäänyt jostain syystä pois? Eikai siinä mitään järkeä ole jos tarkoituksella ei kirjoita mitään, lainaa vaan?

Vierailija
19/20 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
20/20 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä; 13 kertoi aiemmassa viestissä tuntevansa läsnäolon lapsuuskodissaan, ja sitä minäkin tunnen tuossa rakennuksessa; läsnäoloa. Se vaivaa hirveästi, koska en usko henkimaailmaan. Tuo rakennus on sellainen, että kun sitä katsoo, vaikka keskellä kirkasta päivää, se tavallaan "katsoo takaisin". 

Meillä menee polku ulkovessaan tuon rakennuksen ohi, ja niin hullua kuin se onkin, niin en uskalla mennä pimeässä ilman taskulamppua tuosta ohi. Ja olen tosiaan jo päässyt näin vanhaksi ilman kummitusten pelkäämistä. Minusta vaan tuntuu, että jokin siellä pimeällä polulla tietää että olen tulossa ja odottaa minua.

Ei kai auta kuin oppia elämään tämän asian kanssa, että mulla on nyt on vaan tällainen ajatusvääristymä. Olen aina viihtynyt yksin mökeillä ja luonnossa myös syyshämärissä ja talvella ja nyt harmittaa, ettei ole tullut oltua siellä yksin yötä vielä kertaakaan, koska se ei vaan tunnu ajatuksena miellyttävältä tuijotella sitä hirsirakennusta kuunvalossa. Varmasti kannattaisi vaan mennä sinne ja olla niin monta yötä ettei enää pelota.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme