Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ärsyttää ihmiset, jotka valittavat ruuasta.

Vierailija
07.11.2012 |

Täällä on monta keskustelua siitä, miten epäterveellisesti esim. lapset syö koulussa tai muuta vastaavaa.

Onko teillä koskaan käynyt pienessä mielessäkään, että saatte olla tyytyväisiä, että teillä edes ylipäätään on ruokaa? Kehitysmaissa olevat lapset olisivat varmasti onnensa kukkuloilla, jos heillä olisi asiat yhtä hyvin kuin meillä. Miksi siis pitää valittaa niinkin turhasta asiasta?

Kaikkea kohtuudella. Meillä ainakin syödään makkaraa, nakkeja, ranskalaisia sun muita. Lisäksi meillä syödään myös terveellistä ruokaa, mutta sillon tällön tuo ns. roskaruoka joidenkin mielestä ei tee kenellekkään hallaa. Lapset normaalipainoisia, kuten myös me vanhemmatkin.

Tai kaipa se on Suomessa niin, että asiat ovat liian hyvin, joten jostain pitää valittaa. Menkääpä elämään hetkeksi johonkin kehitysmaahan niin voi olla, että ajatusmaailmanne muuttuu pikkasen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri syystä kuin ap:tä.

Mua ärsyttää se valittaminen. Oli asia mikä tahansa niin jotain valittamasti on. Tarviiko aina olla jostain valittamassa ja urputtamassa?

Jotain kavereitakin on tällaisia. Ei vaan jaksa sitä tyhjän jauhamista.

Vierailija
2/7 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpä vaan, että miten niin?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun olisi mahdollista valita hyvää ja terveellistä ruokaa, niin sitten vedetäänkin ihan yli. Mässäillään järjettömästi tai sitten kakaraoille syötetään koko ajan mitä tahansa roskaa. Ei kai se tarkoita, että kun jossainpäin nähdään nälkää, niin täällä voi sitten syödä/syöttää mitä tahansa sontaa. Mietis nyt vähän mitä kirjottelet...

Vierailija
4/7 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa ontuvaa perustelua, kehitysmaiden ruuista...

Vierailija
5/7 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen itse valitkoon miten syö ja perheensä syö, mutta se on tosi ärsyttävää jos käydään toisten valintojen kimppuun kauhean kriittisesti, jopa vihamielisesti.

Noita terveysterroristeja nykyisin on paljonkin. Kuk kauhistelee jos joku syö perunaa tai vaaleaa leipää, kuka kaikkea missä voi olla natriumglutamaattia, kuka kaikkea valmisruokaa. Kuitenkin lukemattomat ihmiset voi olla ihan terveitä ja voida hyvin syöden tuollaisia ruokia, ei ole mitään oikeaa syytä tehdä niistä numeroa. Eikä muutenkaan jos kukaan ei pyydä apua alkaa arvostella toisten ruokavaliota.

Meilläkin porukka normaalipainoisia ja terveitä vaikka syödään paljon pastaa ja riisiä (valkoista), päivittäin makeaa jälkkäriä, usein suolaisia leikkeleitä yms kammottavaa. Huvittavinta on kun kerran kaupassa joku arviolta BMI 35 rouva alkoi minulle, BMI 19,5 valittamaan kuinka tuollainen valkoinen pasta lihottaakin ihmisen valtavaksi eikä sitä saisi siksi syödä. Minä totesin vaan että "ahaa, sillä karppauksella siis saa tuollaisen kropan kuin sinulla vai?"

Vierailija
6/7 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun olisi mahdollista valita hyvää ja terveellistä ruokaa, niin sitten vedetäänkin ihan yli. Mässäillään järjettömästi tai sitten kakaraoille syötetään koko ajan mitä tahansa roskaa. Ei kai se tarkoita, että kun jossainpäin nähdään nälkää, niin täällä voi sitten syödä/syöttää mitä tahansa sontaa. Mietis nyt vähän mitä kirjottelet...

sitä, että täytyy ruveta roskaruokaa oikein urakalla ahmimaan, kun sitä kerta on tarjolla. Mutta kuten ensimmäisessä kommentissani jo sanoin, mitä se kuuluu kellekkään, jos jotkut joskus syö vaikka ranskalaisia. Silti ollaan normaalipainoisia, terveitä, liikutaan sun muuta. Miksi asiasta pitää vouhottaa niin järkyttävällä äänellä, kun maailmassa on paljon nälkää kärsiviä aikuisia ja lapsia.

Ymmärrän toki liikalihavuudesta kärsivien ruokailutottumuksia pitäisi muuttaa, mutta jos mitään sen suurempia terveysriskejä ei ole näkyvissä nykyisellä ruokavaliolla, niin miksi ei voi vaan antaa toisten syödä miten syö?

Ap

Vierailija
7/7 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri syystä kuin ap:tä.

Mua ärsyttää se valittaminen. Oli asia mikä tahansa niin jotain valittamasti on. Tarviiko aina olla jostain valittamassa ja urputtamassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi