Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>Voihan viddu tätä laihduttamisen vaikeutta! Kilpirauhasen vaajataoiminta

Vierailija
15.11.2012 |

löytyy ja paino ei tipu! On otetut verikokeita, käyty ravitsemusterapeutilla, on ruokavalio kunnossa ja liikun. Tadaa, paino ei laske! Lisänä soppaan on ilmestynyt kuukautishäiriöt, uniongelmat, hirve stressi töissä jne. En tiiä mitä sitä tekin, lopettaisko syömisen kokonaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä endolla. Mullakin työterveyshuolto hoiti vajaatoimintaa liian pienellä tyroksiini annoksella. Endo tuplasi ja johan olo parani ja painokin alkoi tippumaan.

Vierailija
2/16 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse nostaa lääkeannosta vaikka 1/4 osa tabletilla,ja katsoa mitä tekee? Sun sairaushan se on ja sun lääkkeet...

Nyt pitäis myös älytä relata. Stressi nostaa kortisolitasoja ja tiedät varmaan että se estää laihtumisen. Kokeile rentoutumista. hanki ensin rentoutumis cd -levyjä,sellaisia aktiiviseen rentoutumiseen tarkoitettuja ei mitään liipatilaapatia.Eli sellaisia missä käsketään jännittää ensin lihaksia ja sitten rentouttaa. Toimii hyvin stressin karkoituksessa.

Tsemppiä sulle sinne ja älä ole liian ankara itsellesi,odottele että kroppa pääsee mukaan...Hyvää joulun aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkien labra-arvojen mukaan kilpparivajista hoitavat lääkärit on kyllä aika plääh. Toivottavasti sua nyt ei sentään ihan pelkän TSH-arvon mukaan hoideta.

Mun lääkitys vaihdetaan Armouriin loppuvuodesta, kokeeksi, vaikka olenkin nyt onnistunut vhh-ruokavaliolla pudottamaan muutaman kilon. Toisaalta muita oireita on edelleen jäljellä ja niitäkin tässä koitetaan taklata.

Vierailija
4/16 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi alentaa, koska t4v oli 21. Muut arvot (jokin maksapaketti tms) olivat hyvät jne. Lääkäri jotenkin sivuuttaa vain tuon kysymyksen painosta, antoi kyllä lähetteen sisätautien erikoislääkärille, joten sinne taida suunnata seuraavana. Verenpaine oli 144/92, normaalisti mulla ei ole painetta olemassakaan ;)

t.ap

Vierailija
5/16 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäni ollut lihavuuteen taipuvainen, Siis ns. normiruoallakin lihonut helposti olen ikäni. Toisen lapsen syntymän jälkeen todettiin onneksi silloin edes! vajaatoiminta, myöhemmin todettu myös struuma. Minulla vajaatoiminnan syynä on autoimmuunityreodiitti. Mitä sitten tarkoittaakaan. Mitään hoitoa tai kontrollia en struumaan ole saanut saati vajaatoimintaan muuta kun tyroksiinilääkityksen. Ihan tk lääkärillä olen käynyt.

Nyt arvot menee aavistuksen liikatoiminnan puolella. En ole vähentänyt lääkitystä kun painon pudotus ei meinaa onnistua millään! Kymmenen kiloa on pitänyet pudottaa, viisi on lähtenyt, loppuja en meinaa saada pois millään!

Silloin kun minulla oli vajaatoiminta ilman lääkitystä, lihoin vain vaikka söin painareiden ohjeiden mukaan ja imetin! Monta vuotta kesti kun tyroksiinin aloitin ennen kuin edes vähän laihduin.

Oletteko te muut vajaat käyneet endokrinologilla vai minkä alan lääkärillä?

Vierailija
6/16 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te läskit aina vaan jaksatte keksiä tekosyitä!

On isot luut, on masennusta, on raskauden jälkeen kertynyt, on aineen aihdunta, oli huono lapsuus, onkilpirauhasessa ongelmia...

Vitun läskit, olisitte edes rehellisiä niin olisitte promillen siedettävänpiä!

Vierailija
7/16 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te läskit aina vaan jaksatte keksiä tekosyitä! On isot luut, on masennusta, on raskauden jälkeen kertynyt, on aineen aihdunta, oli huono lapsuus, onkilpirauhasessa ongelmia... Vitun läskit, olisitte edes rehellisiä niin olisitte promillen siedettävänpiä!

15kg muuttamatta elintapojaan ja tämä paino ei lähde sitten millään pois? Olen saanut kaksi lasta reilun vuoden ikäerolla ja ne kilot lähti ilman mitään sen kummempaa kuin normaalia elämää eläen. Nyt ei treenit tehoa, kroppa ei palaudu tai vastaa treeniin niin kuin normaalisti jne. Minä liikun viitenä päivänä viikossa, kunnon vapailla painoilla tehtävää salitreeniä; maastavetoa, kyykkyä jne. päälle aina aerobista, juoksen ym. Vaan kiloja ei lähde yhtään. Ruokavalio on kunnossa, vähempää en voi syödä, siistimmin en voi syödä. Ja tämä on siis vain tekosyy? Et ole varmaan perehtynyt sairauteen, joten älä huutele kun et tiedä asiasta mitään. Mulle riittää se, että entinen 58-kiloinen painaa nykyään päälle 70kg, siinä on vitutusta ihan tarpeeksi.

Vierailija
8/16 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa hullulta, mutta ohjeeni on että jos olette hiilarittomalla niin älkää jättäkö rasvaa pois! Jos ruokavalio on hiilihydraatiton, niin pääenergialähde on rasva. Ja kun hiilihydraatit jää pois, jää myös suurin osa rasvasta, koska paljon rasvaa syömme "normiruokaan" piilotettuna. Esimerkiksi minulla on vaikeuksia sisällyttää ruokavaliooni tarpeeksi rasvaa. Se on ihan ongelma.

Joudun ihan lisäämään rasvaa.

Jos siis syötte hiilarittomasti, ette ihan helposti saa liikaa tai tarpeeksikaan rasvaa. Lisätkää reilusti oliiviöljyä ja voita ruokiin.

Rasvan syöminen aktivoi kehon omaa rasva-aineenvaihduntaa. Sitä on ihan pakko olla. Rasvaa pidetään usein pääpiruna, mutta rasva lihottaa vain yhdessä hiilareiden kanssa nautittuna. Jos ei ole hiilareita, älkää missään nimessä pihdatko rasvan kanssa.

Vierailija
9/16 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa hullulta, mutta ohjeeni on että jos olette hiilarittomalla niin älkää jättäkö rasvaa pois! Jos ruokavalio on hiilihydraatiton, niin pääenergialähde on rasva. Ja kun hiilihydraatit jää pois, jää myös suurin osa rasvasta, koska paljon rasvaa syömme "normiruokaan" piilotettuna. Esimerkiksi minulla on vaikeuksia sisällyttää ruokavaliooni tarpeeksi rasvaa. Se on ihan ongelma. Joudun ihan lisäämään rasvaa. Jos siis syötte hiilarittomasti, ette ihan helposti saa liikaa tai tarpeeksikaan rasvaa. Lisätkää reilusti oliiviöljyä ja voita ruokiin. Rasvan syöminen aktivoi kehon omaa rasva-aineenvaihduntaa. Sitä on ihan pakko olla. Rasvaa pidetään usein pääpiruna, mutta rasva lihottaa vain yhdessä hiilareiden kanssa nautittuna. Jos ei ole hiilareita, älkää missään nimessä pihdatko rasvan kanssa.

Näin eilen valokuvan itsestäni joulun ajoilta ja olemus on aivan karsea. Huoh. Endolla kävin ja mitään apua ei ollut.

Vierailija
10/16 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa hullulta, mutta ohjeeni on että jos olette hiilarittomalla

Mikä on hiilariton ruokavalio? Ei sellaista ole olemassakaan.

Vierailija
11/16 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on taas joku järjen jättiläinen! Syön alle 1000kcal pvässä parsakaalista, kanasta, maitorahasta, raejuustosta ja marjoista. En syö hiilaria enkä rasvaa! Painoni on noussut tällä 20 kg 2 vuodessa. Liikun 7 päivänä viikossa puntti ja juoksu päivittäin. Usein jopa 2 päivässä. Olen entinen anorektikko eli ennen tällä ruokavaliolla sain painoni tippumaan 36 kokoiseksi! Olen siis 171 pitkä. Älä siis hauku että "läskit syötte" jos et asiasta tiedä mitään! Nyt 2 vuoden taistelun jälkeen sain tyroksiini lääkityksen joka ei ole auttanut mutta huomenna lääkärille tarkastamaan lääkitystä.

Vierailija
12/16 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei muutu, ennen kuin lääkitys natsaa.

Vierailija
13/16 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
14/16 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh tiedän tunteen. Minulla auttoi kaikken ruokavaliokokeilujen jälkeen vain tradikaaliruokavalio. Tänä vuonna -25 kiloa lähtenyt vaan jättämällä hiilarit minimiin. Paljon kasviksia, hyviä lihoja (kalaa, kanaa) Aamupalaksi vaikka lohisalaattia jne. Ja sitä sitten jatketaan loppuelämä. Kuulostapaa nyt kun kirjoitan tosi masentavalta, mutta ei tämä nyt ole niin kauheaa :D

Muut oireesi kuullostaa kyllä siltä, että kävisin verikokeissa, mielummin vaikka vähän arvojen mukaan liikatoiminnalla kun vajiksella.

Vierailija
15/16 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkeuksellinen este? Miten elimistö toimii, jos se varastoi edelleen ihan hulluna energiaa?

Vierailija
16/16 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkeuksellinen este? Miten elimistö toimii, jos se varastoi edelleen ihan hulluna energiaa?

sairastumisen aikaan vajaa 15kg ja tää ei lähde millään, aivan karseaa!

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi