Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä teitä ärsyttää ryhmäliikunnassa?

Vierailija
16.11.2012 |

Tein tuon mainion kuntosaliketjun innoittamana oman avauksensa ryhmäliikunnasta, kun siihenkin riittäisi mulla sanottavaa ;).

Eli, mikä teitä ärsyttää ryhmäliikuntatunneilla (jos joku ärsyttää)? Itseäni vauhdikkaasti liikkuvien tuntien harrastajana korpeavat nämä, jotka eivät osaa katsoa ympärilleen, etenkin täydessä salissa. Kerran jos toisenkin joku on peruuttanut päälle, vaikka yritän tietysti itsekin varoa, mutta aina ei vain esim. takarivissä mahdu enää peruuttamaan mihinkään. Sitten nämä ihmiset tietenkin mulkoilevat sen näköisenä, että eihän se heidän vikansa ollut, sinähän se tässä tiellä olet. (Kas, niinpä onkin. Opettelenpa sulautumaan seinien läpi tai kohoamaan katonrajaan ensi tuntia varten.)

Huvittavia ovat myös ne, joilla täytyy aina olla vakipaikka salissa ja jos menet sille, he tulevat ihan iholle kiinni mulkoilemaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypit tulee myöhässä ja häiritsee, ja heti kun kaikki on paikalla alkaa osa jo lähteä pois ja taas häiritsee. Musiikki on aina paskaa. Tahti on liian nopea tai liian hidas. Sakkia on liikaa ja on ahdasta. Joku tuo pentujansa mukaan. Tyypit hölöttää. Jonkun puhelin soi ja on ihan pakko vastata. Ihmiset haisee hielle ja/tai parfyymille.

Kuten voitte päätellä, en käy ryhmäliikunnassa.

Vierailija
2/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypit tulee myöhässä ja häiritsee, ja heti kun kaikki on paikalla alkaa osa jo lähteä pois ja taas häiritsee. Musiikki on aina paskaa. Tahti on liian nopea tai liian hidas. Sakkia on liikaa ja on ahdasta. Joku tuo pentujansa mukaan. Tyypit hölöttää. Jonkun puhelin soi ja on ihan pakko vastata. Ihmiset haisee hielle ja/tai parfyymille.

Kuten voitte päätellä, en käy ryhmäliikunnassa.

Koska jos kävisit, tietäisit, että ei se tuollaista ole. Tunneille ei turvallisuussyistä pääse enää kun ne ovat jo alkaneet, lapsia sinne ei saa tuoda, enkä kännykkääkään ole nähnyt kellään ikinä. Musiikissa on kyllä joskus toivomisen varaa eikä kaikki todellakaan liiku aina samaan tahtiin, moni haisee hieltä (itsekin usein). Hih.

Mua ärsyttää eniten jotkut ylipirteät ohjaajat, jotka luulevat, että heidän täytyy ylläpitää jotain tsättäystä koko tunnin ajan. Yleensä heillä ei ole mitään järkevää sanottavaa 60 minuutiksi. Kauheimpia ovat ne, jotka laukovat onnettomia puujalkavitsejä tai laulavat biisejä mukana. Myötähäpeän tunne on joskus niin voimakas, että häiritsee jo liikkeiden suorittamista. Ei siellä edessä tietenkään tuppisuuna tarvitse koko tuntia olla, mutta se jutustelu voisi keskittyä enemmän itse ohjelmaan, liikkeiden turvalliseen suorittamiseen, eritasoisiin vaihtoehtoihin liikkeistä yms. eikä kälättää jotain joutavia huomaamatta edes kun joku punnertaa väärässä asennossa tai jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen totaalisen kömpelö, ja hyvä jos ehdin jonkun sarjan oppia kun taas ohjelma vaihtuu. Oikeastaan muu ei korpea kuin se, ettei niitä liikkeitä ehdi oppia kunnolla, koska ohjelma on niin nopea. Mun pitäisi saada ensin tehdä rauhassa liike kerrallaan, sitten kotiin ohjeet että miten se tehdään (motorinen muistini on tosi huono) ja ymmärrän kyllä, että tämä on ihan liikaa vaadittu, koska ei tuollaiseen ole ohjaajilla aikaa.

Vierailija
4/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. junnataan joitakin tanssin askeleita viimeisen päälle, siis 20-30 kertaa tai 30 minuuttia tanssitunnista samaa kohtaa, kunnes ihan jokaisella se onnistuu. Minusta pitäisi panostaa tunnelmaan ja ei ne askeleet tarvi olla JOKAISELLA vimpan päälle oikein ja täsmällisesti. Kyse siis salsatunnista.

Vierailija
5/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikalle minuuttia ennen kuin tunnin pitäisi alkaa. Sitten ollaan sormi suussa spinningpyörän tai muiden tarvikkeiden kanssa. Miksei voi tulla varttia aikaisemmin, ehtisi ihan rauhassa perehtyä ja ohjaajakin neuvoa.

Vierailija
6/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huvittaa faniriippuvaiset ohjaajat. Ne, jotka kommentoivat vain eturivissä hengaaville faneilleen sekä tunnin aikana että tunnin jälkeen jäävät juttelemaan vain näiden kanssa.

Vierailija
7/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaynyt usean eri liikuntakeskuksen ryhmaliikunnassa ja arsyttavat asiat ovat yleensa samat.

-liian ahdasta; aina pitaa keskittya siihen ettei tormaa kehenkaan

-liian kuuma; kunnon ilmastointi puuttuu, ja koska kyseessa pieni tila taynna ihmisia olo on kuin saunassa

-mielummin juoksen ympari salia kun hypin paikallani nelio alueellani

-ohjaajaa ei nae ellei ole eturivissa, ohjaus on valilla epamaaraista, ei kerrota kunnolla mita seuraavaki tehdaan

hmm no nama kaikki liittyy jotenki toisiinsa

Vierailija
8/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaynyt usean eri liikuntakeskuksen ryhmaliikunnassa ja arsyttavat asiat ovat yleensa samat.

-liian kuuma; kunnon ilmastointi puuttuu, ja koska kyseessa pieni tila taynna ihmisia olo on kuin saunassa

-ohjaajaa ei nae ellei ole eturivissa, ohjaus on valilla epamaaraista, ei kerrota kunnolla mita seuraavaki tehdaan

Joissakin liikuntakeskuksissa näissä asioissa on kyllä todellakin parantamisen varaa! Tunneille otetaan ihan liikaa väkeä ja sali saattaa myös olla sen mallinen, esim. pylväitä keskellä salia, että ohjaajajan näkeminen on vaikeaa. Vaikutusta on tietysti ohjaajallakin, hyvä ohjaaja osaa ennakoida liikkeestä toiseen siirtymisen ajoissa ja myös sanoittaa sen, ei vain näytä, jolloin muutkin kuin eturivissä olevat, tunnin ohjelman ulkoa muistavat pysyvät mukana. Ja tietenkin jos ihmiset ylipäätään viitsisivät vähän katsoa ympärilleen, niin täydelläkin tunnilla olisi paljon mukavampaa, ei se nyt kovin isosta viitseliäisyydestä ole kiinni.

Vierailija
9/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian kuuma; kunnon ilmastointi puuttuu, ja koska kyseessa pieni tila taynna ihmisia olo on kuin saunassa

näistä syistä en suostu latiakaan maksamaan ns. liikunnasta, koska ulkona itsekseen on paljon hauskemapaa

Vierailija
10/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua, ylipainoista joka koittaa läskeilleen jotakin tehdä, katsotaan kuin jotakin spitaalista. Tuntuu että ryhmäliikuntatunnit on varattu juuri näille faneille, taikka muutenkin vain hyvässä kunnossa oleville.

Ja tilaa näissä ei juurikaan koskaan ole tarpeeksi.

Vierailija
11/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt ärsytä niinkään, mutta huvittavia on sellaiset ylienergiset pomppijat, jotka tekee joka liikkeeseen ylimääräisiä välihyppelyitä.

liian lähelle tunkevat ärsyttää.

pacessa on joskus ohjaajia, jotka ei osaa vetää alkulämittelyä ollenkaan. yleensä vasta huonon ohjaajan tunnille sattuminen saa muistamaan miten hyviä monet ohjaajat on.

en tykkää myöskää ohjaajista jotka ottaa henkilökohtaista kontaktia, varsinkin miesohjaajien huomio saa kiusaantumaan. olen ujo liikkuja :)

Vierailija
12/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä huomaa selvästi sen, että heidän tuntinsa on heidän mielestään näköjään tarkoitettu vain näille faneille (tai jos mukaan tulee uusia, niin on paras olla joku tosi taitava himoliikkuja). Onneksi sellaiset ohjaajat ovat vähemmistö, mutta kun sellaiselle tunnille osuu, kyllä korpeaa ja pitkään. Itselleni ainakin liikunta on aina sellainen päivän kohokohta, harrastus jota rakastan ja myös mun omaa aikaa ilman lapsia tai työpaineita. On tosi ikävää, jos se menee pilalle esim. ohjaajan asenteen takia.

Tuli vielä mieleen tuosta yhdestä aikaisemmasta kommentista, että olen itsekin välillä miettinyt, miten hullun hommaa on vaikka joku spinning (lempilajejani!) jos sitä ajattelee siltä kantilta, että miksi pitää ahtautua ikkunattomaan pieneen koppiin polkemaan paikallaan kun voisi fillaroida ulkona... Olen vain huomannut, etten saa itsestäni puoliksikaan niin paljon irti kuin silloin kun joku siellä edessä tsemppaa ja piiskaa. Ja siellä kopissa ei sitten ainakaan lumi ja jää kiusaa ;). Mutta joo, puolensa ja puolensa kaikilla liikuntamuodoilla.

Vierailija
13/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jotka vievät kamoja paikoilleen venyttelyn aikana (tai muutenkin ennen tunnin loppua).

Vierailija
14/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa menee samoilla musiikeilla ja liikkeillä mutta kolmannella kerralla alkaa jo tylsistyttää ne samat liikkeet.

Ärsyttää jos joka tunnilla on sama henkilö eturivissä. Menet mille tunnille vaan, niin sama tyyppi on joka tunnilla. Ja ohjaajat antavat tunnin aikana huomiotaan tuolle henkilölle ja heittävät vai hänen kanssaan läppää, ja kehuvat, kun hänellä on niin isot painot jne..Ei jaksa.

Menee tästä syystä kohta yksi sali vaihtoon.

Vierailija
15/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bpdypumpissa ärsyttää ne jotka vievät kamoja paikoilleen venyttelyn aikana (tai muutenkin ennen tunnin loppua).

Mua ihmetyttää ne tyypit Pumpissa, jotka tunnin jälkeen jäävät siihen painotelineiden eteen purkamaan tankojaan. Siihen mahtuu ehkä kaksi ihmistä seisomaan tukkien tien telineille, ja kaikki muut seisovat perässä eikä kukaan pääse mihinkään. Jos jokainen purkaisi kamansa omalla paikallaan ja veisi erikseen tangot, painot jne. omiin paikkoihinsa, jono liikkuisi tosi vikkelästi. Joo, pikkujuttu, mutta tulipa vaan tästä viestistä mieleen.

Taas tätä samaa toisten ihmisten huomioon ottamista/ottamattomuutta, jota puin jo tuossa aikaisemmin (mm. siinä ettei viitsitä täydessä salissa varoa muita) ja tuolla kuntosaliketjussa.

- ap

Vierailija
16/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi ärsyttävää. Ja myös se, jos joku lähtee pois kun venyttely alkaa. Siis miksi ei voi venytellä? Eikö sekin ole ihan hyväksi niille lihaksille, ei vaan jumppaaminen.

Vierailija
17/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joku hemmetin magneetti. Aina kaikki tunkee siihen mun eteen tai viereen puolen metrin päähän, vaikka muualla ois paremmin tilaa. Ja sitten ne on just nää jotka ei pysy ollenkaan mukana. Koko tunti menee kytätessä ettei se tuu päälle :-D Joskus on menny niin hermo, että oon vaihtanu itse paikkaa kesken tunnin. Ja nyt oon alkanu menemään eturiviin heti...harvemmin noi sinne seuraa.

Vierailija
18/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kaikki ryhmäliikuntalajit ovat niin jumalattoman tylsiä ja hermojarepiviä. Kuitenkin pitäisi jotenkin pitää kuntoa yllä kiinnostavampaa urheilua varten, mitä ei lähialueilla pääse harrastamaan.

Vierailija
19/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri mikään ei häiritse. En oikeasti usko mihinkään mulkoiluihin. Mä olen ylipainoinen eikä todellakaan mua oo mulkottu!

Joskus liian kova ääni musiikissa häiritsee, siitä sanon ohjaajalle enkä kirjoita nettiin. Vuosien varrella jokunen hienhajuhirvitys on osunut viereen ja se on kyllä ihan kamalaa mutta onpa itsellänikin joskus dödö päässyt vähän pettämään.

Olen luullut että olen helposti ärsyyntyvä ihminen mutta ei myöhässä tulijat, parempikuntoiset tai painojen liian aikaisin paikalleen viejät ole häirinneet.

Vierailija
20/22 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tunnit, joilla käyn, ei ilmeisesti voi mennä vahingossa ketään päin, en ole ketään päälleni saanut. En käy kovin koreografisilla tunneilla.

Mun salilla (Unisport) on myös myöhässä tulo kielletty. Tästä olen tosi kiitollinen, koska bodypumpissa olisi tosi vittumaista, jos joku tunkisi täyteen saliin myöhässä ja pitäisi väistellä sitä kamoja kaivelevaa siinä vaiheessa kun tunti on jo alkanut.

Käyn myös Friskis&Svettis -jumpassa. Siellä taas ohjaaja on salin keskellä, ei ole kauheesti väliä, mihin suuntaan jumpassa kävijä lähtee kulkemaan, kaikille riittää tilaa eikä kukaan tule kenenkään päälle.

Niin että mikään ei ärsytä.:)